071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در کانادا در رشته گردشگری

تحصیل در کانادا در رشته گردشگری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مدیریت گردشگری از مشاغل پر درآمدی است که داشتن تحصیلات آکادمیک در آن باعث یادگیری بیشتر فنون مدیریتی در آن می شود. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که این رشته تحصیلی را در کالج ها و دانشگاه های مختلف ارائه می دهد. همکاران پر تلاش ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، در این مقاله به شرح توضیحات مربوط به تحصیل رشته گردشگری در کانادا پرداخته اند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته گردشگری در کانادا

مدیریت گردشگری بر ایمنی و راحتی مشتری در هتل، رستوران یا امکانات تفریحی تاکید دارد. جلب رضایت مشتری در مراکز گردشگری، منجر به وفاداری و مراجعه مکرر آنها می شود. دانشجویان در این رشته معمولاً این فرصت را دارند که در سازمان های واقعی گردشگری، تجربه کسب کنند. مدیریت گردشگری تئوری هایی را از رشته های مشابه مانند تجارت، مدیریت کسب و کار، حسابداری و زنجیره تأمین، ترکیب می کند.

مباحث اصلی ارائه شده توسط برنامه ها در زمینه مدیریت گردشگری عبارت اند از: بهره برداری از هتل، ارتباطات مدیریت گردشگری، پذیرایی و مدیریت ضیافت ها، خدمات بهداشتی هتل، رستوران ها و مدیریت مالی سفر و مدیریت تور.

شرایط پذیرش و تحصیل گردشگری کانادا
شرایط پذیرش و تحصیل گردشگری کانادا

دانشجویان در زمان تحصیل در کانادا در  مدیریت گردشگری به مهارت های لازم برای اجرای توسعه مشاغل و استراتژی های مدیریت کیفیت، خواهند رسید. آنها به منظور كنترل فعاليت هاي سازماني و برنامه ريزي، مهارت هاي اداري کارآمدی را به دست مي آورند. مهمتر از همه، دانشجویان خدمت صحیح و مهارت های ارتباطی با مشتری را آموزش می بینند، زیرا کار در مرکز گردشگری شامل ایجاد و حفظ روابط کاری مثبت با همکاران و مشتریان است.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

الزامات ثبت نام
پذیرش در این برنامه محدود است و دانشجویانی که حداقل شرایط پذیرش را رعایت می کنند یا فراتراز آن می روند، ممکن است لزوماً در این برنامه پذیرفته نشوند.

شرایط عمومی پذیرش

انگلیسی با حداقل نمره 12 یا معادل آن “C +”

حداقل یک نمره “C +” در یکی از اصول ریاضیات با نمره 11، برنامه های ریاضی (11)، مبانی ریاضی (11)، پیش حساب (11) یا معادل آن. ارزیابی ریاضی و تعیین امتحان برای متقاضیان بدون این شرایط پذیرش در دسترس است.

پذیرش علاقمندان مدیریت آشپزی

دیپلم: افرادی با دیپلم مدیریت آشپزی که متقاضی برنامه کارشناسی مدیریت گردشگری هستند، باید در بین ترم اقدام کنند تا برای ورود به مقطع سال سوم مدیریت گردشگری ثبت نام کنند. دروس دوره ها ممکن است همزمان با کار دوره (BHM) به پایان برسد.

انتقال از موسسات دیگر:

دانشجویان متقاضی انتقالی، با داشتن مدرک دیپلم دو ساله، برای انتقال به سال 3 از برنامه مدرک کارشناسی گردشگری در نظر گرفته می شوند. دیپلم های معتبر معمولی عبارتند از: هنر، آشپزی، هتل، رستوران، گردشگری و مدیریت تفریحی.برنامه مدیریت گردشگری دارای چندین توافق نامه مفصل است که اجازه ورود مستقیم دانشجویان به سال 3 را می دهد. انتقال دانشجویان پس از اتمام دوره دو ساله مدرک دیپلم در یک رشته مرتبط با گردشگری، برای انتقال به سال سوم مدرک کارشناسی مدیریت گردشگری در نظر گرفته می شود.دانشجویان آینده نگر باید حداقل مدرک “C +” را برای گرفتن مدرک دیپلم، با حداقل نمره “C” در دوره های انفرادی کسب کنند.

