071-91009294  | 021-88724227  |

ثبت شرکت در کشور کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کانادا به دلایل متعددی یک مکان ایده آل برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت به شمار می رود. وجود زیرساختهای قوی اقتصادی، نیروی کار ماهر، دسترسی به بازارهای کار جهانی، ارائه کمک های مالی دولت و هزینه های معقول زندگی همگی کانادا را به یک کشور منحصر به فرد برای فعالیت اقتصادی تبدیل کرده است. قبل از اینکه بخواهید پروسه ثبت شرکت کانادا را شروع کنید، باید بدانید که هر منطقه و قلمرو قوانین و هزینه های ثبت شرکت مخصوص به خود را دارد. بنابراین فرایند شروع ثبت ثبت شرکت در کانادا بسته به استانی که قصد فعالیت دارید، متفاوت است.

نکته دیگر در خصوص ثبت شرکت در کانادا این است که شما علاوه بر ثبت شرکت در سطح استانی، در سطح فدرال نیز می توانید نام کسب و کار خود را به ثبت می کنید.  شرکتهایی که در سطح فدرال ثبت می شوند، می توانند در سراسر کانادا با مجموعه ای از قوانین مشخص فعالیت کنند. با این وجود، اگر شرکت خود را در سطح فدرال ثبت کرده باشید، ممکن است برای فعالیت در استان های مختلف به مجوز نیاز داشته باشید.

همانند اکثر کشورها، شرکتها در کانادا نیز دارای ساختارهای مالیاتی و مشارکتی متفاوتی هستند. افرادی که تمایل دارند در کانادا کسب و کار و شرکتی را راه اندازی کنند، می توانند از میان چندین ساختار تجاری، بر اساس شرایط و انتظاراتشان، یکی را انتخاب کنند. به طور کلی سه ساختار کسب و کار در کانادا وجود دارد: مالکیت انحصاری (sole proprietorship)، مشارکتی (partnership) و سهامی (Corporations). در زمان انتخاب نوع ساختار شرکت، ساختاری را انتخاب کنید که به بهترین نحو با نیازهای شغلی شما مطابقت داشته باشد.

  • مالکیت انحصاری (sole proprietorship)

مالکیت انحصاری معمولا زمانی استفاده می شود، که کسب و کار متعلق به یک فرد است و تمام مسئولیت ها و جنبه های مالی کار را بر عهده دارد. این ساختار بسیار ساده است و عواقب قانونی کمی دارد. با این وجود برخی از الزامات اخذ مجوز و ثبت تجاری برای آن در نظر گرفته می شود. این نوع ساختار برای کسب و کارها و شرکتهای کوچک مناسب است زیرا تمام مزایا و مسئولیت های آن  متوجه فرد است. در جدول زیر مزایا و معایب شرکت با ساختار مالکیت انحصاری ارائه شده است:

مزایای مالکیت انحصاری

معایب مالکیت انحصاری

امکان ثبت سریع و آسان شرکت

تمدید ثبت نام شرکت هر پنج سال یکبار

هزینه های پایین ثبت

مسئولیت بالای کسب و کار

دریافت مستقیم مزایای کسب و کار

عدم محافظت از نام کسب و کار

تصمیم گیری به صورت فردی

محاسبه مالیات بر اساس درآمد شخصی

  • مشارکتی (partnership)

ساختار مشارکتی

 در کانادا هر استان دارای قوانین انحصاری برای کسب و کارهای مشارکتی است. تمام استان های کانادا شرکتهای تضامنی (general partnerships) و شرکتهای با مسئولیت محدود (limited partnerships) را به رسمیت می شناسد. در خصوص پرداخت مالیات در این شرکتها باید گفت که هر یک از شرکاء به عنوان یک هویت جداگانه شناخته نمی شوند و مالیات شامل شرکت می شود. اما در مورد سود و زیان شرکت به این صورت نیست و شامل تمام سهامداران می شود.

  • مشارکت تضامنی

در تمام استان های کانادا ( به جز استان کبک) شرکتهای تضامنی ممکن است حتی بدون اظهارنامه کتبی تشکیل شود. در این نوع شرکت، هر یک از شرکاء به طور نامحدود مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند. در استان کبک، شرکتهای تضامنی تنها در صورتی شکل می گیرد که حداقل دو نفر برای شروع فعالیتی به صورت کتبی با یکدیگر توافق کنند.

  • مشارکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود از حداقل یک شریک تضامنی و هر تعداد شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود. شرکای تضامنی امور شرکت را مدیریت می کنند و در قبال امور مالی شرکت مسئولیت دارند. مسئولیت شرکای محدود به میزان سرمایه آنها بستگی دارد. آنها در مدیریت شرکت هیچ  نقشی ندارند و در صورت مداخله ممکن است مسئولیت محدود خود را از دست بدهند.

  • سهامی (Corporations)

شرکت سهامی یک شخصیت حقوقی جدا از سهامداران است. در کانادا یک شرکت دارای تمام اختیارات حقوقی یک شخص حقیقی است که می تواند فعالیت تجاری داشته باشد. سهامداران شرکت مالک کسب و کار یا دارایی کسب و کار نیستند و به جز در موارد خاص مسئولیتی در برابر بدهی های شرکت ندارند. مشارکتی سهامی رایج ترین ساختار تجاری در کانادا به شمار می رود. با توجه به اینکه شرکت به عنوان یک شخص حقوقی مستقل شناخته می شود، مالیات شامل کل درآمد شرکت می شود. در ادامه مزایا و معایب مشارکت سهامی ارائه شده است:

مزایای مشارکت سهامی

معایب مشارکت سهامی

محدودیت مسئولیت های شخصی

الزام ارائه پرونده ها و سوابق سالانه شرکت

محافظت از نام کسب و کار

پرداخت هزینه های بیشتر نسبت به سایر مشارکتها

امکان انتقال مالکیت

اثبات تابعیت و اقامت کانادا

امکان دریافت نرخ های پایین مالیات

 

شرایط ثبت شرکت در کانادا

به طور کلی سه راه برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا برای افراد غیر مقیم وجود دارد که در برخی از آنها حتی نیاز به حضور فیزیکی سرمایه گذاران در کانادا نیست. البته در برخی از موارد برای شروع فعالیت به مشارکت یک شهروند کانادایی یا فرد مقیم دائم کانادا نیاز دارند. در ادامه شرایط ثبت شرکت در کانادا ارائه شده است:

1- توسعه کسب و کار و  فعالیت شرکت در کانادا

اگر در حال حاضر دارای شرکت در حال فعالیت هستید، و می خواهید فعالیت خود را در کانادا گسترش دهید، باید گفت افتتاح یک شعبه شرکت یا دفتر کاری برای افراد غیر مقیم تقریبا ساده است. اگرچه برای ثبت شرکت نیاز به تابعیت یا مجوز اقامت کانادا ندارید، اما احتمالا برای ادامه فعالیت به مشارکت شهروند کانادایی نیاز خواهید داشت.

