071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت به اروپا کشور پرتغال می باشد که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل باشد. با توجه به مطالب این مقاله که در خصوص ویزای تحصیلی پرتغال است، شما باید تمامی شرایط را سنجیده و سپس اقدام نماید. پیشنهاد می شود که شما عزیزان با کارشناسان ما در دفاتر مختلف موسسه میرداماد تماس حاصل نموده و از راهنمایی آنها در تمامی امور بهره مند شوید.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

اگر شما قصد دارید در پرتغال تحصیل کنید، به یک ویزای دانشجویی پرتغالی برای تحصیل احتیاج دارید. قوانین مختلفی برای شهروندان کشورهای مختلف اعمال می شود. دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا / EEA که مایل به تحصیل در پرتغال هستند نیاز به یک ویزای دانشجویی و اجازه اقامت دارند. قبل از مسافرت باید ویزا بدست آورده شود.برای اخذ مجوز اقامت بایستی به اداره مهاجرت مرزی پرتغالی (SEF) مراجعه کنید.

چه کسی نیاز به ویزای دانشجویی پرتغالی دارد؟ قوانین ویزا تحصیلی پرتغال شبیه به قوانین و مقررات در چند کشور دیگر اتحادیه اروپا است. اگر از یک کشور از اتحادیه اروپا / EFTA برای تحصیل میخواهید به پرتغال بیایید، شما نیازی به یک ویزای تحصیلی پرتغالی ندارید، اما اگر بیش از سه ماه قصد دارید در کشور پرتغال بمانید، باید مجوز اقامت خود را بایستی از شورای محلی خود دریافت کنید.

در مقابل، افرادی که از خارج غیر اتحادیه اروپا برای مدت بیش از سه ماه جهت تحصیل به پرتغال مهاجرت میکنند نیاز به اجازه اقامت تحت عنوان یک ویزای دانشجویی پرتغالی دارند. قبل از سفر به پرتغال از سفارت یا کنسولگری سفارت پرتغال در کشور خود برای اخذ ویزای دانشجویی پرتقال درخواست ارسال کنید. مجوز اقامت باید پس از ورود به پرتغال از اداره مهاجرت و مرزی پرتغالی (SEF) درخواست شود. برای برنامه های تحصیلی کوتاه مدت که کمتر از سه ماه طول می کشد، ساکنان برخی کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند. آنها می توانند آزادانه وارد پرتغال شوند و تنها گذرنامه آنها برای شش ماه معتبر باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه، می توانید پروسه درخواست ویزا را شروع کنید. این روند در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور شما انجام می شود. شما باید زمان مصاحبه ویزا را در وب سایت سفارت بررسی کنید، در آنجا همچنین می توانید مستندات و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. مستندات مورد نیاز برای درخواست اخذ ویزای پرتغال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده (از وب سایت کنسولگری پرتغال فرم را دریافت نمایید)
  • دو عکس گذرنامه ای که جدیدا گرفته شده باشد.
  • گذرنامه معتبر که تا پایان مدت اقامت شما تاریخ داشته باشد.
  • نامه ای پذیرش از دانشگاه یا موسسه پلی تکنیک که شما برای شرکت در آن دانشگاه در پرتغال برنامه ریزی کرده اید.
  • اثبات اینکه شما در طول اقامت خود از منابع مالی کافی برخوردارید و میتوانید از خود حمایت کنید.
  • اثبات اینکه شما بیمه بهداشتی دارید.
  • بلیط خریداری شده برای سفر برگشت
  • اثبات اینکه شما پس از رسیدن به پرتغال، برای اقامت تدارک دیده اید. (یا حداقل اثبات هزینه های کافی برای پوشش هزینه های اقامت در کشور پرتغال)
  • شما همچنین باید هزینه درخواست ویزا 170 یورو را پرداخت کنید
  • یک رسید بانکی برای اثبات پرداخت هزینه پردازش
  • برخی از سفارتخانه ها / کنسولگری ها همچنین ممکن است یک گواهی سابقه کیفری را درخواست کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

پس از ارائه درخواست ویزای دانشجویان پرتغال، روند تأیید می تواند بین یک تا سه ماه زمان ببرد، بسته به کشور مورد درخواست شما این زمان متفاوت است. مجوز اقامت دانشجویی معمولا 90 روزه است و تمام دانشجویان بین المللی باید ظرف مدت سه ماه پس از ورود به پرتغال درخواست مجوز اقامت کنند که ویزای یک ساله برای این افراد صادر می شود. پس از یک سال، اجازه اقامت می تواند تا 5 سال در SEF تمدید شود.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه پرتغال

چه کسی می تواند برای ویزای خانوادگی درخواست کند؟ اگر فردی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / EFTA هستید و مجوز اقامت پرتغالی یا موقتی یا دائم دارید، می توانید درخواست پناهندگی خانوادگی در پرتغال برای افراد زیر درخواست کنید:

  • همسر شما
  • شریک زندگی شما، با توجه به این که رابطه قانونی و به رسمیت شناخته شود.
  • فرزندان وابسته به شما،از جمله فرزندان، نوادگان، فرزند همسر
  • والدین وابسته شما و همسران آنها
  • برادران و خواهران کوچکتر که تحت مراقبت شما هستند.

کسانی که یک ویزای دانشجویی پرتغالی را دارند، می توانند به وسیله آن افراد زیر را به پرتغال بیاورند:

  • همسر / نامزد
  • بچه های کوچک وابسته از جمله فرزندان خودتان و فرزندان همسر شما.

