071-91009294  | 021-88724227  |

شهروندی اتحادیه اروپا

شهروندی اتحادیه اروپا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای واجد شرایط بودن شهروندان عضو اتحادیه اروپا است. که توسط پیمان ماستریخت 1992 معرفی شد و از سال 1993 به اجرا درآمده است شهروندی اتحادیه اروپا علاوه بر اینکه شهروندی ملی است، شهروندی حقوق، آزادی ها و حمایت های حقوقی را برای همه شهروندانش به ارمغان می آورد. مردم می توانند با اخذ شهروندی آزادانه عمل کنند.

شرایط شهروندی اتحادیه اروپا

شهروندان اتحادیه اروپا حق دارند که آزادانه عمل کنند و اشتغال در سراسر اتحادیه اروپا داشته باشند و همچنین برای تجارت و حمل کالا آزاد هستند، خدمات و سرمایه از طریق مرزهای اتحادیه اروپا، همانطور که در بازار ملی آمده است بدون محدودیت در حرکات سرمایه یا هزینه ی اجباری انجام می شود. شهروندان نیز حق رای دادن و اجرا را به عنوان یک نامزد در انتخابات محلی در کشوری که در آن زندگی می کنند را دارند.

کنسولگری شهروندان اتحادیه اروپا

شهروندان اتحادیه اروپا همچنین حق حفاظت از کنسول راتوسط سفارتخانه های دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عهده دارند. زمانی که یک کشور از شخص شهروندی توسط سفارت یا کنسولگری در آن کشور که نیاز به حمایت دارد حمایت نمیکند، این حق را شهروندان اتحادیه اروپا  دارند که به پارلمان اروپا مراجعه کنند، بازرس اروپایی و سازمان های اتحادیه اروپا به طور مستقیم در زبان خودشان با توجه به موضوع مطرح شده در صلاحیت آن است.کنسولگری شهروندان اتحادیه اروپا

کشورهای جزو اتحاده اروپا

بلژیک، پرتغال، ایتالیا، فرانسه و… که می توانید با شرایط اقامت فرانسه و همچنین مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید.

حمایت قانون از شهروندی اتحادیه اروپا

شهروندان اتحادیه اروپا همچنین از حمایت قانونی اتحادیه اروپا برخوردار هستند به ویژه منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا و  اقدامات و دستورالعمل های مربوط به حفاظت از اطلاعات شخصی، حقوق قربانیان جرم و جنایت و مبارزه با قاچاق انسان، حقوق برابر، حمایت از تبعیض در اشتغال بر اساس دین یا اعتقاد، گرایش جنسی و سن را دارند. اتحادیه اروپا همچنین دارای دفتر بازرس اروپایی است که شهروندان اتحادیه اروپا می توانند به طور مستقیم به آن دسترسی پیدا کنند.

اگر صلاحیت شهروندی را برای کشورهای مختلف دارید می توانید با مشاورین متخصص ما در موسسه میرداماد در تماس باشید و از تجارب ما در این زمینه استفاده کنید.

اسکرول به بالا