071-91009294  | 021-88724227  |

دوره تومر در ترکیه | شرایط آزمون Tomer + هزینه های ثبت نام

دوره تومر در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دوره تومر در ترکیهTOMER  در سالهای اخیر به یکی از مهمترین شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه تبدیل شده است. افرادی که می خواهند در ترکیه تحصیل کنند، به ویژه کسانی که زبان ترکی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب می کنند، باید کلاس های تومر و آزمون آن را پشت سر بگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه کلاسهای تومر در ترکیه به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در ترکیه

آزمون TOMER چیست؟

کلمه TÖMER مخفف Türkçe Öğretim Merkezi است و به معنی مرکز آموزش زبان ترکی است. همانطور که از نام آن پیداست، آزمون تومر به زبان ترکی برگزار می شود. اما باید توجه داشت که اگر شخصی بخواهد در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه تحصیل کند، باید به جای کلاس تومر و آزمون TÖMER در آزمون تافل قبول شود. هدف از این آزمون تعیین سطح مهارت زبان ترکی متقاضیان تحصیل در ترکیه است.

این آزمون توسط UTS، به معنای Uzaktan Türkçe Sınavered ، و توسط دانشگاه آنکارا (http://tomer.ankara.edu.tr) برگزار می شود.

آزمون تومر معیار مهارت های زبان ترکی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه است و توسط دانشگاه آنکارا اجرا می شود و به صورت هفتگی برگزار می شود.

هزینه آزمون تومر در ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید بدانند که هزینه آزمون تومر در ترکیه 100 یورو است. حداقل نمره ورود به دانشگاه 60 است. در این آزمون، شما باید 100 سوال را در 240 دقیقه پاسخ دهید. نتایج آزمون ظرف 3 تا 15 روز پس از آزمون اعلام می شود.

انواع آزمون TOMER

آزمون تومر در دو نوع ارائه می شود:

  • دیپلم
  • گواهینامه تومر (Sertifika)
انواع آزمون TOMER
انواع آزمون TOMER

انواع مدرک تحصیلی

  • گواهی ابتدایی
  • گواهی مدرسه راهنمایی
  • گواهینامه متوسطه
  • دیپلم

در پایان هر یک از این دوره ها و کسب مدرک نهایی، می توان دانشجو را به دوره بالاتر ارتقا داد. در کلاس تومر، فرد باید توانایی گذراندن هر چهار مهارت اصلی زبان ترکی را داشته باشد. در صورت عدم موفقیت، باید دوره را مجدداً فرا بگیرید. سرانجام پس از گذراندن کلیه دوره ها، به فرد دیپلم اعطا می شود.

اعتبار دوره تومر در ترکیه

این آزمون برای مدت 6 ماه تا دو سال معتبر است و در دو سطح برگزار می شود. این دو سطح، مقطع مقدماتی است که به مدت 6 ماه معتبر است و متقاضیان این آزمون برای دریافت گواهینامه مقدماتی باید حداقل مدرک B2 را بگذرانند. با این ترتیب، گواهی TOMER به مدت دو سال معتبر خواهد بود. اما برای گرفتن گواهینامه میانی، فرد باید بتواند مدرک B1 را بدست آورد.

سطح دوره تومر در ترکیه

آزمون TOMER شامل 6 سطح از A1 تا C1 است. آنها در زیر خلاصه می شوند:

  • سطح A1: در این سطح، توانایی دانش آموز در پاسخ به سوالات ساده با پاسخ های بسیار ساده اندازه گیری می شود.
  • A2: در این سطح، دانش پایه زبان ارزیابی می شود. در این سطح، فرد باید بتواند به مشکلات پیش بینی شده پاسخ دهد. امتیازات در این سطح از 50 تا 59 است.
  • سطح B1: در این سطح، فرد باید دانش متوسطی از زبان ترکی داشته باشد که طبق آن بتواند کارهای شخصی خود را انجام دهد یا در شرایط غیرمعمول و غیر منتظره بتواند کارهای خود را انجام دهد. نتیجه این بخش بین 60 تا 65 است.
  • B2: در این سطح، شخص باید دانش خوب و معقولی از زبان ترکی داشته باشد تا مسائل بی شماری را درک کند. درجه این سطح بین 66 تا 70 است.
  • سطح C1: در این سطح فرد باید دانش بسیار خوبی از زبان ترکی داشته باشد. مسائل غیرمنتظره را باید فرد مدیریت کند. درجه این سطح بین 71 و 100 است.
  • سطح C2: این سطح بالاترین سطح در زبان ترکی است که در آن فرد می تواند زبان ترکی را مانند زبان مادری بداند.