اگر همسر شما دارای مجوز اقامت موقت در پرتغال (حداکثر پنج سال است)، شما می توانید برای پیوستن به خانواده در پرتغال برای همان مدت اقامت او درخواست کنید. برای واجد شرایط بودن ویزای خانوادگی، از شما خواسته می شود که ثابت کنید که برای شما و تمام اعضای خانواده به اندازه کافی کمک مالی و یا معیشتی به علاوه مسکن برای زندگی در پرتغال وجود دارد.

اگر اقامت شما در پرتغال اقامت دائمی است که بعد از پنج سال اقامت در پرتغال صادر می شود، همسر یا خواهر و برادر شما می تواند ویزای دو ساله پرتغال دریافت کند اما این ویزا می تواند تمدید شود. پس از دوره دو ساله اولیه، و در صورت ادامه؛ خانواده، هر یک از اعضای خانواده می توانند اجازه اقامت مستقل دریافت کنند.

هزینه ویزای تحصیلی پرتغال

هزینه ویزای دانشجویی پرتغالی 60 یورو برای یک ویزای کوتاه مدت و 99 یورو برای یک ویزای اقامت طولانی است. هزینه اخذ ویزا برای افرادی که اهل کوزوو، روسیه، گرجستان و اوکراین هستند به 35 یورو کاهش یافته است. تاییدیه بیمه معتبر بین المللی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی به پرتغال ضروری است. هزینه 30،000 یورو در اتحادیه اروپا برای اخذ بیمه درمانی مورد نیاز است (حدود 50،000 دلار). جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به پرتغال بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی پرتغال

1- هزینه ویزای تحصیلی پرتغال چقدر میباشد ؟

هزینه ویزای دانشجویی پرتغالی 60 یورو برای یک ویزای کوتاه مدت و 99 یورو برای یک ویزای اقامت طولانی است. هزینه اخذ ویزا برای افرادی که اهل کوزوو، روسیه، گرجستان و اوکراین هستند به 35 یورو کاهش یافته است. تاییدیه بیمه معتبر بین المللی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی به پرتغال ضروری است. هزینه 30،000 یورو در اتحادیه اروپا برای اخذ بیمه درمانی مورد نیاز است (حدود 50،000 دلار)

2- شرایط اخذ ویزای همسر و همراه پرتغال چگونه میباشد ؟

  • همسر شما
  • شریک زندگی شما، با توجه به این که رابطه قانونی و به رسمیت شناخته شود.
  • فرزندان وابسته به شما،از جمله فرزندان، نوادگان، فرزند همسر
  • والدین وابسته شما و همسران آنها
  • برادران و خواهران کوچکتر که تحت مراقبت شما هستند.

3- شرایط پس از ارائه درخواست ویزای دانشجویان پرتغال چگونه است ؟

پس از ارائه درخواست ویزای دانشجویان پرتغال، روند تأیید می تواند بین یک تا سه ماه زمان ببرد، بسته به کشور مورد درخواست شما این زمان متفاوت است. مجوز اقامت دانشجویی معمولا 90 روزه است و تمام دانشجویان بین المللی باید ظرف مدت سه ماه پس از ورود به پرتغال درخواست مجوز اقامت کنند که ویزای یک ساله برای این افراد صادر می شود. پس از یک سال، اجازه اقامت می تواند تا 5 سال در SEF تمدید شود.

4- چه کسی می تواند برای ویزای خانوادگی پرتغال درخواست دهد؟

اگر فردی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / EFTA هستید و مجوز اقامت پرتغالی یا موقتی یا دائم دارید، می توانید درخواست پناهندگی خانوادگی دهید .

5- اگر همسر شما دارای مجوز اقامت موقت در پرتغال (حداکثر پنج سال باشد) شرایط چگونه میباشد ؟

شما می توانید برای پیوستن به خانواده در پرتغال برای همان مدت اقامت او درخواست کنید. برای واجد شرایط بودن ویزای خانوادگی، از شما خواسته می شود که ثابت کنید که برای شما و تمام اعضای خانواده به اندازه کافی کمک مالی و یا معیشتی به علاوه مسکن برای زندگی در پرتغال وجود دارد.

6- اگر اقامت شما در پرتغال اقامت دائمی باشد شرایط چگونه است ؟

بعد از پنج سال اقامت در پرتغال صادر می شود، همسر یا خواهر و برادر شما می تواند ویزای دو ساله پرتغال دریافت کند اما این ویزا می تواند تمدید شود. پس از دوره دو ساله اولیه، و در صورت ادامه؛ خانواده، هر یک از اعضای خانواده می توانند اجازه اقامت مستقل دریافت کنند.

7- هزینه ویزای دانشجویی پرتغالی چند یورو میباشد ؟

هزینه ویزای دانشجویی پرتغالی 60 یورو. برای یک ویزای کوتاه مدت میباشد .

8- هزینه ویزای دانشجویی پرتغالی برای یک ویزای بلند مدت چقدر میباشد ؟

99یورو برای یک ویزای اقامت طولانی است

9- هزینه اخذ ویزا برای افرادی که اهل کوزوو، روسیه، گرجستان و اوکراین هستند چگونه است ؟

هزینه اخذ ویزا برای افرادی که اهل کوزوو، روسیه، گرجستان و اوکراین هستند به 35 یورو کاهش یافته است.

10- تاییدیه بیمه معتبر بین المللی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی به پرتغال چگونه است ؟

تاییدیه بیمه معتبر بین المللی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی به پرتغال ضروری است.

اسکرول به بالا