071-91009294  | 021-88724227  |

مخارج و هزینه های زندگی در کشور کانادا

کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا هزینه‌ زندگی در کشور کانادا را بررسی کنیم. کانادا یکی از زیباترین کشورها است که دارای پتانسیل‌های عالی نیز می‌باشد. این کشور به‌علت وجود اعتقادات، آیین‌ها و سبک زندگی متنوع و گوناگون، یکی از متنوع‌ترین کشور در دنیا به‌شمار می‌آید. کانادا کشوری است که وابستگی زیادی به انگلیس و اروپا دارد به‌همین دلیل کشوری مهاجرت پذیر بوده و از ورود افراد در قشرهای مختلف به کشور خود استقبال زیادی می‌کند. همچنین افرادی که به‌عنوان مهاجر به این کشور می‌آیند بیان کرده‌اند که هزینه‌ی زندگی در این کشور در مقایسه با کشور خود بسیار کمتر بوده است.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

البته شایان به ذکر است که هزینه‌ زندگی در کانادا، شهر به شهر متفاوت است و حتی امکان دارد در بعضی از شهرهای کانادا هزینه‌ زندگی بالاتر باشد. پس هیچ دو استان و یا دو شهر شرایط زندگی یکسانی ممکن است نداشته باشند.

هزینه‌ی زندگی در کانادا

لازمه‌ مهاجرت به هر کشوری این است که از هزینه‌ زندگی در آن کشور اطلاع کافی را کسب کنید. این موضوع یکی از اصلی‌‌ترین رکن مهاجرت به‌شمار می‌رود. کانادا یکی از کشورهایی است که دارای مساحت زیاد و جمعیت پایین است. به همین علت مردم جهان از جمله ایرانیان به‌دنبال گرفتن اقامت کانادا هستند و این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. اگر شخصی قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشد در مرحله‌ی اول باید حتما درباره‌ هزینه‌های زندگی اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد. این کشور به دلایل گوناگونی از جمله وجود فرصت‌های بی‌شمار کسب و کار و همچنین داشتن یکی زندکی مطلوب همیشه یکی از گزینه‌های انتخابی افراد مهاجر بوده است.

تفاوت هزینه‌ی زندگی در کانادا و سایر کشورها

برخی از استان‌های کشور کانادا هزینه‌ زندگی مقرون به‌صرفه‌تری دارند. پس اگر شما بدانید که کدام استان‌های کانادا هزینه‌ زندگی کمتری دارند در انتخاب محل اقامت به خود کمک بزرگی کرده‌اید. همانطور که گفته شد برخی از استان‌های کشور کانادا پرهزینه بوده و برخی دیگر هزینه‌ی مقرون ‌به‌صرفه دارند. استان‌هایی مانند تورنتو که هشتمین شهر گران در کانادا است، یکی از مناطقی است که زندگی در آن پرهزینه بوده است. همچنین شهر ونکوور ششمین شهر متوسط کانادا معرفی شده است و در ادامه شهر کبک سومین شهر ارزان در کانادا و بعد از آن مونترال و وینیپگ جایگاه خود را دارند.

اقامت پس از تحصیل

آشنایی با واحد پول کانادا

برای نشان دادن پول در کانادا از علامت $ استفاده می‌کنند. این علامت گاهی اوقات $ و یا CAD نشان داده می‌شود. دلیل استفاده از این علامت این است که فرد متقاضی قادر به تشخیص این ارز با سایر ارزهای مبتنی بر دلار باشد. بعنوان مثال 1000 دلار آمریکا معادل است با 1291 دلار کانادا و همچنین 1000 پوند برابر است با 1744 دلار کانادا.

گران‌ترین شهرهای کانادا

در کانادا عواملی مانند امکانات، نزدیک به بودن به مرکز شهر و انتخاب محل سکونت در هزینه‌ زندگی نقش دارد. به همین علت است که هزینه‌ زندگی در هر یک از شهرهای کانادا متفاوت است. در ادامه ما به معرفی پنج شهر گران قیمت برای گذراندن زندگی را معرفی می‌کنیم:

  • ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • تورنتو، انتاریو
  • مونترال، کبک
  • کلگری، آلبرتا
  • اتاوا، انتاریو

ارزان‌ترین مکان زندگی در کانادا

کانادا علاوه بر مکان‌های پر‌هزینه، مکان‌های مقرون به‌صرفه نیز دارد. در مطالب گفته شده ذکر کردیم که استان کبک شهرها و مناطق مناسبی را برای زندگی دارد. مکان‌هایی مانند:

  • شربروک، کبک
  • لاوال، کبک
  • ساگنای، کبک
  • لویس، کبک
  • تربون ، کبک
  • لونگوئل، کبک
  • مونتکتون، نیوبرانزویک
  • ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا
  • سنت کاتارینز، انتاریو

هزینه‌های عمومی در کانادا

هزینه‌های عمومی یک شهروند کانادا،  شامل هزینه‌هایی از قبیل مسکن، پوشاک، مسکن، خوراک و بهداشت است. میتوان گفت که هزینه‌ مسکن در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته مقرون به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر معرفی شده است. برای مثال هزینه‌ زندگی یک فرد مجرد در شهر تورنتو حدود 1400 دلار محاسبه شده است و از طرفی هزینه‌ یک خانواده‌ی چهارنفره، حدود 4 برابر یعنی 4 هزار و 900 دلار پیش‌بینی و محاسبه شده است.

