071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته داروسازی در هنگ کنگ

تحصیل رشته داروسازی در هنگ کنگ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هنگ کنگ دارای ترکیب خارق العاده ای از فرهنگ های غربی و شرقی است، و هنوز هم سنت ها و فرهنگ های باستانی چینی را محترم می شمارد. هنگ کنگ منطقه ای نسبتاً کوچک، یک قدرت اقتصادی در آسیا و یک مرکز پیشرو در امور مالی، تجارت و لجستیک است. همه این موارد را با مؤسسات آموزش عالی با کیفیت ترکیب کنید و می بینید که چرا هنگ کنگ انتخاب مناسب برای هر دانشجوی بین المللی است. هنگ کنگ در زمینه های تحقیق و نوآوری از شهرت بالایی برخوردار است و باعث می شود سیستم آموزشی آن متنوع و به خوبی توسعه یابد. شش دانشگاه هنگ کنگ در رده بندی دانشگاه های جهانی QS 2020 در جمع 500 رتبه برتر قرار گرفته اند . یکی از رشته های پرطرفدار در هنگ کنگ داروسازی است.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد تهیه و تنظیم گردیده است، به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • شرایط تحصیل داروسازی در هنگ کنگ
  • چشم انداز داروسازی در هنگ کنگ
  • شرایط اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه های هنگ کنگ
  • دانشگاه های داروسازی در هنگ کنگ
  • هزینه داروسازی در هنگ کنگ
  • بورسیه داروسازی در هنگ کنگ

شرایط تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

برنامه کارشناسی داروسازی (BPharm) با هدف آموزش فارغ التحصیلان با دانش کامل در مورد داروسازی و همچنین توانایی های استفاده از دانش و مهارت های اصلی برای ارائه مؤثر، انسانی و اخلاقی مراقبت های دارویی است. آن ها با داشتن بالاترین استاندارد حرفه ای، به بیماران کمک خواهند کرد. ویژگی های برنامه داروسازی به شرح زیر می باشد :

داروسازی بالینی

دانشجویان با پشتیبانی بیمارستان ملکه مری، از آموزش های بالینی بهره مند می شوند و همچنین امکان استفاده از همکاری بین حرفه ای داروسازان و پزشکان از طریق تدریس در بخش ها و کلینیک های سرپایی را خواهند داشت.

آموزش جامعه محور

دانش جویان آماده ارائه خدمات تخصصی در سطح جامعه هستند. بزرگترین داروخانه های زنجیره ای در هنگ کنگ متعهد هستند که داروسازان با شایستگی بیشتری را برای جامعه آموزش دهند.

ارائه طب چینی و همچنین داروهای مکمل و جایگزین

این برنامه داروسازان آینده را که در هنگ کنگ آموزش می بینند با دانش طب چینی و همچنین داروهای مکمل و جایگزین ( CAM) آشنا می کند. این ها شامل داروهای گیاهی، مواد مغذی گیاهی، محصولات بهداشتی، آرایشی و غیره است که معمولاً توسط بسیاری از بیماران در ارتباط با داروهای غربی استفاده می شود.

مهارت مشاوره و ارتباطی با بیمار

مشخصه اصلی برنامه داروسازی مهارت دانش جویان در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه، از جمله آموزش بیماران است. دانش جویان فرصت های مختلفی برای به دست آوردن مهارت های مشاوره و ارتباط با بیمار خواهند داشت.

آموزش داروسازی صنعتی

دانشجویان کارشناسی می توانند با توجه به افزایش تقاضای صنعت محلی برای خدمات داروسازی حرفه ای از این برنامه استفاده کنند. طیف گسترده ای از موضوعات در مورد جنبه های عملی مربوط به داروسازی صنعتی توسط کارشناسان با تجربه تدریس می شود.

چشم انداز شغلی داروسازی در هنگ کنگ

پس از اخذ مدرک کارشناسی، فارغ التحصیلان باید قبل از این که بتوانند به عنوان داروساز ثبت نام شده در بیمارستان ها و خدمات جامعه و همچنین صنعت داروسازی ثبت نام کنند، یک سال کارآموزی را پشت سر بگذارند. فارغ التحصیلان همچنین برای کارشناسی ارشد داروسازی بالینی و یا پیگیری داروسازی به منظور پژوهش به خوبی آماده خواهند شد.

