071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه چه شرایطی دارد؟

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. کشور ترکیه، دارای بهترین دانشگاه ها با رنکینگ های جهانی قابل توجهی می باشد، که در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته ی دندان پزشکی، برنامه های تحصیلی دارند. مؤسسه ی مهاجرتی میرداماد، در این مقاله، قصد دارد اطلاعات تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد.

مطالعه بیشتر:

تحصیل رایگان در ترکیه

رشته ی دندان پزشکی

دندانپزشکی، که به عنوان پزشکی دندان نیز، شناخته می شود، شاخه ای از پزشکی است که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها، اختلالات، مشکلات حفره دهان، دندان، و همچنین مشکلات در مخاط دهان، ساختارها و بافتهای مجاور و مرتبط، به ویژه در ناحیه فک و صورت می شود.

گرچه در وهله اول رشته دندان پزشکی عموماً با درمان دندان همراه است، اما رشته دندانپزشکی محدود به دندان نیست؛ بلکه جنبه های دیگری از مجموعه جمجمه و صورت از جمله مفصل گیجگاهی فکی و سایر ساختارهای پشتیبانی کننده، عضلانی، لنفاوی، عصبی، عروقی و تشریحی را نیز شامل می شود.

برخی از دندانپزشکان پس از گذراندن دوره اولیه، به منظور تخصص، آموزش بیشتری را طی می کنند.

دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

دانشجویان ایرانی می توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه های ایران، به تحصیل دندان پزشکی در ترکیه بپردازند. برخی از دانشگاه های دولتی در ترکیه، آزمون های ورودی برگزار می کنند، که با کسب حداقل نمره ی مورد نیاز در این آزمون، دانشجویان می توانند به تحصیل در رشته ی دندان پزشکی بپردازند، اما دانشجویان می توانند بدون شرکت در این آزمون ها نیز، به تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه بپردازند.

 دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون
دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

برخی از دانشگاه های غیر دولتی در ترکیه، امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه را فراهم کرده اند. هزینه ی تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه، بیشتر از هزینه ی تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد، اما این امکان را به دانشجویان ایرانی می دهند که بدون کنکور و آزمون ورودی، به تحصیل در رشته ی دندان پزشکی بپردازند.

برای مهاجرت به ترکیه دانشگاه های خصوصی(Ozel / Vakif Universiteleri)، معمولاً شهریه های بالایی می گیرند اما تمایل دارند که در سطح بین المللی فعالیت بیشتری داشته باشند، مشارکت های صنعتی داشته باشند، و معمولاً برای اکثر رشته ها و مقطع ها از زبان انگلیسی استفاده می کنند. این دانشگاه ها اکثراً تازه تأسیس می باشند و حتی دارای آزمایشگاه ها، کارگاه ها و تجهیزات مجهز تری هستند، تا بتوانند شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه را فراهم سازند.

لیست برخی از دانشگاه های خصوصی که بدون آزمون در رشته ی دندان پزشکی، دانشجو پذیرش می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه ابوریحان بیرونی
  • دانشگاه مدیپل
  • دانشگاه یدی تپه

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه ابوریحان بیرونی

دانشگاه ابوریحان بیرونی در استانبول واقع شده است و دارای رنکینگ جهانی 6854 و رتبه کشوری 131 می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده ی دندان پزشکی می باشد، و دارای برنامه های رشته ی دندان پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد. زبان تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه بیرونی، انگلیسی و ترکی می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی به زبان ترکی 17000 دلار می باشد، و هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی به زبان انگلیسی 20000 دلار می باشد. برای ثبت نام بدون کنکور در رشته ی دندان پزشکی در این دانشگاه، متقاضیان باید از دبیرستان فارق التحصیل شده باشند، و معدل دیپلم آن ها بالای 15 باشد.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپل در استانبول واقع شده و دارای رنکینگ جهانی 2014 و رتبه کشوری 65 می باشد. این دانشگاه نیز، دارای دانشکده ی دندان پزشکی است و برنامه های رشته ی دندان پزشکی در یک دوره ی پنج ساله دارد. 30% از زبان تحصیل در ترکیه در رشته ی دندان پزشکی دانشگاه مدیپل، انگلیسی است، بنابراین؛ کسانی که در آزمون زبان شرکت نکرده باشند، یا نمره ی کافی را کسب نکرده باشند، باید یک سال در دوره ی زبان نیز شرکت کنند.

دانشگاه مدیپل، دارای امکانات پیشرفته ای در دانشکده ی دندان پزشکی برای دانشجویان دندان پزشکی فراهم کرده است. هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه مدیپل، 11500 دلار می باشد. دانشجویان متقاضیان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی بدون کنکور در دانشگاه مدیپل، باید از دبیرستان فارق التحصیل شده باشند، و معدل دیپلم آن ها بالای 15 باشد.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت، در شهر آنکارا واقع شده و دارای رنکینگ جهانی 601 می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده ی دندان پزشکی می باشد و در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بیلکنت، انگلیسی می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه بیلکنت، 14،500 دلار است، و 43% از دانشجویان در مقاطع کارشناسی نیز می توانند از بورسیه ی تحصیلی برای پرداخت هزینه های تحصیلی کمک بگیرند. متقاضیانی که قصد تحصیل بدون کنکور در رشته ی دندان پزشک در ترکیه را دارند، باید از دبیرستان فارق التحصیل شده باشند، و معدل دیپلم آن ها بالای 15 باشد، که با شرایط خاص ثبت نام شوند.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه در استانبول واقع شده و دارای رنکینگ جهانی 1001 و رتبه کشوری 19 می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده ی دندان پزشکی می باشد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری برنامه های رشته ی دندان پزشکی دارد. زبان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی، زبان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه یدی تپه، انگلیسی می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه یدی تپه، ۲۷۵۰۰ دلار می باشد. این دانشگاه بدون کنکور نیز در رشته ی دندان پزشکی دانشجو می پذیرد. برای ثبت نام بدون کنکور در رشته ی دندان پزشکی در این دانشگاه، متقاضیان باید از دبیرستان فارق التحصیل شده باشند، و معدل دیپلم آن ها بالای 15 باشد.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه
تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور

برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه، متقاضیان باید دوره ی دبیرستان را کامل به اتمام برسانند، و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. برای ثبت نام در دانشگاه باید در سایت دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش دهند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه عبارتند از:

  • اسکن اصل مدارک شناسایی
  • اسکن گذرنامه
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه رسمی به زبان ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان
  • اسکن عکس 4*4

دلایل تحصیل دندانپزشکی در ترکیه عبارتند از:

  • مورد تایید بودن بعضی از دانشگاه های ترکیه، در وزارت بهداشت و درمان ایران؛
  • کم هزینه تر بودن تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه نسبت به دیگر کشورها؛
  • دانشگاه های ترکیه، از نظر سطح علمی، از دانشگاه های برتر دنیا محسوب می شوند؛
  • هزینه های اقامت در ترکیه بسیار پایین هستند؛
  • زبان تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در اکثر دانشگاه های ترکیه، انگلیسی می باشد؛

سخن آخر

دانشجویان ایرانی می توانند بدون شرکت در کنکور، به تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه بپردازند. برخی از دانشگاه های ترکیه بدون کنکور و آزمون ورودی، در رشته ی دندان پزشکی دانشجو پذیرش می کنند. دانشگاه های ترکیه، جزو دانشگاه های برتر جهان می باشد، و همچنین دارای امکانات و تجهیزات ویژه ای برای دانشجویان رشته ی دندان پزشکی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه با مؤسسه ی مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.

سؤالات متداول در ارتباط با تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

  1. آیا تحصیل دنداپزشکی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

بله، دانشجویان ایرانی می توانند بدون شرکت در کنکور در ایران، به تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه بپردازند.

  1. دلایل تحصیل دندانپزشکی در ترکیه کدامند؟

مورد تایید بودن بعضی از دانشگاه های ترکیه، در وزارت بهداشت و درمان ایران، کم هزینه بودن شهریه های دانشگاه های ترکیه نسبت به کشور های دیگر.

  1. هزینه ی تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه چقدر است؟

شهریه ی سالانه ی رشته دندان پزشکی بین 10000 دلار تا 20000 دلار می باشد.

  1. شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور چیست؟

متقاضیان باید دوره ی دبیرستان را کامل به اتمام برسانند، و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند.

  1. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه کدامند؟

اصل مدرک شناسایی، گذرنامه، مدرک دیپلم، ریز نمرات دوره تحصیلی دبیرستان، عکس گذرنامه

  1. زبان تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه چیست؟

زبان تحصیل رشته ی دندان پزشکی در اکثر دانشگاه های خصوصی در ترکیه، زبان انگلیسی می باشد.

  1. دانشگاه های خصوصی که بدون آزمون در رشته ی دندان پزشکی، دانشجو پذیرش می کنند کدامند؟

دانشگاه مدیپل، دانشگاه ابوریحان بیرونی، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه یدی تپه و غیره.

  1. آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه، امکان پذیر است؟

بله، اگر دانشجو شامل بورسیه ی تحصیلی از طرف دولت ترکیه، یا دانشگاه های ترکیه شود، میتواند رایگان تحصیل کند.

  1. هزینه ی تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه یدی تپه چقدر است؟

۲۷۵۰۰ دلار می باشد.

  1. هزینه ی تحصیل دندان پزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه بیلکنت چقدر است؟

14،500 دلار است.

  1. هزینه ی تحصیل دندان پزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه بیرونی چقدر است؟

هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی به زبان ترکی 17000 دلار، و به انگلیسی 20000 دلار می باشد.

  1. حداقل نمره معدل لازم برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه مدیپل چقدر است؟

باید معدل 15 به بالا باشد.

اسکرول به بالا