071-91009294  | 021-88724227  |

معایب زندگی در سوئد

معایب زندگی در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شاید بیشتر افراد در طول زندگی خود برای یک بار هم که شده، به مهاجرت به کشوری دیگر فکر کرده باشند. اگر شما نیز به دنبال مهاجرت هستید در نظر داشته باشید که مهاجرت می تواند مزایا و معایب مربوط به خود را داشته باشد و زندگی افراد را دچار دگرگونی چالش و یا تغییرات مثبت و منفی فراوانی کند. کشور سوئد از جمله کشورهای مرفه و ثروتمند در اروپا و جهان به شمار می آید که می توانید از زندگی در آن لذت ببرید، اما به طور متقابلزندگی در آن می تواند مشکلات و سختی هایی را نیز به دنبال داشته باشد. همکاران پر تلاش ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در این مقاله به بررسی معایب زندگی در سوئد پرداخته اند و نتیجه بررسی های خود را در قالب عناوین زیر در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

معایب زندگی در سوئد

کشور سوئد با توجه به داشتن سطح بسیار بالایی از رفاه در زمینه های مختلف زندگی، به دید بسیاری از افراد یکی از امن ترین و بی نقص ترین مکان های موجود در جهان جهت زندگی و کار به شمار می آید. اما اگر شما نیز دارای چنین دیدگاهی هستید و به همین دلیل تمایل دارید که به این کشور مهاجرت کنید، توجه داشته باشید که مهاجرت به سوئد و زندگی در این کشور، اگر با برنامه ریزی و بررسی دقیق شرایط موجود همراه نباشد، می تواند به یک شوک بزرگ در زندگی شما تبدیل شود. زیرا سوئد نیز مانند تمام نقاط جهان، علاوه بر مزیت هایش، معایبی نیز دارد که می تواند زندگی شما را دچار تنش های اساسی کند.بنابراین ضروری است که پیش از هر تصمیم گیری در این زمینه، تمامی جوانب را به دقت مورد بررسی قرار داده و با نگاهی عمیق تر، نسبت به کسب اطلاعات مورد نیاز، اقدام نمایید. پس از انجام بررسی های لازم، ممکن است متقاضیان با سوالات مختلفی در این زمینه مواجه شوند، مانند:

  1. سرمای هوا در سوئد تا چه میزان بر زندگی در این کشور تاثیر گذار خواهد بود؟
  2. آیا یادگیری زبان سوئدی بر کیفیت زندگی در این کشور موثر است؟
  3. خلق و خوی مردم سوئد چگونه است؟
  4. بهترین های شهرهای سوئد برای زندگی کدامند؟
  5. هزینه زندگی در سوئد چقدر است؟
معایب زندگی در سوئد
معایب زندگی در سوئد

کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، تمام تلاش خود را دارند تا در ادامه این مقاله به سوالات شما پاسخ دهند و بتوانند در این زمینه یاری کننده شما باشند.

سردی هوا از معایب زندگی در سوئد

شاید در بحث مهاجرت به سوئد و معایب زندگی در این کشور، اولین موردی که به ذهن متقاضیان برسد، سردی هوا در این کشور باشد. کشور سوئد از کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد و در شمال کشور دانمارک واقع شده است. سوئد دارای زمستان های سرد و طولانی است که در حدود چهار الی شش ماه از سال را به خود اختصاص می دهد. این مدت زمان برای افرادی که در کشور خود فصل زمستان را بعد از سه ماه پشت سر می گذارند، زمان نسبتا طولانی و خسته کننده ای خواهد بود و می بایست قبل از تصمیم گیری جهت مهاجرت به خوبی به آن فکر کنید.از دیگر تاثیرات طولانی بودن زمستان در سوئد، کوتاه بودن روزها است و تنها سه تا چهار ساعت در روز هوا روشن است و این مسئله خود می تواند مشکلات دیگری را به دنبال داشته باشد. از دیگر مسائلی که سردی هوا در سوئد به دنبال دارد این است که افراد مجبور هستند به دلیل مقابله با سرما حجم بسیار زیادی از لباس را بر تن کنند که این مورد نیز سبب بروز مشکلاتی خواهد شد. اما بهتر است اشاره هم داشته باشیم که این سردی هوا در برخی نقاط می تواند کمتر باشد که معمولا قسمت های جنوبی سوئد شامل این مناطق می شود که نسبت به شما این کشور هوای نسبتا بهتری دارند.بنابراین بهتر است با توجه به روحیه و علایق خود، به انتخاب شهری مناسب جهت زندگی در سوئد، اقدام نمایید.

هزینه بالا از مشکلات زندگی در سوئد

زندگی در سوئد چگونه است ؟بهتر است بدانید در کشور سوئد، در کنار داشتن سطح بالای رفاه اجتماعی، هزینه ها و مخارج زندگی نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بالاتر است.در رابطه با هزینه های زندگی مهاجران نیز باید گفت که هزینه های مربوط به تامین مسکن و محل اقامت، بیشترین میزان را به خود اختصاص می دهد و مبلغی در حدود 30% از حقوق ماهیانه یک شخص را در بر می گیرد. در پایتخت سوئد یعنی شهر استکهلم، هزینه های زندگی از سایر شهرهای این کشور بالاتر است. با این وجود اکثر مهاجران تمایل بسیاری دارند تا در این شهر ساکن شده و زندگی کنند. از مهمترن دلایل این امر می توان به این مسئله اشاره داشت که افراد خارجی در استکهلم با فرصت های شغلی بیشتر و بهتری رو به رو هستند و این امکان برای آن ها وجود دارد که در استکهلم حقوق بیشتری دریافت کنند.حال اگر افراد خارجی از پس هزینه های بالای زندگی در استکهلم بر نیایند، می توانند در شهرهایی که هزینه های پایین تری نسبت به استکهلم دارند، ساکن شوند. از جمله شهرهای سوئد که می توان با خیالی آسوده تر بابت هزینه ها در آن ها زندگی کرد، می توان به شهرهای مالمو(MALMO) و سورنا(SORENA) اشاره کرد.در انتهای این بخش لازم است توضیح اضافه ای داشته باشیم و آن ارتباط بین هزینه ها و سبک زندگی افراد و همچنین شهر مورد نظر جهت سکونت است. در سوئد نیز به مانند اکثر نقاط جهان، با تغییر سبک زندگی خود می توانید در کاهش هزینه های زندگی بسیار موفق باشید.

مالیات سنگین از معایب زندگی در سوئد

همان طور که می دانید دریافت مالیات از مردم، یکی از اصلی ترین منابع مالی در کشورهای پیشرفته است و صرف خدمات مختلف عمرانی، اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و غیره می شود. در کشور سوئد، مالیات بیش از 60% بودجه کل کشور است و تحت عنوان های مختلف نظیر مالیات بر درآمد، مالیات بر سود، مالیات سهم کارفرما، مالیات بر سود بانکی، مالیات بر دارایی و مالیات بر ارزش افزوده، از مردم دریافت می شود و یکی از اصلی ترین دلایل بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور می باشد پس اگر قصد مهاجرت کاری به سوئد دارید حتما این نکته را فراموش نکنید. هر چند حجم بسیار زیادی از مالیات اخذ شده از مردم، توسط دولت و در قالب تامین و ارائه خدمات و امکانات، به خود مردم باز می گردد و باعث بالاتر رفتن سطح رفاه زندگی آن ها می شود، اما با این وجود، میزان مبلغ دریافتی مالیات، نسبت به حقوق برخی افراد، بسیار زیاد است و می تواند برخی مشکلات را به همراه داشته باشد و در حتی گاهی اوقات آزار دهنده باشد.

یادگیری زبان سوئدی از معایب زندگی در سوئد

درست است که اکثر افراد در کشور سوئد به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما زبان رایج در این کشور، زبان سوئدی است. بنابراین اگر قصد دارید که به راحتی با مردم سوئد ارتباط برقرار کنید، می بایست در یادگیری زبان سوئدی کوشا باشید. به خصوص برای افرادی که قصد تحصیل در سوئد را دارند. زیرا به کمک این زبان است که خواهید توانست ارتباطی دوستانه و صمیمی با مردم بومی این کشور داشته باشید. ممکن است مدت زمان زیادی لازم باشد تا موفق شوید وارد جمع های دوستانه سوئدی شوید، پس بهتر است هر چه زودتر و یا حتی قبل از مهاجرت به این کشور به یادگیری این زبان مشغول شوید.

خلق و خوی مردم سوئد

شاید این جمله معروف را بارها شنیده باشید که خلق و خوی مردم سوئد مانند آب و هوای آن، سرد است. این جمله ممکن است در نگاه اول درست به نظر برسد، اما اگر در این کشور حضور یابید و در رفتار مردم این کشور دقیق شوید، خواهید دید که با آن ها نیز می توان دوستی های صمیمانه ای داشت، پس میتوان درباره رفتار مردم سوئد با مهاجران در این بخش به نتیجه رسید. مردم سوئد اغلب تمایلی به برقراری رابطه صمیمانه با افراد غریبه و خارجی ها ندارند و این ممکن است کار را برای یافتن یک دوست سوئدی خوب سخت کند و راه حل آن، همان طور که پیشتر اشاره شد، یادگیری زبان سوئدی و استفاده آن در ارتباطات روزمره تان است. زیرا مردم بومی سوئد با افرادی که به زبان سوئدی صحبت کنند، رفتار بهتر و صمیمانه تری خواهند داشت.نکته قابل ذکر دیگر در مورد کارمندان و افرادی است که در مشاغل خدماتی در کشور سوئد مشغول به کار هستند. این افراد غالبا افراد پر توقعی هستند. این افراد معمولا علاقه ای به برخورد صمیمانه با شما ندارند و انتظارشان این است که شما حتما پس از انجام کارتان، از ان ها تشکر کنید.

خلق و خوی مردم سوئد
خلق و خوی مردم سوئد

حمل و نقل در سوئد

در مورد هزینه های حمل و نقل در سوئد نیز باید گفت که این هزینه ها نیز بالا هستند، مخصوصا اگر شما قصد داشته باشید که از اتومبیل شخصی جهت رفت و آمدهای روزانه خود استفاده نمایید. در این راستا شما می بایست هزینه های مربوط به خرید خودرو، نگهداری از آن، سوخت و بیمه اتومبیل را در نظر داشته باشید که مبلغ قابل توجهی از درآمد شما را به خود اختصاص می دهند.حال باید گفت که شما این امکان را دارید که به جای استفاده از خودروی شخصی، از ناوگان حمل و نقل عمومی سوئد استفاده نمایید. درست است که هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی هم ارزان نیست، اما مطمئنا نسبت به داشتن خودروی شخصی و استفاده روزانه از آن کمتر خواهد بود. از جمله مواردی که در کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی بسیار تاثیر گذار است، استفاده از کارت های اعتباری SL است که امکان شارژ مجدد دارد و می توانید آن را برای یک هفته شارژ کره و استفاده نمایید.

در این مقاله سعی شد تا نکاتی مهم درباره مشکلات زندگی در سوئد برای شما شرح داده شود. اما نکته قابل توجه این است که میتوان برخی مشکلات ذکر شده را با مدیریت و تغییرهایی در سبک زندگی، تا اندازه ای حل کرد. سوئد را می توان حتی با داشتن مشکلات و معایب ذکر شده، باز هم مکانی امن، آرام، جذاب و دوست داشتنی جهت زندگی به شمار آورد. اگر قصد مهاجرت به این کشور محبوب را دارید با شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران در تماس باشید. مشاوران مجرب و با تجربه ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در امور مهاجرت به سوئد و سایر کشورهای جهان خواهند بود.

البته برای اینکه بهتر درک کنید که مزایا و معایب کشور سوئد چیست میتوانید به دیگر مقالات مرتبط با این کشور در سایت میرداماد مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد معایب زندگی در سوئد

1- مزایای زندگی در سوئد چیست؟امکان برخورداری از سطح رفاه اجتماعی و امنیت موجود در این کشور از مهمترین مزیت های زندگی در سوئد می باشد. همچنین مردم سوئد دارای فرهنگ بالا هستند و به دور از تشنج می توان در کنار آن ها زندگی کرد.

2- معایب زندگی در سوئد چیست؟شاید بتوان اصلی ترین مشکلات زندگی در سوئد را سردی هوا و بالا بودن هزینه ها و مالیات عنوان کرد.

3- هزینه های زندگی در سوئد چقدر است؟هزینه زندگی در سوئد مانند سایر نقاط جهان به سبک زندگی افراد و شهر محل اقامت بستگی دارد، اما به طور میانگین مبلغی در حدود 1000 یورو در ماه خواهد بود.

4- شهرهای مناسب جهت زندگی در سوئد کدامند؟شاید بتوان گفت استکهلم بهترین شهر سوئد برای زندگی است، اما هزینه های زندگی در این شهر بالاست. از دیگر شهرهای سوئد که برای زندگی مناسب هستند می توان به مالمو، سولنا، اوپسالا، کوتنبرگ، لوند و غیره اشاره کرد.

5- میزان درآمد جهت زندگی در سوئد چقدر است؟به طور میانگین می توان گفت میزان درآمد در پایتخت این کشور یعنی شهر استکهلم، 22000 کرون سوئد می باشد.

6- آیا کشور سوئد برای زندگی مناسب است؟با توجه به اقتصاد در حال رشد این کشور و همچنین وجود فرصت های شغلی مناسب و همچنین بالا بودن سطح رفاه در این کشور، سوئد می تواند از گزینه های خوب جهت زندگی در اروپا به شمار آید.

7- دین مردم سوئد چیست؟مردم سوئد پروتستان لوتری هستند، اما این کشور پذیرای تمامی دین ها می باشد و به خصوص اسلام نیز در این کشور دارای جایگاه خاصی می باشد.

8- تعداد مهاجران فارسی زبان در سوئد چقدر است؟گروه های زیادی از ایرانیان و افغان ها را می توانید در سوئد بیابید، مخصوصا در شهرهای بزرگی چون استکهلم و گوتنبرگ. بنابراین در این شهرها به راحتی می توانید افراد هم زبان خود را پیدا کنید.

9- کدام شهرها در سوئد هزینه های کمتری جهت زندگی دارنداز شهرهای ارزان قیمت سوئد می توان مالمو و سولنا را نام برد.

10- فرهنگ مردم سوئد چگونه است؟سوئدی ها افرادی با فرهنگ بالا هستند. آنها به شدت بر برابری حقوق انسان ها تاکید دارند. همچنین خانوتده در این کشور از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. در سوئد به حقوق کودکان نیز تاکید بسیار می شود.

11- زبان رایج در کشور سوئد چیست؟اغلب مردم به زبان انگلیسی و زبان سوئدی صحبت می کنند.

اسکرول به بالا