چشم انداز شغلی داروسازی در هنگ کنگ
چشم انداز شغلی داروسازی در هنگ کنگ

شرایط اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه های هنگ کنگ

انتظار می رود دانشجویانی که متقاضی پذیرش در دوره های داروسازی هستند، دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. دانشجویان سایر کشورها باید دارای مدرک تحصیلی معادل هنگ کنگ باشند. شرایط کلی پذیرش :

  • ایجاد یک حساب کاربری
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • پرداخت هزینه برنامه
  • پس از پرداخت آنلاین موفق، گزارش نهایی برنامه نمایش داده می شود که شامل شماره برنامه، شماره فاکتور پرداخت، شماره مرجع پرداخت و کد تأیید پرداخت است.
  • مهارت در زبان چینی و زبان انگلیسی
  • دانش ریاضیات و فیزیک و شیمی

الزامات زبانی برای اخذ پذیرش رشته داروسازی درهنگ کنگ بدین گونه است :

  • سطح GCE A / سطح بین المللی A : داوطلبان باید حداقل سطح 1A یا 2A را ارائه دهند.
  • آزمون تافل : آزمون مبتنی بر اینترنت (iBT) امتیاز 79؛ یا آزمون مبتنی بر کاغذ (PBT) امتیاز 550.
  • آیلتس نمره 6.0
  • IGCSE به عنوان انگلیسی زبان اول : نمره C / نمره 4
  • IGCSE به عنوان انگلیسی زبان دوم : نمره B / نمره 5
  • امتیاز C یا بالاتر در GCE O Level/ GCSE/ IGCSE
  • امتیاز E یا بالاتر در سطح GCE AS یا AL Level
  • سطح C1 یا نمره کلی 180 در گواهی کمبریج در زبان انگلیسی
  • سطح C یا نمره کلی 180 در گواهی کمبریج به زبان انگلیسی پیشرفته

کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در هنگ کنگ می باشند.

دانشگاه های داروسازی در هنگ کنگ

از جمله دانشگاه های هنگ کنگ که از رتبه های خوبی در میان دنشگاه های جهان برخوردار بوده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند :

  • دانشگاه هنگ کنگ
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK )
  • دانشگاه باپتیست هنگ کنگ (HKBU)

هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

به طور متوسط ، دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که بین 90،000 تا 265،000 دلار هنگ کنگ (34000 – 11500 دلار امریکا) در سال پرداخت کنند. با توجه به این که هنگ کنگ مایل است دانشجویان بین المللی بیشتری را به خود جلب کند، بورسیه های تحصیلی زیادی وجود دارد که به دانشجویان ارائه می کند. این کمک هزینه های تحصیلی توسط مؤسسات و همچنین برخی از آن ها توسط دولت ارائه می شود. البته به غیر از شهریه، دانشجویان بین المللی باید در طول تحصیل هزینه های دیگری را پرداخت کنند، به عنوان مثال مواد درسی، هزینه آزمون و شهریه فارغ التحصیلی و غیره. دامنه های عادی هزینه های مرتبط با تحصیل به شرح زیر است :

  • اقامت در خوابگاه : 45000 – 15000 دلار هنگ کنگ (5800 – 1900 دلار امریکا)
  • اجاره آپارتمان یک خوابه : 180،000 – 96000 دلار هنگ کنگ (23000 – 12600 دلار امریکا)
  • هزینه زندگی : 50000 دلار هنگ کنگ (6400 دلار امریکا)
  • هزینه متفرقه : 15000 دلار هنگ کنگ (1900 دلار امریکا)
هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ
هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

دانشجویان بین المللی مجاز به داشتن شغل پاره وقت هستند. این موارد شامل کارآموزی مربوط به دوره، کار در دانشگاه و مشاغل تابستانی است.