ویزاهای اخذ شده

اگر قصد دارید در بیش از یک استان یا منطقه فعالیت کنید، می بایست در هر یک از استان ها بر اساس قوانین ثبت شرکت برای شهروندان غیر کانادایی، شرکت خود را به ثبت برسانید. به منظور ثبت شرکت در برخی از استان ها مانند انتاریو، افراد غیر مقیم ملزم به استفاده از خدمات Agent for Service هستند.

2- شروع فعالیت شرکت در خارج از کانادا

در صورتی که می خواهید کسب و کار و شرکتی را در کانادا تاسیس کنید، در صورتی که در خارج از این کشور زندگی می کنید، لزوما نیازی به مهاجرت به کانادا ندارید. به طور کلی، بر اساس قوانین سرمایه گذاری در کانادا، افراد غیر کانادایی که قصد راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارند، برای ثبت شرکت و یا کنترل و مدیریت کسب و کار می توانند از راه دور اقدام کنند.

بنابراین، شروع و راه اندازی کسب و کار بدون مهاجرت به کانادا امکان پذیر است. در مواردی که موسسان شرکت قصد مدیریت مستقیم شرکت را ندارند، احتمالا به یک مدیر کانادایی برای ادامه فعالیت شرکت نیاز دارند. از آنجایی که هر استان و منطقه قوانین، مقررات و هزینه های مختص به خود را برای ثبت شرکت دارد، باید گفت که پروسه ثبت شرکت نیز متفاوت است. با این وجود، در اکثر استان ها، یک شهروند کانادایی باید حداقل مالکیتی در شرکت داشته باشد. البته در استان بریتیش کلمبیا، قوانین اجازه مالکیت 100 درصد افراد غیر مقیم را می دهد.

3- مهاجرت به کانادا و ثبت شرکت

آخرین راه برای ثبت شرکت در کانادا به عنوان یک فرد غیر مقیم، مهاجرت به این کشور است. زمانی که در خصوص شروع کسب و کار در کانادا صحبت می کنیم دو برنامه مهاجرتی وجود دارد که دولت این کشور برای سرمایه گذاران ارائه می کند. مرکز شهروندی و مهاجرت کانادا ( Citizenship and Immigration Canada ) دو نوع برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ (start-up visa ) و ویزای خود اشتغالی (self-employed) را برای راه اندازی کسب و کار در کانادا در نظر گرفته است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

محیط کار ایمن و پیشرفته

حمایت های مالی کانادا از سرمایه گذاران در این کشور باعث شده که به راحتی بتوانند مجوزهای لازم را کسب کرده و به اهداف کاری خود دست پیدا کنند. با توجه به همسایگی کانادا با ایالت متحده آمریکا، سرمایه گذاران به بازار کار این کشور نیز دسترسی دارند. در ادامه مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا ارائه شده است:

  • اقتصاد قوی و پویا

زیرساختهای قوی اقتصادی، وجود بازار کار فعال، نیروهای کار ماهر همه اینها کانادا را به یک مرکز اقتصادی قوی تبدیل کرده است. کانادا از اهمیت سرمایه گذاران خارجی برای ادامه رشد اقتصادی خود آگاه است، از همین رو هر ساله مجوزهای راه اندازی کسب و کار برای افراد از سراسر جهان صادر می کند. کانادا به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا، موقعیت های سرمایه گذاری متعددی را برای سرمایه گذاران بین الملل ارائه می کند. این کشور همچنین دارای قوانین جامع و کاملی برای جذب سرمایه های بین الملل است.

  • دسترسی به بازار کار وسیع

کانادا به عنوان دومین کشور پهناور جهان  این کشور از سمت شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و در سمت شمال به قطب شمال متصل می شود. از همین رو از طریق گذرگاه های آبی به بازار بسیاری از کشورهای جهان دسترسی دارد. علاوه بر این، کانادا با وجود مرز مشترک با آمریکا از جنوب به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که خدمات و محصولات خود را در بازار ایالت متحده ارائه کنند. سالانه کانادا محصولات مختلفی را به آمریکا صادر می کند. علاوه بر این، کانادا تعداد زیادی توافق نامه های تجاری به کشورهای مختلف به امضا رسانده است که دسترسی بدون مانع به بازارهایشان را فراهم می کند.

  • حمایت های مالی

حمایت از کسب و کارها

 هر یک از استان های این کشور دارای برنامه های مای مشخصی برای حمایت از شرکت های تازه تاسیس در کانادا هستند. علاوه بر این

موسسان شرکت می توانند وام های بانکی با درصد بسیار پایین و بازپرداخت طولانی مدت دریافت کنند.

  • نرخ پایین مالیات

یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت در کانادا، نرخ پایین مالیات برای کسب و کارهای تازه تاسیس است. هر چند که قوانین مالیاتی در استان های کانادا با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی در هر استان برنامه ها و معافیت های مالیاتی برای کسب و کارهایی که دارای تاثیر مثبت بر اقتصاد کانادا هستند، در نظر گرفته می شود.

  • ثبات اقتصادی

افرادی که قصد ایجاد کسب و کار جدید و ثبت شرکت در کانادا را دارند میتوانند انتظار یک محیط سیاسی و اقتصادی پایدار برای کسب و کار خود داشته باشند که توسط قوانین این کشور حمایت می شود. قوانین متعددی در کانادا برای حمایت از سرمایه افراد اجرا می شود از همین رو هیچ نگرانی در خصوص از دست دادن سرمایه برای موسسان شرکت وجود ندارد. سیاست های اقتصادی کانادا نیز از ایده های جدید برای ثبت شرکت و رقابت آزاد پشتیبانی می کند.

