071-91009294  | 021-88724227  |

فرهنگ زندگی در سوئد چگونه است؟

فرهنگ زندگی در سوئد چگونه است؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شما با زندگی در سوئد متوجه خواهید شد که مردم این کشور شاید در برخورد اول بسیار صمیمی بنظر نرسند؛ اما این رفتار از ویژگی محتاط بودن مردم سوئد برمی‌آید. زمانی که بیشتر با اخلاقیات‌شان آشنا شوید، آن‌ها را بسیار دوست خواهید داشت. این مردم در کمک به هم‌نوعان و مهاجران از هیچ چیز فرو گذار نخواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ زندگی در سوئد و سبک زندگی مردم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سبک زندگی مردم در سوئد

فرهنگ زندگی در سوئد

شما با مهاجرت به کشور سوئد، عاشق طبیعت زیبا و هوای مطبوع این کشور می‌شوید. این موارد از دلایل عمده علاقه مردم سوئد به طبیعت‌گردی می‌باشد.

جغرافیای سوئد باعث شده بیش از نیمی از وسعت این کشور را جنگل‌ها در بر بگیرند. البته دشت‌ها و سواحل این کشور نیز از مثال زدنی‌ترین نقاط طبیعی اروپا است. می‌توان گفت که معروف‌‌ترین ویژگی مردم کشور سوئد همین عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی بودن‌شان است.

سوئدی‌ها افراد آرام و خونسردی هستند. از این رو شما معمولا در این کشور با دعوای خیابانی یا سوئدی‌های عصبانی مواجه نمیشوید. همچنین آن‌ها این متانت و آرام بودن را در صحبت کردن خود نیز نشان می‌دهند.

ویژگی‌های بارز در فرهنگ زندگی مردم سوئد

همانطور که گفته شد، مردم کشور سوئد افراد آرامی هستند. این آرامش و تعادل در بسیاری از امور زندگی شخصی و اجتماعی‌شان دیده می‌شود. به‌طور مثال؛ سوئدی‌ها از رعایت حقوق انسان‌ها و برابری بین افراد بسیار حمایت می‌کنند. آن‌ها در تربیت فرزندان‌شان بسیار مراقب هستند که مقایسه و خود برتربینی نسبت به دیگر افراد نداشته باشند. البته خلق و خوی مردم سوئد را میتوان یکی از معایب زندگی در سوئد دانست.

همچنین مردم سوئد شنوندگان بسیار خوبی هستند. آن‌ها به دیگران اهمیت می‌دهند و حرف‌های آن‌ها را می‌شنوند چون خواستار شنیده شدن صدای خودشان هستند. منطق و سبک زندگی مردم سوئد بسیار متمدنانه و صبورانه است. همین امر باعث شده است که فضای آرام و بی حاشیه‌ای در کشورشان ایجاد شود.

کودک و خانواده

خانواده برای مردم سوئد جایگاه ویژه‌ای دارد. مردم این کشور بسیار خانواده‌دوست هستند. همچنین به کودکان و فرزندان خانواده‌ها در این کشور اهمیت بسیاری داده می‌شود.

پس از تولد هر کودک در خانواده، تا مدت 500 روز کمک هزینه از سمت دولت به خانواده اعطا می‌شود. همچنین پدر و مادر می‌توانند تا مدت 18 ماهگی فرزند تازه بدنیا آمده‌شان سر کار نروند، از این رو که بتوانند از کودک خود مراقبت کنند. علاوه بر این موضوع، در سال 60 روز مرخصی به این افراد تعلق می‌گیرد.

در محیط‌های مختلف این کشور، مثلا در زمان حمل و نقل، محیط‌های بزرگسالانه که کودکان ممکن است از بودن در آن‌جا خسته شوند، مکان‌هایی وجود دارد. در این مکان‌ها انواع و اقسام مختلفی از وسایل بازی، پارک و وسایل سرگرم کننده کودکان قرار داده شده است.

مهمانی در فرهنگ زندگی سوئد

فرهنگ زندگی در سوئد

مهمانی رفتن در سوئد آداب بسیار مخصوصی ندارد؛ اما رعایت سروقت بودن، احترام به میزبان و تشکر از زحمات او بسیار حائز اهمیت است. اگر شما در آینده در این کشور به مهمانی شام یا مثلا برای قهوه دعوت شدید، حتما سعی کنید که سر وقت حاضر شوید. تاخیر زیاد نشانه بی احترامی به میزبان تلقی می‌شود. علاوه بر این زودتر از ساعت رسیدن نیز اصلا مناسب نیست، پس سعی کنید که سروقت حاضر شوید. همچنین فراموش نکنید که همراه خود هدیه کوچکی نیز ببرید. اینکار شما را بسیار عزیز خواهد کرد و در سوئد نشانه احترام به زحمات میزبان است.

اصالت مردم در کشور سوئد

بیش از نیمی از مردم کشور سوئد را، سوئدی‌های اصیل تشکیل می‌دهند. به غیر از مردم سوئدی، اقلیت‌هایی نیز در این کشور زندگی می‌کنند. این اقلیت‌ها شامل فنلاندی‌ها، سامی‌ها، دانمارکی‌ها، یونانی‌ها، نروژی‌ها و حتی ترک‌ها می‌باشند. اکثریت این اقلیت‌ها مهاجر هستند.

زبان مردم در سوئد

مردم این کشور به زبان رسمی کشور خودشان یعنی سوئدی صحبت می‌کنند. اقلیت‌ها نیز مانند سامی‌ها، به زبان خود صحبت می‌کنند. به طور کلی زبان رسمی کشور سوئدی است؛ اما زبان انگلیسی در این کشور جایگاه بالایی دارد. به این صورت که 90% مردم به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستند. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد نیز ممکن است و در تمامی مدارس این کشور نیز تدریس می‌شود.

محیط کار در کشور سوئد

شما با کار کردن در یک شرکت در کشور سوئد، یا هر نوع محیط کاری دیگر، متوجه خواهید شد که نظم و سر موقع حاضر شدن از مهم‌ترین نکات برای موفقیت در شغل شماست. سوئدی‌ها در رفتارهای محیط کاری خود به رسمی بودن اهمیت نمی‌دهند. یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زنند، در زمان‌های استراحت و نهار دور یکدیگر جمع می‌شوند و شلوار جین و پیراهن می‌پوشند. البته در مراسم مهم و جلسات رسمی مانند کشورهای دیگر با لباس رسمی حاضر می‌شوند.

به طور کلی سوئدی‌ها به تعادل و منطقی بودن در زندگی اهمیت می‌دهند. اموری که باید رعایت می‌شوند و اموری که وجودشان لزومی ندارد بی‌اهمیت تلقی می‌شوند.

افراد خونسرد در محیط‌های عمومی و زندگی، و خونگرم در ارتباط با افراد دیگر و روابط اجتماعی هستند. شما پس از آشنایی با مردم سوئد متوچه می‌شوید که به حقوق دیگران بسیار احترام می‌گذارند. همچنین کانون و رفاه خانواده برای سوئدی‌ها جایگاه بالایی دارد.

با این ویژگی‌های گفته شده از مردم سوئد، نتیجه می‌گیریم که این کشور از رفاه و آرامش سرشار است. اگر متقاضی مهاجرت کاری به کشور سوئد یا مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید، مشاوران حرفه‌ای موسسه مهاجرتی میرداماد می‌توانند به شما کمک بسیاری کنند. پس با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانیم جهت مهاجرت به هر روش دیگری نیز شما را راهنمایی کنیم.

اسکرول به بالا