071-91009294  | 021-88724227  |

کالج های ترکیه | تحصیل در بهترین کالج های ترکیه

کالج های ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

منظور از تحصیل در کالج های ترکیه، تحصیل در موسساتی است که بر تدریس آموزش زبان خارجی متمرکز هستند و دوره های دبیرستان را پوشش می دهند. در ادامه مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در کالج های ترکیه و بهترین کالج های ترکیه و هزینه کالج در ترکیه را در اختیار علاقه مندان به تحصیل در ترکیه قرار داده اند.

کالج های ترکیه

کالجهای ترکیه برای دانش آموزان خارجی که از زمان امپراتوری عثمانی باقی مانده اند، از جمله موسساتی هستند که بهترین آموزش را در کشور ترکیه ارائه می دهند. تحصیل رد این کالج های راهی تضمین شده برای ادامه تحصیلات عالیه در بهترین دانشگاه های ترکیه می باشد.

بهترین کالج های ترکیه

کالجهای ترکیه که آخرین ایستگاه دانش آموزان قبل از دانشگاه هستند، یکی از مهمترین مراحل آموزش را تشکیل می دهند. افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، می توانند از طریق کالج ها وارد دانشگاه شوند. دانش آموزانی که مناسب ترین و بهترین کالج های ترکیه را برای خود انتخاب می کنند، یک قدم به کسب دانشگاه و گروه مورد نظرشان نزدیکتراند. برخی از کالج های برتر ترکیه عبارتند از:

کالج Galatasaray

در سال 1481 در بیو اوغلو، یکی از قدیمی ترین کالج های ترکیه افتتاح شد. ده ها هزار دانش آموز از این کالج فارغ التحصیل شده اند. این کالج قبلا با نام مکتب سلطانی شناخته می شد. تحصیلات فرانسوی در دبیرستان Galatasaray انجام می شود. بسیاری از افراد مشهور مانند Reşat Nuri Güntekin ، Haldun Dormen ، Candan Erçetin، به ویژه نویسندگان و اندیشمندان، از کالج Galatasaray فارغ التحصیل شدند.

توجه داشته باشید که افراد می توانند برای تقویت مهارت زبان حود افدام به تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه نمایند.

کالج آناتولی Kadıköy

این کالج در سال 1955 تأسیس شد. دوره های جغرافیا و تاریخ آن به زبان ترکی تدریس می شود. کالج Kadıköy Anatolian برنده بسیاری از جوایز بین المللی است و یکی از معتبرترین کالج های ترکیه با معلمان واجد شرایط است. این کالج توسط Macit Kılıçeri تاسیس شده و در مودا واقع شده است.

کالج آناتولی Kadıköy
کالج آناتولی Kadıköy

کالج علوم آیدین

در سال 1997 سلیمان دمیرل از کالج علمی آیدین فارغ التحصیل شد و موفقیت در امتحانات دانشگاه باعث شناخته شدن این کالج در سراسر ترکیه شد. کالج علوم آیدین ​​ترکیه در بسیاری از مسابقات اول شده است.

کالج پسرانه کاباتاش

کالج پسرانه کاباتاش که به عنوان یکی دیگر از کالج های ترکیه ه در سال 1908 افتتاح شد، علاوه بر زبان ترکی، به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز آموزش می دهد. بسیاری از اسامی مانند demzdemir Asaf، سلیمان سبا ، شاعر معروف ترک به نام  Hlmi Yavuz از این کالج فارغ التحصیل شدند.

کالج علوم آنکارا

این کالج در 3 آوریل 1964 افتتاح شد. این کالج عالی در منطقه Çankaya آنکارا واقع شده است. کالج علوم آنکارا، به عنوان یکی از بهترین کالج های ترکیه در آموزش دانشمندان ترکیه، سهم بزرگی در پیشرفت علم دارد.

کالج Darussafaka

کالج Darussafaka به عنوان یکی دیگر از کالجهای ترکیه در سال 1863 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین کالج های ترکیه است. این کالج که در سال تاسیس آن Cemiyet-i Tedrisiye-i İslamiye نام داشت، در سال 1865 به کالج Darüşşafaka تغییر نام یافت و در نهایت به کالج Darüşşafaka تغییر نام داده شد.

کالج علوم Çapa

کالج علوم Çapa، که بیش از 500 دانش آموز در آن تحصیل می کردند، در دوره I Abdulmecid افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین کالج های تربیت معلم در ترکیه است.