هزینه تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه های کانادا

شهریه/ هزینه مواد در برنامه های مهمان نوازی

  • دیپلم در خدمات به مشتری
    9.750 دلار/ 600 دلار
  • دیپلم در اداره مهمان نوازی
    9.750 دلار/ 720 دلار
  • دیپلم در بازاریابی مهمان نوازی
    9.750 دلار، 720 دلار
  • دیپلم در مدیریت مهمان نوازی
    18.000 دلار، 1440 دلار

محل سکونت

معمولا بیشتر دانشجویان در سال اول در مکان های اقامتی در محوطه دانشگاه زندگی می کنند که معمولا خوابگاه را با هم اتاقی خود و همچنین دیگر امکانات مثل آشپزخانه، مکان های عمومی، اتاق لباسشویی را با دیگر دانشجویان شریک هستند. پیشنهاد می شود بودجه خود را بین 3.000 دلار کانادا (2.298.52 دلار) تا 7.500 دلار کانادا (5.746.18 دلار) برای اقامت سالیانه در محوطه دانشگاه کانادا تامین کنید. البته این مبالغ به محل انتخابی شما جهت اقامت بستگی دارد.بعد از سال اول دانشگاه، معمولا دانشجویان خانه یا آپارتمان خود را با دوست خود دراین کشور شریک می شوند تا هزینه زندگی در کانادا تقسیم شود. در اینجا شما یک اتاق را اجاره و یک آشپزخانه و حمام و مکان های عمومی را شریک می شوید. هزینه ی اجاره در شهر های مختلف، متغیر است و در شهر های بزرگتر مثل کالگاری، تورنتو و ونکوور گرانتر می باشد. (گرچه به طور میانگین نسبت به شهرهای نیویورک یا لندن بسیار ارزان است.) پیشنهاد می شود بودجه خود را بین 750 دلار کانادا (574.634 دلار) تا 2.200 دلار کانادا (1,685.55 دلار) در ماه، برای اجاره اقامت در دانشگاه در نظر بگیرید.

قرارداد تلفن

بِل یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اینترنت در کانادا است و محدوده بسته های آنها از 50 دلار کانادا (38.3100 دلار) تا 115 دلار کانادا (88.1129 دلار) در ماه می باشد.با توجه به ترجیحات خود این امکان را خواهید داشت تا از یک برنامه پیغامگیر تلفنی (تلفن های زده شده و غیره) استفاده کنید که میانگین هزینه ی آن، حدود 20 دلار کانادا (15.3216 دلار) در ماه است.

تحصیل دکترای رشته گردشگری در کانادا

برنامه دکتری در رشته مدیریت گردشگری، برای پاسخگویی به تقاضاهای موجود در صنعت گردشگری و مؤسسات آموزشی، برای دانشجویان برتر و با سابقه مهمانداری و مدیریت گردشگری طراحی شده است. به دانشجویان این امکان داده می شود تا از طریق مشارکت در کار، در بالاترین سطح تحقیقات دانشگاهی قرار گیرند و همچنین در صنعت تولید به کسب علم و دانش بیشتر مشغول شوند و به عنوان اساتید و مدیران، این دانش را به همه ذی نفعان و عموم مردم عرضه کنند.

تحقق اهداف در برنامه دکتری، شامل 60 ساعت اعتبار تقسیم شده به پنج مؤلفه است: 6 ساعت هسته مدیریت گردشگری، 15 ساعت هسته تحقیق، 12 ساعت تمرکز در هتل، مدیریت رستوران و گردشگری، 12 ساعت شناخت (HRTM) و حداقل 15 ساعت پایان نامه.

شهریه دوره دکترا برای دانشجویان خارجی در کانادا بین دانشگاه ها و دوره های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی تقریباً دو برابر شهریه دانشجویان کانادایی خواهد بود. یک استثنا در دانشگاه تورنتو (جایی که بیشتر دانشجویان بین المللی مقطع دکترا را دارد)، وجود دارد که در آن دانشجویان خارجی از پاییز 2018، شهریه یکسان را با دانشجویان داخلی پرداخت می کنند.برای مثال دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا، سالانه 7.641 دلار کانادا معادل 5.760 دلار آمریکا را برای تحصیل کارشناسی ارشد هزینه می کنند، در حالی که هزینه تحصیل دکترا، 10.240 دلارکانادا معادل 7.700 دلار آمریکا در سال است.