هزینه‌ مسکن در کشور کانادا به درآمد ما و همچنین محل زندگی ما بستگی ندارد. چرا که فرد متقاضی برای زندگی در کانادا باید با هر مقدار پولی که دارد حدود 35 تا 50 درصد از موجودی خود را صرف اجاره خانه یا آپارتمان کند. بعنوان مثال برای اجاره‌ یک آپارتمان نسبتا کوچک با یک اتاق و مبله انتظار می‌رود که حدود 2000 دلار ماهیانه از هزینه‌ خود را صرف اجاره خانه شود.

همچنین هزینه‌ خورد و خوراک در این کشور میتوان گفت زیاد نیست البته نیازمند این است که شما زرنگی به‌خرج بدهید و در حراجی‌های بزرگ فروشگاه‌های بزرگ مواد لازم خود را خریداری کنید.

هزینه مسکن در کانادا

هزینه های اجاره در کانادا در شهرهای مختلف و مناطق متفاوت است. بالاترین نرخ اجاره در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو است. مهاجرانی که آپارتمان در خارج از شهر اجاره می کنند، می توانند انتظار نرخ اجاره کمتری داشته باشند. به عنوان مثال، یک آپارتمان کوچک در مرکز یکی از شهرهای بزرگ بین 1000 تا 1800 CAD(دلار کانادا)، در حالی که یک آپارتمان مشابه در خارج از مرکز شهر از 750 تا 1000 CAD هزینه خواهد داشت.

هزینه مسکن در کانادا

کانادا دارای یک سیستم حمل و نقل است که شامل بیش از 1 میلیون کیلومتر جاده، 13 فرودگاه بین المللی، 300 فرودگاه کوچک، 72،093 کیلومتر راه آهن فعال و بیش از 300 بنادر تجاری برای دسترسی به اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و قطب شمال است. حمل و نقل عمومی در کانادا بسیار گران است، اما شهرهای بزرگ قطعا ارزان تر از سایر مراکز مهم جهان است.

 هزینه تحصیل در کانادا

کانادا به خاطر فراوانی مدارس با کیفیت و مقرون به صرفه که بسیاری از دانشجویان بین المللی را جذب می کنند، شناخته شده است. مهاجرانی که فرزند دارند از کانادا تقدیر می کنند ، زیرا به همه شهروندان كانادايي و ساكنان دائمی از مهدکودک تا پایان مقاطع تحصیلی متوسطه، تا 18 سالگی، خدمات كامل آموزش رایگان ارائه می دهد. هر منطقه سیستم آموزشی مخصوص به خود دارد، بنابراین سیاست ها و الزامات از یک ایالت تا ایالتی دیگر متفاوت است. مهاجرانی که کارت دائمی یا مجوز کار ندارند، باید برای اجازه تحصیل برای فرزندان خود درخواست کنند که بعدا به عنوان دانشجویان بین المللی طبقه بندی شوند و مجبور به پرداخت هزینه تحصیل در کانادا می شوند، که تقریبا برابر با مدارس خصوصی است.

هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا

همه شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی واجد شرایط دریافت بیمه بهداشتی در کانادا می باشند. سیستم مراقبت های بهداشتی کشور شامل برنامه های بیمه بهداشتی استانی و ارضی است که از طریق مالیات ها تامین می شوند. مهاجران باید در اسرع وقت برای یک کارت بیمه درمانی عمومی از دولت های محلی یا استان خود درخواست کنند. غذا و نوشیدنی ها در کانادا معمولا ارزان تر از کشورهای اروپای غربی و مقرون به صرفه هستند. غذا در مقایسه با ایالات متحده کمی گرانتر است با این حال، قیمت مواد غذایی در کانادا در چند سال گذشته افزایش یافته است. لباس های مارک معمولا گران هستند، اما با توجه به رشد محصولات وارداتی چینی، عمده فروشی، فروشگاه های کارخانه و رقابت سنگین بین فروشگاه ها، قیمت ها مناسب تر شده است.

 

ما در اینجا سعی کرده‌ایم شما را با ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای کانادا آشنا کنیم. اینکه کدام استان، شهر و یا منطقه مناسب‌تر هستند باید از یک وکیل مهاجرتی با آگاهی بالا همچون وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد اطلاعات لازم را کسب کنید. در این موسسه وکلا اطلاعات خوب و کافی را دارند و می‌توانند شما را تا رسیدن به یک نتیجه‌ خوب و فوق‌العاده یاری کنند.

 

 

اسکرول به بالا