071-91009294  | 021-88724227  |

تجربه زندگی در اتریش

تجربه زندگی در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

جمهوری اتریش کشوری در شرق آلپ و در بخش جنوبی اروپای مرکزی می باشد. این کشور از نه فدرال تشکیل شده است که یکی از آنها وین، پایتخت اتریش و بزرگترین شهر آن است. مناطق عمده اتریش شامل گراس ، لینز ، سالزبورگ و اینسبروک است. اتریش با توجه به سرانه تولید ناخالص داخلی به طور مداوم در بین 20 کشور ثروتمند جهان قرار دارد.با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین آب و هوای معتدلی که کشور اتریش از آن برخوردار است هر ساله مهاجران بسیاری را به خود جذب می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، در رابطه با تجربه زندگی در کشور اتریش اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذاریم.آنچه در این مقاله می خوانید:

کشور اتریش کشوری بسیار کم جمعیت با حدود 8.7 میلیون نفر جمعیت است که تقریباً برابر با تعداد افرادی است که در شهر لندن زندگی می کنند. به همین دلیل در هنگام ورود به سالزبورگ با شهری ساکت و آرام مواجه می شوید.از مزایای کم جمعیت بودن شهر های اتریش می توان به میزان آلودگی کمتر، هزینه ها پایین تر و خلوت بودن پیاده رو ها اشاره کرد.

کیفیت زندگی در اتریش

وین دارای بالاترین کیفیت زندگی در جهان است. در یک نظرسنجی با در نظر گرفتن عواملی مانند پایداری سیاس ، مراقبت های بهداشتی، آموزش، میزان جرم و جنات ، تفریحی و حمل و نقل، برای هشتمین سال متوالی پایتخت اتریش به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در جهان شناخته شده است.اتریش به همراه همسایه خود ،آلمان، یکی از سبزترین سرزمین های جهان است که بیشتر از هر کشور دیگری بازیافت می کند. در اتریش حدود 63٪ از کل زباله ها بازیافت می شوند ، که می توان با مقایسه آمار سایر نقاط جهان، به آنها افتخار کرد. انگلیس 39٪ زباله های خود را بازیافت میکند ، ایتالیا 26٪ ، ایالات متحده 34٪ و استرالیا فقط 30٪..علیرغم تلاش های بیشمار برای تحریم سیگار، اتریش یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هنوز هم اجازه سیگار کشیدن در فضای بسته را می دهد. قرار است قوانین امسال کمی تغییر کند، اما بارهای افراد سیگاری باقی خواهند مانند.فرهنگ قهوه خانه

تحصیل در اتریش

بهترین مدارس آموزش عالی را می توانید در شهرهای مختلف سراسر اتریش پیدا کنید ، بنابراین مهم نیست که تصمیم دارید کجا زندگی کنید، در نزدیکی شما قطعا گزینه های تحصیلی وجود خواهد داشت. همچنین اگر فرزند خردسالی دارید، می توانید مهد کودک و گزینه های آموزش ابتدایی خوبی در اتریش پیدا کنید. دولت اتریش در سالهای اخیر صدها میلیون یورو در سیستم مراقبت از کودک سرمایه گذاری کرده است.سیستم دانشگاهی اتریش بسیار آرام است. برای دانشجویان دانشگاه های اتریش کشور، امکان تحصیل رایگان در اتریش و بدون محدودیت در طول دوران تحصیل فراهم شده است.در سال 2018 ، هفت دانشگاه اتریش در رده بندی دانشگاه های جهان QS در رتبه های برتر قرار گرفت.دانشگاه وین بالاترین رتبه را در اتریش دارد و تقریباً 95000 دانشجو در آنجا تحصیل می کنند.همچنین اتریش مدارس عالی بین المللی بسیاری دارد که از کودکان در هر سنی استقبال می کنند. با این حال ، این مدارس ممکن است گران باشند .اگرچه در هنگام زندگی و تحصیل در اتریش به شغلی جهت تامین هزینه های زندگی خود نیاز دارید اما در آنجا فشار زندگی در مقایسه سایر کشورها چندان زیاد نیست. این بدان معناست که می توانید به کارهای خلاقانه تر و تجربه آفرین بیشتری مشغول شوید و بنابراین از تحصیل در اتریش لذت بیشتری ببرید.

زندگی اجتماعی در اتریش

خبر خوب برای افرادی که علاقمند به مهاجرت به اتریش هستند این است که زندگی اجتماعی در اتریش عالی است. مردم اتریش حضور پر رنگی در اجتماعات دارند و اولویت خود را دوستانشان قرار داده اند. همچنین آن ها به معاشرت و برقراری ارتباط با سایر افراد علاقمند هستند به همین دلیل یافتن دوست در کشور اتریش در بدو ورود به بسیار آسان است به خصوص اگر در طرح اراسموس باشید.شما به واسطه رویدادهای سازماندهی شده توسط اراسموس، دوستان بسیاری پیدا خواهید کرد.

زندگی اجتماعی در اتریش
زندگی اجتماعی در اتریش

فرهنگ کشور اتریش

با وجود نزدیکی اتریش به آلمان اما این دو کشور مشابه نیستند و اتریش فرهنگ مخصوص به خود را دارد.به طور کلی اتریشی ها بسیار آرام تر هستند. اگرچه اخلاق کاری سختگیرانه ای دارند، اما بیشتر از هرچیزی به گذراندن اوقات فراغت خود با خانواده و دوستانشان اهمیت می دهند. همچنین در این کشور تعطیلات عمومی و جشنواره های سالانه بسیاری وجود دارد.برای زندگی در اتریش باید زبان آلمانی را نیز یاد بگیرید. در اکثر دانشگاه ها از شما انتظار می رود که یک کلاس آلمانی را به عنوان بخشی از واحد های ترم تحصیلی خود انتخاب کنید. این بدان معناست که اگر این دوره را جدی بگیرید، فرصتی عالی برای یادگیری یک زبان جدید به دست می آورید.اتریش عمدتاً کشوری کاتولیک است و به همین دلیل مغازه ها در روز یکشنبه تعطیل هستند. تنها مکان های باز در روز یکشنبه پمپ بنزین ها هستند که در آنجا می توانید در حد نیاز بنزین بزنید. بنابراین یافتن رستوران در روز یکشنبه در این کشور دشوار است.یکی مواردی که در پایتخت اتریش بسیار مورد پسند است، فرهنگ قهوه خانه آن است که در قرن شانزدهم شکوفا شد. با این حال ادعا شده است که این پدیده در اصل یک پدیده اتریشی نبوده بلکه توسط ترک ها به وین طی محاصره ترکیه، آورده شده است.سوپر مارکت ها در اتریش برخلاف بسیاری از کشور های دیگر که همه چیز از مواد غذایی گرفته تا لوازم خانگی را تهییه می کنند، بیشتر بر فروش مواد غذایی تمرکز دارند.اتریشی ها به طور منطقی محافظه کار اما چندفرهنگی هستند. بدیهی است که همه در اتریش محافظه کار نیستند. اما به عنوان مثال در مناطقی از اتریش مواقعی وجود دارد که این احساس را بیشتر القا می کند. وین نیز شهری بین المللی، چند فرهنگی و آزاد است. سالزبورگ نیز چند فرهنگی می باشد و دانشجویان اراسموس بسیاری از سراسر جهان در آنجا حضور دارند.

آب و هوای کشور اتریش

اتریش در منطقه ای با آب و هوایی معتدل تحت تأثیر آب و هوای آتلانتیک، واقع شده است. با توجه به تنوع توپوگرافی اتریش و وسعت نسبتاً زیاد آن از غرب به شرق، سه منطقه اقلیمی متمایز در اتریش وجود دارد:

  • شرق: آب و هوای قاره ای کم بارش تابستان های گرم اما فقط زمستان های نسبتا سرد.
  • مناطق آلپ: آب و هوای آلپی بارندگی زیاد (به جز مناطق درون دره کوهستان آلپ)، تابستان های کوتاه، زمستان های طولانی.
  • باقی نقاط کشور: اقلیم گذرا تحت تأثیر اقیانوس اطلس (در غرب) و نفوذ قاره ای در جنوب شرقی.در اتریش زمستان های واقعی و تابستان های گرم را تجربه خواهید کرد. زمستان های این کشور غالبا با بارش برف همراه است.نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر مهاجران زندگی در کشوری با فصول واقعی را دوست داشته اند و از کسب تجربه های جدید لذت برده اند. شما در زمستان های اتریش می توانید اسکی کنید و در تابستان ها فرصتی برای گذراندن تعطیلات در کنار دریاچه های آلپ وشنا برایتان فراهم خواهد شد.

اوقات فراغت در اتریش

اتریشی ها به گذراندن اوقات فراغت در طبیعت علاقه بسیاری دارند و پیاده روی در حومه شهر فعالیتی محبوب برای افراد محلی است. جالب است بدانید با وجود آنکه اتریشی ها اغلب در مصرف سیگار افراطی هستند اما همه از نظر ظاهری بسیار آراسته و سالم به نظر می رسند.محبوب ترین نوع حمل و نقل در اتریش دوچرخه سواری است و تقریباً همه افراد در انجا می توانند اسکی کنند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید کمی از وقت خود را در فضای آزاد بگذرانید.دسترسی به سایر نقاط اروپا از اتریش بسیار است. پراگ، بوداپست و مونیخ، ایتالیا، سوئیس و بسیاری از کشورهای دیگر که ارزش بازدید را دارند همه با قطار به راحتی قابل دسترسی هستند.اتریش بهشت گیاهخواران است . اگرچه غذاهای سنتی اتریش برای گیاهخواران چندان مناسب نیست و بر پایه گوشت است، با این حال غذاهای بین المللی بسیار متنوعی در آنجا وجود دارد و همین امر باعث می شود صرف غذا در خارج از منزل آسان شود.همچنین رستوران های وگان زیادی برای انتخاب در وین و همچنین شهرهای کوچکتر مانند سالزبورگ و اینسبروک وجود دارد. به دلیل وجود سوپر مارکت هایی مانند بیسیک بیو که انواع جایگزین های گوشتی و محصولات ارگانیک را می فروشند، پخت و پز در خانه نیز بسیار آسان است.

اوقات فراغت در اتریش
اوقات فراغت در اتریش

مراقبت های درمانی و بهداشتی در اتریش

سیستم مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی دولتی در اتریش یک سیستم واقعاً فراگیر است. این برنامه تقریباً همه مسائل بهداشتی و درمان های مورد نیاز را در بر می گیرد و از تمام اعضای جامعه محافظت می کند. همچنین همسران و فرزندان کسانی که در اتریش کار می کنند و تحت پوشش بیمه پزشکی کارگر هستند، از این سیستم سود می برند. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی اتریش جامع و کامل است ، تقریباً تمام نیازهای درمانی شما را بدون توجه به سن و سابقه شما پوشش می دهد.

کار در اتریش به عنوان یک خارجی

در سال 2018 ، دولت اتریش از پیوستن به توافقنامه مهاجرت سازمان ملل خودداری کرد، با این حال هنوز هم راه برای اکثر مردم، شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در کشور آلپ هموار است.بخشی از استدلال اتریش مبنی بر عدم پیوستن به توافقنامه مهاجرت سازمان ملل ، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی بود. با وجود این ، اتریش سهم بزرگی در پذیرفتن پناهندگان را در بحران مهاجرت 2015 اروپا داشت. مهم نیست که از کجا آمده اید، داشتن درک خوب از زبان آلمانی به شما شانس بهتری برای کار در اتریش می دهد.اگر قصد دارید در پایتخت وین کار کنید، باید فرصت های شغلی زیادی در صنایعی مانند تحقیق، IT، گردشگری و صنعت خدمات وجود داشته باشد.

هزینه های زندگی در اتریش

اتریش به عنوان هجدهمین کشور گران قیمت در جهان انتخاب شده است.در ادامه نگاهی به قیمت برخی از مواد غذایی در اتریش و همچنین سایر هزینه ها آورده شده است.