 کالج امریکن رابرت

کالج امریکن رابرت توسط کریستوفر راینلندر رابرت در استانبول تأسیس شد. در ترکیه دکتر رابرت که با سیروس هملین دیدار کرده بود بودجه لازم را برای تأسیس این کالج تأمین کرد. از طرف دیگر، هملین منابع لازم را از ایالات متحده آمریکا آورده بود. در زمان تأسیس، این کالج هیچ مذهب، زبان و نژادی را مورد توجه قرار نداد و از نظر سیاسی نگرشی نشان نداد. کالج رابرت هسته اصلی دانشگاه Boğaziçi است. کالج رابرت که در سال 1863 تاسیس شد، قدیمی ترین کالج آمریکایی است که در خارج از ایالات متحده وجود داشته است. مدت هاست که در بین کالج های خصوصی به عنوان برجسته ترین و پیشروترین در زمینه خود دیده می شود و برخی از دروس آن به زبان انگلیسی ارائه می شود.

اگر علاقمند به کار در ترکیه هستید می توانید اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید.

کالج پسرانه استانبول

هم دروس عددی (شیمی، فیزیک، ریاضیات) و هم دروس کلامی (جغرافیا ، تاریخ) در کالج پسرانه استانبول واقع در منطقه فاتح ارائه می شوند. اولین نام کالجی که توسط محمد نادیر بیگ تأسیس شد، Numune-i Terakki بود.

کالج پسرانه استانبول
کالج پسرانه استانبول

کالج علوم Erbakır

زیست شناسی، ریاضیات و شیمی این کالج رتبه اول منطقه را دارد. این کالج در سال 1996 در دنیزلی تأسیس شد. کالج علوم Erbakır علاوه بر زبان ترکی، آموزش زبان انگلیسی و آلمانی را نیز ارائه می دهد.

کالج Cağaoğl آناتولی

این کالج در بین کالج های ترکیه آموزش خود را در سال 1850 آغاز کرد، این کالج به عنوان یکی از 10 کالج برتر ترکیه محسوب می شود و در آن نگرش سینمایی رویکرد آموزش و پرورش چند وجهی را تصویب می کند. این کالج دارای آزمایشگاه های فیزیک و شیمی مجهزی نیز است.

توجه داشته باشید که متقاضیان می توانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه نیز اقدام نمایند و در دانشگاه های این کشور مشغول شوند.

موفق ترین کالج های خصوصی در استانبول

طبق تحقیقات و ارزیابی و موفقیت دانش آموزان، ​​موفق ترین کالج های استانبول به شرح زیر است:

  • کالج TED
  • کالج مف
  • کالج بیلفن
  • کالج IELEV
  • کالج اتابرک
  • کالج FMV Isik
  • کالج رنسانس
  • کالج ENKA
  • کالج Istek Acıbadem
  • کالج آتا

موفق ترین کالج های خصوصی در آنکارا

طبق تحقیقات و ارزیابی انجام شده از کالج های ترکیه، ​​موفق ترین کالج های آنکارا به شرح زیر است:

  • کالج فناوری اطلاعات
  • کالج مایا
  • کالج Bee
  • کالج بیلفن
  • کالج İnci
  • کالج باهس شهیر
  • کالج Kavaklidere
  • کالج Individual
  • کالج Examination
  • کالج رایزینگ
  • کالج ژاله تزر
  • کالج Mektebim

موفق ترین کالج های خصوصی در ازمیر

طبق تحقیقات و ارزیابی انجام شده در بین کالج های ترکیه، ​​موفق ترین کالج های ازمیر به شرح زیر است:

  • کالج خصوصی ترکیه
  • کالج باهس شهیر
  • کالج Çakabey
  • کالج Camlaraltı
  • کالج TED
  • کالج Takev
  • کالج روتا
  • کالج Ugur
  • کالج Tevfik Fikret
  • پردیس آموزش Işıkkent

هزینه کالج در ترکیه

هزینه کالج در ترکیه در بین موسسات مختلف متفاوت است، برای مثال هزینه کالج در ترکیه در کالج TED، 84.000 لیر در سال است. کالج خصوصی سن ژوزف فرانسه ازمیر برای افرادی که می خواهند زبان فرانسه بخوانند، مناسب است و هزینه سالانه آن 56.900  لیر است.

هزینه کالج در ترکیه در کالج مایا آنکارا، برای سال تحصیلی 2020-2021، 32.255 لیر به استثنای وعده های غذایی در سال است.

هزینه های سالانه کالج Kocaeli که در بسیاری از شهرهای ترکیه شعبه دارد، از 26.800 لیر شروع می شود. هزینه غذا نیز 4.150 لیر است.

بیلفن کالج دیگری است که در بسیاری از شهرها شعبه دارد. هزینه های تحصیل در کالج Bilfen در آتاشهیر، استانبول، از 67،260 لیر در سال شروع می شود.