مراحل پذیرش

کلیه مدارک مربوط به تحصیل دوره دکتری این رشته، باید از طریق بخش فارغ التحصیلان، بصورت آنلاین به دانشگاه مورد نظر ارسال شود. این مدارک توسط بخش امور دانشجویی، بر اساس موارد زیر بررسی و ارزیابی می شوند:

  • سوابق تحصیلی متقاضی (به ویژه کارهایی که در سطح کارشناسی ارشد انجام شده است.)
  • تعهدنامه و پیگیری کافی در زمینه تحصیلات پیشرفته و نمرات
  • GMAT یا GRE پیشرفته (نمرات تافل/ آیلتس برای دانشجویان بین المللی) و آمادگی کافی برای ورود به تحصیلات تکمیلی
  • تجربه حرفه ای
  • مصاحبه شخصی یا تلفنی

بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه ها در دوره ه تحصیلات تکمیلی بر اساس رقابت به دانشجویان متقاضی ارائه می شود. نرخ کمک هزینه ها نیز رقابتی است و کاهش شهریه را شامل می شود.

شرایط کار رشته گردشگری در کانادا

صنعت گردشگری به طور کلی به کسب و کارهای مربوط به هتل ها، رستوران ها و استراحتگاه ها اشاره دارد. به طور معمول، کار یک مدیر گردشگری به نظارت و پشتیبانی از کارکنان و مشتری در این کسب و کارمربوط می شود. او ممکن است در بحث آموزش نیز شرکت کند. بسیاری از مدیران گردشگری نیز مسئولیت های خرید و حسابداری را نیز به عهده دارند.بسیاری از وظایف مدیران گردشگری، تضمین خدمات کارآمد و حرفه ای به مهمانان و مشتریان است. آنان معمولا در روند استخدام به دنبال کارکنانی با روابط عمومی بالا و دارای تجربه ارائه خدمات به مشتری هستند. اکثر هتل ها و رستوران ها استانداردها و روش هایی برای پیشخوان، باربر، پیشخدمت ها و متصدیان بارها دارند. مدیران گردشگری کمک می کنند تا این مهارت ها ایجاد و این استاندارد ها اجرا شوند. او این کار را با ارائه راهنمایی به کارکنان، کمک به آنها و حمایت و راهنمایی به مشتری در برخی شرایط مهم انجام می دهد.

شرایط کار رشته گردشگری در کانادا
شرایط کار رشته گردشگری در کانادا

برای کار در کانادا به عنوان یک مدیر گردشگری باید توانایی ها، استعداد و تجربه خود را ثابت کنید. در حقیقت بسیاری از شرکت های گردشگری کارکنان خود را از درون سازمان برای استخدام انتخاب می کنند. مدیران گردشگری به طور معمول هفته های طولانی مشغول به کار هستند و همچنین باید آخر هفته و تعطیلات را نیز کار کنند. آنها وظیفه دارند تا ساعت های طولانی با همکاران خود مشغول به کار باشند و مجبورند مدت زیادی را ایستاده کار کنند.

وظایف مدیر گردشگری:

  • نظارت بر کلیه کارکنان و انجام کارهای روزانه از جمله نظارت و حسابداری
  • بررسی اطمینان از کیفیت خدمات، تمیز بودن سرامیک ها، موادغذایی و اتاق ها
  • رفع کردن مشکلات عملیاتی و ارائه خدمات به مشتری

حقوق:

۳۶۰۰۰ – ۶۹۰۰۰ دلار کانادا معادل ۲۷,۵۵۱.۸۸ – ۵۲,۸۰۷.۷۷ دلار آمریکا

تشویقی:

۹۸۳ – ۲۰۰۰ دلار کانادا معادل ۷۵۲.۳۱۹ – ۱,۵۳۰.۶۶ دلار امریکا

کل پرداخت:

