071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به سوئد 2023

مهاجرت به سوئد 2020

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به کشور سوئد در  2023

مهاجرت به کشور سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپا همواره مورد توجه مهاجران قرار دارد. با توجه به سن، میزان وضعیت مالی، میزان تحصیلات، توانایی ها و مهارت ها، افراد میتوانند راه های مختلف مهاجرتی را انتخاب کنند. این مقاله به کوشش موسسه میرداماد به بررسی قوانین و مسیرهای مهاجرت به سوئد همچون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از راه سرمایه گذاری و مهاجرت کاری در سال 2020 پرداخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوران مجرب موسسه میرداماد میتوانید به صورت حضوری و تلفنی به شعب ما در شهرهای تهران و شیراز مراجعه کنید.

مهاجرت به کشور سوئد از طریق راه اندازی استارت آپ 2023

یکی از راه های مهاجرت به سوئد سرمایه گذاری برای تاسیس شرکت، ایجاد نمایندگی از یک شرکت معتبر و یا شراکت در ایجاد یک بیزینس است. این روش مهاجرتی نسبت به روش های دیگر مدت زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد.

الزامات مورد نیاز برای دریافت ویزای استارت آپ:

  • یک گذرنامه معتبر داشته باشید. (اگر گذرنامه شما به پایان رسیده است، باید آن را تمدید کنید زیرا در صورت نداشتن اعتبار نمی توانید مجوزی طولانی تر از گذرنامه خود را دریافت کنید)
  • میزان مهارت و تجربیات خود در زمینه شغلی که تصمیم به تاسیس و سرمایه گذاری در آن را دارید، اثبات کنید.
  • میزان دانش خود را در زبان انگلیسی و یا سوئدی اثبات کنید.
  • مدارکی ارائه دهید که نشان دهد شما حداقل 50% مالکیت شرکتی را به عهده دارید.
  • میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای استارت آپ کشور سوئد برای دو سال اول، شخص درخواست دهنده 21000 دلار و همسر 10000 دلار و به ازای هر یک از فرزندان 5000 دلار است. برای تمامی این مبالغ باید مدارک معتبر ارائه دهید.
  • نشان دهید که برای طرح استارت آپی خود یا نمایندگی که میخواهید ایجاد کنید، مشتریانی را در سوئد دارید.
  • پس از دو سال متوالی باید بتوانید گردش مالی و رشد بیزینس خود را اثبات کنید. در صورت موفق بودن، قادر هستید اقامت خود را تمدید کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ سوئد:

  1. نسخه هایی از صفحات موجود در گذرنامه شما که اطلاعات شخصیتان، عکس، نمونه امضا، شماره گذرنامه، کشور صادر کننده، مدت اعتبار را نشان می دهد و اگر اجازه زندگی در کشورهایی غیر از کشور اصلی خود را دارید باید ارائه شود.
  2. ارائه گواهی های بانکی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده تان را برای دو سال اول دارید (معادل 21000 دلار برای شما، 10000 دلار برای همسر یا همراه خود و 5000 دلار به ازای هر فرزند همراه)
  3. مدارک بانکی که نشان دهد پول کافی برای خرید شرکت و هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که برای راه اندازی شغل خود در نظر گرفته اید، دارید.
  4. اگر بیزینسی را خریداری کرده اید و یا قصد خرید شرکت یا تجارتی را دارید، قرارداد خرید یا پیش خریدی را ارائه دهید.
  5. اگر سندی را خریداری کرده اید یا اینکه سهمی از مبلغ خرید خود را پرداخت کرده اید مدارک آن را نشان دهید.
  6. قرارداد با مشتریان یا تامین کنندگانی که در سوئد دارید را نشان دهید.
  7. دو حساب سالانه مربوط به یک سال اخیر یا صورتهای مالی (اگر شرکتی در حال فعالیت داشته اید)
  8. ترازنامه و صورت سود و زیان برای سال مالی جاری تا یک ماه قبل از درخواست.
  9. گواهی دوره یا مدرک دیگری مبنی بر اینکه در زبان سوئدی و یا انگلیسی مهارت دارید.
  10. مدارک تحصیلیتان را ارائه دهید.
  11. مدارکی مربوط به کارفرمایان قبلی و یا فعلی.
  12. یک گواهی ثبت شرکت برای کمپانی هایی که در خارج از سوئد داشته اید یا دارید.

مدارک باید توسط یک مترجم رسمی به سوئدی یا انگلیسی ترجمه شوند. همیشه باید یک نسخه از اسناد اصلی را نیز ارسال کنید.

