071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجران به تقویت بخش اقتصادی بلژیک در دوران کرونا کمک می کنند

مهاجران به تقویت بخش اقتصادی بلژیک در دوران کرونا کمک می کنند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع و همه گیری ویروس کرونا به دنبال خود مشکلات بسیاری را داشته است. کشور ها با اختلال در بخش های مختلف مواجه شده اند. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای کشور های مختلف پدید آمده است، مشکلات در بخش اقتصادی می باشد. از این رو دولت های مختلف در صدد رفع این مشکل هستند و می خواهند با اقداماتی به رفع مشکلات خود بپردازند. دولت بلژیک هم از این قاعده جدا نیست و اقداماتی را برای بهبود شرایط اقتصادی خود انجام داده است. مهاجرت به بلژیک تحت تاثیر چالش های بسیاری قرار گرفته. با این وجود، عقده بر این است که مهاجران به تقویت بخش اقتصادی بلژیک در دوران کرونا کمک می کنند.

مهاجران به تقویت بخش اقتصادی بلژیک در دوران کرونا کمک می کنند

بلژیک کشوری است که مهاجران زیادی علاقه به حضور در آن دارند. مهاجرت به بلژیک با روش های مختلفی مانند کار در بلژیک یا سرمایه گذاری در بلژیک امکان پذیر می باشد. طبق اخبار به دست آمده، دولت این کشور عقیده دارد، مهاجران به بخش اقتصادی بلژیک در دوران کمک می کنند. بر اساس آخرین گزارش بانک ملی بلژیک (NBB) ، افزایش اخیر تعداد مهاجران به بلژیک به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و فشار مالی بر خزانه ملی را کاهش داده است. افزایش تعداد مهاجران در طی پنج سال گذشته ، تولید ناخالص داخلی (GDP) در بلژیک را ۳ و نیم درصد افزایش داده است.

این مطالعه نشان داده است که مهاجرت بر فرصت های شهروندان بلژیکی تأثیر منفی ندارد و ایرادی در بازار کار ایجاد نمی کند. در این گزارش تأکید شده است: “هیچ اثر مخربی از مهاجرت از نظر دستمزد ، بیکاری ، مشارکت ، درآمد خالص یا رفاه برای افراد بومی مشاهده نمی شود.” از زمان سهولت قانون ملیت بلژیک ، ۱.۳  میلیون مهاجر تابعیت بلژیک را کسب کرده اند. با این حال ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر روند مهاجرت به کشور های مختلف اتحادیه اروپا داشته است. 

مهاجرت در دوران کرونا به بلژیک

همان طور که اشاره کردیم روند مهاجرت به بلژیک در دوران کرونا همانند سایر کشور های اتحادیه اروپا و به طور کلی سایر کشور های دنیا با مشکلاتی مواجه شده است. اصلی ترین مشکل در زمینه اقتصاد کشور های مختلف پدید آمده است. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم عموما کشور بلژیک بر روند مهاجرت به این کشور حساب کرده بوده و افراد زیادی با مهاجرت وارد این کشور می شدند. با این حال همه گیری وشیوع ویروس کرونا منجر به کاهش تعداد مهاجران به این کشور شده است.

کاهش تعداد مهاجران باعث شده تا بخش اقتصادی متصل به روند مهاجرت در بلژیک دچار اختلالاتی حساس شود. از این رو باید گفت که دولت اقدامات جدی خود را بر این بخش ارائه می دهد تا مشکلات ناشی از این امر را کاهش دهد. به همین دلیل روند مهاجرت به بلژیک در حال حاضر با توجه به همه گیری ویروس کرونا با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی امکان پذیر می باشد. از این رو متقاضیان می توانند با رعایت قوانین وارد این کشور شوند.

اسکرول به بالا