071-91009294  | 021-88724227  |

کار در اتریش 2023

کار در اتریش ۲۰۱۹

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در صورتی که یک کارفرمای خارجی به صورت موقت قصد داشته باشد کارمندانی را به کشور اتریش بفرستد، لازم است بسته به کشوری که شرکت مذکور در آن واقع شده است و هم چنین ملیت کارمند، مجوز به خصوصی را دریافت کند. کار در اتریش 2019 اصول بازتری را برای پیشبرد اهداف جمعی این کشور در رابطه با گسترش فضای سیاسی اجتماعی دارد. در این مطلب از موسسه حقوقی میرداماد این مسئله را برای شما بررسی کرده ایم و  راه اخذ ویزای اتریش را هموار ساخته ایم.

کار در اتریش 2023

صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور اتریش ایفا می کند و رشته کوه های آلپ، جاذبه های اصلی آن هستند. حدودا 70 درصد از کارمندان این کشور در بخش خدماتی مشغول به فعالیت هستند. رایج ترین مجوز کاری که اتباع خارجی برای کار در کشور اتریش به آن نیاز خواهند داشت کارت قرمز –سفید – قرمز (Red – White – Red ) است که برای مدت دوازده ماه اعتبار خواهد داشت و یا کارت آبی اتحادیه اروپا (Blue Card) که مدت زمان اعتبار آن 24 ماه است، یا مجوز کار بلند مدت.

در صورتی که در یکی از شرکت های کشور اتریش استخدام شوید، بلافاصله به شما بیمه پزشکی و سلامت عمومی تعلق خواهد گرفت و هر کس که تحت پوشش بیمه باشد به صورت اتوماتیک یک کارت الکترونیکی یا e-card دریافت میکند که برای هر بار مراجعه به پزشک لازم است آن را همراه خود داشته باشید. برای جلسات و مذاکرات، همیشه به موقع حضور پیدا کنید و وقت شناس باشید. همیشه از شما انتظار می رود که ادعاهای خود را با استفاده از سند و اعداد و ارقام بتوانید ثابت کنید.

اکثر افراد خارجی ای که برای کار کردن به این کشور سفر میکنند، در نهایت در وین – پایتخت این کشور مشغول به فعالیت می شوند. بسیاری از شرکت ها و سازمات های بین المللی مانند OSCE و OPEC در این شهر واقع شده اند. این شهر در کنار سایر شهرهایی مانند نیویورک، ژنو، و لاهه از جمله شهرهای ملل متحد به شمار می رود و تعدادی از دفاتر و زیر مجموعه های سازمان ملل متحد را در خود دارد.

بسته به شرایط شما، مهم ترین انواع مجوز برای اتباع خارجی عبارتند از:

  • کارت قرمز – سفید – قرمز یا Red White Red که برای مدت 12 ماه معتبر است و نیاز به قبولی در طرح زبانی شماره یک دارد.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا یا EU Blue Card که مدت زمان اعتبار آن 24 ماه است و احتیاج به قبولی در ازمون زبان ندارد.

مجوز کاری بلند مدت، که پس از 5 سال کار کردن در کشور اتریش به صورت قانونی و پس از پذیرفته شدن در آزمون طرح زبانی 2 میتوانید برای دریافت آن اقدام نمایید. این مجوز برای مدت 5 سال اعتبار دارد و به شما این اجازه و امکان را می دهد که هرجایی در این کشور کار کنید. همسران خارجی و فرزندان این دسته از داوطلبان نیز می توانند برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام نمایند.

اگر کارفرما یکی از شرکت های اروپایی باشد اما کارمند از اتباع کشور کرواسی و یا یکی از کشور های غیر اروپایی باشد نیاز به گرفتن مجوز جایگزینی اروپا یا Entsendebestatigung خواهد بود. اما در صورتی که کارفرما یکی از اعضای اتحادیه اروپا نباشد و یا در کرواسی واقع شده باشد، پیمانکار اتریشی می بایست برای مجوز جایگزینی اتباع خارجی یا Entsendebewilligung که برای مدت 4 ماه اعتبار خواهد داشت اقدام کند.

میانگین حقوق در اتریش 2023

درباره این ارقام: میانگین درآمد حقوق و متوسط در آمد در اتریش بین 517 یورو در ماه( حداقل حقوق و دستمزد) تا 16.910 یورو در ماه( حداکثر حقوق و دستمزد )میباشد. متوسط حقوق و دستمزد در اتریش 3.819 یورو در ماه است به این معنی که نصف(50 درصد) از مردم درآمد کمتر از 3.819 یورو دارند در حالی که نیم دیگر بیشتر از 3.819 یورو کسب می کنند.متوسط بازدهی حقوق و دستمزد متوسط است. نمودار توزیع حقوق نشان میدهد که حدود 25 درصد از مردم کمتر از 1.951 یورو دریافت میکنند در حالیکه 75 درصد از آنها بیش از 1.951 یورو کسب میکنند. همچنین این نمودار نشان میدهد که 75 درصد از جمعیت اتریش کمتر از 10.364 یورو درآمد دارند در حالی که 25 درصد از جمعیت بیش از 10.364 یورو درآمد دارند.

میانگین حقوق در اتریش 2019
میانگین حقوق در اتریش 2019

مقایسه حقوق و دستمزد در بین شهرهای اتریش

دورن بیرن:3.488 یورو

  • گراتس:4.448 یورو
  • اینز بروک:3.847یورو
  • کلگنفورت:3.775 یورو
  • لینتس:3.989 یورو
  • زالزبورگ:3.918 یورو
  • سنت پولتن:3.560 یورو
  • وین:4.567 یورو
  • ویلاچ:3.703 یورو
  • ولز:3.632 یورو
  • وینر نیوستاد:3.415 یورو

سایت های کاریابی اتریش 2023

Monster

سایت هیولا( قبلا به عنوان jobpilot.at شناخته شده) یکی از محبوب ترین پورتال وب برای اخذ ویزای جستجوی کار در اتریش میباشد. هزاران آگهی شغلی از چندین شرکت در اتریش وجود دارد که شما میتوانید در این سایت استخدام پیدا کنید. با کمک سایت هیولا، شما میتوانید به راحتی کار مورد علاقه خود را در شرکت های مورد اعتماد در اتریش پیدا کنید.

Linkedlin

به راحتی به فهرست بهترین پورتال های شغلی در اغلب کشورهای جهان تبدیل میشود. این سایت مانند یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که در آن می توانید افراد دیگری را پیدا کنید که در بخش شما کار میکنند و با آنها ارتباط برقرار کنید تا نکات بیشتری در مورد جذب افراد و استخدام به دست آورید. Linkedin یک پورتال شغلی نیست، بلکه یک پلتفرم جهانی برای ارتباط با افراد و شرکت های مختلف است.

stepstone

یک سایت شغلی مورد اعتماد دیگر در اتریش است که در آن شما میتوانید هزاران شغل مختلف دیگر از صاحبان کسب و کار در اتریش پیدا کنید. در واقع بهترین پلتفرم برای ارائه رزومه کامل و استخدام توسط یک شرکت معروف در صنعت کار شما است. تقریبا ده هزار فرصت شغلی موجود در این پلتفرم وجود دارد و این تعداد به سرعت همراه با رشد کاربران اینترنتی در اتریش در حال افزایش است.

Stepstone یک رابط کاربری ساده را نشان میدهد که در آن شما یک کلید واژه خاص برای جستجوی مشاغل موجود اتریش در منطقه کاری خود ایجاد می کنید. این پورتال همچنین به شما این امکان را میدهد پیشنهادات شغلی خود را زودتر از هر شخص دیگری با استفاده از این پلت فرم دریافت کنید. شما همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و دستمزد برای مشاغل مختلف در اتریش را از طریق سایت stepstone دریافت کنید.

glassdoor

سایت glassdoor یک پورتال به طور گسترده ای در سراسر جهان محبوب است که ویژگی های شغلی را نه تنها در اتریش بلکه در کل دنیا نیز ارائه میدهد. این پورتال دارای بیش از 52 هزار آگهی های شغلی مختلف از چندین شرکت در اتریش است که به جویندگان کار اجازه می دهد طیف گسترده ای از مشاغل شغلی را بدهند تا بتوانند برای خود شغل رویایی عالی داشته باشند. این سایت همچنین رتبه بندی و میزان حقوق و دستمزد کسب و کار به افراد در جستجوی کار ارائه می دهد. در حالی که به دنبال ارائه یک پیشنهاد شغلی در اتریش هستید، باید اتریش را در زمینه مکان یاب تایپ کنید تا پیشنهاد های موجود در منطقه را بیابید.

همچنین می توانید از طریق چندین فیلتر جستجو برای پیدا کردن پیشنهاد های جدید و همچنین جستجوی کار در محدوده حقوق مشخص استفاده کنید. همچنین می توانید فیلتر فاصله را برای جستجوی نزدیکترین شرکت برای کار در منطقه خود تنظیم کنید. این راه میتواند بسیار آسان تر برای پیدا کردن یک کار مناسب در میان هزاران پیشنهاد مختلف شغلی موجود در سایت glassdoor باشد.

The local jobs in austria

یکی از بزرگترین پورتال های خبر در اتریش است که اخبار را به زبان انگلیسی ارائه میدهد. اکنون شما ممکن است بخواهید بدانید که چرا یک پورتال خبری در لیست بهترین سایت های پورتال شغلی ذکر شده است. در اتریش میتوان کار های مختلفی را پیدا کرد. برای پیدا کردن شغل های موجود در اتریش از طریق این پلتفرم باید از طریق منوی اصلی در صفحه اصلی وب سایت به جستجوی کار بپردازید. و شما قادر خواهید بود چندین شغل را در چهار مکان مختلف در اتریش همراه با گزینه ای برای جستجوی شغل در یک رده خاص پیدا کنید.

بازار کار در اتریش 2023

زمانی که موفق به اخذ مجوزهای مورد نیاز شدید، سخت ترین قسمت پایان یافته است. وضعیت اقتصادی در اتریش نسبتا سالم است و بنابراین یافتن کار خوب در یک زمان معقول امکان پذیر می باشد.

بازار کار:

نرخ رسمی بیکاری در ژانویه 2017 به میزان 5.7 درصد بود و اتریش را در میان کشورهای دارای پایین ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا قرار داد. اگرچه پیدا کردن شغل در اتریش دشوار است، اما فرصت های بسیار بیشتری نسبت به کشورهایی مانند یونان و اسپانیا وجود دارد که نرخ بیکاری در این کشور ها به ترتیب برابر با 23 درصد و 18.2 درصد می باشد.

نوع کاری که شما به دنبال ان هستید و جایی در اتریش که می خواهید در ان کار و زندگی کنید، بستگی به شانس شما دارد. به طور کلی، تحصیلات بهتر و تجربه کاری بهتر، شانس بیشتری را به شما می دهد. با اینکه زبان انگلیسی به طور گسترده در زمان کسب و کار صحبت می شود، دانش قوی آلمان تقریبا برای تمام زمینه های کاری ضروری می باشد. زبان های اروپایی شرقی مانند اسلوونی و مجاری ممکن است مفید باشند چون آن ها زبان های رسمی ایالت های خاص اتریش هستند.

بازار کار در اتریش 2019
بازار کار در اتریش 2019

پیدا کردن کار در اتریش 2023

  • با تصمیم بر شغل مورد علاقه خود شروع کنید.
  • عنوان های شغلی و توضیحات مربوط به آن را جستجو کنید.
  • دستمزد پرداختی را بررسی کنید.
  • معیار هایی لازم را تشخیص دهید.
  • ابزار های جستجوی شغلی مختلف را تجربه کنید.
  • از ابزار های جستجوی پیشرفته برای جلوگیری از بروز خطا استفاده نمایید.
  • جستجوی شرکت را هدایت کنید.
  • تصمیم بگیرید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر.
  • تصمیم بگیرید که از شغلتان چه می خواهید.

در ابتدای شروع جستجوی شغل، زمانی را صرف اندیشیدن به دلیل جستجوی کار، نمایید. آیا علاقمند به ادامه شغل پیشین خود برای کارفرمایی متفاوت هستید؟ آیا دوست دارید مسیر کاری خود را عوض کنید؟ آیا اولین بار است که وارد بازار کار می شوید ؟ آیا یک دوره بیکاری را پشت سر گذاشته اید؟ هر یک از این شرح وتفصیلات مسیری متفاوت در راستای شغل مورد نظرتان را نشانتان می دهد.چندین مرجع برای کمک به شما در راستای یافتن گزینه مربوط به خود وجود دارد:

  • برای فهم بهتر معنا و مفهوم عنوان های شغلی متفاوت می توانید صدها عنوان شغلی مختلف را بررسی کنید و الزامات هر شغل را یاد بگیرید و بدانید که چه مهارت هایی لازم دارند. اداره آمار کار نیز اطلاعاتی به روز راجع به مجموعه ای از مشاغل را ارائه می دهد.
  • Salary trends نیز ابزاری است که امکان بررسی دستمزد مربوط به یک شغل در مناطق مختلف را برایتان فراهم می کند.یک عنوان شغلی را وارد کنید و طیف دستمزد ها را در شهر های مختلف که توسط کارفرمایان مختلف پرداخت می شوند را ببینید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد کار در اتریش و شرایط مهاجرت به اتریش بهتر است با مشاورین متخصص موسسه حقوقی میرداماد در این حوزه گفت و گو کنید.

اسکرول به بالا