مدارک لازم برای ویزای استارت آپ سوئد
مدارک لازم برای ویزای استارت آپ سوئد

نکات مهم:

اگر دارای اقامت تحصیلی هستید و مایلید که بدون خروج از کشور برای اجازه اقامت ویزای استارت آپ اقدام کنید، باید قبل از اتمام اجازه اقامت تحصیلات خود درخواستتان را ارائه دهید. شما باید یک مدرک تحصیلی داشته باشید که نشان می دهد حداقل 30 واحد و یا حداقل یک دوره تحصیلات تکمیلی در سوئد را گذرانده اید.اگر شما با اجازه اقامت ویزای استارت آپ به کشور سوئد وارد شوید، اجازه کار برای شرکت ها و موسسات دیگر را نخواهید داشت.

مهاجرت از راه ازدواج در سوئد 2023

اجازه اقامت همسر رسمی و یا شریک زندگی در سوئد بدین گونه است که اگر شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید با یکی از شهروندان سوئدی ازدواج کنید، به اجازه اقامت نیاز دارید. در صورت ازدواج با شهروندی سوئدی پس از چندین سال زندگی مشترک شما قادر به دریافت تابعیت سوئد هستید.شخصی که با او در سوئد قصد زندگی دارید باید بتواند شما را از لحاظ مالی ساپورت کند. همچنین محل زندگیتان باید دارای شرایط های حداقلی از نظر امکانات و اندازه باشد.برای دریافت اقامت در کشور سوئد باید دارای پاسپورت معتبر باشید و همچنین در صورت داشتن فرزندان زیر سن قانونی داشتن مدارک تولد و اجازه سرپرست دوم برای خروج از کشور الزامی می باشد.در صورت زندگی با یک فرد سوئدی، می توانید بعد از سه سال تابعیت سوئد را درخواست کنید. در این موارد، شما باید الزاما طی دو سال در کنار یکدیگر زندگی کرده باشید. اگر شریک زندگی شما تابعیتی ابتدایی اش غیر از تابعیت سوئد باشد، باید حداقل دو سال یک شهروند سوئد بوده باشد تا شما بتوانید به وسیله ازدواج با این فرد اقامت دائم خود را دریافت کنید. همچنین باید در زمان اقامت در سوئد به خوبی با جامعه سوئدی آشنا شوید. مواردی که در دریافت تابعیت به وسیله ازدواج مورد توجه قرار میگیرد، می تواند شامل مدت زمان ازدواج، دانش شما از زبان سوئدی و توانایی شما در حمایت مالی از خود باشد.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین باتجربه موسسه میرداماد تماس بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به سوئد 2023

سوئد یکی از رهبران جهانی در آموزش عالی است، با داشتن سه مدرسه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2020 ، به عنوان رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهانی قرار گرفته است.این کشور در سه سطح، برنامه آموزش عالی دارد : لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا یا انجام تحقیقات پروژه محور. دولت سوئد حدود 80 درصد از هزینه های آموزش دانشگاهی را تأمین می کند.

چرا تحصیل در سوئد؟

حدود 600 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود و حدود 30،000 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در سوئد تحصیل می کنند.دانشگاه های سوئد از خلاقیت ، ابتکار عمل شخصی و تفکر مستقل استقبال می کنند. دانش آموزان اغلب در گروه های کوچک کار می کنند و وقت کمتری را با اساتید می گذرانند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد با صنعت همکاری می کنند تا تجربیاتی در دنیای واقعی ارائه دهند.

هزینه تحصیل در سوئد 2023

شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

هزینه ها برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی بین 7،500 تا 25.500 یورو در سال است. رشته هایی همچون بیزینس و معماری از گرانترین دوره ها هستند.شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA همچنین مجبور به پرداخت هزینه درخواست دانشگاه می شوند که حدود 90 یورو است و بسته به موسسه ممکن است متفاوت باشد.

زمان ارسال درخواست برای دانشگاه های سوئد 2020:

تاریخ ارسال درخواست پذیرش دانشگاه های کشور سوئد از 15 آگوست شروع میشود و پس از آن تا تاریخ دو سپتامبر شما موظف به پرداخت اپلیکیشن فی هستید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل کشور سوئد 2023

  • ارائه گذرنامه معتبر.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا سوئدی که بسته به دوره انتخابی شما برای تحصیل دارد.
  • ارائه سوابق تحصیلی در گذشته.
  • ارائه مقالات و پژوهش های انجام شده توسط شما.

مهاجرت کاری به سوئد 2023

مهاجرت از طریق پیدا کردن شغل یکی از روش هایی است که افراد دارای تحصیلات عالی و همچنین در بازه سنی 35 -25 سال به آن توجه خاصی دارند. سوئد دارای اقتصادی نسبتا قوی در اتحادیه اروپا است. همچنین نرخ بیکاری در این کشور 6.6 درصد اعلام شده که این آمار خود نشان دهنده میزان اشتغال بالا و وجود فرصت های شغلی است. یکی از چالش های کار در کشور سوئد، زبان مورد استفاده در محیط های کاری می باشد. شما باید توانایی تسلط به زبان سوئدی را در خود ایجاد کنید یا اینکه به دنبال کاردر محیط ها و شرکت های انگلیسی زبان باشید که ممکن است شانس شما را در یافتن شغل مورد نظرتان کم کند.برای به دست آوردن مجوز کار، باید شرایط لازم برای یک شغل را داشته باشید. شغل شما باید مطابق با قوانین سوئد باشد و همچنین کارفرمایی را پیدا کنید که ملزم به رعایت این قوانین باشد.

شرایط دریافت اقامت کاری

  • یک گذرنامه معتبر داشته باشید.
  • شرایط شغلی ارائه شده در قرارداد الزاما باید مطابق با شرایط و قوانین کلی کشور سوئد باشد.
  • دستمزدی که به شما پیشنهاد شده است حداقل برابر با متوسط دستمزدی باشد که در این کشور مقرر شده است.
  • شغل پیشنهادی باید تمام هزینه های زندگی شما را تامین کند و طبق قوانین، حقوقتان حداقل 1500 دلار در ماه باشد.
  • کارفرمایی که به شما پیشنهاد شغلی می دهد باید قادر به بیمه کردن تان در زمینه سلامت و بیکاری باشد.
شرایط دریافت اقامت کاری
شرایط دریافت اقامت کاری

نکات مهم :

در کشور سوئد، شرکت ها و موسساتی که کمتر از یکسال از زمان تاسیسشان میگذرد، کمپانی های نوپا محسوب میشوند و ملیت های غیر اروپایی نمیتوانند از همچین موسساتی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

قوانین جدید مهاجرتی سوئد 2023

قوانین مهاجرتی سوئد برای سال 2020 دچار تغییراتی شده است که بر زندگی مهاجران بین المللی تاثیر بسزایی دارد. در برخی موارد این قوانین روند مهاجرت افراد را تسهیل می دهد. در اینجا هفت مورد از این قوانین را ذکر میکنیم.از ابتدای ژانویه، دانشجویان و محققان می توانند پس از اتمام تحصیلات، به مدت یک سال در سوئد بمانند تا بتوانند شغلی برای خود بیابند یا کسب و کاری را راه اندازی کنند. پیش از این، دانشجویان بین المللی با ملیت های غیر اروپایی که می خواستند پس از اتمام دوره تحصیلی خود در سوئد بمانند فقط تا شش ماه برای یافتن کار اجازه اقامت داشتند.

کشور سوئد برای اولین بار طی یک دهه اخیر هزینه های درخواستی خود را برای مجوزهای کار و مجوز اقامت افزایش می دهد. همچنین هزینه های مربوط به یکی از مجوزهای کاری دو برابر می شود. چندین دسته مجوز جدید نیز به این لیست اضافه شده اند. بیشتر شدن هزینه ها ازابتدای ژانویه شروع می شود.

شهرداری های سوئد باید برای گروه هایی از مهاجران تازه وارد، حداقل 100 ساعت کلاس های آموزش شهروندی را ارائه دهند، در گذشته کلاس ها 60 ساعت بوده است. این کلاس ها برای درک بهتر فرهنگ و جامعه سوئدی برای افراد تازه وارد گذاشته میشود.

پناهجویانی که در سال 2020 محل زندگی خود را در نقاطی از کشور سوئد که از نظر اقتصادی ضعیف تر هستند انتخاب کنند، شامل دریافت امتیازات بیشتری میشوند. این قانون جدید برای ایجاد پراکندگی مهاجران در نقاط مختلف سوئد است.از ابتدای ژانویه 2020، فرزندان اعضای هیئت های خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA (یا سوئیس) نیز باید به صورت اجباری در مفاطع ابتدایی، راهنکایی و دبیرستان شرکت کنند و همچنین یک سال پیش دبستانی را نیز بصورت رایگان میگذرانند. انتظار می رود این قانون جدید در هر سال باعث تحصیل رایگان برای حداقل 40 کودک شش ساله بشود.

افرادی که در کشور سوئد اجازه تحصیل و یا اجازه تحقیق و انجام پروژه خود را در سال 2020 دریافت میکنند، الزاما باید تمکن مالی را برای کل دوره تحصیلی ارائه دهد، در حالی که در گذشته افراد دانشجو فقط موظف بودند تمکن مالی را برای 10 الی 12 ماه نشان دهند. شما باید اثبات کنید که ماهیانه حداقل مبلغ 880 دلار را میتوانید صرف هزینه زندگی خود کنید. محققان نیز باید اثبات کنند که ماهیانه حداقل مبلغ 1000 دلار دریافت میکنند.افراد دارای مجوز اقامت تحصیلی حداکثر یکساله یا کمتر از یک سال در کشور سوئد باید در ابتدا اثبات کنند که بیمه درمانی معتبری را برای کل این دوره دریافت کرده اند.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد مهاجرت به سوئد و تغییرات جدید در قوانین مهاجرتی این کشور به شعب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به سوئد 2023

1- مدت زمان دریافت مجوز اقامت سوئد چقدر زمان میبرد؟

از زمان اعلام درخواست حدودا چهار هفته زمان میبرد تا مجوز اقامتتان را دریافت کنید.

2- آیا دانشجویان می توانند در سوئد درخواست پناهندگی کنند؟

قبل از ورود به سوئد امکان درخواست پناهندگی وجود ندارد. هنگام ورود به مرز این کشور و برخورد با افسر بازرس باید اعلام کنید که درخواست پناهندگی دارید.

3- چگونه می توان اقامت دائم سوئد را گرفت؟

برای اخذ اقامت دائم در سوئد، باید 5 سال بطور مداوم در این کشور زندگی کنید. به اتباع غیراتحادیه اروپا در پایان پنج سال اقامت دائم اعطا می شود، حتی اگر در این مدت مدتی را بیکار باشید.

4- آیا کودکی که در سوئد متولد میشود دارای تابعیت این کشور خواهد بود؟

کودک متولد شده در این کشور تابعیت پدر و مادر خود را دریافت میکند اما برای اخذ اقامت کودک میتوان درخواست داد.

5- آیا می توانید بدون صحبت کردن به زبان سوئدی در این کشور زندگی کنید؟

با وجود این واقعیت که بسیاری از سوئدی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند، زندگی در این کشور بدون یادگیری زبان سوئد باعث میشود شما نتوانید زندگی اجتماعی داشته باشد و همچنین شانس شما برای پیدا کردن کار کمتر میشود.

6- آیا خارجی ها می توانند در سوئد ازدواج کنند؟

طبق قانون سوئد، کلیه افراد غیر مقیم / غیر شهروند سوئد که مایل به ازدواج در سوئد هستند باید از کشور خود سندی ارائه دهند که وضعیت زناشویی خود را بیان کند. بعضی شهر ها در این کشور درخواست مدرک عدم سوء سابقه نیز می کنند.

7- آیا خدمات درمانی در سوئد رایگان است؟

بهداشت و درمان درسوئد عمدتا از طریق مالیات تأمین می شود، سیستمی که دسترسی همه افراد به خدمات بهداشتی را تضمین می کند اما مهاجران باید هزینه های مشخصی را پرداخت کنند.

8- چگونه می توان از طریق ازدواج تابعیت سوئد را دریافت کرد؟

اگرقصد ازدواج با یک شهروند سوئدی را دارید، می توانید بعد از سه سال از زمان ازدواجتان تابعیت سوئد را درخواست کنید. مدت زمان ازدواج و همچنین مدارکی که اثبات کند که شما با همسرتان زندگی می کنید الزامی است.

9- اخذ تابعیت در سوئد آسان است؟

برای به دست آوردن تابعیت سوئد باید شرایط زیر را رعایت کنید: حداقل 18 سال سن داشته باشید. از حق اقامت دائم در سوئد برخوردار باشید. حداقل برای پنج سال غیر متوالی یا دو سال متوالی در سوئد زندگی کرده باشید.

10- آیا فاصله زمانی بین دو مدرک تحصیلی برای دریافت اقامت تحصیلی امکان پذیر است؟

بله. در صورت داشتن سابقه کار در فاصله زمانی از اخذ آخرین مدرک تا زمان درخواست تحصیلی در دانشگاه های سوئد، شما میتوانید تا پنج سال گپ تحصیلی داشته باشید.

11- آیا تحصیل در سوئد بدون ielts امکان پذیر است؟

سوئد یک کشور اروپایی بسیار توسعه یافته و مرفه است. تحصیل در این کشور نیازمند داشتن یکسری شرایط حداقلی است اما برخلاف سایر کشورها، دانشجویان بین المللی ملزم به انجام آزمون زبان انگلیسی مانند IELTS یا PTE نیستند.

اسکرول به بالا