  • دریافت اقامت کانادا

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا را دارند طی یک فرایند مشخص و نسبتا ساده می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. دولت کانادا به منظور جذب سرمایه گذاری های جدید چند ویزای مشخص را برای این افراد در نظر گرفته است. افراد غیر مقیم پس از ثبت شرکت در کانادا به مدت سه سال اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند. پس از این مدت در صورتی که کسب و کار الزامات مورد نیاز را داشته باشد، افراد می توانند برای دریافت تابعیت این کشور درخواست دهند.

معایب ثبت شرکت در کانادا

  • وجود قوانین مختلف

اگر چه کانادا دارای سیاست های آزادانه ای برای ثبت شرکت در این کشور است و هر ساله میزبان تعداد زیادی از سرمایه گذاران از سراسر جهان می باشد، اما وجود قوانین ثبت شرکت در سطح فدرال و استانی کار را برای افراد غیر مقیم پیچیده کرده است. این بدین معنی است که برای شروع کسب و کار، افراد علاوه بر در نظر گرفتن قوانین استانی، قوانین فدرال را نیز باید رعایت کنند.

  • محدودیت برای برخی از شرکتها

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت در کانادا، وجود محدودیت ها برای واردات و صادرات برخی از محصولات است. اگرچه کانادا به بازار بزرگ آمریکای شمالی دسترسی دارد اما برخی از قوانین استثنائاتی را در این مورد اعمال می کند. به این نکته توجه داشته باشید که این قوانین در هر استان متفاوت است.

  • محدودیت برای سرمایه گذارای

دولت کانادا فعالیت در برخی از بخش ها را برای اشخاص خارجی ممنوع کرده است. افراد غیر مقیم نمی توانند در بخش های خدمات مالی، حمل و نقل، ارتباط از راه دور و برخی دیگر از صنایع فعالیت کنند.

هزینه ثبت شرکت در کانادا     

هزینه ثبت شرکت در کانادا بسته به اینکه چه نوع شرکتی را بخواهید راه اندازی کنید و در کجا کار خود را شروع کنید، بستگی دارد. علاوه بر این بسته به اینکه بخواهید در سراسر کانادا یا منطقه مشخصی فعالیت کنید، هزینه راه اندازی و دریافت مجوزها متفاوت است. به طور کلی می توان گفت هزینه ثبت شرکت در کانادا بین 3000 دلار تا 5000 دلار است. مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در کانادا پس از دریافت تاییدیه بین 20 تا 30 روز کاری است. البته باید هزینه های ثبت شرکت را از حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت جدا کرد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی و ثبت شرکت در کانادا 100000 دلار است.  

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

زمانی که می خواهید به عنوان یک فرد غیر مقیم کانادا شرکتی را در این کشور به ثبت برسانید، می توانید از طریق ویزای استارت آپ (start-up visa ) و ویزای خود اشتغالی (self-employed) برای راه اندازی کسب و کار در کانادا اقدام کنید.

  • ویزای استارت آپ

ویزای استارت آپ کانادا به هدف کمک به کارآفرینان برای مهاجرت به این کشور و راه اندازی کسب و کار ایجاد شده است ویزای استارت آپ کانادا از کارآفرینانی که پتانسیل ساخت شرکت های نوآورانه ای را دارند و می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و شغل ایجاد کنند، استقبال می کنند. متقاضیان می توانند از کمک های مالی، مشاوره و معافیت های مالیاتی دولت کانادا در صورت داشتن کسب و کار موفق بهره مند شوند. البته باید به این مسئله دقت کرد که این برنامه تنها برخی از شرکتها واجد شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا هستند. افرادی که میخواهند از طریق ویزای استارت آپ در کانادا شرکت خود را به ثبت برسانند می بایست یک ایده تجاری ارائه دهند که الزامات زیر را داشته باشد:

  • خلاقیت در ایده تجاری
  • ایجاد فرصتهای شغلی برای شهروندان کانادایی
  • توانایی رقابت در بازارهای جهانی
  • داشتن یک کسب و کار مناسب
  • ارائه نامه پشتیبانی از سازمان های تعیین شده برای راه اندازی استارت آپ در کانادا
  • برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن سرمایه کافی برای تامین هزینه های زندگی قبل از شروع کار و برای ثبت شرکت
  • دریافت شماره کسب و کار فدرال و شماره مالیاتی
  • دریافت مجوزهای لازم مرتبط با نوع شرکت

متقاضیان به منظور برآورده کردن ثبت شرکت در کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی، علاوه بر ارائه الزامات ذکر شده، باید دارای تجربه کار در زمینه مرتبط با فعالیت شرکت باشند.

  • ویزای خود اشتغالی

یکی دیگر از گزینه های مهاجرت به کانادا و راه اندازی شرکت، ویزای خود اشتغالی است که بر روی کسب و کارهایی که در حوزه هنری، سرگرمی و صنایع ورزشی فعالیت می کنند، متمرکز است. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان می بایست الزامات زیر را فراهم کنند:

  • داشتن تجربه کاری

داشتن تجربه و مهارت کافی از شرایط ثبت شرکت در کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی است. حداقل تجربه مورد نیاز برای این ویزا دو سال است که متقاضیان باید این تجربه را پنج سال قبل از درخواست ویزا کسب کرده باشند.

با توجه به اینکه ویزای خود اشتغالی درخواستها را بر اساس یک سیستم مبتنی بر امتیاز ارزیابی می کند، داشتن تجربه بیشتر به معنای امتیاز بالاتر است. به طور کلی، تجربه در این سیستم 35 امتیاز دارد که فردی که حداکثر 5 سال تجربه داشته باشد تمام امتیاز را کسب می کند.

  • تحصیلات

تحصیلات حداکثر 25 امتیاز دارد که افرادی که دارای مدارک کارشناسی ارشد، دکترا و یا 17 سال مطالعات تمام وقت هستند امتیاز کامل را دریافت می کنند.