هزینه کالج در ترکیه
هزینه کالج در ترکیه

می توان گفت که گرانترین هزینه کالج در ترکیه در بین کالج های ترکیه مربوط به کالج بین المللی رابرت با هزینه 167.000 لیر در سال می باشد.

شرایط تحصیل در کالج های ترکیه

برای مهاجرت به ترکبه و تحصیل در این کشور شرایط خاصی وجود دارد که دانشجو ملرم به رعایت آن ها می باشد. شرایط تحصیل در کالجهای این کشور براساس آزمون ورودی استاندارد دبیرستان است که توسط وزارت آموزش ملی ترکیه تهیه شده است و در کلاس 8 ام به زبان ترکی برگزار می شود. سایر دانش آموزان نیز از طریق مصاحبه و ارزیابی های مورد نظر کالج های ترکیه  پذیرفته خواهند شد.

مدارک لازم برای تحصیل در کالجهای ترکیه به شرح زیر است:

  • 2 قطعه عکس
  • کپی شناسنامه دانشجو
  • گواهی دانش آموزی، کارنامه و مدارک مدرسه تأیید شده توسط مدیر مدرسه فعلی که دانش آموز در آن شرکت کرده است و نشان دهنده نمرات پایان ترم یا میان ترم دانش آموز است.

برای درخواست دانش آموزان از خارج از کشور، گواهی دانش آموزی و رونویسی یا کارنامه پایان ترم مدرسه یا پایان سال از مدرسه فعلی آنها دریافت می شود.

برای ثبت نام نهایی، اسناد فوق الذکر باید توسط دفتر معادلات آموزش و پرورش استانبول یا دفتر وابسته آموزشی یا مشاور آموزش در خارج از کشور به یک گواهی معادل سازی تبدیل شوند.

سخن آخر

والدین همیشه به دنبال بهترین مدارس و کالج ها برای فرزندان خود هستند. اگر برای فرزند خود به دنبال برترین کالج های ترکیه هستید تا موفقیت تحصیلی وی را تضمین بخشد اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارید با ما در موسسه حقوقی توسعه کستران عدات و مهر میرداماد در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

سوالات رایج در خصوص کالج های ترکیه

  1. آیا کالج های ترکیه دارای امکانات خوابگاهی برای متقاضیان بیت المللی است؟

    بله، برخی از کالج های بین المللی خوابگاه نیز ارائه می دهند.

  2. تحصیل در کالجهای ترکیه به چه زبانی است؟

    در بیشتر کالج های بین المللی زبان ترکی و بیشتر انگلیسی و فرانسه تدریس می شود.

  3. چه افرادی می توانند در امتحانات ورود به کالجهای ترکیه شرکت کنند؟

    کلیه دانش آموزانی که در سال تحصیلی 2020-2021 در کلاس های 4 و 8 مدارس دولتی یا خصوصی ترکیه تحصیل کرده اند، می توانند در آزمون شرکت کنند.

  4. آیا دانش آموزانی که در مدارس ترکیه تحصیل نکرده اند، می توانند وارد کالج های ترکیه شوند؟

    بله، این دسته از داوطلبان نیز با انجام مصاحبه معمولاً پذیرش می شوند.

  5. برترین کالجهای ترکیه در استانبول کدام است؟

    کالج TED، کالج مف، کالج بیلفن، کالج IELEV، کالج اتابرک، کالج FMV Isik

  6. برترین کالجهای ترکیه در آنکارا کدام است؟

    کالج مایا، کالج Bee، کالج بیلفن، کالج İnci، کالج باهس شهیر، کالج Kavaklidere،کالج Individual

  7. برترین کالج های ترکیه در ازمیر کدام است؟

    کالج باهس شهیر، کالج Çakabey، کالج Camlaraltı، کالج TED، کالج Takev، کالج روتا،کالج Ugur، کالج Tevfik Fikret.

  8. هزینه تحصیل در کالجهای ترکیه چقدر است؟

    حدود شهریه بین 68000 لیر تا 167000 لیر در سال است.

  9. گرانترین کالج در بین کالج های ترکیه کدام است؟

    گرانترین کالج در بین کالج های تریه مربوط با کالج رابرت است.

  10. برای تحصیل در کالجهای ترکیه به چه مدارکی لازم است؟

    برای تحصیل به گواهی دانش آموزشی و نمرات دوره های قبل نیاز است.

  11. آیا برای تحصیل در کالجهای ترکیه نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی می باشد؟

    بله، کلیه مدارک تحصیلی قبلی باید معادل سازی شوند.

اسکرول به بالا