نکته مهم: مهم است که بدانید متقاضیانی که نمره آنها کمتر از 50 باشد، گواهینامه TOMER دریافت نمی کنند.

آزمون مهارت های TOMER

آزمون TOMER برای زبان ترکی در زمینه مهارت های خاص در بخش زیر برگزار می شود: 1- درک 2- خواندن 3- مکالمه 4- نوشتن، مهارت های دوره تومر در ترکیه شامل شش بخش است که متقاضیان باید آن را انجام دهند و این بخشها به شرح زیر است:

  • مکالمه
  • خواندن
  • ساختن جمله
  • گوش کردن
  • نوشتن
  • تلفظ
  • اثر متقابل
آزمون مهارت های TOMER
آزمون مهارت های TOMER

منابع دوره تومر در ترکیه

منابع زیادی برای آماده سازی برای این آزمون در دسترس است که مهمترین آنها عبارتند از:

مجموعه کتاب های HiTiT: این کتاب ها به طور خاص برای متقاضیان کلاس تومر نوشته شده اند. در واقع می توان این منبع را یکی از مهمترین کتابهای قبولی در این آزمون دانست. مطمئناً آنچه در مورد آزمون TÖMER باید در نظر داشته باشید هدفی است که در این آزمون دنبال آن هستید، به عنوان مثال آیا برای ثبت نام در مدرسه، ویزای کار و غیره به این آزمون نیاز دارید؟

مجموعه کتابهای MER: در پایان این کتاب ها، شما به یک نمونه از سوالاتی که در آزمون TOMER پرسیده شده است دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می توانید از دیکشنری های ترکی استفاده کنید. مهمترین این فرهنگهای لغت Büyük Türkçe Sözlük است.

کتاب HiTiT، که به طور خاص برای آزمون TOMER نوشته شده و آماده شده است، در تعدادی از مراکز آموزش زبان در سراسر جهان تدریس می شود.

نمرات دوره تومر در ترکیه

حداقل نمره هر بخش 10 و حداکثر نمره 100 در این آزمون خواهد بود. بخش درک مطلب شامل 25 امتیاز است. در حالی که بخش مکالمه شامل 15 امتیاز و قسمت توضیحات شفاهی 10 امتیاز است. توضیحات کتبی نیز شامل 25 نکته است.

مراجع دوره تومر در ترکیه

مرجع اصلی برگزار کننده آزمون TÖMER در دانشگاه آنکارا است. تمام این آزمون ها توسط دانشگاه های سراسر جهان انجام می شود. دانشگاه آنکارا آژانس هایی برای توسعه زبان ترکی با هدف گسترش زبان ترکی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

محل آزمون دوره تومر در ترکیه

آزمون TOMER هر ساله در ترکیه و در اکثر شهرها برگزار می شود، با این وجود تعداد شرکت کنندگان در آزمون TÖMER در استانبول بیشتر است؛ زیرا این آزمون به طور متوسط ​​هر هفته در استانبول برای افراد جویای کار در ترکیه یا افرادی که می خواهند در استانبول زندگی کنند برگزار می شود. البته ثبت نام در آزمون TÖMER  نیز می تواند از کشور مبدا شما انجام شود.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام در آزمون TOMER نیازی به اخذ ویزای ترکیه نخواهید داشت و به راحتی می توانید در ترکیه با ویزای توریستی در این آزمون شرکت کنید.

امتحان دوره تومر در ترکیه

به لطف دانشگاه آنکارا، هرکسی در هر کجای دنیا به راحتی به این آزمون دسترسی خواهد داشت. پس از ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، به شما رمز عبور داده می شود که به شما امکان می دهد وارد پروفایل UTS خود شوید و در آزمون شرکت کنید. نتایج آزمون TOMER ظرف 3 و 15 روز کاری اعلام خواهد شد.

امتحان دوره تومر در ترکیه
امتحان دوره تومر در ترکیه

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون تومر در ترکیه

برای شرکت در این آزمون مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • دو عکس شخصی؛
  • گذرنامه؛
  • اگر گذرنامه ندارید، کارت شناسایی را به ترکی ترجمه کنید؛
  • پرداخت هزینه آزمون؛

هزینه کلاسهای تومر در ترکیه

هزینه کلاسهای تومر در ترکیه 1482 یورو است (شامل دوره 960 ساعته برای سطح A1 + A2 + B1 + B2 + C1 ، امتحانات، کتاب و سی دی، کلمات گفتاری و نوشتاری، گشت و گذار فرهنگی، فعالیت ها). در صورت عدم نیاز به C1 می توانید 1112 یورو پرداخت کنید.

