071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی یکی از انواع راه های مهاجرتی است که می تواند برای هر فرد دارای ويژگی های منحصری باشد. اما چرا این ویژگی ها می توانند متفاوت باشند؟! شرایط مهاجرت تحصیلی برای هر شخصی کاملا متفاوت است و با توجه به کشور مقصد، دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و … کاملا برای هر فرد ویژگی های خاصی خواهد داشت. در حقیقت این که شما به چه کشوری قصد مهاجرت دارید؟ در چه کشوری زندگی می کنید؟ برای چه رشته تحصیلی قصد ادامه تحصیل و مهاجرت دارید؟ در چه دوره و مقطعی می خواهید تحصیل کنید؟ و … . همه و همه بر روند تحصیلی تاثیر دارند. از این رو می توان گفت که اعزام دانشجو به قبرس که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد هم دارای شرایطی است که در ادامه خواهیم گفت.

مهاجرت به قبرس دارای راه و روش های مختلفی است. این روز ها مهاجرت به این کشور دارای شرایط و ویژگی های خاضی است که می تواند برای همه جذاب باشد. از جمله راه ها و روش هایی که می توان با آن ها برای اقامت قبرس و مهاجرت به این کشور اقدام نمود عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به قبرس، مهاجرت کاری به قبرس، سرمایه گذاری در قبرس، تولد فرزند در قبرس، ازدواج در قبرس،‌ خرید ملک در قبرس و … . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر روش مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به قبرس

همان طور که در ابتدا و شروع صحبت خود گفتیم یکی از راه های مهاجرتی با عنوان مهاجرت تحصیلی به قبرس شناخته می شود که روندی با عنوان اعزام دانشجو به قبرس را خواهد داشت. برای مهاجرت تحصیلی به قبرس و تحصیل در این کشور می بایست به شرایط موجود دقت و توجه بسیاری داشت. در واقع در این راه شما باید در ابتدا با روند مهاجرتی آشنا شده و سپس به شناخته در رابطه با دانشگاه های قبرس بپردازید.

البته مهاجرت به قبرس تنها از روش تحصیلی ممکن نیست. شما می توانید با مهاجرت کاری به قبرس و کار در قبرس برای حضور در این کشور اقدام نمایید. یا این که می توانید با سرمایه گذاری در قبرس به روش های مختلفی مانند خرید ملک در قبرس، ثبت شرکت در قبرس و … در این زمینه اقدام نمایید. قبرس مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است ، به دلیل این که هم شهریه و هم هزینه های زندگی پایین تر است ، معمولاً نیازی به آزمون IELTS / TOEFL برای پذیرش نیست و کیفیت بالایی از آموزش را ارائه می دهد.

در حقیقت توجه داشته باشید که قبرس به عنوان سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه کشوری است که از لحاظ فرهنگ و تاریخ در دنیا شناخته شده است ، بین اروپا و خاورمیانه قرار گرفته است و آن را به یک مقصد تحصیلی جالب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. این جزیره دارای یک تاریخ غنی و متنوع است که قدمت آن به هزاران سال می رسد ، و برای تاریخ منطقه و توسعه آن به آینده بسیار مهم است.

دوره های تحصیلی مناسب در قبرس برای اعزام دانشجو

قبرس طیف وسیعی از برنامه ها را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع لیسانس ، کارشناسی ارشد ، دیپلم های فنی و دکترا ارائه می دهد. پس شما می توانید در مقاطع تحصیلی مختلف در قبرس مشغول به تحصیل شوید. مدارک کارشناسی در قبرس معمولاً چهار سال به طول می انجامد و سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است. برنامه های تحصیلی از طریق یک سری سخنرانی ، سمینار ، کار گروهی و پروژه انجام می شود.

موسسات و دانشگاه های بسیاری برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد که از جمله می توان به موسسات و دانشگاه های تخصصی تجاری ، دانشگاه های پزشکی و دانشگاه های مهندسی اشاره نمود. این که آیا شما به دنبال تحصیل برای لیسانس ، کارشناسی ارشد ، MBA یا دکترا هستید ، می تواند به شما در یافتن مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور کمک کند. برای این که بتوانید در قبرس تحصیل کنید، لازم است تا در ارتباط با رشته های تحصیلی مورد علاقه تان در قبرس نیز اطلاع داشته باشید.

دوره های تحصیلی در قبرس
دوره های تحصیلی در قبرس

از جمله رشته های تحصیلی که برای حضور در قبرس دارای شرایط مناسبی هستند که برای تحصیل در قبرس گزینه ای عالی دارند، عبارتند از: حسابداری، معماری، مدیریت کسب و کار، کسب و کار، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، حقوق و جرم شناسی، اقتصاد، مهندسی، فیلم سازی، روابط بین المللی، روزنامه نگاری،‌بازاریابی، پزشکی، علوم سلامت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و آموزش و … .

بررسی شرایط تحصیل در قبرس برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله به بررسی و معرفی شرایط تحصیل در قبرس می پردازیم و در این باره نکات مهمی را برای شما بیان می کنیم. دقت کنید همان طور که گفتیم برای تحصیل در قبرس گزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس لازم است تا مدارک تحصیلی سال های قبل و دبیرستانی را به دانشگاه همراه با معادل آن ارائه نمایید. همچنین ممکن است هر دانشگاهی در قبرس برای خود دارای شرایط خاصی است که به برنامه ها و دوره های تحصیلی شما وابسته خواهد بود.

بنابر این قبل از درخواست خود لازم است تا تمام موارد را بررسی نمایید. اکثر برنامه های تحصیلی  در قبرس به زبان ترکی یا یونانی تدریس می شوند ، اما تعدادی از دانشگاه های این کشور نیز دوره های تحصیلی متفاوتی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. قبل از این که وارد دانشگاه شوید ممکن است که در دانشگاه از شما اثبات مدرک زبان را بخواهند. اما دقت داشته باشید که اگر نتوانید اثبات زبان انگلیسی خود را ارائه نمایید، می توانید برای آموزش زبان انگلیسی هم شرایطی را در دانشگاه ها داشته باشید.

دقت داشته باشید که برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های قبرس می بایست گواهینامه های تافل یا آیلتس را با نمره مربوطه و مود تایید دانشگاه ارائه دهید. دقت کنید که شرایط تحصیل در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه های قبرس با سایرین متفاوت است. در واقع هر مقطع تحصیلی نیاز به بررسی شرایط خود دارد. به طور مثال برای تحصیل در دوره دکتری در قبرس شما لازم است تا برنامه ریری بلند مدت تری داشته باشید. در حقیقت دوره های تحصیلی دکتری در دانشگاه های قبرس بین سه تا هشت سال به طول می انجامد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های دکتری در دانشگاه های قبرس را دارند می بایست به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در دوره های دکتری در دانشگاه های قبرس بیشتر بر مبنای تحقیقات صورت می گیرد. از این رو لازم است تا با رزومه ای قوی و تلاش بسیار برای تحصیل در این دوره پیش بروید. تحصیلات در دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور نیز چهار سال به طول می انجامد و در رشته های مختلف امکان پذیر است.

بررسی دانشگاه های قبرس برای اعزام دانشجو

زمانی که شما قصد تحصیل در قبرس را برای رشته های مختلف داشته باشید، می بایست در ارتباط با شرایط تحصیلی و دانشگاه های این کشور اطلاعات کسب نمایید. فرض کنید که شما می خواهید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس، تحصیل روانشناسی در قبرس، تحصیل پرستاری در قبرس، تحصیل داروسازی در قبرس و … اقدام نمایید. تمامی این رشته ها و نحوه پذیرش آن ها نیاز به اطلاعات دقیق در ارتباط با تحصیل در دانشگاه های قبرس دارد. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی و معرفی دانشگاه های قبرس می پردازیم.

در ادامه می خواهیم برای دانشگاه های قبرس لیست وار اطلاعاتی را بیان کنیم و دانشگاه های این کشور را برای شما معرفی نماییم. از جمله دانشگاه های قبرس عبارتند از: دانشگاه قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه قبرس غربی، دانشگاه مدیترانه شرقی فاماگوستا، دانشگاه آزاد قبرس، دانشگاه ناپولیس پافوس ،دانشگاه بین المللی قبرس، آکادمی موسیقی آرت، کالج آتلانتیس، کالج کاسا، آکادمی هنر قبرس، موسسه فناوری فردریک، کالج لارناکا و … .

بررسی هزینه تحصیل در قبرس برای اعزام دانشجو

یکی از مهم ترین نکاتی که برای تحصیل باید مد نظر داشته باشید بررسی هزینه های تحصیل در قبرس است. البته دقت داشته باشید که کسب اطلاعات در ارتباط با هزینه های زندگی در قبرس نیز بسیار مهم است. در این بخش نیز ما در ارتباط با هزینه تحصیل در قبرس و در دانشگاه های این کشور نکاتی را ارائه می دهیم. شهریه توسط موسسات و دانشگاه ها به طور شخصی معین می شوند بنابر این لازم است تا با موسسه و یا دانشگاه خود در ارتباط باشید و در ارتباط با هزینه ها اطلاع داشته باشید.

هزینه های تحصیلی بسته به اینکه در چه رشته ای و در کجا تحصیل می کنید متفاوت است. هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی کم تر از دوره های دیگر است. نکته دیگر این که موسسات دولتی شهریه کم تری نسبت به موسسات خصوصی دارند. دانشجویان دوره کارشاسی و کارشناسی ارشد برای دوره تحصیلی خود می بایست شهریه هایی به انداره پنج هزار تا ده هزار یورو پرداخت کنند. اما برای تحصیل در مقطع دکتری و همچنین تحصیل در رشته ام بی ای هزینه تحصیل بیشتر از سایر رشته ها است. در مقابل نکته مهم تر این که دانشجویان غیر اتحادبه اروپا برای شهریه و هزینه تحصیل خود مبلغ بیشتری را نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) پرداخت می کنند.

بررسی هزینه تحصیل در قبرس
بررسی هزینه تحصیل در قبرس

نکته مهم تر این که برای تحصیل در قبرس بورسیه های تحصیلی قبرس موجود می باشد. بورسیه های بودجه دولتی که معمولاً ده تا بیست درصد هزینه را شامل می شود و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی که عملکرد عالی دانشگاهی را نشان داده اند ، در دسترس است. دانشگاه هایی مانند دانشگاه قبرس ، دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی را از طریق بورسیه های کمک هزینه یاری می کند. بورسیه های تحصیلی در قبرس انواع مختلفی دارند.

به طور مثال می توان به بورسیه های تحصیلی بنیاد امید اشاره کرد که هر ساله به دانشجویان در چهارنم مارس داده می شود و دو هزار و پانصد دلار است. بورسیه های تحصیلی دیگری نیز وجود دارند. به طور مثال می توان به کمک هزینه تحصیلی BOLC اشاره نمود که بر مبنای آن هفتاد و پنج درصد هزینه های تحصیلی به دانشجویان باز می گردد. دانشجویان همچنین می توانند برای هزینه های تحصیل خود از روند کار در زمان تحصیل نیز استفاده کنند.

بررسی ویزای دانشجویی برای اعزام دانشجو به قبرس

دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزا ندارند.این افراد صرفا پس از ورود به قبرس لازم است تا مدارکی را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید. اما دقت داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور به ویزا نیاز دارند. این فقط برای دانشجویان تمام وقت که حداقل 12 اعتبار در هر ترم دریافت می کنند ، صادر می شود. دو یا سه ماه قبل از شروع دوره به سفارت قبرس کشور مراجعه کنید. شما باید در مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شرکت کنید و مدارکی را از جمله پاسپورت، مدارک هویتی، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … را ارائه دهید. 

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به قبرس

  1. آيا کشور قبرس برای زندگی و تحصیل مناسب است؟

    بله قبرس یکی از بهترین کشور های دنیا برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. اعزام دانشجو به قبرس در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    اعزام دانشجو به قبرس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  3. چه دوره های تحصیلی برای اعزام دانشجو به قبرس مناسب است؟

    برخی از این دوره ها عبارتند از: حسابداری، معماری، مدیریت کسب و کار، کسب و کار، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر و … .

  4. کدام دانشگاه برای اعزام دانشجو به قبرس مناسب است؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه قبرس غربی، دانشگاه مدیترانه شرقی فاماگوستا، دانشگاه آزاد قبرس و … .

  5. آيا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به قبرس موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

  6. آيا در زمینه اعزام دانشجو به قبرس امکان کار در زمان تحصیل موجود می باشد؟

    بله برای دانشجویان امکان کار در زمان تحصیل موجود است.

  7. هزینه تحصیل در قبرس چگونه است؟

    هزینه تحصیل در قبرس برای رشته های مختلف متفاوت است و ممکن است تا حدود ده هزار یورو یا بیشتر هم شود.

  8. تحصیل در قبرس به چه زبانی امکان پذیر است؟

    تحصیل در قبرس به زبان های یونانی، انگلیسی و ترکی امکان پذیر است.

  9. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به قبرس چگونه است؟

    از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت، مدارک هویتی، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

  10. آيا برای اعزام دانشجو به قبرس نیاز به مدرک زبان است؟

    بله باید بر مبنای درخواست دانشگاه مدرک تافل یا آیلتس ارائه داد.

  11. دوره های دکتری برای اعزام دانشجو به قبرس چند ساله هستند؟

    این دوره ها بین سه تا هشت سال به طول می انجامند.

 

اسکرول به بالا