071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این روز ها روند مهاجرتی در میان افراد مختلف روز به روز در حال افزایش است و گروه ها و افراد زیادی برای مهاجرت اقدام می کنند. راه هایی که برای مهاجرت وجود دارند بر طبق شرایط می تواند کاملا متفاوت باشد. از این رو افراد زیادی برای مهاجرت راه ها را با کمک متخصصان و وکلا بررسی می کنند. یکی از راه های مهم برای مهاجرت سرمایه گذاری می باشد که در هر کشوری همراه با قوانین و مقررات خاص خود است. سرمایه گذاری به روش های مختلفی مانند خرید ملک یا کارآفرینی و ثبت شرکت امکان پذیر است. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با سرمایه گذاری در چین صحبت کنیم.

بیشتر بدانید:

مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

مهاجرت به کشور چین روش ها و راه های مختلفی دارد. اکر شما تمایل به مهاجرت به کشور چین دارید لازم است تا با راه های مهاجرتی به این کشور آشنا شده و سپس در ارتباط با راه مهاجرتی خود اقدام نمایید. از جمله راه های مهاجرتی به این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به چین، مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین، مهاجرت از طریق تولد فرزند به چین، مهاجرت از طرق ازدواج در چین و … . در صورت تمایل به مهاجرت می توانید با کارشناسان و وکلای ماهر و کار آزموده موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

سرمایه گذاری در چین

مهاجرت به چین از روش ها و راه های بسیاری برای افراد مختلف در دسترس می باشد که یکی از این راه ها سرمایه گذاری در چین و اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور می باشد. از این رو شما می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در چین وجود دارد. به طور مثال می توان به خرید ملک در چین، ثبت شرکت در چین، کارآفرینی در چین و … اشاره نمود.

البته به جز سرمایه گذاری در چین، از روش های دیگری هم می توانید برای حضور در این کشور اقدام کنید که می توان به کار در چین و اخذ ویزای کاری چین یا تحصیل در چین به طور مثال تخصص پزشکی در چین یا تحصیل داروسازی در چین اشاره نمود. چین نقش برجسته ای در روابط بین المللی دارد و دومین اقتصاد بزرگ جهان با تأثیر جهانی و روابط تجاری عالی با اکثر کشور ها است. تصمیم گیری در مورد تجارت در چین قطعاً یک انتخاب عالی است ، زیرا در همه امور سرمایه گذاران در همه صنایع ، فرصت های پرباری وجود دارد. چین یکی از سریع ترین بازار های نوظهور در جهان است.

البته انتظار می رود که در سال های آینده به اقتصاد برتر دنیا تبدیل شده و جای ایالات متحده آمریکا را در این زمینه بگیرد. چین از لحاظ تاریخی یکی از قدرت های پیشرو در جهان بوده است. اما نا آرامی های داخلی ، قحطی ها و شکست های نظامی باعث شد که در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رکود کند. امروز ، اقتصاد چین برای بخش تولید خود که حتی بیشتر از ایالات متحده هم است استوار می باشد. در حالی که دولت این کشور کمونیست بسیاری از شرکت های دولتی را در اختیار دارد ، سیاست های بازار آزاد آن تعداد بسیار زیادی از سرمایه گذاری های خارجی را ترغیب کرده است.

دلایل سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین دلایل بسیار زیادی دارد که می تواند برای روند سرمایه گذاری افراد متفاوت باشد. در حقیقت این دلایل برای سرمایه گذاری می تواند سرمایه گذاران خارجی را به سمت حضور در چین و اقامت در چین سوق دهد. اما بینیم که سرمایه گذاری در چین چگونه پیش می رود و بر چه دلایلی استوار است. چین اقتصادی محکم و قابل تقدیر دارد که این مسئله برای سرمایه گذاران بسیار مهم است. سرمایه گذاران همیشه به کشور هایی که دارای اقتصاد پایدار و بدون ریسک هستند، علاقه بسیاری دارند.

کشور چین در علم و فناوری پیشرو است. دستیابی به اهداف اقتصادی و سیاسی در چین بستگی به پیشرفت در بخش علم و فناوری دارد که چین از این لحاظ دارای امتیاز بالایی است. سرمایه گذاران بیشماری به علم و فناوری و تحقیق و توسعه در چین علاقه مند هستند و از مشاغل كوچكی شروع می كنند كه به سرعت مورد توجه قرار می گیرند. در دهه های گذشته تحولات قابل توجه در زیرساخت ها و حمل و نقل چین ایجاد شده است.

دلایل سرمایه گذاری در چین
دلایل سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاران بین المللی مشاغل خود را در چین در شرایط عالی حمل و نقل ، بویژه مشاغل مرتبط با فعالیت های بازرگانی ، توسعه می دهند. نکته مهم دیگر این است که چین بازار محلی پر رونقی دارد. بازار چین نه تنها در مقیاس بین المللی بسیار بزرگ و مورد استقبال قرار می گیرد ، بلکه همچنین فرصت های شغلی فراوانی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می کند که به دنبال گسترش در بخش هایی مانند فناوری اطلاعات ، مهندسی ، پزشکی ، کشاورزی ، خودرو و … هستند. از آنجا که بازار چین کالا های زیادی دارد ، سرمایه گذاران خارجی فرصت های بسیاری را می توانند در بخش های مورد علاقه خود داشته باشند.

سرمایه گذاران خارج از کشور که به دنبال معافیت مالیاتی می توانند شرکتی را در مناطق آزاد تجاری چین راه اندازی کنند. یکی از پربارترین مناطق تجارت آزاد ، منطقه ای است که در شانگهای تأسیس شده است. افتتاح یک شرکت در مناطق آزاد تجاری چین منوط به شرایط مختلفی است. علاوه بر آن چین نیروی کار ماهر را تأمین می کند. یک اقتصاد پویا ، یک پتانسیل کامل برای توسعه ، یک بازار بزرگ و با ثبات ، اتصالات تجاری در سراسر جهان و هزینه های پایین کار مهم ترین ویژگی هایی است که باید در تصمیم گیری برای تجارت در چین در نظر بگیرید.

قوانین سرمایه گذاری در چین چیست؟

جمهوری خلق چین درباره WFOE (بنگاه اقتصادی کاملاً خارجی) و شرکت های خارجی با سرمایه گذاری در چین مجموعه قوانینی دارد که سرمایه گذار های خارجی باید به آن توجه داشته باشند. علاوه بر این ، قوانین قابل اجرا برای اتباع ، مانند قانون شرکت ها ، قانون تجارت یا قانون رقابت نیز برای همه اجرا می شود. قوانین سرمایه گذاری در چین برای هر نوع و مدل سرمایه گذاری دارای شرایط خاصی است. برای خرید ملک باید قوانین خاصی داشت و برای ثبت شرکت یا سایر روش ها نیز باید قوانین را رعایت نمود.

بهترین راه های سرمایه گذاری در چین

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در چین وجود دارد که هر کدام دارای مزایایی هستند. از این رو می بایست به بررسی این شرایط پرداخت و راه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همان طور که گفتیم راه های سرمایه گذاری در چین متفاوت هستند. از جمله راه های سرمایه گذاری در چین می توان به خرید ملک در چین، ثبت شرکت در چین، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه ای در چین و … اشاره نمود.

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه ای در چین

همان طور که گفتیم راه های سرمایه گذاری در چین متفاوت هستند. یکی از این راه ها برای سرمایه گذاری، صندوق های مبادله ای هستند. صندوق های مبادله ای ETF نیز تا اوراق بهادار موجود در این کشور، برای سرمایه گذاری مناسب هستند. صندوق های سرمایه گذاری مهم در چین عبارتند از: صندوق فهرست شاخص FTSE ، صندوق iShares MSCI چین، صندوق تمام ظرفیتی گوگنهایم چین و صندوق گوگنهایم چین.

از جمله شرکت های مهم برای سرمایه گذاری در چین نیز عبارتند از: شرکت پتروچین ، شرکت بیدو، شرکت آموزشی و فناوری جدید شرقی، شرکت ارتباطات Spreadtrum و … . آسانترین راه برای سرمایه گذاری در چین استفاده از ETF است ، اما سرمایه گذاران که به دنبال قرار گرفتن در معرض مستقیم تر هستند نیز می توانند به ADR یا سهام خارجی نگاه کنند. خرید سهام در کشور چین در بازار های مختلفی مانند فارکس هم امکان پذیر است.

خرید ملک در چین برای سرمایه گذاری

یکی از راه های سرمایه گذاری در چین، خرید ملک در این کشور می باشد. بازار املاک و مستغلات در این کشور در سال های گذشته افزایش یافته است. خرید ملک در شهر های بزرگ تر در چین مانند شانگهای و گوانژو سود زیادی داشته است. یکی از نکاتی که باید در این زمینه توجه داشته باشید این است کخ شما در چین نمی توانید مالک قطعی باشید. در واقع هر زمین در کشور چین در مالکیت دولت می باشد. شما تنها می توانید برای مدت زمان هفتاد سال منافع یک ملک را در این کشور خریداری نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در این کشور مورد توجه قرار دهید این است که برای افرادی که جهت خرید ملک در این کشور اقدام می کنند محدودیت های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از مهم ترین این محدودیت ها این است که شما باید یک سال قبل از خرید ملک در جین حتما در این کشور حضور داشته باشید. این روش می تواند با کار در چین یا سرمایه گذاری در چین امکان پذیر باشد. در واقع برای خرید ملک لازم است تا ویزای چین را به صورت بلند مدت داشته باشید.

از این رو باید گفت که خرید ملک در چین نمی اتواند همراه با اقامت چین باشد. هر ایالتی در چین هم می تواند قوانین خاص خود را داشته باشید. مثلا در شهر شانگهای لازم است تا شما با شهروند چینی ازدواج کرده باشید. به عبارتی برای خرید ملک در چین شما باید ثابت کنید که به مدت دوازده ماه حداقل در این کشور حضور دارید. دقت کنید که نرخ مالیات برای خرید ملک در کشور چین سه درصد از ارزش ملک می باشد که باید در زمینه مالکیت به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

ثبت شرکت در چین برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهم سرمایه گذاری در کشور چین، ثبت شرکت می باشد. ثبت شرکت در چین دارای قوانین و مقررات خاصی است. زمانی که قصد دارید برای ثبت شرکت در چین اقدام کیند لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که ساختار و فرم مناسب برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در کشور چین شما حتی می توانید برای ایجاد نمیاندگی نیز اقدام نمایید.

ثبت شرکت در چین
ثبت شرکت در چین

در واقع شما می توانید نمایندگی یک شرکت را داشته باشید. اما یکی از مدل شرکت هایی که اصولا سرمایه گذاران خارجی آن را ثبت می کنند شرکت با مسئولیت محدود است. در کنار این مدل شرکت ها می توان شرکت های تولیدی، مشاوره ای و تجاری را نیز تاسیس نمود. برای ثبت شرکت در این کشور شما می بایست در ابتدا حساب بانگی باز کرده و سپس برای درخواست ثبت نام شرکت خود اقدام نمایید.

اصلا شرکت ها در این کشور برای سرمایه گذاران با بهترین روش یعنی شرکت بازرگانی با مالکیت کامل خارجی بیشتر در دسترس هستند. در صورتی که شما در طول سه سال از گذشت سرمایه گذاری خود در چین حقوق و مالیات هار را پرداخت نمایید می توانید برای اقامت دائم چین اقدام کتید. البته اقامت دائم چین اصولا به دو صورت پنج ساله برای افراد زیر هجده سال و ده ساله برای افراد بالای هجده سال ارائه می شود.

سوالات متداول در ارتباط با سرمایه گذاری در چین

  1. آیا کشور چین برای سرمایه گذاری و زندگی کشوری مناسب است؟

    بله کشور چین برای سرمایه گذاری و زندگی شرایط بسیبار مناسبی دارد.

  2. روش های سرمایه گذاری در چین چیست؟

    از جمله این روش ها عبارتند از: خرید کلک در چین، خرید سهام و اوراق قرضه، ثبت شرکت در چین و … .

  3. آيا با سرمایه گذاری در چین می توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود؟

    با تمام روش های سرمایه گذاری این اقامت امکان پذیر نحواهد بود.

  4. دلایل سرمایه گذاری در چین چیست؟

    از جمله این دلایل می توان به نیروی کار ماهر و فعال، بازار پویا، اقتصاد مناسب و … اشاره نمود.

  5. آیا با خرید ملک به عنوان سرمایه گذاری در چین می توان اقامت دائم چین را دریافت کرد؟

    خیر لزوما خرید ملک منجر به اقامت دائم نمی شود.

  6. سرمایه گذاری در چین بیشتر در چه بخش هایی است؟

    سرمایه گذاری در چین بیشتر در بخش های مهندسی، پزشکی، کشاورزی، خودرو و …. می باشد.

  7. آیا سرمایه گذاری در چین در بخش سهام و صندوق های سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله این روش ها بسیار پر بازده هستند و سرمایه گذاری مناسبی می باشند.

  8. آیا با ثبت شرکت در چین می توان اقامت دائم این کشور را دریافت نمود؟

    بله در صورت پرداخت مالیات ها می توان برای اقامت دائم اقدام نمود.

  9. شرایط مالکیت ملک در چین چگونه است؟

    مالکیت به صورت صد در صدی نیست و هر فرد تنها برای هفتاد سال مالک می باشد.

  10. برای خرید ملک در چین باید چه اقدامی انجام شود؟

    برای خرید ملک در چین لازم است تا از یک سال قبل در این کشور اقامت داشت.

  11. چرا سرمایه گذاری در چین برای خارجی ها مناسب است؟

    زیرا چین دارای اقتصاد پویا ، یک پتانسیل کامل برای توسعه ، یک بازار بزرگ و با ثبات ، اتصالات تجاری در سراسر جهان و … می باشد.

اسکرول به بالا