071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص پزشکی در چین

تخصص پزشکی در چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دوره های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کشور جمهوری خلق چین به عنوان یکی از معتبرترین دوره های تخصصی در جهان مورد تائید و پذیرش همه کشورهای جهان می باشد. در این راستا در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی در چین می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا تحصیل تخصص پزشکی در چین؟
  • جدیدترین قوانین اخذ پذیرش پزشکی در چین ۲۰۲۰۲۰۲۱
  • دلایل ایرانی ها در تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین
  • دلایل تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین
  • اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی عمومی و تخصصی در چین
  • شرایط تحصیل پزشکی در چین
  • دوره های تخصصی پزشکی در چین
  • شرایط تحصیل تخصص پزشکی در چین
  • انواع دوره های تخصصی پزشکی در چین
  • مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی در چین
  • بورسیه های تخصصی پزشکی در چین
  • دوره های فلوشیپFellowship پزشکی در چین
  • تخصص طب سوزنی و طب سنتی در چین
  • مدارک لازم اخذ پذیرش دوره تخصصی طب سوزنی در چین
  • ۱۰دانشگاه برتر پزشکی چین از نظر موسسه تایمز
  • مزایای تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل تخصص پزشکی در چین

بیشتر بدانید:

مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

چرا تحصیل تخصص پزشکی در چین؟

پایین بودن هزینه های تحصیل در چین در رشته پزشکی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و اهمیت دانشگاه های کشور چین موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل در این رشته روانه این کشور شوند. مهم ترین مورد در مهاجرت متقاضیان تحصیل در این رشته در کشور چین، این است که متقاضیان الزامی به شرکت در آزمون ورودی و یا شرکت در دوره پیش پزشکی مانند دوره پیش پزشکی پاتفک روسیه ندارند.متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی چین از این مزیت خاص برخوردار هستند که هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور در حدود ۷۰ درصد از کشور آمریکا ارزان تر است. خبر خوب برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل در این کشور این است که بیشتر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.در واقع این موضوع یکی از نگرانی های متقاضیانی است که خواستار بازگشت به کشور خود پس از تمام شدن دوره تحصیلی می باشند. پایین بودن هزینه تحصیل و تحصیل به زبان انگلیسی را می توان از دلایل تحصیل پزشکی تخصصی در چین دانست. هر چند مهم ترین دلیل برخورداری از بورسیه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان می باشد که می توان آن را به عنوان مهم ترین دلیل گرایش متقاضیان بین المللی به تحصیل تخصصی پزشکی در چین دانست.

بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) در این مقاله به بررسی دوره های تخصصی پزشکی دانشگاه های چین پرداخته اند. اگر قصد تحصیل تخصصی پزشکی در چین را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشد.

جدیدترین قوانین اخذ پذیرش پزشکی چین۲۰۲۰۲۰۲۱

بر اساس تقاضای فراوان متقاضیان برای تحصیل در دوره های پزشکی عمومی و تخصصی کشور چین این کشور مقررات جدیدی را برای اخذ پذیرش پزشکی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. تقاضای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی چین در مقایسه با سال ۲۱۰۹ در حدود ۱۰ برابر شده است و همین موضوع موجب سخت گیری های شدیدتری در اخذ پذیرش برای دانشجویان بین المللی شده است. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۶ و دارا بودن معدل دیپلم بالاتر از ۱۶ از جمله این شرایط می باشد. علاوه بر این متقاضیان محدودیت سنی دارند. در واقع متقاضیان باید زیر ۲۵ سال داشته باشند.

دلایل ایرانی ها در تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور چین به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. مهاجران تحصیلی که در دانشگاه های چینی زبان این کشور تحصیل کرده اند در حدود ۸۹ درصد می باشد. متقاضیان فراوانی از کشور ایران به این کشور مهاجرت کرده اند.پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی و هزینه های زندگی و اعتبار مدارک صادر شده موجب شده است تا هر روز به تعداد ایرانی های مشتاق به تحصیل در این کشور افزوده شود. به طور کلی وجود کنکور سراسری و موانع دیگر در کشور ایران موجب شده است تا جوانان ایرانی با تصور پوشیدن لباس سفید پزشکی به تحصیل در این رشته در کشور چین بپردازند که بدون برگزاری کنکور و آزمون ورودی آرزوی آن ها را برآورده می کند.کشور مهاجرپذیر چین علی رغم جمعیت زیاد این کشور دارای سیستم های درآمدزایی فراوان و فرصت های شغلی برای متقاضیان است. این کشور در فهرست ۱۰ کشور مهاجرپذیر برای مهاجران ایرانی قرار دارد. در سال ۲۰۱۷ بیشترین میزان مهاجرت به چین، مهاجران ایرانی بوده اند.

