071-91009294  | 021-88724227  |

تجربه زندگی در عمان

تجربه زندگی درعمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

عمان کشوری در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان است. این کشور با قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک مهم در دهانه خلیج فارس، مرزهای زمینی با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن را در اختیار دارد و دارای مرزهای دریایی با ایران و پاکستان می باشد. عمان عضو سازمان ملل، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش غیر متعهد و سازمان همکاری اسلامی است. این کشور دارای ذخایر نفتی قابل توجهی است که در رتبه 25 جهان قرار دارد. عمان نیز مانند بقیه خلیج فارس یکی از گرم ترین آب و هوای جهان را دارد، دمای هوا در تابستان در مسقط و شمال عمان میانگین 30 تا 40 درجه سانتیگراد است. اقتصاد ملی عمان مبتنی بر عدالت و اصول اقتصاد آزاد است. طبق استانداردهای منطقه ای، عمان اقتصاد نسبتاً متنوعی دارد، اما به صادرات نفت وابسته است. از نظر ارزش پولی، سوخت های معدنی 82.2 درصد از کل صادرات محصول در سال 2018 را به خود اختصاص داده اند.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • شرایط زندگی در عمان
  • درآمد در کشور عمان
  • هزینه های زندگی در کشور عمان
  • مزایا و معایب زندگی در کشور عمان
  • سوالات متداول

شرایط زندگی در عمان

در شهرهای بزرگ تر، به ویژه مسقط، سینماهای مختلفی وجود دارد، اما اکثر آن ها فقط فیلم های منتخب هالیوود را نشان می دهند. زندگی شبانه در عمان بیشتر در پایتخت یافت می شود ، جایی که شامل چندین هتل است که در آن افراد غیر مسلمان مجاز به مصرف الکل هستند. از جمله نکات دیگری که در هنگام زندگی در عمان باید به آن ها توجه داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

زندگی اجتماعی :

مانند بسیاری از کشورهای منطقه، قرار آشنایی بسیار محافظه کارانه است. بیشتر زنان و مردان فقط به دوستی با سایر مسلمانان علاقه مند می شوند. زنان اغلب تا زمان ازدواج با والدین خود زندگی می کنند . همچنین، آن ها در هنگام زندگی با والدین خود، از قوانین رفت و آمد سختگیرانه ای برخوردار خواهند بود.

نوع پوشش :

در کشور عمان زنان و مردان به پوشیدن لباس های محافظه کارانه و احترام به فرهنگ محلی تشویق می شوند . در این کشور پوشیدن شلوار و شلوار جین به جای پوشیدن شلوارک توصیه می شود. افراد می توانند لباس ساحل را تنها در ساحل بپوشند. تکان دادن دست در مکان های عمومی غیر معمول و نا خوشایند است. پوشیدن شلوارک و دامن بالای زانو برای خانم ها کاملاً ممنوع است و حتی اگر افراد خارجی هم باشند، مقامات محلی می توانند جلوی آن ها را بگیرند.

نوع پوشش درعمان
نوع پوشش درعمان

آموزش و پرورش :

می توان تصور کرد که برای ساکنان خارجی که امروز در عمان زندگی می کنند، از زمان روی کار آمدن سلطان قابوس در سال 1970 زندگی چقدر تغییر کرده است. پس از یک دوره انزوا تحت حاکمیت قبلی ، تنها بخش آموزشی نبود که نیاز به یک تعمیرات کامل داشته است. والدین در مورد زندگی در عمان ممکن است نگرانی هایی در مورد تحصیل داشته باشند. گذشته از شوک فرهنگی که بچه ها با آن روبرو هستند، موانع زبانی در مدارس دولتی عمان می تواند برای افراد غیر بومی زبان بسیار دشوار باشد. خوشبختانه، چندین مدرسه بین المللی خصوصی در عمان به ویژه در شهر مسقط وجود دارد.