هزینه های زندگی در اتریش
هزینه های زندگی در اتریش

متوسط قیمت مواد غذایی در اتریش

متوسط هزینه مواد غذایی در اتریش به شرح زیر است:

  • شیر: 1.10 یورو
  • یک قرص نان: 1.80 یورو
  • یک کیلوگرم مرغ: 10.50 یورو
  • یک کیلوگرم سیب: 12.20 یورو
  • یک کیلوگرم موز: 1.70 یورو
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 1.30 یورو
  • بطری آب 1.5 لیتری: 0.60 یورو
  • سیگار 20 عددی: 5.50 یورو

هزینه اجاره آپارتمان در اتریش

خانه های مختلفی در اتریش وجود دارد، مانند خانه های کوهستانی، سوئیت آپارتمان، آپارتمان ، خانه های ساخته شده از چوب و کلبه.متوسط هزینه اجاره در اتریش به شرح زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه: 720 یورو در ماه
  • آپارتمان سه خوابه: 1330 یورو در ماه .

متوسط اجاره ماهانه آپارتمان های یک خوابه در شهرهای بزرگ به شرح زیر است:

  • وین: 729 یور
  • سالزبورگ: 677 یور
  • گراز: 506 یور

هزینه فعالیت های اوقات فراغت

صرف غذا بسته به رستوران به طور معمول حدود 12 تا 50 یورو هزینه دارد. هزینه عضویت ماهانه در باشگاه 32 یورو است، در حالی که بلیط سینما تقریبا 10 یورو (11 دلار) هزینه دارد.

همانطور که در این مقاله گفته شد کشور اتریش در بخش جنوبی اروپا، کشور کم جمعیت با آب و هوایی متعادل است. مردم این کشور کم جمعیت و آرام بسیار خون گرم و معاشرتی هستند و علاقه بسیاری به فعالیت در فضای دارند. اگرچه در هزینه مسکن در اتریش کم و در حدود 750 یورو در ماه است اما در مجموع این کشور به عنوان هجدهمین کشور پرهزینه در جهان شناخته شده است. در وین فرصت های شغلی زیادی در صنایعی مانند تحقیق، IT، گردشگری و صنعت خدمات وجود داشته باشد. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی اتریش نیز سیستمی جامع و کامل است که تقریباً تمام نیازهای درمانی را بدون توجه به سن و سابقه پوشش می دهد. بنابراین می توان گفت کشور اتریش گزینه ایده آلی برای زندگی میباشد.چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره زندگی در اتریش نیاز دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تجربه زندگی در اتریش

1- هزینه اجاره مسکن در پایتخت اتریش چقدر است؟

متوسط هزینه اجاره مسکن در اتریش بین 700 تا 1200 یورو در ماه است.

2- پایتخت اتریش چه شهری است؟

پایتخت اتریش در شهر وین قرار دارد.

3- آب و هوای اتریش چگونه است؟

آب و هوای معتدل است و در این کشور می توانید هر چهار فصل را تجربه کنید.

4- آیا فرصت کاری در اتریش برای مهاجران وجود دارد؟

بله، اگرچه اتریش مخالف مهاجرت کاری به کشور خود می باشد اما با این وجود افراد بسیاری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

5- آیا کشور اتریش برای گیاهخواران مناسب است؟

بله، در این کشور رستوران های بین المللی بسیاری وجود دارد که غذای گیاهخواران را تامین می کند.

6- اخلاق اتریشی ها چگونه است؟

اتریشی ها مردمانی بسیار منظم اما خونگرم هستند و به گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان اهمیت زیادی می دهند.

7- سیستم درمانی در اتریش چگونه است؟

سیستم درمانی اتریش بسیار فراگیر است و همه موارد درمانی و افراد جامعه را در بر می گیرد.

8- مردم اتریش بیشتر اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانند؟

اتریشی ها به تفریحات در فضای باز همچون پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، علاقمند هستند.

9- آیا امکان تحصیل کودکان خارجی در اتریش وجود دارد؟

بله، در کشور اتریش مدارس بین المللی بسیاری برا تحصیل کودکان وجود دارد.

10- فرصت های شغلی در اتریش برای مهاجران کدامند؟

در وین اتریش فرصت های شغلی بسیاری در صنایعی مانند تحقیق، IT، گردشگری و صنعت وجود دارد.

اسکرول به بالا