بورسیه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

دانشگاه های هنگ کنگ برای دانشجویان دارای رتبه های برتر که در برنامه های کارشناسی پذیرفته شده اند، بورسیه های ورودی شایستگی محور را ارائه می دهند. بورسیه های ورودی ممکن است معادل شهریه کامل به علاوه هزینه اقامت و کمک هزینه زندگی در هر سال را پوشش دهد. هنگام ارسال درخواست پذیرش، به طور خودکار بورس تحصیلی نیز در نظر گرفته می شود. نتیجه پذیرش و بورسیه تحصیلی به صورت همزمان اعلام می شود. هیچ برنامه جداگانه ای برای بورس تحصیلی لازم نیست. انتخاب بر اساس شایستگی های دانشگاهی با در نظر گرفتن دستاوردهای غیر آکادمیک انجام می شود.

در نهایت موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه های هنگ کنگ ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

1- آیا هنگ کنگ مکان مناسبی برای تحصیل رشته داروسازی است؟

هنگ کنگ منطقه ای نسبتاً کوچک، یک قدرت اقتصادی در آسیا و یک مرکز پیشرو در امور مالی، تجارت و لجستیک است. همه این موارد را با مؤسسات آموزش عالی با کیفیت ترکیب کنید و می بینید که چرا هنگ کنگ انتخاب مناسب برای هر دانشجوی بین المللی است ضمن این که شش دانشگاه هنگ کنگ در رده بندی دانشگاه های جهانی QS 2020 در جمع 500 رتبه برتر قرار گرفته اند.

2- هدف از آموزش داروسازی در دانشگاه های هنگ کنگ چیست؟

هدف از آموزش داروسازی دانش کامل در مورد این رشته و همچنین توانایی های استفاده از دانش و مهارت های اصلی برای ارائه مؤثر، انسانی و اخلاقی مراقبت های دارویی است.

3- ویژگی برنامه داروسازی در هنگ کنگ چیست؟

از جمله ویژگی های برنامه داروسازی در هنگ کنگ داروسازی بالینی، آموزش جامعه محور، ارائه طب چینی و همچنین داروهای مکمل و جایگزین و … می باشد.

4- آیا داشتن مهارت مشاوره و ارتباط با بیمار در رشته داروسازی هنگ کنگ مهم است؟

بله . مشخصه اصلی برنامه داروسازی مهارت دانش جویان در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه، از جمله آموزش بیماران است.

5- چشم انداز تحصیل داروسازی در هنگ کنگ چیست؟

پس از اخذ مدرک کارشناسی، فارغ التحصیلان باید قبل از این که بتوانند به عنوان داروساز ثبت نام شده در بیمارستان ها و خدمات جامعه و همچنین صنعت داروسازی ثبت نام کنند، یک سال کارآموزی را پشت سر بگذارند. فارغ التحصیلان همچنین برای کارشناسی ارشد داروسازی بالینی و یا پیگیری داروسازی به منظور پژوهش به خوبی آماده خواهند شد.

6- شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های هنگ کنگ برای رشته داروسازی چیست؟

از جمله شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های هنگ کنگ برای رشته داروسازی تکمیل فرم درخواست آنلاین، پرداخت هزینه، داشتن دانش در ریاضیات، فیزیک، شیمی و…. است.

7- آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ الزامی است؟

بله . داشتن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ الزامی است و متقاضیان باید مدارک زبانی خود را ارائه دهند.

8- دانشگاه های هنگ کنگ که رشته داروسازی را ارائه می دهند کدامند؟

دانشگاه هایی در هنگ کنگ که رشته داروسازی را ارائه می دهند دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه چینی هنگ کنگ و دانشگاه باپتیست هنگ کنگ هستند.

9- آیا مدرک داروسازی هنگ کنگ مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

بله . مدرک داروسازی هنگ کنگ مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

10- هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ چقدر است؟

به طور متوسط ، دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که بین 90،000 تا 265،000 دلار هنگ کنگ (34000 – 11500 دلار امریکا) در سال پرداخت کنند.

11- آیا دانشجویانی که در رشته داروسازی در هنگ کنگ به تحصیل مشغولند اجازه کار کردن خواهند داشت؟

بله . دانشجویان بین المللی مجاز به داشتن شغل پاره وقت هستند.

12- آیا دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته داروسازی بورسیه تحصیلی اعطا می کنند ؟

بله . دانشگاه های هنگ کنگ برای دانشجویان دارای رتبه های برتر که در برنامه های کارشناسی پذیرفته شده اند، بورسیه های ورودی شایستگی محور را ارائه می دهند.

اسکرول به بالا