۲۷۰۰۰ – ۶۲۰۰۰ دلار کانادا معادل ۲۰,۶۶۳.۹۱ – ۴۷,۴۵۰.۴۶ دلار امریکا

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته ی گردشگری

  • کالج سنتننیال
  • دانشگاه ریرسون
  • موسسه ی تکنولوژی آلبرتا شمالی
  • کالج فنشاو
  • کالج هامبر
  • کالج آلگونکویین
  • دانشگاه گوئلف
  • کالج جرج براون
  • کالج گرجیان
  • کالج داگلاس
  • کالج نیاگارا
  • کالج سنت کلایر

کانادا را می توان از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان به شمار آورد که با داشتن دانشگاه های برتر به یکی از محبوب ترین کشورها جهت ادامه تحصیل تبدیل شده است. با تحصیل در رشته گردشگری در کانادا، فارغ التحصیلان تمامی مولفه های لازم جهت موفقیت در این رشته را کسب خواهند کرد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشید، موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد آماده ارائه خدمات لازم به شما می باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در کانادا در رشته گردشگری

1-گردشگری در کانادا چگونه است؟

کانادا یک صنعت بزرگ گردشگری داخلی و خارجی دارد. دومین کشور بزرگ جهان، تنوع جغرافیایی باورنکردنی کانادا، دارای یک جاذبه گردشگر قابل توجه است.

2- دوره هتلداری در کانادا چیست؟

دوره مدیریت هتلداری در کالج کانادایی طیف وسیعی از گواهینامه های کوتاه مدت و بلند مدت و مدرک دیپلم را ارائه می دهد، که توسط موسسه آموزشی هتل و اقامتگاه آمریکایی تأیید شده اند و برای رعایت استانداردهای حرفه ای صنعت معتبر بین المللی هستند.

3- چگونه می توانم مدرک گردشگری در کانادا را دریافت کنم؟

دانشجویان علاقمند به کار در زمینه سفر و جهانگردی می توانند لیسانس گردشگری در کانادا را دنبال کنند. دانشگاه های این کشور از دانشجویان بین الملل استقبال می کند.

4- چه شغل هایی در صنعت گردشگری کانادا وجود دارد؟

در کانادا 10 حرفه برتر در جهانگردی و هتلداری ارائه شده است، که عبارتند از:

  • نمایندگی سفر، تحقیق و برنامه ریزی و سفرهای مسافرتی برای افراد و گروه ها
  • مدیر هتل
  • مدیر اسپا
  • اپراتور تور
  • برگزارکننده رویداد و کنفرانس
  • راهنمای تور
  • سرآشپز اجرایی
  • سوملییر

5- آیا به دانشجویانی که قصد تحصیل گردشگری در کانادا دارند، اجازه کار داده می شود؟

بله، کشور کانادا به دانشجویانی که قصد تحصیل گردشگری در کانادا دارند، اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

6- آیا فارغ التحصیلان رشته گردشگری در کانادا می توانند در این کشور بمانند؟

به فارغ التحصیلان رشته گردشگری در کانادا فرصتی داده می شود، تا کار پیدا کنند. در صورت پیدا کردن کار می توانند در کانادا بمانند.

7- آیا دانشجویان گردشگری در کانادا می توانند همراه با خود ببرند؟

بله، دانشجویان گردشگری در کانادا می توانند همراه با خود ببرند.

8- آیا برای تحصیل گردشگری در کانادا ملزم به ارائه مدرک زبان است؟

بله، برای تحصیل گردشگری در کانادا می بایست مدرک زبان انگلیسی بین المللی ارائه دهید.

9- برای تحصیل رشته گردشگری در کانادا چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

برای تحصیل رشته گردشگری در کانادا باید مدارکی مانند گواهی تحصیلی و ریز نمرات، پاسپورت و مدارک هویتی، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت جسمی را آماده نمایید.

10- آیا برای تحصیل گردشگری در کانادا می توانم بورسیه تحصیلی دریافت نمایم؟

دانشجویان رشته گردشگری در کانادا بسته به شرایط تحصیلشان می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

11- حقوق گردشگران در کانادا چقدر است؟

حقوق گردشگران در کانادا بسته به موقعیت و شرکت استخدامی متفاوت است.

نظرات کاربران

  • توسط سروش
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    کشور کانادا در مقطع دکتری گردشگری و توریسم بورسیه می دهد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به شرایط شما دارد. در صورتیکه رزومه علمی قوی داشته باشید، می توانیم برای شما اقدام نماییم. لطفا با ما در تماس باشید تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا