071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به نروژ به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که یکی از آسانترین آن‌ها، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. بدیهی است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی دقیق از چگونگی اقدام سریع و مؤثر، مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان ضروری است. در این مقاله که به دست مشاورین موسسه میرداماد آماده شده به ویزای تحصیلی نروژ اشاره شده است.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی نروژ

دانشجویان پیش از درخواست برای ویزای تحصیلی باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس از دریافت نامه پذیرش می توانند برای ویزای تحصیلی درخواست دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل در نروژ را دارند باید برای ویزای تحصیلی که به نام مجوز اقامت تحصیلی شناخته می شود، درخواست دهند.

دانشجویان اروپایی لازم نیست پیش از ورود به نروژ برای اخذ مجوز اقامت نروژ اقدام کنند، آنها می توانند طی سه ماه اول ورود به کشور برای این مجوز درخواست دهند. سایر دانشجویان کشورهای دیگر باید پیش از ورود، در سفارت یا کنسولگری نروژ در کشور خود برای اخذ مجوز اقامت تحصیلی درخواست دهند. دانشجویان می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی و 40 ساعت در هفته در تعطیلات کار کنند. مجوز کار به طور اتوماتیک تمدید نمی شود و باید سالیانه برای تمدید آن اقدام کرد و باید اثبات شود که کار در تحصیل دانشجو مشکلی ایجاد نمی کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ:

  • پاسپورت معتبر
  • بیمه درمانی معتبر در طول دوره تحصیل و اقامت در نروژ
  • تکمیل فرم درخواست
  • دو قطعه عکس اخیر در سایز عکس پاسپورت
  • وجوه کافی مالی برای حمایت از خود در طول دوره تحصیل در نروژ
  • نامه پذیرش از دانشگاه برای تحصیل تمام وقت
  • وجود مسکن مناسب در نروژ
  • وضعیت کشور متقاضی باید طوری باشد که هنگام اتمام دوره تحصیلی بتواند به کشور خود بازگردد.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه نروژ

در صورتی که می خواهید ویزای همراه برای کشور نروژ بگیرید و پیش خانواده ی خود باشید، شخصی که در نروژ است باید بالای 18 سال سن داشته باشد، محصل باشد یا کارمند تا برای اخذ ویزای شما اقدام کند. باید به سایت درخواست ویزای همراه برود و یک اکانت بسازد. سپس اطلاعات لازم را وارد کند و در آخر تمامی صفحات را پرینت کرده همراه با مدارک و اسناد لازم به سفارت نروژ تحویل دهد. کپی پاسپورت شخصی که در نروژ زندگی میکند لازم است. با توجه به اینکه شخص اگر دانشجو باشد مدت زمان محدودی برای اقامت و تحصیل دارد بنابراین ویزای همراه را به نسبت مدت زمان اقامت خود باید بگیرد.

در صورتی که شما بعنوان شخص همراه با شهروند نروژی می خواهید ازدواج کنید و از این طریق ویزای همراه بگیرید، باید از مدت زمان آشنایی شما یکسال گذشته باشد و ازدواجتان توسط دولت نروژ قانونی اعلام شده باشد. قبل از ازدواج، باید یک گواهی بگیرید مبنی بر اینکه تمامی شرایط لازم برای ازدواج را دارید و پس از ازدواج و زندگی در کشور نروژ به قوانین و ضوابط کشور پایبند خواهید بود. مدت اعتبار این گواهی 4 ماه است. این گواهی به شخصی که ازدواج را رسمی میکند باید تحویل دهید.

پس از ازدواج، ضمانت حمایت مالی از همراه، توسط شخصی که در نروژ است الزامی می باشد. همچنین نوع رابطه، مدت زمان آشنایی، مدت زمان زندگی با همدیگر، در صورت داشتن فرزند (تعداد فرزندان، شناسنامه و تست ژنتیکی) باید مشخص شود و در فرمهای رسمی و قانونی به دولت نروژ ارائه داده شود. درصورتی که همسرتان حامله باشد اقامت 2 ساله به ایشان تعلق میگیرد. مدت زمان اقامت همراه بستگی به مدت زمان اقامت شخصی که در نروژ است دارد.

اگر از طریق همخانه ی خود می خواهید بدون اینکه نیازی به ازدواج باشد ویزای همراه بگیرید، باید با همدیگر در کشور نروژ زندگی کنید و نوع رابطه، مدت زمان زندگی در نروژ و مکان اقامت را به دولت این کشور گزارش دهید. مدت زمان آشنایی و زندگی با همدیگر باید حداقل دو سال باشد. با اخذ اینگونه ویزای همراه، می توانید کار کنید، خانواده ی خود را نیز به نروژ بیاورید و از کشور خارج شوید. اما مدت زمان اقامت محدود است و برای تمدید آن باید دوباره درخواست ویزا کنید.

هزینه ویزای تحصیلی نروژ

از اول ژانویه 2018، دولت نروژ هزینه مجوز اقامت و مهاجرت تحصیلی به نروژ را برای دانشجویان بین المللی افزایش داده است. نرخ قبلی هزینه ویزای تحصیلی 3200 NOK (حدود 411 دلار) بوده است و اکنون به 5300 NOK (حدود 681 دلار) رسیده است. علاوه بر این دانشجویان پیش از شروع تحصیل باید سپرده بانکی به مبلغ 103900 NOK (حدود 13355 دلار) افتتاح می کردند. اما اکنون باید حسابی با مبلغ NOK 111657(حدود 14350دلار) باز کنند.

نکنه قابل توجه: در صورت نپذیرفته شدن درخواست، هزینه ویزا غیر قابل استرداد می باشد. در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی، هزینه های نروژ به طور قابل توجهی زیاد است. مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آماده هستند تا شما عزیزان را ار راه های مهاجرت به نروژ جهت تحصیل به صورت کامل آشنا کنند.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی نروژ

1-آیا دانشجویان نروژ اجازه کار دارند؟

بله ، 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیل و 40 ساعت در هفته در ایام تعطیلات.

2-تحصیل در نروژ به چه زبانی هست؟

انگلیسی و نروژی.

3-آیا برای تحصیل در نروژ می بایست مدرک زبان ارائه دهیم؟

بله.

4-آیا دانشجویان نروژ اجازه همراه دارند؟

بله.

5-مدت زمان اقامت همراه برای دانشجویان نروژ چقدر است؟

مدت زمان اقامت همراه بستگی به مدت زمان اقامت دانشجویی که در نروژ است دارد.

6-هزینه درخواست ویزای تحصیلی نروژ چقدر است؟

حدود 700 دلار.

7-آیا در صورت پذیرفته نشدن هزینه درخواست ویزای تحصیلی بازمی گردد؟

خیر.

8-آیا برای شروع به تحصیل در نروژ تمکن مالی لازم است؟

بله ، می بایست حساب بانکی حدود 14000 دلار باز کنید.

9-هزینه زندگی در نروژ برای دانشجویان چقدر است؟

ماهیانه حدود 800 یورو.

10-امکان تحصیل در چه مقاطعی در نروژ وجود دارد؟

کارشناسی ، پزشکی ، کارشناسی ارشد ، دکتری.

11-مدت زمان تحصیل در مقازع مختلف در نروژ به چه صورت است؟

کارشناسی 3 ساله ، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری 3 ساله.

12-هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟

معمولا تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ تقریبا رایگان است.

نظرات کاربران

  • توسط بهنام
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام.بنده 28 سال سن دارم.مدرک لیسانس مهندسی شیمی(صنایع پتروشیمی) از دانشگاه آزاد مرودشت دارم با معدل 15(سال 93 فارغ التحصیل شدم).مجرد هستم.خدمت معاف شدم.آیلس 6.5 یا 7 میتونم بگیرم.واسه تمکن مالی هم مشکلی نیست.در حال حاظر هم به صورت خصوصی تدریس گیتار میکنم.و داخل آپارات و یوتوب فعالیت دارم.می خواستم برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنم.آیا امکان صدور ویزا هست؟در مورد ویزای هنرمندان چطور؟

    با تشکر.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 19, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتون بخیر
      شما برای تحصیل حتما می بایست رشته مرتبط و یا رشته های شناور را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا