071-91009294  | 021-88724227  |

لیست بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل در 2023

بهترین دانشگاه های دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانمارک از جمله کشورهایی می‌باشد که بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در آن هستند، چرا که در این کشور مدرن مجهزترین و بهترین دانشگاه های اروپا قرار گرفته است. تحصیل در دانمارک می‌تواند یکی از بزرگترین تجربه‌های زندگی دانشجویان بین المللی باشد و به همین دلیل امروزه این کشور به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیل بین المللی در اروپا شناخته می‌شود، چرا که هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها بسیار پایین است و همچنین جهت تدریس در دانشگاه ‌های دانمارک از روش‌های نوین استفاده می‌شود و مدرک تحصیلی داده شده توسط این دانشگاه‌ها از اعتبار بالایی برخوردار است. معمولاً در دانشگاه‌های دانمارک امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی وجود دارد. سیستم آموزشی دانمارک به گونه‌ای است که دانشجویان را به یادگیری هرچه بیشتر تشویق می‌نماید و به آنها اجازه خواهد داد تا عقاید خود را به راحتی و آزادانه بیان کنند. بنابراین بسیاری از دانشجویان خواهان مهاجرت تحصیلی به دانمارک هستند و به همین دلیل در این مقاله لیست بهترین دانشگاه های دانمارک در ۲۰۲۲ را بیان کردیم تا آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل را دارند با بهترین دانشگاه های این کشور آشنا شوند.

شرایط تحصیل در دانمارک

دانمارک دارای جمعیتی در حدود 5.5 میلیون نفر است و با آلمان مرز مشترک دارد و پایتخت این کشور شهر کپنهاگ بوده و واحد پول این کشور کرون است. این کشور دارای سطح رفاه بالایی بوده و میزان تورم و نرخ بیکاری پایینی دارد و از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار گرفته است و به همین دلیل مردم این کشور جز راضی‌ترین و شادترین مردم دنیا شناخته می‌شوند.

با توجه به اینکه بهترین دانشگاه‌های دانمارک برای تحصیل دارای امکانات و تسهیلات فراوانی هستند و در رتبه پنجم جهان قرار گرفته‌اند، به همین دلیل مدارک دانشگاهی این کشور از اعتبار بین‌المللی برخوردار است. از این رو دانشجویان بین‌المللی که علاقمند به تحصیل در دانمارک هستند، می‌توانند به تحصیل در رشته‌های مختلف همچون تحصیل پزشکی در دانمارک، تحصیل ارتباطات در این کشور، تحصیل داروسازی، تحصیل دامپزشکی و … بپردازند.

معمولاً تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان ۱۳ سال به طول می‌انجامد که 10 سال در دوره دبستان و سه ساله در دوره دبیرستان می‌باشد، همچنین این 13 سال تحصیلی باید بگذرد تا دانش آموزان بتوانند مدرک دیپلم خود را بگیرند که لازمه ورود به دانشگاه دانمارک است.

از آنجایی که در دانمارک، دانشجویان بین المللی می‌توانند در محیطی امن و بسیار دوستانه و در سطح جهانی در زمینه‌های مختلف همچون مهندسی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و … به تحصیل بپردازند، به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در این کشور هستند.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تحصیل در دانمارک مزیت‌های زیادی برای دانشجویان ایجاد خواهد کرد که برخی از این مزایا به قرار زیر هستند:

  • امکان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی
  • اجازه کار به هنگام با تحصیل در دانمارک
  • مراقبت های پزشکی رایگان در دانمارک
  • امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در دانمارک
  • دانشجویان می‌توانند در رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمایند.
  • برخورداری از امکانات بی نظیر شهروندی و دانشگاهی

بهترین دانشگاه های دانمارک

معرفی بهترین دانشگاه های دانمارک در 2023

دانمارک دارای دانشگاه‌های می‌باشد که از اعتبار زیادی برخوردار هستند و دانشجویان بین‌المللی می‌تواند به راحتی در آنها به تحصیل بپردازند که اگر بخواهیم به طوری کلی لیست دانشگاه های دانمارک در سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم، می‌توان به دانشگاه‌های همچون، دانشگاه کوپنهاگ، دانشگاه صنعتی دانمارک، دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه دانمارک جنوبی، دانشگاه آی تی کوپنهاگ، دانشگاه روسکیلده و کالج دانشگاه متروپولیتن اشاره نمود.

به همین دلیل با توجه به آمارهایی که شبکه جهانی تحقیقات دانشگاهی در کشور دانمارک بیان کرده، دانمارک از نظر امکانات آموزشی در رتبه بندی جهانی در جایگاه پنجم دنیا قرار گرفته است، از این رو دانشجویان بین المللی برای گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های دانمارک باید مدارک لازم را به این دانشگاه‌ها ارائه بدهند.

بنابراین برترین دانشگاه‌های دانمارک را بر اساس رنکینگ جهانی QS در سال 2023 در جدول زیر این گونه نشان خواهیم داد:

دانشگاه های دانمارک QS 2022
دانشگاه کپنهاگ 79
دانشگاه فنی دانمارک 99
دانشگاه آرهوس 155
دانشگاه آلبورگ 326

دانشگاه کوپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen)

یکی از بهترین و مجهزترین دانشگاه‌های منطقه اسکاندیناوی دانشگاه کوپنهاگ می‌باشد که با داشتن رتبه جهانی ۷۹ توانسته است، محبوبیت زیادی در میان دانشجویان به دست آورد. این دانشگاه در سال ۱۴۷۹ افتتاح گردیده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دانمارک به شمار می‌آید.

در این دانشگاه ۴ پردیس وجود دارد که همه در مرکز شهر کوپنهاگ و اطراف این شهر قرار گرفته‌اند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه علوم، علوم اجتماعی و پزشکی اشاره کرد که در مرکزیت شهر کوپنهاگ وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی که در شمال این شهر واقع گردیده است. در پردیس جنوبی دانشگاه کوپنهاگ، دانشکده‌های علوم انسانی، فقه و حقوق واقع گردیده و پردیس  Frederiksberg نیز مختص به بخش‌های از دانشکده علوم پزشکی می‌باشد. در این دانشگاه ۳۸ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۳۶۰۰ نفر آنها جزء دانشجویان بین المللی می‌باشند. همچنین در دانشگاه کوپنهاگ بیشتر رشته‌ها به زبان دانمارکی ارائه می‌شود و برخی از آنها نیز علاوه بر زبان دانمارکی به زبان انگلیسی و آلمانی نیز تدریس می‌گردند.

دانشگاه صنعتی دانمارک (Technical University of Denmark)

دانشگاه صنعتی یا فنی دانمارک از جمله دانشگاه‌های فعال در زمینه پژوهش و تحقیق می‌باشد که در سال ۱۸۲۹ توسط فیزیکدان و شیمیدان معروفی به نام هانس کریستین اورستد تأسیس گردیده است. این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه‌های مهندسی در اروپا محسوب می‌شود که در رده بندی جهانی QS توانسته است در جایگاه ۹۹ جهان قرار گیرد.‌ دانشگاه صنعتی دانمارک در حدود ۱۰۶۰۰ دانشجو دارد و علاوه بر فعالیت‌های موفق علمی در زمینه ورزش‌های مختلفی همچون راگبی و والیبال نیز به کسب موفقیت و شهرت فراوانی دست یافته است.  ‌

دانشگاه آرهوس دانمارک (Aarhus University)

دومین دانشگا‌ه‌ بزرگ غیر فنی و قدیمی دانمارک، دانشگاه آرهوس می‌باشد که در سال ۱۹۲۸ در شهر آرهوس در دویست کیلومتری پایتخت دانمارک تأسیس گردیده است. در این دانشگاه ۴۴۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل می‌باشند و ۸۰۰۰ کارمند نیز مشغول به فعالیت هستند. پردیس اصلی دانشگاه آرهوس در مرکز این شهر  واقع گردیده و در این دانشگاه امکان تحصیل در مقاطع مختلفی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته‌های گوناگونی همانند کشاورزی، باستان شناسی، هنر، مطالعات جغرافیایی، نجوم، ریاضیات، پزشکی و … میسر شده است.

بهترین دانشگاه های دانمارک

دانشگاه آلبورگ دانمارک (Aalborg University)

دانشگاه آلبورگ در لیست بهترین دانشگاه‌های دانمارک در رتبه چهارم قرار گرفته است و در رتبه جهانی QS توانسته رتبه ۳۲۶ را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در سال۱۹۷۴ تأسیس گردیده و دارای ۳ پردیس اصلی می‌باشد که خدمات لازم را به ۲۰۷۰۰ دانشجو ارائه می‌دهد، پردیس اصلی این کشور در شهر آلبورگ و پردیس‌های دیگر آن در شهر کوپنهاگ و اسبیریگ واقع شده است. این دانشگاه دارای ۴ دانشکده اصلی همچون علوم انسانی، مهندسی و علوم، پزشکی و علوم اجتماعی می‌باشد و توانسته ۱۵٪ از دانشجویان بین المللی را به خود جذب نماید.

جمع بندی

دانمارک از جمله کشورهای بسیار پیشرفته با امکانات رفاهی، تحصیلی، درمانی و … بسیار بالا است و با توجه به این که شرایط زندگی در دانمارک عالی است و هزینه‌های تحصیلی در این کشور نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است، به همین جهت بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در این کشور می‌باشند و از این رو قصد مهاجرت به دانمارک را دارند. بنابراین در این مقاله به بررسی مزایای تحصیل در دانمارک و معرفی بهترین دانشگاه ‌‌‌‌‌‌های این کشور پرداختیم تا دانشجویان با اطلاع بیشتری به تحصیل در این کشور بپردازند.

اسکرول به بالا