دلایل تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین

برنامه های تحصیلی تخصصی رشته پزشکی چین مطابق با استانداردهای بین المللی و مطابق کیفیت آموزشی دانشگاه های برتر جهان می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور از مقرون به صرفه ترین شهریه ها ی دوره پزشکی جهان می باشند، بسیاری از فارغ تحصیلان رشته پزشکی چین بنا به سطح و سواد علمی بالا از افراد مهم و شناخته شده جهانی در زمینه های تحقیق و پژوهش و تکنولوژی های مدرن در حوزه پزشکی محسوب شوند. متقاضیان در سراسر جهان رشته پزشکی این کشور پهناور و پرجمعیت را بنا به دلایلی برای تحصیل انتخاب می کنند. از مهم ترین این دلایل می توان موارد زیر را نام برد:

  1. اعتبار و ارزش علمی مدارک تخصصی پزشکی صادر شده از دانشگاه های پزشکی چین در همه کشورهای جهان به گونه ای است که فارغ تحصیلان با این مدرک می توانند در هر کشور جهان مشغول کار و طبابت و یا ادامه تحصیل شود.
  2. تنوع فرهنگی و آشنایی با مردم دیگر کشورهای جهان از موارد جذاب در افزایش گرایش مهاجرت متقاضیان محسوب می شود.افزایش تعداد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان در رشته های پزشکی عمومی و تخصصی و دندانپزشکی چین موجب می شود تا دانشجویان در حین تحصیل با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوند.
  3. کشور چین را می توان ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی دانست چرا که هزینه شهریه دوره پزشکی عمومی در این کشور برای ۶ سال تحصیلی در حدود ۳۰.۰۰۰ دلار تا ۵۰.۰۰۰ دلار می باشد، در حالی که هزینه شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های آمریکا در حدود ۱۵۰.۰۰۰ دلار تا ۲۰۰.۰۰۰ دلار می باشد. علاوه بر هزینه شهریه رشته پزشکی، هزینه زندگی در این کشور نیز پایین و به صرفه می باشد. دانشجویان با تحصیل رشته پزشکی چین از مزیت شهریه ارزان و مقرون به صرفه نسبت به کشورهای دیگر برخوردار می شوند.
  4. دولت چین به منظور حمایت و حفظ امنیت و آرامش مهاجران تحصیلی تدبیرهای خاصی را در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در رشته پزشکی چین از مزیت زندگی در یک فضای امن و باثبات برخوردار می باشند. سخت گیری های مراجع قانونی چین در مورد اجرای قوانین اجتماعی و تبعیت از مقررات موجب شده است تا این کشور از نرخ جرم و جنایت کمتری برخوردار باشد.
  5. فارغ تحصیلان دوره های تخصصی پزشکی دانشگاه های پزشکی چین می توانند در آزمون های ملی کشور چین شرکت کنند و در صورت پذیرش در این کشور مشغول کار شوند. دانشگاه های پزشکی چین مورد تائید سازمان بهداشت جهانی می باشد.
  6. به دلیل برخورداری بیشتر دانشگاه های پزشکی چین از رتبه های زیر ۵۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی، مدارک فارغ تحصیلان دارای اعتبار و ارزش بالایی همچون مدارک دانشگاه های آمریکا و کشورهای اروپایی می باشند.
  7. وجود آزمایشگاه های مدرن و کتابخانه های مجهز و زیرساخت های مناسب آموزش دانشگاه های پزشکی چین شرایط لازم را برای فراگیری واحدهای عملی و تئوری مطابق با شرایط و استانداردهای جهانی فراهم می کند.
  8. خوابگاه های دانشجویی استاندارد به همراه فضای کافی و امکانات دانشجویی مناسب زمینه لازم را برای تحصیل آسان و در امنیت و آرامش برای دانشجویان فراهم می کند.
  9. روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا راحت تر می باشد. عدم وجود آزمون ورودی و وجود دانشگاه های انگلیسی زبان و پایین بودن هزینه های تحصیل از جمله مهم ترین موارد در پذیرش سهل و راحت متقاضیان در رشته پزشکی چین محسوب می شود.
  10. تاریخ غنی و فرهنگ پربار و موفقیت های اخیر این کشور در صنعت و تکنولوژی و فناوری از جذابیت های این کشور محسوب می شود.
دلایل تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین
دلایل تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین

اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی عمومی و تخصصی چین

از میان دانشگاه های پزشکی عمومی و تخصصی در چین در حدود ۴۵ دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می کنند که این امر موجب رشد گرایش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شده است. در آخرین رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS شش دانشگاه این کشور در رتبه زیر ۱۰۰ دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. دانشگاه های این کشور با سرمایه گذاری های کلان در بخش آموزش و تحصیل دانشگاهی سعی در تسهیل روند مهاجرت متقاضیان تحصیل در این کشور برتر آسیایی شده اند.متقاضیان تحصیل تخصص پزشکی در کشور چین این کشور را به دلیل برخورداری دانشگاه ها از اساتید مجرب و با پشتوانه علمی بالا محل مناسبی برای تحصیل تخصص پزشکی می دانند. کالج ها و دانشگاه های پزشکی این کشور با ارائه امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن و آزمایشگاه های مجهز زمینه لازم در جهت مهارت ورزی و کسب تجربه و علم و دانش را برای دانشجویان فراهم می کنند.از مزیت های مهم تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی کشور چین می توان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور و بهره مندی دانشجویان از کتابخانه های بزرگ و تجهیزات کامپیوتری مدرن و ارائه دوره های آموزش کامپیوتر به منظور استفاده دانشجویان بر اساس استاندرادهای بین المللی و وجود کتاب های مرجع و کتاب های درسی به زبان انگلیسی را نام برد.

شرایط تحصیل پزشکی عمومی در چین

پایین بودن هزینه های تحصیل رشته پزشکی، اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و اهمیت دانشگاه های کشور چین و عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی و یا شرکت در دوره پیش پزشکی مانند دوره پیش پزشکی پاتفک روسیه از عوامل مهم در گرایش متقاضیان تحصیل پزشکی عمومی در چین محسوب می شود. دانشجویان در طی مدت ۵ تا ۶ سال در دوره پزشکی تحصیل می کنند. دانشجویان در سال اول به فراگیری دروس پایه شیمی و فیزیک و زیست شناسی و همچنین زبان چینی می پردازند. از سال دوم تا پنجم دانشجویان پزشکی دروس تئوری پزشکی را می آموزند و در سال ششم در دوره های کارآموزی شرکت می کنند. متقاضی به منظور تحصیل در رشته پزشکی چین نیازمند دو مدرک مهم، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ می باشند. از آن جا که دانشجویان پس از تمام شدن دوره آموزشی باید دوران کارآموزی خود را دربیمارستان ها و درمانگاه های کشور چین بگذرانند، مهارت و تسلط به زبان چینی حائز اهمیت می باشد.

دوره های تخصصی پزشکی در چین

متقاضیان تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین به دلایل مختلفی دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. از جمله دلایل متقاضیان می توان به اعتبار و ارزش علمی مدارک صادر شده از این دانشگاه ها و بالا بودن کیفیت آموزشی دوره های تخصص پزشکی در این کشور اشاره کرد. مهم ترین دلیل تحصیل متقاضیان در دوره های تخصصی پزشکی چین اعتبار دانشگاه های تخصصی پزشکی چین از لحاظ سازمان بهداشت جهانی می باشد.علاوه بر این شوراهای پزشکی بسیاری از کشورها مدارک تخصصی پزشکی دانشگاه های چین را تائید و پذیرش می کنند. از آن جا که زبان تدریس دوره های تخصصی پزشکی چین زبان انگلیسی می باشد، بسیاری از متقاضیان این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. از دیگر دلایل مهم متقاضیان ایرانی در تحصیل دوره های تخصصی پزشکی در چین مورد تائید بودن بیش از ۵۰ دانشگاه پزشکی چین از لحاظ وزارت بهداشت ایران می باشد.

دوره های تخصصی پزشکی در چین
دوره های تخصصی پزشکی در چین

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در چین

دانشگاه های پزشکی کشور چین دوره های تخصصی پزشکی را در ۱۸ دانشگاه این کشور ارائه می دهند. متقاضیان به منظور اخذ پذیرش و تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی باید دارای مدرک پزشکی عمومی باشند. از آن جا که زبان تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین زبان انگلیسی می باشد، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین الزامی است. در حال حاضر متقاضیان فراوانی در حال تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین می باشند. دانشگاه های پزشکی چین در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه های زیر ۱۰۰۰ می باشند.

انواع دوره های تخصصی پزشکی در چین

دانشگاه های پزشکی کشور چین دوره های تخصصی و گرایش های مختلف تخصصی را به متقاضیان تحصیل در دوره های تخصصی این کشور ارائه می دهد. از جمله مهم ترین دوره های تخصصی دانشگاه های این کشور دوره های زیر را می توان نام برد:

تخصص پزشکی داخلی، تخصص اطفال، تخصص پزشکی جراحی، تخصص مغز و اعصاب، تخصص جراحی، تخصص ایمونولوژی، تخصص انکولوژی، تخصص زنان و زایمان، تخصص پوست و مو، تخصص گوش و حلق و بینی، تخصص پزشکی ورزشی، تخصص فیزیوتراپی، تخصص توانبخشی، تخصص روانپزشکی، تخصص بی هوشی، تخصص اورژانس و پزشکی اضطراری، تخصص طب سوزنی، تخصص طب سنتی، تخصص داروسازی، تخصص سلامت مادر و کودک، تخصص اپیدمیولوژی، تخصص فارماکولوژی و تخصص تجزیه و تحلیل دارویی

مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی در چین

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره ها و گرایش های تخصصی پزشکی مختلف کشور چین را دارند باید مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش در این دوره ها را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • ارائه دانشنامه پزشکی عمومی
  • ارائه ریزنمره های تحصیلی دوره پزشکی عمومی
  • ارائه رزومه تحصیلی و علمی و حرفه ای متقاضی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه ۴ قطعه عکس
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی
مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی چین
مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی چین

بورسیه های تخصصی پزشکی در چین

دانشگاه های پزشکی عمومی و تخصصی در کشور چین با ارائه تسهیلات لازم مقدمات تحصیل متقاضیان در دانشگاه های این کشور را فراهم می کنند. در واقع ارائه تسهیلات لازم در جهت تحصیل راحت و بدون دغدغه موجب شده است تا دوره های تخصصی پزشکی در کشور چین از پرتقاضاترین دوره های تخصصی برای متقاضیان بین المللی محسوب شود. تحصیل به زبان انگلیسی از مهم ترین گرایش متقاضیان برای تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین می باشد. علاوه بر این و شاید مهم ترین عامل در این گرایش جهانی اعطای بورسیه های تحصیلی برای تحصیل تخصصی پزشکی می باشد. دانشگاه های چین با اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان بین المللی فراهم می کنند.

دوره های فلوشیپ Fellowship پزشکی در چین

دوره های فلوشیپ دوره های تکمیلی پزشکی است که در حوزه های مختلف تخصصی پزشکی در دانشگاه ها و بیمارستان های کشورهای مختلف و از جمله کشور چین برگزار می شود.پزشکان برای شرکت در این دوره های تکمیلی تخصصی نیازمند دارا بودن تخصص در همان دوره های آموزشی فلوشیپ نمی باشند. طول مدت دوره های فلوشیپ از ۳ ماه تا ۲ سال میباشد. پس از تمام شدن دوره تکمیلی تخصصی فلوشیپ به پزشکان مدرک و گواهی گذراندن دوره های فلوشیپ اعطا میشود. در واقع این مدرک معادل مدرک دوره تخصص پزشکی نمی باشد که برخی اوقات از آن به عنوان مدرک تخصصی پزشکی نام برده می شود، بلکه مدرک گواهی به عنوان آبزرور در گذراندن دوره فلوشیپ به پزشکان اعطا می شود.به طور کلی پزشکان به منظور به روز رسانی دانش و علم خود از پزشکی و ارتقا تجربه های حرفه ای خود ناگزیر از شرکت در این دوره های پیشرفته به منظور آشنایی با آخرین تکنولوژی های پزشکی و روش های درمانی می باشند. کشور چین نیز در راستای این اهداف دوره های تخصصی پزشکی را به صورت دوره های فلوشیپ برگزار می کند. علاوه بر پزشکان متخصص پزشکان عمومی نیز می توانند در این دوره های فلوشیپ در دانشگاه های چین شرکت کنند.

دوره های فلوشیپ پزشکی در چین
دوره های فلوشیپ پزشکی در چین

تخصص طب سوزنی و طب سنتی در چین

از پرطرفدارترین و مهم ترین رشته های تخصصی پزشکی در دانشگاه های چین دوره های طب سوزنی و طب سنتی است. کشور چین از پیشگامان آموزش طب سوزنی و طب سنتی در جهان می باشد و در حال حاضر دانشجویان فراوانی از کشورهای مختلف و از جمله ایران در این رشته ها مشغول تحصیل می باشند. مهم ترین شرط تحصیل در دوره های طب سوزنی و طب سنتی در چین دارا بودن مدرک پزشکی عمومی و یا مدرک فوق لیسانس دوره های بالینی می باشد. متقاضیان تحصیل در این دوره ها می توانند در ماه های سپتامبر و مارچ ثبت نام در این دوره های تخصصی را انجام دهند. شهریه دوره های طب سوزنی و طب سنتی دانشگاه های چین بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی در حدود ۳۰.۰۰۰ یوان تا ۵۰.۰۰۰ یوان می باشد.

مدارک لازم اخذ پذیرش دوره تخصصی طب سوزنی چین

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های تخصصی طب سوزنی دانشگاه های چین را دارند، باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش دوره های تخصصی طب سوزنی مدارک زیر را می توان نام برد:

  • ارائه دانشنامه پزشکی عمومی
  • ارائه رزومه تحصیلی علمی و حرفه ای
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • ارائه پروانه دائمی پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه کارت عضویت پزشکان
  • ارائه پروانه دائمی پزشکی
  • ارائه ترجمه اوراق هویتی( شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت)

۱۰ دانشگاه برتر پزشکی چین از نظر موسسه تایمز

دانشگاه های پزشکی چین در دوره های پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی دارای رتبه جهانی برتر می باشند. موسسه تایمز در فهرست زیر ۱۰ دانشگاه برتر پزشکی را به همراه رتبه های جهانی آن ها ارائه کرده است:

  1. دانشگاه چینهوا Tsinghua با رتبه جهانی ۲۳
  2. دانشگاه پکینگ Peking با رتبه جهانی ۲۴
  3. دانشگاه ژجیانگZhejiang با رتبه جهانی ۱۰۷
  4. دانشگاه فودانFudan با رتبه جهانی ۱۰۹
  5. دانشگاه نانجینگNanjing با رتبه جهانی ۱۴۴
  6. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای Shanghai Jiao Tong با رتبه جهانی ۱۵۷
  7. دانشگاه سان یات سن Sun YatSen با رتبه جهانی ۲۵۱۳۰۰
  8. دانشگاه هاست Huazhong با رتبه جهانی ۳۰۱۳۵۰
  9. دانشگاه علوم و فناوری جنوبی Southern University Of Science and Technoligy با رتبه جهانی ۳۰۱۳۵۰
  10. دانشگاه نانکایNankai با رتبه جهانی ۳۵۱۴۰۰

مزایای تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پیشرفته و ابرقدرت صنعتی در مقایسه با کشورهای آمریکا و دیگر کشورهای برتر اروپایی از جمله مزیت های تحصیل در رشته پزشکی کشور چین محسوب می شود. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • برخی از دوره های تخصصی پزشکی دانشگاه های پزشکی این کشور از نظر وزارت بهداشت ایران مورد تائید می باشد. مورد تائید بودن وزارت بهداشت ایران از این نظر حائز اهمیت می باشد که دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود بدون نگرانی از آینده شغلی و یا ادامه تحصیل در کشور خود می توانند به کشور خود بازگردند و در آن جا مشغول کار و طبابت و یا ادامه تحصیل شوند.
  • بسیاری از دانشگاه های کشور چین به دلیل بالا بودن سطح علمی در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهانQS در سال ۲۰۲۰ برخی از دانشگاه های این کشور دارای رتبه های زیر ۳۰۰ می باشند.
  • متقاضیان تحصیل در دوره های عمومی و تخصصی پزشکی چین از این مزیت برخوردار می باشند که بدون ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی به عنوان یک امتیاز مثبت محسوب می شود.
  • متقاضی تحصیل پزشکی عمومی چین الزامی به شرکت در دوره پیشپزشکی این کشور ندارد. اما متقاضیانی که در این دوره شرکت کنند از اولویت در ثبت نام و پذیرش در این رشته برخوردار می شوند. در واقع کشور چین برای پذیرش دوره پزشکی هیچ آزمون و کنکور پذیرش ندارد. کشورهای دیگر مانند روسیه دارای آزمون پذیرش پاتکف می باشند.
  • متقاضیان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی ویزای تحصیلی چین را دریافت کنند.
  • دانشجویانی که دارای تمکن مالی ناکافی می باشند، می توانند به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی و برخورداری از خوابگاه های دانشجویی و با اخذ بورسیه های تحصیلی هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.
  • متقاضیان نیاز به شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی این کشور ندارند، اما بالا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان( شیمی، فیزیک و زیست شناسی و زبان انگلیسی) و شرط معدل و شرط سنی الزامی می باشد.
مزایای تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین
مزایای تحصیل پزشکی عمومی و تخصصی در چین

سخن آخر

در این مقاله تحصیل تخصصی پزشکی در چین مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که تحصیل تخصصی پزشکی در چین به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین اعتبار بالای مدارک و مورد تائید بودن دانشگاه های چین از نظر وزارت بهداشت ایران یکی از بهترین گزینه های تحصیل تخصصی پزشکی می باشد.

اگر هنوز با مطالعه این مقاله نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.

این مقاله به چگونگی تحصیل تخصص پزشکی در کشور چین پرداخت. اگر می خواهید بدون ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید، اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های جهانQS در سال ۲۰۲۰ ودارای رتبه های زیر ۳۰۰ چین را دارید، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران را دارید، ما به شما تحصیل تخصص پزشکی در دانشگاه های چین را پیشنهاد می کنیم. اگر فاقد تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در چین می باشید، می توانید با برخورداری از بورسیه های تحصیلی شرایط تحصیل رایگان را در این کشور برای خود فراهم کنید. اگر قصد تحصیل در دوره های تخصص پزشکی در کشورهای اروپایی و آسیایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد(توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و از خدمات رایگان مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل تخصص پزشکی در چین

1- دو شرط مهم تحصیل تخصصی پزشکی چین چیست؟

دارا بودن مدرک پزشکی عمومی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس

2- جدیدترین قوانین اخذ پذیرش پزشکی چین۲۰۲۰۲۰۲۱ چیست؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۶ و دارا بودن معدل دیپلم بالاتر از ۱۶ و محدودیت سنی زیر ۲۵ سال

3- آیا تحصیل رایگان تخصص پزشکی چین امکان پذیر است؟

بله با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی

4- شرایط تحصیل تخصصی پزشکی چین بدون مدرک زبان چگونه است؟

شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های کشور چین

5- آیا دانشجویان تخصص پزشکی چین الزام به فراگیری زبان چینی دارند؟

دانشجویان ناگزیر از حضور در اجتماع مردم و کارآموزی و ارتباط با مردم این کشور می باشد. تدریس زبان چینی در دانشگاه های چین اجباری است.

6- مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی در چین چیست؟

ارائه دانشنامه پزشکی عمومیارائه ریزنمره های تحصیلی دوره پزشکی عمومیارائه رزومه تحصیلی و علمی و حرفه ای متقاضیارائه پاسپورت معتبرارائه گواهی عدم سوپیشینه

7- هزینه شهریه تخصص طب سوزنی و طب سنتی در چین چقدر است؟

شهریه دوره های طب سوزنی و طب سنتی دانشگاه های چین بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی در حدود ۳۰.۰۰۰ یوان تا ۵۰.۰۰۰ یوان می باشد.

8- از چه لحاظ شرایط تحصیل در چین برای ایرانیان مناسب است؟

عدم وجود آزمون پذیرش و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اعتبار مدارک دانشگاهی

9- طول دوره های فلوشیپ Fellowship پزشکی در چین چند سال است؟

از ۳ ماه تا ۲ سال

10- مدارک لازم اخذ پذیرش دوره تخصصی طب سوزنی چین چیست؟

ارائه دانشنامه پزشکی عمومیارائه رزومه تحصیلی علمی و حرفه ایارائه مدرک مهارت زبان انگلیسیارائه پروانه دائمی پزشکیارائه گواهی عدم سوپیشینه ارائه کارت عضویت پزشکان

11- آیا امکان تحصیل رایگان در دوره تخصصی پزشکی چین وجود دارد؟

دانشگاه های چین با اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان بین المللی فراهم می کنند.

اسکرول به بالا