  • سن

برای سن در این سیستم رتبه بندی 10 امتیاز در نظر گرفته شده است که افراد بین 21 تا 49 سال تمام امتیاز را کسب می کنند.

  • توانایی زبان

در صورت داشتن توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی متقاضیان می توانند حداکثر 24 امتیاز دریافت کنند. آزمون های IELTS وCELPIP برای زبان انگلیسی و آزمونهای  TEFو  TFCبرای زبان فرانسوی مورد تایید کانادا هستند.

  • انطباق پذیری

سطح تحصیلات همسر و امکان انطباق با شرایط زندگی و آب و هوا در کانادا حداکثر 6 امتیاز دارد

اگر قصد مهاجرت به کانادا و راه اندازی شرکت در این کشور را دارید، اما واجد شرایط برنامه های مهاجرتی بالا نیستید، در ادامه مراحلی وجود دارد که می توانید با دنبال کردن آنها به مقاصد کاری خود در کانادا دست پیدا کنید:

1- دریافت ویزای مالتی اینتری

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام منطقه و استان کانادا برای کسب و کار و شرکت شما مناسب است، می توانید با دریافت ویزای مالتی اینتری وارد کانادا شوید. علاوه بر این شما می توانید دیگر ویزاهای کانادا را که واجد شرایط آنها هستید بررسی کرده و با شرایط شهروندی در این کشور آشنا شوید. این ویزا به شما این امکان را می دهد که آزادانه به کانادا وارد و خارج شوید.

2- ثبت شرکت

به این نکته توجه کنید که برای ثبت شرکت در کانادا لزوما به حضور فیزیکی شما نیازی نیست. شما می توانید از هر جای دنیا کسب و کار خود را در کانادا به ثبت برسانید. در برخی از حوزه های شغلی برای ثبت شرکت در این کشور، مدیر مجموعه می بایست حتما شهروند کانادا باشد. البته برای کارکنان هیچ اجباری در خصوص استخدام نیروهای کانادایی وجود ندارد.

باید به این مسئله توجه کنید که  قوانین ثبت شرکت در هر استان متفاوت است به طور مثال در استان های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیازی به مدیر مقیم برای ثبت شرکت نیست؛ اما در بقیه استان ها مدیریت شرکت لزوما باید با یک شهروند کانادایی باشد. اگر می خواهید شرکتی را به ثبت برسانید که مجبور به استخدام مدیر کانادایی نباشید، بهترین گزینه ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا است جایی که 100 درصد مالکیت با موسسان خارجی شرکت است. البته باید نرخ های مالیات در این استان نیز در نظر بگیرید.

به طور کلی باید گفت که قوانین مالیاتی در هر استان برای شرکت ها و کسب و کارهای تازه تاسیس متفاوت است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از شروع هر کاری، شرایط ثبت شرکت در هر منطقه را بررسی کنید.

3- درخواست برای LMIA

هر چند که به ثبت رساندن شرکت یک کار ضروری است، اما این به تنهایی به شما اجازه شروع فعالیت در کانادا را نمی دهد. شما می بایست برای تاییدیه ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا ( LMIA) درخواست دهید. هدف LMIA این است که مطمئن شود به کسب و کار شما هیچ تاثیر منفی بر بازار کار کانادا ندارد. به عبارتی دیگر، شرکت شما نباید باعث کاهش مشاغل برای شهروندان و افراد مقیم دائم کانادا شود. به منظور تاییدیه LMIA باید یک طرح تجاری دقیق ارائه دهید که نشان دهد شما قصد استخدام شهروند کانادایی و افراد مقیم این کشور را در زمان راه اندازی کسب و کار دارید. شما همچنین باید به LMIA ثابت کنید که به منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و خانوداتان دسترسی دارید.

4- درخواست برای مجوز کار

زمانی که تاییدیه LMIA را دریافت کردید، زمان آن رسیده که برای مجوز کار درخواست دهید. مجوز کار کاملا جدا از ویزا است و معمولا برای شروع فعالیت کاری در کانادا مورد نیاز است. پروسه دریافت مجوز کار چندین ماه طول می کشد. از آنجا که دریافت مجوز کار و ویزا برای متقاضیان می تواند کمی گیج کننده باشد، توصیه می شود از یک متخصص برای راه اندازی کسب و کار و انجام امور در کانادا مشاوره بگیرید. مشاوران و وکلای موسسه حقوقی میرداماد اطلاعات تخصصی و جامعی را در خصوص انواع روش های تاسیس شرکت در کانادا ، اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند.

ثبت شعبه شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا علاوه بر چالش برانگیز بودن، بسیار پرسود است. کانادا همواره به عنوان یک مقصد مهاجرتی جذاب برای سرمایه گذاران، کارآفرینان و صاحبان مشاغل شناخته می شود.  اگر به فکر ثبت شعبه شرکت در کانادا هستید تیم مشاوران و موکلان موسسه حقوقی میرداماد می تواند در تمام مراحل به شما کمک کند. در ادامه به بررسی نکات اصلی در خصوص ثبت شعبه شرکت در کانادا می پردازیم:

اگر می خواهید شرکت خود را در کانادا راه اندازی کنید و برای اعضای تیم کاری خود مجوز کار این کشور را دریافت کنید، باید برای برنامه ICT یا به عبارتی برنامه مهاجرتی انتقال درون شرکتی (Intra-Company Transfer program) درخواست دهید. برنامه ICT به شرکتهای خارجی این امکان را می دهد که فعالیت های خود را در کانادا انجام دهند و برای نیروهای خود ( مدیران، متخصصان، کارکنان اجرایی) مجوز کار دریافت کنند. به منظور واجد شرایط بودن برای برنامه ICT شرکتها می بایست الزامات مشخصی را برآورده کنند. دریافت مجوز بسته به ملیت و نوع شرکت بین 2 تا 4 ماه طول می کشد. در ادامه مراحل ثبت شعبه شرکت در کانادا ارائه شده است:

1- بررسی کنید که آیا شرکت شما واجد شرایط ثبت شعبه در کانادا از طریق برنامه ICT است یا خیر.

تمام صاحبان مشاغل و شرکتها نمی توانند کسب و کار خود را در کانادا گسترش دهند. شرکتهای خارجی برای واجد شرایط بودن برنامه ICT می بایست شرایط زیر را داشته باشند:

  • مشارکت فعال در کسب و کار

شرکت شما می بایست کاملا فعال بوده و در حال ارائه خدمات و فروش کالاها باشد. علاوه بر این شرکت باید دارای نیروهای کار، مشتری بوده و درآمد زایی کند.

  • سوابق فعالیت

شرکت می بایست حداقل یکسال سابقه فعالیت داشته باشد. هرچه شرکت سابقه طولانی تری داشته باشد از شرایط بهتری برای ثبت در کانادا برخوردار خواهد بود.

  • داشتن درآمد ناخالص کافی

شرکت شما می بایست درآمد کافی برای تامین بودجه های خود در کانادا داشته باشد. هر چند که حداقل الزاماتی برای درآمد شرکت در این کشور وجود ندارد، اما کسب و کارها بهتر است درآمد ناخالص 300000 دلار در کانادا را داشته باشند. اگر درآمد شرکت شما کمتر از این مبلغ است، توصیه می شود با یک متخصص برای توسعه درآمد شرکت مشورت کنید.

  • دسترسی به منابع مالی کافی برای توسعه کسب و کار

اگر چه حداقل سرمایه ای برای راه اندازی شرکت در کانادا وجود ندارد، اما شرکت می بایست بودجه کافی برای تامین هزینهای خود را داشته باشد. داشتن حداقل 100000 دلار سرمایه برای یک سال اول فعالیت در کانادا توصیه می شود.

  • دلایل اقتصادی قابل قبول

شرکت شما می بایست دلایل تجاری و اقتصادی قابل قبولی برای ثبت در کانادا داشته باشد. به طور مثال، شرکت می تواند خدمات خاصی را به مشتریان خود ارائه کند یا شرکت فعالیت های قابل توجهی در بخش صادرات دارد.

علاوه بر شرایط ذکر شده برای شرکت، متقاضیان نیز باید الزامات مشخصی داشته باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • موقعیت شغلی: متقاضیان می بایست به عنوان مدیر اجرایی، مدیر ارشد یا نیروی متخصص در شرکت فعالیت کنند.
  • مدت زمان استخدام: متقاضیان باید ثابت کنند که در طول سه سال گذشته حداقل یکسال در موقعیت شغلی فعلی مشغول به فعالیت بوده اند.
  • موقعیت در کانادا: افراد می بایست ثابت کنند که در کانادا در همان موقعیت شغلی مشغول به کار خواهند شد.

اگر فکر می کنید شرکت شما الزامات ICT را دارد، می توانید وارد مرحله بعد ثبت شرکت در کانادا شوید.

2- ثبت شعبه شرکت در کانادا

زمانی که می خواهید در کانادا شرکت خود را به ثبت برسانید، توجه به نوع ساختار مالکیت شرکت بسیار اهمیت دارد. بر اساس قوانین کانادا، شرکت اصلی در کشور مبدا و شرکت تابع در کانادا می بایست یک رابطه وابسته داشته باشند. به عبارت دیگر شرکت تاسیس شده در کانادا باید به عنوان یک شرکت مادر، شرکت تابع یا شرکت وابسته فعالیت کند.

  • رابطه تابع (Subsidiary relationship) زمانی بین دو شرکت به وجود می آید که شرکت تاسیس شده در کانادا تحت مالکیت و کنترل شرکت مادر در کشور مبدا قرار داشته باشد.
  • رابطه والدین (Parent relationship) زمانی بین دو شرکت به وجود می آید که شرکت مادر در کشور کانادا مالکیت و کنترل شرکت تاسیس شده در کشور مبدا را بر عهده داشته باشد.
  • رابطه وابسته (Affiliate relationship)زمانی به وجود می آید که همان افرادی که مالکیت و کنترل شرکت مادر در کشور مبدا را بر عهده دارند، شرکت کانادایی را نیز مدیریت کنند.

زمانی که ساختار شرکت خود را در کانادا تعیین کردید، زمان آن رسیده که محل استقرار دفتر خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید شرکت خود را در سطح فدرال به ثبت برسانید، می بایست حتما یکی از مدیران شرکت شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد. در صورتی که می خواهید در سطح استانی فعالیت کنید، در برخی از این مناطق برای تاسیس شرکت به حضور مدیر کانادایی نیازی نیست.

3- درخواست برای مجوز کار ICT

زمانی که شرکت خود را با موفقیت در کانادا به ثبت رساندید، می توانید برای مجوز کار ICT درخواست دهید. به منظور واجد شرایط بودن برای مجوز کار، می بایست مدارک زیر را به افسران مهاجرت کانادا ارائه دهید:

  • مدارک ثبت شرکت: متقاضیان می بایست مدارک ثبت شرکت که به طور کامل تاریخ تاسیس ( حداقل باید یکسال از تاسیس شرکت گذشته باشد)، مالکیت، نوع مشارکت، سوابق مالیاتی، مجوزها، قراردادها، اجاره نامه و کارکنان را نشان می دهد، ارائه دهند.
  • سوابق کارکنان شرکت: مسئولان شرکت باید قراردادهای کاری، سوابق و فیش حقوقی، پرونده های مالیاتی شخصی، اطلاعات استخدام و دیگر اطلاعات مالی و شناسایی کارکنان را ارائه کنند.
  • گزارش های مالی: سوابق و گزارش های مالیاتی شرکت، اطلاعات کامل در خصوص درآمد ناخالص شرکت، گزارش های فروش و صورتحسابهای بانکی می بایست ارائه شود.
  • مدارک شرکت کانادایی: اسناد ثبت شرکت، مجوزها، قرارداد سهامداران یا گواهی سهام که مالکیت شرکت را مشخص می کند، قرارداد اجاره، اسناد مالی و دیگر مدارک می بایست توسط موسسان شرکت ارائه شود. اگر برای اولین بار برای مجوز کارICT درخواست می دهید، توصیه می شود یک طرح کسب و کار کامل که در آن به وضوح در خصوص فعالیتهای شرکت، میزان سرمایه، طرح استخدام و چشم اندازی شغلی در آن مشخص شده است ارائه دهید.
  • نامه انتقال: در این نامه در خصوص مدیران، کارکنان کلیدی و مدیران اجرایی که می خواهند در شرکت تاسیس شده در کانادا فعالیت کنند، باید توضیحات جامعی ارائه شود. به طور مثال در این نامه باید به این نکته اشاره شود که چرا حضور این نیرو در شرکت کانادایی الزامی است و در چه موقعیت شغلی قرار است استخدام شود.
  • مدارک شخصی متقاضی: موسس اصلی شرکت می بایست تمام مدارک شخصی شامل رزومه کاری، سوابق تحصیلی، تجربه های کاری، گواهینامه، مجوزهای پلیس، مدارک مالی، سوابق مالیاتی، نتایج معاینات پزشکی و دیگر اسناد مورد نیاز را ارائه دهد.

مجوز کار ICT معمولا برای دو سال صادر می شود. البته در خصوص شرکتهای تازه تاسیس باید گفت که در ابتدا مجوز برای یکسال صادر می شود و در صورت داشتن الزامات مورد نیاز قابل تمدید است. افرادی که موفق به ثبت شعبه شرکت در کانادا می شوند،می توانند به همراه همسر و فرزندان زیر 22 سال خود به این کشور مهاجرت کنند.

4- مهاجرت به کانادا و شروع فعالیت

به طور معمول پروسه دریافت مجوز کار بین 1 تا 4 ماه طول می کشد. بعد از تایید دریافت مجوز، متقاضیان می بایست برای دریافت ویزا به سفارت یا کنسولگری کانادا مراجعه کنند. پس از دریافت ویزا، افراد می توانند به کانادا مهاجرت و فعالیت خود را آغاز کنند. همانطور که قبلا اشاره شد، مجوز کار در ابتدا برای یکسال صادر می شود. به منظور تمدید مجوز می بایست به مقامات کانادایی ثابت کنید که به خوبی فعالیتهای تجاری خود را در این کشور توسعه داده اید. به طور کلی، قبل از تمدید مجوز موارد زیر توسط مامور کانادایی مورد بررسی قرار می گیرد:

  • کسب و کار در کانادا: زمانی که برای تمدید مجوز کار اقدام می کنید، باید ثابت کنید که شرکت شما یک کسب و کار واقعی در کانادا دارد که خدمات یا کالاهایی را به مشتریان در این کشور یا دیگر نقاط جهان ارائه می کند. به این نکته توجه داشته باشید که شرکت شما لزوما نباید سودآوری داشته باشد، اما می بایست پایداری و دوام داشته و بتواند درآمد کافی برای پوشش هزینه های شرکت و پرداخت حقوق کارکنان را ارائه دهد.
  • حضور فیزیکی: شرکت شما می بایست به صورت حضوری و واقعی و نه به صورت مجازی در کانادا فعالیت کند. هر چند که در حال حاضر بسیاری از مشاغل در کانادا به صورت آنلاین و غیر حضوری فعالیت خود را ادامه می دهند، اما شرکت شما می بایست با خرید یا اجاره ملک تجاری در این کشور یک محیط امن را برای کارکنان ایجاد کند.
  • نیروهای کار در کانادا: زمانی که می خواهید برای تمدید مجوز کار اقدام کنید، می بایست ثابت کنید که شرکت شما کارمندانی را در کانادا دارد. حتی در صورتی که کارکنان شرکت شما از راه دور وظایف خود را انجام می دهند، در زمان تمدید مجوز، باید ثابت کنید که حداقل یکسال به صورت حضوری در شرکت مشغول به کار بوده اند. شما باید مقامات کانادایی را متقاعد کنید که حضور شما در کانادا مورد نیاز است. از همین رو می بایست نشان دهید که کسب و کار شما فعال است و وجود شما برای مدیریت تیم کاری الزامی است.
  • شرکت خارجی: شرکت شما می بایست با همان ساختار اولیه ای که برای مجوز درخواست داده بود، به فعالیت خود ادامه دهد.

5- درخواست برای مجوز اقامت دائم

پس از گذشت 12 ماه کار تحت عنوان مجوز کار ICT، افراد واجد شرایط اقامت دائم کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری هستند. این سیستم با ارائه یک پروسه سریع به نیروهای کار این امکان را می دهد که برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. سه برنامه مهاجرتی برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP )، برنامه فدرال نیروی متخصص ( FSTP ) و  کلاس تجربه کار کانادایی (CEC ) تحت مدیریت سیستم اکسپرس اینتری عمل می کنند.

در ابتدا باید پروفایل شخصی خود را در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. سپس بر اساس فاکتورهای مشخص شده در سیستم رتبه بندی جامع (CRS ) اطلاعات شما امتیازدهی می شود. در صورت کسب امتیاز مورد نیاز، دعوتنامه ای برای شما ارسال می شود. در صورتیکه که متقاضیان امتیازات کافی در سیستم امتیازدهی CRS کسب کنند، می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. معیارهای همچون سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان، انطباق پذیری در این سیستم امتیازدهی می شوند. توجه داشته باشید برای دریافت اقامت دائم کانادا، علاوه بر شرایط ذکر شده، باید معیارهای زیر را نیز داشته باشند:

  • داشتن حداقل CLB 7 برای مهارتهای زبان ( آیلتس 6 برای هر یک از مهارتهای زبان)
  • مدرک دانشگاهی
  • نامه عدم سوء پیشینه پلیس
  • انجام معاینات پزشکی

ثبت شرکت در تورنتو

قبل از ثبت شرکت در تورنتو اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا در بازار کار این شهر، تقاضای کافی برای خدمات یا کالاهای تولیدی شرکت شما وجود دارد یا خیر؟ زمانی که می خواهید یک کسب و کار جدید را راه اندازی کنید، پاسخ به سوالاتی می تواند مسیر فکری شما را مشخص کند:

  • مشتریان واقعی محصولات چه کسانی هستند؟
  • آیا به محصول و خدمات ارائه شده علاقه مند هستند؟
  • بازار فعلی و آینده برای محصولات چگونه است؟
  • آیا تقاضاها برای حفظ کسب و کار کافی خواهد بود؟
  • افراد تا چه مقدار حاضرند برای محصولات هزینه پرداخت کنند؟

زمانی که بازار کار تورنتو را برای شروع یک کسب و کار جدید مناسب دیدید، وقت آن رسیده که یک طرح تجاری قوی ترسیم کنید. در این طرح تجاری اهداف کاری، منابع مالی، چشم انداز شغلی و دیگر فاکتورهای تاثیر گذار برای داشتن یک کسب و کار موفق را مشخص کنید. علاوه بر این، می بایست ساختار شغلی خود را انتخاب کنید.

تمام کسب و کارها قبل از افتتاح و شروع فعالیت در تورنتو باید مجوزهای لازم را کسب کنند. مالکیت انحصاری (sole proprietorship)، مشارکتی (partnership) و سهامی (Corporations) سه ساختار اصلی در کانادا هستند که هر کدام دارای قوانین و نرخ های مالیاتی جداگانه ای است.

پس از تعیین طرح و ساختار تجاری، وقت آن رسیده که برای ثبت نام شرکت در تورنتو اقدام کنید. برای ثبت نام شرکت متقاضیان می بایست به صفحه رسمی دولت انتاریو مراجعه و اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنند. افرادی که قصد دارند در سطح فدرال شرکت خود را به ثبت برسانند می بایست به سایت فدرال دولت کانادا مراجعه کنند. به منظور ثبت شرکت در تورنتو متقاضیان می بایست اطلاعات زیر را وارد کنند:

  • نام بیزینس
  • نوع کسب و کار
  • آدرس محل کار
  • اطلاعات موسسان شرکت
  • نوع فعالیت شرکت

مجوز کسب و کار صادر شده در تورنتو به مدت 5 سال معتبر است. بعد از این مدت می توانید برای تمدید ثبت نام اقدام کنید. در ابتدای ثبت شرکت شماره 9 رقمی BIN ارائه می شود که در مجوز کسب و کار درج می شود.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

دولت کانادا برنامه های مهاجرتی مشخصی را برای دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت ارائه کرده است. وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده پس از وقفه دو ساله به علت پانادمی کووید 19 و آسیبهای اقتصادی ناشی از آن، تصمیم دارد به منظور بهبود اقتصادی این کشور و رونق بلند مدت، برنامه های مهاجرتی خود برای سرمایه گذاری را تقویت کند. کانادا از افرادی تجاری موفق که به دنبال فرصتهای جدید در این کشور هستند، استقبال می کند. دولت کانادا همچنین تسهیلاتی را برای کمک به افراد غیر مقیم برای راه اندازی کسب و کار ارائه می کند.

یک شرکت و کسب و کار نوپا که قصد دارد در کانادا فعالیت خود را آغاز کند، می بایست شرایط مشخصی داشته باشد. ارائه معیارهای زیر برای ثبت شرکت در کانادا الزامی است:

  • داشتن حداقل سرمایه 75.000 دلاری برای شروع کسب و کار
  • دسترسی به منابع مالی کافی ( 200.000 دلار) که تایید می کند شرکت قادر به پرداخت هزینه ها است.
  • داشتن تاثیرات مثبت بر اقتصاد کانادا

در صورت که کسب و کار شما شرایط لازم برای ثبت در کانادا را داشته باشد، می توانید مجوزهای لازم برای شروع فعالیت در این کشور را دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که تنها موسس شرکت، مدیران اجرایی و کارمندانی که وظایف تخصصی را بر عهده دارند می توانند برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا اقدام کنند. مدیران و کارکنان شرکت به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت می بایست الزامات زیر را برآورده کنند:

  • مدیران اجرایی در سه سال گذشته باید حداقل یکسال در شرکت کار کرده باشند.
  • مدیران می بایست حداقل یکسال در موقعیت شغلی فعلی فعالیت کرده باشند.
  • نیروهای کار شرکت می بایست حداقل یکسال تجربه کار داشته باشند و از توانایی ها و اطلاعات تخصصی برخوردار باشند.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

کانادا به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ جهان، میزبان بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای تازه تاسیس است. وجود منابع غنی طبیعی، نیروهای کار، زیر ساختهای قوی اقتصادی و حمایتهای مالی شروع کار در این کشور را ساده کرده است. هر شخصی از سراسر جهان می تواند کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کرده و از مشوق های دولت این کشور استفاده کند. به منظور ثبت شرکت در کانادا مراحل مشخصی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

1- تعیین حوزه فعالیت شرکت

قبل از ثبت شرکت، افراد می بایست حوزه قضایی شرکت را تعیین کنند. حوزه قضایی تعیین می کند که شرکت در کجا می تواند فعالیت های تجاری خود را انجام دهد. صاحبان شرکت می توانند هر یک از 13 منطقه و استان کانادا و یا یک حوزه قضایی در سطح فدرال را انتخاب کنند.

2- انتخاب نام شرکت

انتخاب نام برای شرکت در کانادا کمی دشوار است. هر استان قوانین و دستورالعمل های خاصی برای نامگذاری کسب و کارها اعمال می کند. برخی از مواردی که در خصوص نام شرکت در تمام مناطق کانادا می بایست رعایت شود به شرح زیر است:

  • نام شرکت نباید مغایرتی با قوانین کشور کانادا داشته باشد.
  • نام شرکت نباید مشابه اسامی کسب و کارهای موجود باشد.
  • اسم شرکت نباید باعث فریب مردم شود.
  • نام شرکت باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی، یا هر دو و یا ترکیبی از این دو زبان باشد.
  • نام شرکت باید با پسوندی تمام شود که نوع ساختار آن را مشخص می کند.
  • نام شرکت باید دارای ویژگی های توصیفی و متمایز باشد

3- بررسی نام حقوقی شرکت

قبل از ارسال نام شرکت، در دسترس بودن نام حقوقی موسسه را بررسی کنید. به منظور اینکار می توانید نام شرکت را در سیستم Newly Upgraded Automated Name Search (NUANS) یا سیستم اطلاعات ثبت شرکتهای کبک (CIDREQ) جستجو کنید.

4- جمع آوری مدارک مورد نیاز

زمانی که به فکر ثبت شرکت در کانادا می افتید، می بایست یک طرح اولیه از کسب و کار خود را ارائه دهید. در این طرح نام شرکت، ساختار سهام شرکت، تعداد مدیران شرکت و محدودیت های انتقال سهام باید ذکر شود.