سیستم بهداشتی و درمانی :

هنگامی که افراد برای زندگی در یک کشور دیگر آماده می شوند، طبیعی است که نگران خطرات سلامتی و خدمات پزشکی در خارج از کشور باشند. خوشبختانه عمان منطقه ای در معرض عفونت های مالاریا نیست. با این حال، افراد هنوز هم باید در مورد نیش حشرات احتیاط کنند. مگس های ماسه ناقل سایر بیماری های حشرات، به ویژه لیشمانیوز ، یک عفونت انگلی است که منجر به ضایعات پوستی و زخم های باز می شود. به عنوان بخشی از سیاست های نوسازی، سلطان قابوس و دولت وی یک سیستم جامع مراقبت از سلامت را معرفی کردند. عمان پیشرفت زیادی در زمینه دسترسی مردم به آب آشامیدنی تمیز و بهداشت و همچنین در کاهش نرخ بیماری های عفونی، مرگ و میر نوزادان و مرگ و میر مادران داشته است . همه شهروندان عمانی دسترسی رایگان به مراقبت های بهداشت جهانی دارند. در شهرهای بزرگ، به ویژه مسقط، کیفیت مراقبت های پزشکی بالا است، اما نباید در مناطق روستایی همان استاندارد ها را انتظار داشت. متأسفانه، ساکنان خارجی فقط از خدمات مراقبت های بهداشتی عمان به صورت مراقبت یارانه ای به جای مراقبت رایگان و فقط در صورتی که برای یک سازمان دولتی کار می کنند، بهره مند می شوند.

حمل و نقل :

بیشتر مهاجران که برای زندگی به عمان می آیند با هواپیما در یکی از دو فرودگاه مهم این کشور وارد می شوند. هر دو فرودگاه توسط شرکت مدیریت فرودگاه های عمان (OAMC) اداره می شوند. فرودگاه بین المللی مسقط برای اکثر ساکنان خارجی دروازه ای برای عمان است. در حال حاضر، عمان دارای شبکه ریلی یا در واقع هیچ خط اصلی راه آهن نیست. بهترین راه برای سفر بین شهرهای بزرگ تر، اتوبوس بین شهری است که توسط شرکت دولتی Mwasalat اداره می شود. حمل و نقل عمومی محلی در کلان شهر مسقط برای مقابله با افزایش سطح ترافیک به طور مداوم در حال توسعه است . هفت خط اتوبوس محلی نیز توسط Mwasalat اداره می شود و اتوبوس ها هر ساعت 15 تا 20 دقیقه از ساعت شش صبح تا نیمه شب در برخی مسیرها حرکت می کنند.

امنیت :

سطح جرم و جنایت در کشور عمان بسیار پایین است. سازمان تروریسم جهانی اعلام نموده است که هیچ گونه تروریسمی در این کشور فعالیت ندارد. این اتفاقات باعث شده است تا میزان امنیت در این کشور به طور چشمگیری افزایش یابد و مهاجران بتوانند با خیال آسوده به این کشور مهاجرت کنند.

کار :

هفته کاری در کشور عمان بین 40 تا 48 ساعت است و از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد و جمعه و شنبه به عنوان آخر هفته در نظر گرفته می شود. این کار عمدتا به این دلیل است که جمعه یک روز مقدس اسلامی است که نماز جمعه برگزار می شود. هفته کاری عمان نیز به طور گسترده در کشورهای همسایه عربستان سعودی، یمن و همچنین قطر مشاهده می شود.

مسکن :

بهترین مکان برای زندگی در عمان کجاست؟ 75 درصد از ساکنان در شهرهای بزرگ تر زندگی می کنند، مسقط و صلاله. مکان های زیادی در مسقط وجود دارد که مهاجران برای زندگی خود انتخاب می کنند. برای مهاجران خرید ملک در عمان غیر معمول است مگر این که آن ها تصمیم بگیرند در طولانی مدت در کشور زندگی کنند . محبوب ترین گزینه اجاره است، با قرار دادهایی که معمولاً به صورت مقدماتی پرداخت می شوند و 3 ماه یا یک سال طول می کشد. وب سایت هایی مانند Better Homes و Savills به جستجوی اجاره مسکن کمک می کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با شرایط و هزینه زندگی در کشور عمان می باشند.

درآمد در کشور عمان

نرخ بیکاری در کشور عمان 16 درصد در نظر گرفته شده است. حداقل دستمزد در این کشور 400،000 ریال عمان در ماه اعلام شده است. یافتن شغل در این کشور یکی از مسائل بسیار مهم برای مهاجران در نظر گرفته می شود، افراد باید دارای رزومه کاری قوی و تسلط به زبان انگلیسی باشند . هر ساله دولت این کشور در حوزه صنایع نفت و گاز تقاضای نیروی کار زیادی را دارد. از دیگر مشاغلی که در کشور عمان با کمبود نیروی کار رو به رو است می توان به پرستاری ، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، مدیریت پروژه و … اشاره کرد. یک معلم در کشور عمان می تواند 43 درصد بیشتر از ایران کسب درآمد کند. وضعیت درآمد زایی در این کشور در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی را نسبت به قبل داشته است.

هزینه های زندگی در کشور عمان

برخی از هزینه های روزمره زندگی که مهاجران هنگام زندگی در این کشور با آن ها مواجه می شوند به شرح زیر می باشد :

  • غذا در رستوران گران قیمت : 2.00 ریال عمان (4.40 یورو )
  • سه وعده غذا برای 2 نفر در رستوران با قیمت متوسط : 10.27 ریال عمان (22.61 یورو)
  • شیر (معمولی) ، ( 1 لیتر) : 0.63 ریال عمان (1.38 یورو)
  • قرص نان سفید تازه ( 500 گرم) : 0.42 ریال عمان (0.93 یورو)
  • برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم ) : 0.77 ریال عمان (1.70 یورو)
  • رفت و امد ماهانه (قیمت معمولی) : 15.00 ریال عمان (33.03 یورو)
  • اجاره باشگاه تنیس ( 1 ساعت در اخر هفته ) : 8.53 ریال عمان (18.78 یورو)
  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 219.47 ریال عمان (483.22 یورو)
  • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر : 403.80 ریال عمان (889.09 یورو)
هزینه های زندگی در کشور عمان
هزینه های زندگی در کشور عمان

مزایا و معایب زندگی در کشور عمان

قطعا زندگی در کشور عمان به مزایا و معایبی همراه است که در این بخش به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

کشوری بسیار امن :

عمان از میزان جرم بسیار کمی برخوردار است و بسیار دارای امنیت است. هر گونه جرمی که اتفاق می افتد، عموماً کوچک است. این کشور یک محیط عالی برای خانواده است زیرا جامعه ای مجلل و سنتی است. مردم محلی بسیار دوستانه و مودب شناخته می شوند.

اتومبیل و سوخت بسیار ارزان :

رانندگی در عمان بسیار مقرون به صرفه می باشد، به حدی که خرید ماشین در طولانی مدت بسیار اقتصادی تر از استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. عمان همچنین یکی از ارزان ترین قیمت های بنزین در جهان را دارد. بنابراین ، تعداد بسیار کمی از مهاجران از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

مدارس بین المللی با کیفیت بالا :

سیستم آموزشی در کشور عمان در سطح بالایی قرار دارد. بسیاری از مدارس بین المللی خصوصی، به طور عمده در مسقط وجود دارد، و آن ها به طور کلی امکانات آموزشی عالی و مدرنی دارند.

مناظر زیبا :

عمان به عنوان سرزمین زیبایی شناخته می شود. از سواحل شنی تماشایی و دشت های کویری گرفته تا کوه های نفس گیر و فلات ها، کمبود فعالیت در فضای باز و مناظر مشاهده نمی شود. این کشور دارای حیات وحش فراوان می باشد ، از جمله پنج گونه لاک پشت و کوسه. همچنین انواع مکان های صخره ای وجود دارد که برای غواصی مناسب است.

مناظر زیبا در کشور عمان
مناظر زیبا در کشور عمان

میزان تصادف بالا :

در حالی که دولت عمان جاده ها را در شرایط عالی نگه داشته است، رانندگی در این کشور با استاندارد بسیار پایین تر از کشورهای غربی است. سبقت گرفتن در جاده ها بسیار رایج است، بنابراین سرعت، به میزان تصادفات کمک می کند.

همه چیز زمان می برد :

بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی که اوضاع با سرعت زیاد پیش می رود، عمان روش زندگی بسیار آرام تری دارد . به عنوان مثال، تلاش برای راه اندازی اینترنت یا افتتاح حساب بانکی، به طور کلی زمان خواهد برد. این اتفاق نادری است که هر کاری به سرعت انجام شود، که می تواند بعضی اوقات نا امید کننده نیز باشد، اما باید صبور بود و با این روش زندگی سازگار شد.

آموزش بسیار گران است :

تحصیل در کشور عمان هزینه زیادی است. این یکی از اصلی ترین عواملی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد پذیرش پیشنهاد شغلی در نظر گرفت، زیرا در حالت ایده آل یک شرکت هزینه های تحصیل را تأمین می کند. بسیاری از مدارس از افراد می خواهند که قبل پیش از شروع آموزش تمام هزینه های خود را بپردازند و برخی حتی درخواست باز پرداخت می کنند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هم وطنان متقاضی زندگی در کشور عمان ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند .

سوالات متداول در مورد شرایط و هزینه زندگی در کشور عمان

1- اقتصاد کشور عمان چگونه است؟

اقتصاد ملی عمان مبتنی بر عدالت و اصول اقتصاد آزاد است و صادرات نفت وابسته است.

2- شرایط زندگی در کشور عمان به چه صورت است؟

زندگی شبانه در عمان بیشتر در پایتخت یافت می شود، جایی که شامل چندین هتل است که در آن افراد غیر مسلمان مجاز به مصرف الکل هستند.

3- سبک زندگی اجتماعی در کشور عمان چگونه است؟

زنان اغلب تا زمان ازدواج با والدین خود زندگی می کنند. همچنین، آن ها در هنگام زندگی با والدین خود ، از قوانین رفت و آمد سختگیرانه ای برخوردار خواهند بود.

4- نوع پوشش افراد در کشور عمان چگونه است؟

در کشور عمان زنان و مردان به پوشیدن لباس های محافظه کارانه و احترام به فرهنگ محلی تشویق می شوند.

5- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس عمان وجود دارد؟

بله . در مدارس خصوصی کشور عمان امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

6- سیستم بهداشت و درمان در کشور عمان برای مهاجران چگونه است؟

متأسفانه، ساکنان خارجی فقط از خدمات مراقبت های بهداشتی عمان به صورت مراقبت یارانه ای به جای مراقبت رایگان و فقط در صورتی که برای یک سازمان دولتی کار می کنند، بهره مند می شوند.

7- میزان امنیت در کشور عمان به چه صورت است؟

سطح جرم و جنایت در کشور عمان بسیار پایین است و همین امر باعث شده تا جز کشورهای امن به حساب آید.

8- ساعات کاری در کشور عمان چگونه است؟

هفته کاری در کشور عمان بین 40 تا 48 ساعت است و از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد و جمعه و شنبه به عنوان آخر هفته در نظر گرفته می شود.

9- مشاغل پر تقاضا در کشور عمان کدامند؟

هر ساله دولت این کشور در حوزه صنایع نفت و گاز تقاضای نیروی کار زیادی را دارد. از دیگر مشاغلی که در کشور عمان با کمبود نیروی کار رو به رو است می توان به پرستاری، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، مدیریت پروژه و … اشاره کرد.

10- هزینه زندگی در کشور عمان چگونه است؟

هزینه زندگی در کشور عمان به سبک زندگی و عادات افراد بستگی دارد.

11- مزایای زندگی در کشور عمان چیست؟

از جمله مزایای زندگی در کشور عمان مدارس بین المللی با کیفیت بالا ، مناظر زیبا، اتومبیل و سوخت بسیار ارزان و … می باشد.

12- معایب زندگی در کشور عمان چیست؟

معایب زندگی در کشور عمان میزان تصادف بالا و آموزش بسیار گران می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط محمد
    تاریخ: بهمن 11, 1400
    نفر
    نفر

    سلام ارادت شرکت شما کاریابی تو عمان هم انجام میده یا خیر؟ نیروی فنی و تسلط کامل بر لوله کشی و تاسیسات و جوشکاری،،،،، مدرک تحصیلی مهندسی عمران عمران و دارای پروانه نظارت و اجرا از سازمان نظام مهندسی ساختمان

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا