071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ازدواج در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. از این رو برای این که بتوانید اقدام به ازدواج در کشوری جدید کنید لازم است تا در ارتباط با این قوانین اطلاعات کامل داشته باشید. در این مقاله ما در ارتباط با اخذ اقامت چین از طریق ازدواج صحبت خواهیم کرد. اخذ اقامت از روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از آن ها ار طریق ازدواج می باشد. اما برای این کار لازم است تا اطلاعات دقیقی در ارتباط با شرایط ازدواج و قوانین ازدواج در کشور مقصد داشته باشید. عده زیادی در دنیا برای این که بتوانند اقامت یک کشور را کسب کنند با فردی تبعه کشور مقصد مورد نظر خود ازدواج می کنند.

بیشتر بدانید:

مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

مهاجرت به چین از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها برای فردی مناسب خواهد بود که شرایط مربوط به آن را داشته باشد. از جمله راه ها و روش های مهاجرت به چین عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به چین، مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین، مهاجرت از طریق تولد فرزند در چین، مهاجرت از طریق خرید ملک در چین، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در چین و … . برای اطلاع از شرایط مهاجرتی هر کدام از این روش ها می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه کنید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های فعال در شهر های شیراز و تهران است.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

ازدواج های بین المللی به طور فزاینده ای در کل کشور ها متداول شده است. کشور چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. روابط بین خارجی ها و شهروندان چینی روز به روز در حال افزایش است و ازدواج هایی در این راه صورت می گیرد. به همین دلیل است که می بایست قوانین و رویه های مربوط به یک ازدواج بین المللی را در کشور چین دانست. دقت کنید که در هر کشور قوانین خاصی وجود دارد و از این رو لازم است تا با دقت هر چه تمام تر این قوانین مورد بررسی قرار گیرد. به طور مثال مواردی از قبیل حداقل سن ممکن است در ازدواج در یک کشور قانون خاصی نداشته باشد ولی در کشور دیگر مشمول شرایطی سخت تری گردد.‌

در حقیقت فرهنگ هر کشوری با کشور دیگر متفاوت خواهد بود و می تواند باعث ایجاد شرایط سختی در روند ازدواج شود.‌ این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتی با وجود این که کشوری مانند چین می تواند ازدواج شما را با یک تبعه چینی به رسمیت بشناسد، اما این مسئله به منزله دادن حق اتوماتیک برای ورود به کشور نخواهد بود. به عبارتی این نکته را باید مورد توجه داشته باشید که یک فرد خارجی صرفا به دلیل ازدواج با یک تبعه چینی حق زندگی در چین را کسب نخواهد کرد. با تمام این ها قوانین در چین تغییراتی کرده اند که شرایط بسیار راحت تر شده است.

در واقع از اول ژوئن ساله دو هزار و ده میلادی، افراد خارجی که همسر چینی دارند و همسر آن ها در چین زندگی می کند، واجد شرایط درخواست ویزای خانوادگی یا اقامت چین به مدت طولانی تر هستند. از این رو هر فرد خارجی که قصد ازدواج در چین را دارد، می بایست قوانین خاص و مرتبط با ازدواج در این کشور را بداند.

ازدواج در کشور چین و قوانین مربوط به آن

به طور کلی فرایند ازدواج توسط دفتر امور عمران شهرداری انجام می شود. به طور معمول برای انجام عمل ازدواج شما لازم است تا به دادگستری ای بروید که در آن صلاحیت شریک چینی تان ثبت شده است. البته گزارش ها حاکی از آن است که برخی از زوجین توانسته اند در یک دفتر محلی از شهری که شریک زندگی شان زندگی می کند، ازدواج کنند. دقت داشته باشید که سیسنم‌ های موجود در چین دارای ماهیت هایی هستند که ممکن است هر از مدتی تغییر کند. و تغییرات زیادی را در اجرای قوانین داشته باشد.

ازدواج در کشور چین
ازدواج در کشور چین

بنا بر این بهترین کار این است که برای جمع آوری فرم درخواست همیشه بررسی های اولیه با دقت صورت گیرد. حال باید دید چه قوانین در چین به عنوان اصول اولیه وجود دارد. دقت داشته باشید که در کشور چین افرادی که قصد ازدواج دارند باید به حداقل سن لازم برسند. این سن برای آقایان بیست و دو سال و برای خانم ها بیست سال خواهد بود. سنین پایین تر برای ازدواج نیاز به اجازه والدین خود خواهند داشت.‌

یک نکته مهم دیگر ایت است که افراد نباید با شخصی که قبلا زن یا شوهر داشته است ازدواج کند.‌ به عبارتی قانون در کشور چین این گونه است که داشتن بیش از یک زن یا شوهر در هر کشوری که مورد قبول باشد اما در کشور چین کاملا رد می شود.‌ در حقیقت در کشور چین فقط یک زن و یک مرد می توانند با هم ازدواج کنند.

شرایط درخواست و روند ازدواج در کشور چین

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط درخواست ازدواج در کشور چین صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این باره به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم. درخواست ازدواج در کشور های مختلف متفاوت است و می تواند به صورت کاملا شخصی باشد.‌ اما این رویداد در کشور چین کاملا اداری است و معمولا بدون هیچ گونه تشریفاتی برگزار می شود. رویداد ازدواج در کشور چین به طور معمول کم تر از یک ساعت و گاها کم تر از پانزده دقیقه به طول می انجامد. شما برای اجرای مراسم ازدواج خود باید فرم های مربوطه را از قبل تهیه کرده و آن ها را پر کنید.

در برخی از شهر های کشور چین بخش ویژه ای برای ازدواج های بین المللی وجود دارد.‌ پس اگر برای تحصیل در چین یا کار در چین، وارد این کشور شده اید و قصد ازدواج در چین را دارید می بایست این مراحل را طی کنید. شما لازم است تا درخواست ازدواج خود را همراه با مدارک مورد نیاز ارسال نمایید. از جمله این مدارک عبارتند از: گواهی وضعیت تجرد هر دو فرد یا گواهی که نشان دهنده طلاق و یا فوت همسر سابق شخص باشد، شناسنامه هر دو نفر، عکس رسمی از هر دو نفر، هزینه درخواست ازدواج و مراحل ازدواج، گذرنامه فرد خارجی متقاضی ازدواج و در نهایت ترجمه محضری تمام مدارک فرد خارجی در چین به زبان چینی.

زمانی که همه فرایند ها به دقت صورت گرفت شما می توانید محل را ترک کرده و به عنوان زن و شوهر شناخته شوید. در زمان پایان این روند به شما گواهی ازدواج داده می شود و یا ممکن است از شما خواسته شود تا در چند روز آینده پس از ازدواج خود برای تحویل گواهی ازدواج تان به مرکز مربوطه مراجعه کنید.‌

نکات مربوط به ثبت نام ازدواج در چین

در این بخش از مقاله نکاتی را در ارتباط با ثبت ازدواج در چین بیان می کنیم. زنان و مردانی که متقاضی ثبت نام ازدواج در کشور چین هستند، باید طبق قوانین کشور چین از مقررات این کشور در زمینه ازدواج پیروی کنند تا بتوانند جهت اقامت چین یا تابعیت چین اقدام نمایند. شهروندان چینی که تمایل به ازدواج دارند لازم است تا مدارک زیر را تهیه و تکمیل کنند. این مدارک عبارتند از: گواهی ثبت اسکان متقاضی، گواهی هویتی متقاضی شامل نام، جنس، تاریخ تولد، وظعیت تاهل،گواهی شغلی، ماهیت کار و … .

برای افراد خارجی متقاضی ازدواج در چین مدارک مورد نیاز عبارتند از: گذرنامه شخص متقاضی یا سایر مدارکی که هویت و شهروندی وی را تکمیل کند، اجازه نام اقامت فرد که توسط اداره امنیت عمومی امضا شده یا صادر شده باشد و صدور گواهینامه وضعیت زناشویی توسط مراکز معتبر. اما اگر فرد خارجی متقاضی ازدواج مقیم کشور چین باشد، مدارک مورد نیاز وی عبارتند از: گذرنامه متقاضی یا گواهی شناسایی یا گواهی تابعیت که برای جایگزینی گذرنامه استفاده می شود، اجازه اقامت که توسط وزارت امنیت عمومی امضا و صادر شده است و گواهی هویتی شامل نام متقاضی، جنس، تاریخ تولد، وصعیت تاهل، گواهی شغل و … .‌

توجه داشته باشید که در روند ازدواج هم زن و هم مرد می بایست گزارش معاینه سلاما قبل از ازدواج را که توسط یک بیمارستان تعیین شده توسط اداره ثبت ازدواج منعقد و صادر شده است، ارائه دهند. اما یک نکته مهم دیگر این است که شهروندان چسنی مجاز به ازدواج با برخی از بیگانگان نیستند. این افراد عبارتند از افراد ارتش در خدمت و فعال، پرسنل دیپلماتیک، پرسنل امنیت عمومی، پرسنل محرمانه و سایر افرادی که مسئولیت کار های محرمانه و مهم را بر عهده دارند.

حال دقت داشته باشید که افراد چینی و اتباع خارجی که کلیه گواهینامه های لازم را در اختیار دارند و با این مقررات موافق هستند، می توانند گواهینامه ها و عکس های خود را به اداره ثبت ازدواج ارائه داده و درخواست خود را ارائه کنند. اداره ثبت ازدواح پس از بررسی تمامی درخواست ها و تایید آن ها از طریق تحقیقات باید به متقاضیان اجازه ثبت تام داد و مراحل ثبت نام را طی یک ماه انجام برساند. دقت کنید که مدرک ازدواج معتبر در چین می بایست همراه با عکس زن و شوهر باشد و با مهر مخصوص ساخته شده از فولاد نشان شده و تایید گردد.‌

نکات مربوط به ثبت نام ازدواج در چین
نکات مربوط به ثبت نام ازدواج در چین

نحوه دریافت تابعیت چین پس از ازدواج با فرد چینی

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمینه ازدواج در چین مطرح می شود، این است که آیا امکان دریافت تابعیت چین پس از ازدواج در چین وحود دارد یا خیر؟! در این بخش از مقاله ما به بررسی کامل این موضوع می پردازیم. گشور چین انواع مختلفی از ویزا ها را صادر می کند و هر ویزا به منظوری ارائه می شود. به طور کلی و عمومی فردی که با یک شخص چینی ازدواج می کند، می تواند برای ویزای سالیانه L مخصوص کشور چین درخواست دهد.‌

ویزای چین از نوع L یک نوع ویزای توریستی چین است که به واسطه ان می توان برای مدت زمان طولانی تری در این کشور اقامت داشت. اشخاصی که با یک فرد چینی ازدواج کرده اند می توانند با ارائه مدارکی خاص این ویزای سالیانه را دریافت نمایند.‌ این مدارک عبارتند از: گواهی ازدواج مربوط به شخص متقاضی، کارت شناسایی همسر، ثبت نام گواهی اقامت و … . دقت کنید که با داشتن ویزای L و اقامت در چین، فرد نمی تواند به طور قانونی برای کار در چین اقدام‌ کند و یا در یک دوره تحصیلی ویژه به تحصیل در چین بپردازد.

از این رو اگر فردی تمایل به انجام این موارد را دارد لازم است اقدامات خاصی را انجام دهد.‌ دقت داشته باشید که این مجوز اقامت یک ساله است و قابلیت تمدید هر ساله را خواهد داشت. از این رو باید توجه داشته باشید که کشور چین از طریق ازدواج تابعیت را اهدا نمی کند. در گذشته به طور محدود و در موارد نادری از این روش تابعیت چین اعطا می شد. تنها پیشرفتی که می توانید در زمینه ازدواج در چین داشته باشید تبدیل ویزای ال به ویزای کیو یک یا کیو دو است که صرفا به شما اجازه زندگی در چین را می دهد و حتی نمی توانید برای هزینه های زندگی در چین، مشغول به کار در چین شوید.

اگر قبل از ازدواج مشغول به کار در چین باشید و در روند کاری خود ازدواج هم کنید احتمال دریافت اقامت دائم چین برای شما وجود خواهد داشت. با این وجود باز هم پرونده هایی هستند که هنوز در این زمینه دچار مشکل هستند.

سوالات متداول در ارتباط با اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

  1. آیا چین کشوری مناسب برای زندگی و ازدواج است؟

    بله کشور چین کشوری آسیایی و با امکانات فوق العاده برای زندگی می باشد.

  2. آیا یک شخص به صرف ازدواج با تبعه چینی می تواند اجازه زندگی در چین را داشته باشد؟

    خیر ازدواج با تبعه چینی به منزله اجازه سکونت در چین نمی باشد.

  3. آیا امکان اخذ اقامت چین از طریق ازدواج وجود دارد؟

    خیر ازدواج در چین مشمول دریافت اقامت دائم این کشور نمی باشد.

  4. آیا امکان اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج وجود دارد؟

    خیر با ازدواج در چین نمی توان برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمود.

  5. در روند اخذ اقامت چین از طریق ازدواج چه ویزایی به شخص تعلق می گیرد؟

    در روند ازدواج در چین عموما ویزای توریستی به شخص تعلق می گیرد.

  6. آیا شرط سن برای ازدواج در چین مهم است؟

    بله آقایان باید حداقل بیست و دو سال و خانم ها باید حداقل بیست سال داشته باشند.

  7. آیا در روند اخذ اقامت چین از طریق ازدواج می توان در چین مشغول به تحصیل شد؟

    خیر با ازدواج در چین نمی توان اجازه تحصیل را دریافت نمود.

  8. آیا امکان کار در چین پس از ازدواج در چین وجود دارد؟

    خیر پس از ازدواج در چین اجازه کار در چین صادر نخواهد شد.

  9. آيا امکان ازدواج با دو نفر در چین وجود دارد؟

    خیر یکی از مهم ترین نکات ازدواج در چین تک همسری است.

  10. مدارک درخواست در چین در روند اخذ اقامت چین از طریق ازدواج چیست؟

    این مدارک عبارتند از: گواهی وضعیت تجرد هر دو فرد یا گواهی که نشان دهنده طلاق و یا فوت همسر سابق شخص باشد، شناسنامه هر دو نفر و … .

  11. مدرک ازدواج معتبر در چین چه خصوصیاتی دارد؟

    این مدرک باید شامل عکس هر دو نفر و همچنین دارای مهر مخصوص باشد.

اسکرول به بالا