هزینه کلاسهای تومر در ترکیه به تفکیک دوره ها به صورت زیر می باشد:

  • A1 (180 ساعت) = 278 یورو
  • A2 (180 ساعت) = 278 یورو
  • B1 (180 ساعت) = 278 یورو
  • B2 (180 ساعت) = 278 یورو
  • C1 (240 ساعت) = 360 یورو

کلاس تومر در تبریز

برای اولین بار آزمون و کلاس تومر در تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد. دانشگاه تبریز به عنوان تنها نماینده رسمی مرکز آزمون تومر و همچنین نظارت بر عملکرد سایر مراکز آزمون تومر در استان آذربایجان شرقی، از ژوئن 2012 عملاً همکاری خود را با دانشگاه آنکارا در این زمینه آغاز کرده است.

این آزمون در سطح بین المللی برگزار می شود و بالاترین امتیاز را برای ورود به دانشگاه های ترکیه و قبرس شمالی دارد که هم اکنون در 20 مرکز آزمون در بیش از ده کشور برگزار می شود.

این آزمون برای اولین بار در ماه آگوست در مرکز آزمون آنلاین دانشگاه تبریز برگزار شد. طبق برنامه ریزی های انجام شده این آزمون هر ماه در دانشگاه تبریز برگزار می شود و کلیه داوطلبان از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه می توانند در آن شرکت کنید.

علاقمندان به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات و مراحل آزمون می توانند به آدرس http://tomer.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.

کلاس تومر در تهران

با توجه به تقاضای زیاد برای مهاجرت به کشور ترکیه، کلاس تومر در تهران نیز برگزار می شود. کلاس تومر در تهران در دوره های مختلف برای آماده سازی شرکت کنندگاه در آزمون تومر برگزاری می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاس تومر به وب سایت موسسه میرداماد مراجعه نمایید.

سخن آخر

دوره تومر در ترکیه، برای آموزش زبان ترکی است و کسانی که قصد ورود به دانشگاه های ترکیه را دارند، برای اثبات مهارت در زبان ترکی باید کلاس تومر را شرکت کنند و در نهایت با قبولی در آزمون تومر بتوانند به دانشگاه های ترکیه وارد شوند. در این مقاله به بررسی دوره تومر در ترکیه، شرایط آزمون تومر، هزینه آزمون تومر، هزینه کلاس ها  و منابع آزمون تومر پرداخته شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره تومر در ترکیه با موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دوره تومر در ترکیه

  1. دوره تومر در ترکیهTOMER  چیست؟

دوره تومر در ترکیهTOMER  برای افرادی است که قصد دارند در ترکیه تحصیل کنند و یا کار کنند.

  1. کلمه TÖMER مخفف چیست؟

کلمه TÖMER مخفف Türkçe Öğretim Merkezi است و به معنی مرکز آموزش زبان ترکی است.

  1. برگزار کننده اصلی دوره تومر در ترکیه چه دانشگاهی می باشد؟

این آزمون توسط UTS توسط دانشگاه آنکارا برگزار می شود.

  1. هزینه آزمون تومر در ترکیه چقدر می باشد؟

هزینه آزمون تومر در ترکیه 100 یورو است.

  1. انواع آزمون تومر در ترکیه به چند حالت می باشد؟

دیپلم ، گواهینامه تومر

  1. اعتبار دوره تومر در ترکیه چقدر می باشد؟

این آزمون برای مدت 6 ماه تا دو سال معتبر است و در دو سطح برگزار می شود.

  1. دوره تومر در ترکیه در چه مهارت هایی برگزار می شود؟

1- درک 2- خواندن 3- مکالمه 4- نوشتن

  1. مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون تومر در ترکیه چیست؟

دو عکس شخصی، گذرنامه، رسید پرداخت هزینه آزمون

  1. هزینه کلاسهای تومر در ترکیه چقدر می باشد؟

    هزینه کلاسهای تومر در ترکیه 1482 یورو است.

  2. آیا کلاس تومر در تبریز برگزار می شود؟

    بله، برای اولین بار آزمون و کلاس تومر در تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد.

  3. آیا کلاس تومر در تهران برگزار می شود؟

بله، با توجه به تقاضای زیاد برای مهاجرت به کشور ترکیه، کلاس تومر در تهران نیز برگزار می شود.

 

اسکرول به بالا