071-91009294  | 021-88724227  |

مقایسه زندگی در اتریش و هلند (هزینه‌ها، شرایط مهاجرت، تحصیل و … )

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی می‌باشد و به همین دلیل می‌توان آن را از جهات مختلف با دیگر کشورهای اروپایی برتر همچون کشور هلند مقایسه نمود. امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانیان با توجه به فرهنگ بالا، سیستم آموزشی عالی و داشتن اقتصاد پویا و … علاقه فراوانی به زندگی در اتریش خواهند داشت.

ما در این مقاله به مقایسه زندگی در اتریش و هلند (هزینه‌ها، شرایط مهاجرت، تحصیل و …) می‌پردازیم تا کسانی که قصد مهاجرت به اتریش یا هلند را دارند به خوبی با شرایط زندگی در این کشورها آشنا گردند و بتوانند به شیوه مطلوب به پاسخ پرسش‌های خود دست یابند.

تفاوت هزینه زندگی در اتریش و هلند

معمولاً می‌توان تفاوت زندگی در اتریش و هلند را به بخش‌های متعدد و متنوعی تقسیم بندی کرد که از جمله شامل هزینه خوراک، پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن، هزینه تحصیل و …  خواهند بود. کشور هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی می‌باشد و به همین دلیل هر ساله حجم بالایی از افراد جهت کار و تحصیل به کشور هلند مهاجرت می‌نمایند. این کشور، به سرزمین گل لاله و آسیاب‌های بادی شهرت دارد و در حدود ۱۷ میلیون نفر جمعیت داشته که نزدیک به یک میلیون آن مسلمان و بسیاری از آنها مسیحی هستند.

در مقابل کشور اتریش نیز جزء زیباترین کشورهای اروپایی می‌باشد که همچون کشور هلند، عضو اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن بوده و به همین دلیل اخذ پاسپورت و اقامت دائم در اتریش به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی به کشورهای مختلف اروپایی سفر کنند و به همین دلیل گرفتن پاسپورت اتریش ارزش بالایی خواهد داشت.

معمولاً هزینه زندگی در اتریش و هلند نسبت به کشوری همچون ایران بالاتر می‌باشد، چرا که این کشورها جزء ثروتمندترین کشورهای دنیا هستند که مردم آنها نیز دارای درآمد بالایی هستند، از این رو هزینه‌های زندگیشان نیز بالا است.  معمولا هزینه زندگی در اتریش بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو با توجه به شرایط زندگی افراد، نوع شهر و محل اقامتشان متغیر خواهد بود و هزینه زندگی در هلند بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه می‌باشد.

مقایسه زندگی در اتریش و هلند

مقایسه شرایط تحصیل در اتریش و هلند

اتریش از جمله کشورهای بسیار کوچک می‌باشد که دارای سیستم آموزشی بسیار باکیفیت و منعطف است و دانش آموزان در این کشور در سن ۱۷ سالگی دیپلم خود را می‌گیرند و برای ورود به موسسات آمورش عالی و  دانشگاهی آماده خواهند شد. می‌توان گفت با توجه به این که سیستم آموزشی در این کشور بسیار منعطف است، بدین ترتیب دانشجویان در هر سنی امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.

دوره دبیرستان در کشور اتریش ۱۳ سال طول می‌کشد و افراد برای شرکت در امتحان و ورود به دانشگاه‌ها باید کلاس‌های مهارت زبان و دروس پایه را بگذرانند و بعد از آنکه در این دوره‌ها به موفقیت رسیدن در امتحان ورودی دانشگاه شرکت نمایند. معمولا تحصیل در کشور اتریش از سن شش سالگی شروع می‌شود و در ۱۷ سالگی با اخذ مدرک دیپلم به پایان خواهد رسید، دانش آموزان بومی این کشور پس از گرفتن دیپلم می‌توانند در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کرده و به تحصیل در دانشگاه‌های مختلف بپردازند.

معمولا تحصیل در اکثر رشته‌ها در دانشگاه اتریش در مقاطع مختلف همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌پذیرد و زبان تدریس، بیشتر به زبان آلمانی خواهد بود، در دانشگاه‌های دولتی، رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رایگان تدریس می‌شوند، اما تحصیل در رشته‌های دکترا شامل هزینه‌های خواهد بود.

بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در اتریش هستند و قبل از آنکه به این کشور سفر کنند، باید درخواست ویزای این کشور را بدهند، اگر می‌خواهند در کمتر از سه ماه در این کشور تحصیل کنند، باید ویزای تحصیلی c این کشور را بگیرند و اگر تحصیل آنها بیش از سه ماه طول می‌کشد، باید ویزای تحصیلی D این کشور را درخواست بدهند. برخی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش به قرار زیر هستند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه اتریش که ثابت کند که افراد در یک دوره پذیرفته شده‌اید که به صورت تمام وقت بوده و حداقل 15 ساعت در هر هفته باشد.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود در اتریش
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • اصل پاسپورت و ارائه کپی از تمام صفحات آن
  • توضیح وجود هر گونه گپ تحصیلی
  • نشان دادن این که بعد از تحصیلات به کشور خود باز می‌گردید.
  • عکس سه در چهار
  • گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرکی بابت محل اسکان بعد از ورود
  • اصل شناسنامه و یا کپی از آن
  • ارائه رزومه تحصیلی

در مقابل هلند نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی بسیار پیشرفته می‌باشد که انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل است، چراکه آنها علاوه بر اینکه با تحصیل در هلند می‌توانند به سطح عالی از آموزش دست یابند، از طرفی امکان اخذ اقامت این کشور را با این روش نیز خواهند داشت.

معمولا کشور هلند دارای موقعیت جغرافیایی و اقتصادی عالی می‌باشد و به همین دلیل امکانات رفاهی بالا و سیستم آموزشی بسیار باکیفیتی در اختیار شهروندان خود قرار خواهد داد.

البته افرادی که می‌خواهند به تحصیل در هلند بپردازند، باید ویزای تحصیلی هلند را داشته باشند و همانند دانشجویان بین المللی اتریش، باید ابتدا بتوانند پذیرش یکی از دانشگاه‌های هلند را بگیرند و مدارک مورد نیاز دانشگاه را برای دریافت ویزا به سفارت کشور هلند تحویل بدهند که شامل مدارک کامل شناسایی، پاسپورت معتبر، رزومه تحصیلی، تکمیل فرم درخواست ویزا، گواهی سلامت، اثبات تمکن مالی، رسید پرداخت هزینه کامل ویزا، مدارک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۷  و … می‌باشند.

معمولا تحصیل در دانشگاه‌های هلند شامل هزینه خواهد بود و بیشتر رشته‌ها در دانشگاه‌های مجهز این کشور در دوره کارشناسی به زبان هلندی تدریس می‌گردد و تدریس در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی خواهد بود.

شرایط مهاجرت در اتریش و هلند

با توجه به اینکه اتریش در قلب اروپا قرار گرفته است، به همین علت دارای شرایط عالی برای مهاجرت می‌باشد و از این رو توجه بسیاری از مهاجرین را به خود جلب کرده است، همچنین این کشور اروپایی با ایجاد امکانات مختلفی همچون تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی، عدم نیاز به مدرک زبان برای ادامه تحصیل، اقتصاد قوی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و … مکانی مناسبی جهت تحصیل، کار و زندگی مهاجران محسوب می‌گردد.

از طرفی کشور هلند نیز جز کشورهای مهاجرپذیر اروپایی می‌باشد که دارای شرایط زندگی عالی و موقعیت‌های کار بسیار فراوانی است و همچنین ایجاد شرایط و امکانات زیادی همچون امکانات اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و … باعث شده است که سالانه افراد بسیار زیادی به دنبال اخذ اقامت هلند باشند. همچنین کشور هلند به عنوان یکی از کشورهای شاد در جهان به شمار می‌آید چرا که دولت این کشور توانسته است، رضایت مردم را در همه زمینه‌ها به دست آورد و به همین دلیل نظر بسیاری از افراد را برای مهاجرت جلب کرده است و از این رو درخواست مهاجرت به هلند بسیار بالا می‌باشد.

می‌توان گفت روش‌های مهاجرت به اتریش و هلند تقریباً به صورت یکسان است، البته با توجه به قوانین مهاجرت این کشورها شاید دارای تغییرات کمی نیز باشند، اما راه‌های مهاجرت یکسان می باشند، که برخی از این شیوه‌های مهاجرت را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  1. مهاجرت از طریق کار: با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشورها، مهاجرت برای کار در اتریش و هلند، به دو صورت انجام می‌پذیرد یا افراد باید پیشنهاد کاری از کمپانی و کارفرما در کشور مد نظر داشته باشند و در صورتی که دارای هیچ پیشنهاد کاری نیستند، باید از شرایط و مدارک ویژه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند ویزای کار در هلند یا اتریش را کسب کنند.
  2. مهاجرت از طریق تولد: معمولاً کشور هلند جهت مهاجرت از طریق تولد، از قانون خون پیروی خواهد کرد و اگر تبعه هلندی در هر نقطه‌ای از دنیا صاحب فرزند شود، می‌تواند برای فرزند خود از کشور هلند درخواست تابعیت نمایند. اتریش نیز همچون هلند از قانون خون پیروی خواهد کرد و اگر پدر یا مادر فرد متولد شده دارای تابعیت اتریش باشند، می‌توانند با فرستادن مدارک و اثبات این موضوع اقامت اتریش را به دست آورند.
  3. مهاجرت از طریق تحصیل: بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال مهاجرت تحصیلی به هلند یا اتریش می‌باشند، این افراد باید شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه های اتریش و هلند را داشته باشند و مدارک زبان خواسته شده این دانشگاه‌ها را تهیه و به آنها ارائه نمایند. همچنین باید بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشورها شرکت کرده و در صورت نیاز به پرداخت شهریه، به ویژه در دانشگاه‌های هلند به پرداخت شهریه این دانشگاه‌ها بپردازند.‌

مقایسه زندگی در اتریش و هلند

جمع بندی

از آنجایی که کشورهایی همچون اتریش و هلند، از جمله کشورهای اروپایی با امکانات بسیار بالا، اقتصادی خوب، آب و هوای متعادل و … هستند، به همین دلیل تقاضا برای زندگی در این کشورها و استفاده از خدمات متنوع آنها بسیار بالا است. بنابراین می‌توان گفت با مقایسه زندگی در اتریش و هلند به این نکته پی بردیم که کشورهای هلند و اتریش از جمله کشورهای اروپایی با تفاوت‌های بسیار کمی هستند و به همین دلیل افراد می‌توانند از طرق مختلف اقامت این کشورها را اخذ کرده و به کشورهای اتریش و هلند مهاجرت نمایند که در این مقاله برخی از روش‌های مهاجرت به این کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

اسکرول به بالا