5- ارائه و ثبت اسناد شرکت

در این مرحله، موسسان شرکت باید مدارک ذکر شده به همراه اساسنامه، گزارش های مالی، پرونده های مالیاتی، مجوزها و گواهی های دریافتی را برای ثبت شرکت ارائه دهند.

6- تشکیل هیئت مدیر شرکت

موسسان شرکت علاوه بر ثبت مدارک، می بایست برای تشکیل هیئت مدیره اقدام کنند. به این نکته توجه کنید که افرادی که برای هیئت مدیره شرکت در نظر می گیرید می بایست الزامات مورد نیاز برای مدیر شرکت را داشته باشند. در زمان ثبت نام هیئت مدیره، مشخصات فردی، میزان تحصیلات، سوابق کاری، آدرس و وضعیت اقامت افراد را می بایست وارد کنید.

7- نگهداری و حفظ اسناد شرکت

این قانون برای هر شرکتی در کانادا اجباری است که اسناد شرکت خود را حفظ کند. کپی اساسنامه، صورتجلسه های سهامداران، تصمیمات اخذ شده در جلسات سهامداران و مدیران شرکت، کپی فرم های ثبت شده سازمان های دولتی، انتقال اوراق بهادار و دیگر مدارک مورد نیاز را به خوبی نگهداری کنید. علاوه بر این، خرید مهر برای درج نام قانونی شرکت بر روی اسناد رسمی نیز الزامی است. به جز چند منطقه کانادا، برای تمام شرکتها اجباری است که مهر اختصاصی با نام شرکت داشته باشند.

8- تکمیل آیین نامه، صورتجلسه سازمانی و صدور سهام

سازماندهی ساختار شرکت پس از ثبت شرکت یک امر بسیار مهم است. ساختار تشکیلاتی شرکت بر اساس تصمیم مدیران یا سهامداران شرکت تعیین می شود. تایید اساسنامه شرکت، تعیین سهام هر یک از سهامداران، انتخاب مدیران شرکت و سایر تصمیمات سازمانی همگی از امور ضروری ثبت شرکت در کانادا هستند.

9- دریافت گواهی ها و مجوزهای اضافی

برخی از تعهدات قانونی می بایست پس از ثبت شرکت انجام شود. به طور مثال ثبت نام برای شماره تجاری فدرال، ثبت نام برای برخی از مالیات ها، دریافت مجوزهای شهری و استانی و تعیین حقوق و غرامت نیروهای کار از الزامات قانونی پس از ثبت شرکت در کانادا است.

10- افتتاح حساب بانکی

هر شرکتی در کانادا می بایست یک حساب بانکی مشخص در کانادا داشته باشد. موسسان می بایست یک نسخه از اساسنامه شرکت را به  همراه امضای تمام سهامداران را بانک ارائه کند.

11- شروع فعالیت شرکت

موسسان پس از اتمام موفقیت آمیز تمام مراحل بالا، می توانند فعالیت خود را در کانادا آغاز کنند.  

قوانین ثبت شرکت در کانادا

به منظور ثبت شرکت در کانادا به عنوان یک فرد غیر مقیم قوانین مشخص و واضحی وجود دارد که افراد با پیروی از آنها طی پروسه نه چندان پیچیده می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. برای ثبت نام یک شرکت در کانادا در ابتدا می بایست نوع ساختار شرکت را مشخص کنید. بر اساس شرایط و اهداف تعیین شده شرکت می توانید یکی از ساختارهای مالکیت انحصاری، مشارکتی  و سهامی را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که قوانین ثبت شرکت در کانادا در هر منطقه و استان متفاوت است.

علاوه بر این، بسته به ثبت شرکت در سطح فدرال یا استانی قوانین مختلفی برای افراد غیر کانادایی در نظر گرفته می شود. به طور کلی به منظور ثبت شرکت در کانادا، اشخاص می بایست ثابت کنند که کسب کار آنها دارای تاثیرات مثبت در اقتصاد و بازار کار این کشور است. آنها همچنین باید نشان دهند که برای خدمات یا محصولات آنها در کانادا تقاضا وجود دارد. یکی دیگر از قوانین مهم برای ثبت شرکت در کانادا دسترسی به منابع مالی کافی برای تامین هزینه های شرکت است. افراد باید ثابت کنند که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند و می توانند هزینه های شرکت و حقوق کارکنان را پرداخت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا

اشخاصی که قصد اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت را دارند، برای دریافت ویزا باید مدارک مشخصی را ارائه کنند. به منظور بررسی دقیق درخواست ثبت شرکت، ارائه تمام اطلاعات مورد تقاضا الزامی است. به طور کلی برای ثبت شرکت در کانادا به مدارک زیر نیاز است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه طرح تجاری
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی و سوابق کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه پلیس
  • افتتاح حساب بانکی در اروپا
  • اثبات محل شرکت در کانادا
  • مدارک تمکن مالی
  • ارائه صورتحساب ها و گردش های مالی

ثبت شرکت در ونکوور

ونکوور یکی از بزگترین شهرهای بریتیش کلمبیا است که در جنوب غربی این استان واقع شده است. این شهر ساحلی با حدود 200000 جمعیت به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای کانادا برای شروع کسب و کار شناخته می شود. با توجه به اینکه، ونکوور ار اقتصاد بسیار پویایی برخوردار است، بسیاری از سرمایه گذاران این شهر را برای ثبت شرکت انتخاب می کنند.

افرادی که متقاضی ثبت شرکت در ونکوور هستند، می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام استان بریتیش کلمبیا اطلاعات خود را به صورت آنلاین وارد کنند. آنها پس از انتخاب یک ساختر تعیین شده برای شرکت، می بایست مدارک مورد نیاز را جمع آوری و در سایت آپلود کنند. همانطور که قبلا اشاره شد برای ثبت شرکت در کانادا به عنوان یک فرد غیر مقیم به حضور فیزیکی در این کشور نیاز نیست. اشخاص می توانند با ارسال مدارک پروسه ثبت شرکت خود را به صورت آنلاین دنبال کنند.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا