071-91009294  | 021-88724227  |

تجربه ی زندگی در سوئد

تجربه ی زندگی در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سوئد کشوری عالی برای زندگی با افراد مهربان، خدمات عمومی عالی و فرهنگ مشارکتی است که مردم را ترغیب می کند تعادل کار و زندگی خوب را حفظ کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند به بزرگترین کشور اسکاندیناوی حرکت کنند تا از همه چیزهایی که سوئد ارائه می دهد لذت ببرند. با این وجود ، موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از عزیمت به سوئد بدانید در این مقاله تجربه زندگی مهاجران در سوئد توسط موسسه مهاجرتی میرداماد گردآوری شده است تا با زندگی در این کشور کمی آشناتر شوید.آنچه در این مقاله می خوانید:

  • هزینه زندگی در سوئد
  • آموزش و مراقبت درمانی در سوئد
  • کار در سوئد
  • صحبت به زبان سوئدی در سوئد
  • ترافیک و رفت و آمد در سوئد
  • برابری در سوئد
  • آداب غذایی در سوئد
  • تفریح و سرگرمی در سوئد
  • فرهنگ مردم سوئد
  • تجربه زمستان سرد و تاریک سوئد

البته اگر علاقه‌مند بودید درباره معایب زندگی در سوئد حتما اطلاعاتی داشته باشید ما در موسسه مهاجرتی میرداماد مقاله‌ای جداگانه برای شما آماده کرده‌ایم.

در سوئد از مطب پزشک و اداره مالیات گرفته تا پیشخوان فروشگاه های مواد غذایی محله خود، مجبور خواهید شد صبر وحوصله زیادی به خرج دهید زیرا مدت زیادی را در صف منتظر خواهید ماند. بسیاری از مشاغل دارای سیستم نوبت دهی هستند که معمولاً یک دستگاه کوچک دور از دید و نصب شده روی دیوار است که با شماره به شما نوبت می دهد. پس از گرفتن نوبت خود، باید صبر کنید تا شماره شما در صفحه نمایش داده شود تا بتوانید به پیشخوان بروید.

هزینه زندگی در سوئد

هزینه خورد و خوراک در سوئد نسبتا گران است. حقوق و دستمزد در سوئد ، جدا از استکهلم و گوتنبرگ نسبتا خوب است و تفاوت بین افراد پردرآمد و کم درآمد کمتر است. گفته می شود متوسط حقوق سوئدی حدود 35000 یورو در سال است. این حقوق بسته به هزینه های اقامت و مخارجتان، یک زندگی استاندارد معقول را برای شما فراهم می کند.مالیات سوئد بسیار جالب است: این کشور یکی از بالاترین رژیم های مالیات در جهان را دارد، اما مالیات در سطح محلی پرداخت می شود و تاسطح مرکزی فیلتر می شود. این باعث می شود که پرداخت این مالیات های بالا، با دانستن اینکه ابتدا به امکانات محلی شما می رسد، بسیار قابل تحمل تر شد.اقامت در مناطق شهری ، همانطور که قبلاً نوشتم ، احتمالاً بزرگترین مشکل است ، زیرا هزینه ها زیاد است و تهیه مسکن اجاره ای دشوار است.

هزینه زندگی در سوئد
هزینه زندگی در سوئد

آموزش و مراقبت درمانی در سوئد

همه آموزش و مراقبت های بهداشتی در سوئد رایگان است.در حالی که سیستم بهداشت و درمان سوئد عمدتاً از بودجه مالیات دهندگان استفاده می کند، کاملاً رایگان است. برای ویزیت های روتین پزشک حداکثر مبلغی که برای یک سال تمام باید از جیب خود بپردازید ، 1150 کرون است. سیستم بهداشت و درمان در سوئد خوب است. اگرچه زمان طولانی انتظار برای درمان وجود دارد. حداقل هزینه در زمان درمان وجود دارد که برای ویزیت پزشک معادل 10 یورو و برای اشعه ایکس یا عمل معادل 50 تا 150 یورو است.دانشگاه های سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس رایگان هستند. از سال 2011 ، دانشجویان سایر کشورها متقاضی تحصیل در دانشگاه های سوئد هستند. دانشگاه ها هزینه های خود را تعیین می کنند که بیشتر آنها بین 80،000 تا 140،000 SEK در هر سال تحصیلی متفاوت است.

کار در سوئد

روزهای کاری 8 صبح تا 5 بعدازظهر با یک ساعت استراحت ناهار است و با بسیاری از استراحت ها با قهوه توام می شود (سوئدی ها یکی از بالاترین مصرف کنندگان قهوه در جهان هستند).با وجود مقررات معقول مراقبت از کودک برای خانواده ها، تعادل عالی بین زندگی و کار وجود دارد. (حتی کودکان در مهد کودک و مدرسه یک وعده غذای گرم رایگان دریافت می کنند که فشار زیادی را از والدین در طی روزهای هفته کم می کند.)بسیاری از مشاغل در ماه ژانویه تعطیل می شوند. غیر طبیعی نیست که ماه ژانویه رستوران ها و فروشگاه ها برای یک ماه تمام تعطیل باشند، در حالی که کارمندان چهار تا شش هفته تعطیلات خود را می گذرانند.لباس متداول حین تجارت شلوار جین است. مد روزمره عمومی در سوئد ساده، راحت و دم دستی است. همین مفهوم به طور یکپارچه راه خود را در تعین لباس رسمی کار باز کرده است. مگر اینکه همکار شما با مشتری های خارجی ملاقات کند یا در جلسه هیئت مدیره با سهام زیاد شرکت کند ، احتمالاً آنها شلوار جین و پیراهن آستین بلند دارند.

صحبت به زبان سوئدی در سوئد

احتمال اینکه بدون یادگیری زبان سوئدی، سال ها در سوئد زندگی کنید، زیاد است. سوئدی ها به طور گسترده به عنوان دومین کشور جهان از نظر استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، رتبه بندی می شوند. بنابراین ممکن است یادگیری سوئدی زمان بیشتری ببرد و نکته این است که برای سازگاری با محیط، تسلط بر زبا سوئدی بسیار مهم است. ثبت نام در SFI (سوئدی برای مهاجران) می تواند گامی در جهت درست باشد. یادگیری سوئدی ممکن است یک چالش باشد ، اما ارزش تلاش دارد.
دوره های SFI از طریق برنامه آموزش مداوم بزرگسالان شهرداری های محلی ( komuxal vuxenutbildning یا komvux ) ارائه می شود، بنابراین لازم است با شهرداری محلی خود تماس بگیرید.

ترافیک و رفت و آمد در سوئد

در مناطق شهری ، حمل و نقل عمومی بسیار خوب ، البته گاهی اوقات کمی گران است. بسیاری از مناطق روستایی نیز دارای حمل و نقل عمومی مناسب و معقولی هستند. همه اینها نیاز به ماشین را کاهش می دهد.برنامه ریزی شهری، تا حد امکان، استفاده کمتری از ماشین را در نظر می گیرد. به عنوان مثال اوپسالا، چهارمین شهر بزرگ سوئد بسیار دوچرخه سواری رواج دارد ، جایی که مردم ترغیب می شوند در طول سال دوچرخه سواری کنند. مسیرهای دوچرخه سواری یکی از اولین مکان هایی است که در هنگام بارش برف و یخ پاک می شود.

برابری در سوئد

شما پدرانی را می بینید که کالسکه ها را هل می دهند. وقتی حرف از برابری بین جنسیت ها به میان می آید، سوئد یکی از رهبران است و آقایان قطعاً سهم خود را در ماندن در خانه و بزرگ کردن فرزندان خردسال به عهده می گیرند. در سوئد زوجین حق دریافت 480 روز مرخصی والدین را دارند و این زمان بین والدین قابل تقسیم است.

آداب غذایی در سوئد

شما باید مربای لینگون بری را امتحان کنید.در سوئد ، مربای لینگون بری به طور گسترده در کنار انواع وعده ها و غذاها، از کوفته قلقلی و پنکیک گرفته تا فرنی و پودینگ استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که مربای لینگون بری علی رغم شیرینی آن به ندرت با نان استفاده می شود.سوئدی ها قهوه خود را دوست دارند. تعداد کمی از مردم قهوه بیشتری از سوئدی ها می نوشند. در سوئد نوشیدن قهوه از طریق سنتی به نام فیکا ترویج می شود که در آن دوستان، خانواده یا همکاران برای صرف قهوه یا چای غالباً با چیزهای شیرین در کنار هم قرار می گیرند. بیشتر سوئدی ها به عنوان فرصتی برای در کنار هم بودن حداقل از یک بار در روز از این نوشیدنی در کنار هم لذت می برند.مطمئناً، سوئدی ها کریسمس، عید پاک، نیمه تابستان و وعید الپورگیس را جشن می گیرند. اما روزهای جشن گرفتن غذاها تقریباً مهم هستند: سه شنبه شروو (Fettisdagen) ، که در سوئد سملا نامیده می شود. روز وافل در 25 مارس و روز دارچین بن (Kanelbullens dag) در تاریخ 4 اکتبر. شما می توانید تمام روز بدون احساس گناه صرف تهیه و خوردن غذاهای گفته شده کنید.برای اینکه برای اولین بازدید خود از بخش غذاهای سرد یک فروشگاه مواد غذایی آماده باشید ، باید درک کنید که در سوئد از تیوب هایی برای بسته بندی غذاهایی مانند خاویار، مایونز، خردل و سایر چاشنی های مشابه استفاده می شود. در بعضی موارد ، احتمالاً مقداری خاویار را از یک تیوب روی نصف تخم مرغ آب پز برای صبحانه فشار می دهید.نوشیدن آب بی خطر است. نوشیدن مستقیم از شیر آب به نوعی در سوئد نرمال است. آب این کشور تمیز و تازه است و بنابراین می توانید با نخرید آب بطری هم در هزینه و هم در محیط زیست صرفه جویی کنید.

تفریح و سرگرمی در سوئد

فستیوال موسیقی سوئد، رویدادی ملی است که از طریق آن نماینده سوئد در رقابت موسیقی یورو ویژن بخش بزرگی ازجمعیت را متحد می کند. این رویداد که در هر فوریه تا مارس برگزار می شود ، این یک خوشامد گویی ویژه به شب های طولانی زمستان تاریک است. Come may ، رقابت موسیقی یوروویژن، بسیار محبوب است. اگرچه برخی از سوئدی هامسابقات جهانی هاکی روی یخ را ترجیح می دهند ، که معمولاً با رویداد موسیقی بین المللی همزمان است.سوئدی ها اغلب به فعالیت های در فضای باز علاقمندند. در تمام طول سال حداقل یک فعالیت فضای باز در سوئد وجود دارد که می توان از آن لذت برد، باران، درخشش آفتاب یا کولاک زمستانی. و دولت با دادن حق دسترسی عمومی به مردم ، Allemansrätten، لذت بردن از طبیعت سوئد را آسان کرده است.Allemansrätten (حق دسترسی عمومی) به همه این حق را می دهد که از طبیعت سوئد لذت ببرند. این امکان را برای عموم مردم فراهم می کند که بطور آزاد به همه جا حتی در زمین های خصوصی بروند، کمپ یک شبه بزنند و قارچ و انواع توت ها را ببینند. همچنین این حق مسئولیت هایی را به همراه دارد که عبارت است از رفتار محتاطانه با گیاهان و جانوران و دارایی افراد. می توان این عبارت را بیان کرد: “مزاحم نشو ، تخریب نکن “. حق دسترسی عمومی در قانون اساسی سوئد نوشته شده است. اما این تنها یک قانونی نیست، بلکه یک رسم یا بخشی از میراث فرهنگی است که در طول سال ها تکامل یافته و پذیرفته شده است.

فرهنگ مردم سوئد

پزشک شما، استاد دانشگاه ، مشاور اقتصادی شما همه آنها به اسم شما را خطاب می کنند و از شما انتظار دارند که درگفتگو نیز همین کار را انجام دهید. کشور سوئد فارغ از عناوین شغلی بسیار استاندارد است که از بین رفته اند. البته چند استثناء مهم در قانون وجود دارد. اگر داخل یک دادگاه هستید، یا با یک وزیر سیاسی یا شخصی از خانواده سلطنتی سوئد روبرو هستید، بهتر است این عنوان را به درستی به کار ببرید.شما به سرعت متوجه خواهید شد که کفش ها هنگام ورود به منازل خصوصی در سوئد ، در آورده می شوند. برخی این واقعیت را این گونه توضیح می دهند كه سوئدی ها در طول زمستان وقت زیادی را در بیرون از خانه می گذرانند و مستعد آوردن خاك به هستند. دیگران می گویند این نشانه احترام به خانه است. در هر صورت قبل پوشیدن بوت در خانه سوئدی ها به خوبی فکر کنید..در سوئد همه میدانند که فارغ از اینکه می خواهید برای مصاحبه یا یک فیکای دوستانه بروید، باید باید وقت شناس باشید. جلسات به موقع و حتی بدون شما آغاز می شود. قطار به موقع با شما یا بدون شما حرکت می کند. سوئدی ها از دقت بالایی برخوردارند.یک کد رفتاری اجتماعی در سوئد وجود دارد که واقعاً ترجمه مستقیمی ندارد. مترادف کلمه لاگوم با ترجمه آزادانه به معنای “در حد کافی” ، “در اعتدال” ، “مناسب” است که می توانید از فرهنگ لغت بیرون بیایید. هنگامی که از آن برای اشاره به رفتارهای اجتماعی استفاده می شود ، به معنی همراه شدن مناسب و بدون نمایش شدید احساسات است.قبل از اینکه کیسه پلاستیکی را دور بریزید، به خوبی فکر کنید. بیشتر فروشگاه های مواد غذایی سوئدی را برای کاهش زباله و ترغیب بازیافت، برای شما کیسه های پلاستیکی یا کاغذی شارژ می کنند. سوئدی ها دوست دارند این کار را به صورت پایدار انجام دهند. بازیافت دومین ماهیت بیشتر سوئدی ها است.

فرهنگ مردم سوئد
فرهنگ مردم سوئد

تجربه زمستان سرد و تاریک سوئد

همه دانند که موقعیت جغرافیایی سوئد مستعد زمستان های سرد و تاریک است. در عمق زمستان در برخی مناطق شمالی کشور بالاتر از دایره قطب شمال ، ممکن است به اندازه سه ساعت در روز از نور خورشید بهره ببرید. بنابراین ، زمستان ممکن است خشن باشد، اما در طول تابستان پاداش خواهید گرفت. ساعات طولانی نور روز و دمای معتدل گرم باعث می شود سوئد به یکی از زیباترین مکان هایی که در ماه های مه تا آگوست وجود دارد، تبدیل شود.

همانطور که در این مقاله خواندید سوئد کشوری زیبا با اقتصادی عالی در نزدیکی قطب شمال می باشد. در این کشور سرد برابری جنسی به خوبی دیده می شود تا جایی که دیدن پدران خانه دار در سوئد اصلا دور از انتظار نیست. آنچه که در سوئد به دفعات اتفاق می افتد دوره همی های دوستانه به بهانه صرف قهوه می باشد که البته بخشی از فرهنگ کشور سوئد می باشد. از دیگر نکات جالب سوئد آزادی رفت و آمد و کمپ زدن سوئدی ها در طبیعت زیبای این کشور است حتی اگر آن زمین یک ملک خصوصی باشد. این قانون آزادی رفت و آمد به دلیل علاقه زیاد سوئدی ها به طبیعت و فضای سبز به وجود آمده است.خدمات آموزشی و درمانی در این کشور رایگان است و حداکثر هزینه ای که در یک سال بابت ویزیت پزشک ممکن است پرداخت کنید 1150 کرون است. همچنین دانشگاه های این کشور برای ساکنان اتحاده اروپا رایگان است و هزینه دانشگاه های غیر انتفاعی بین 80000 تا 140000 کرون می باشد. در این کشور برای کارمند حدود 6 تا 8 هفته تعطیلات پیوسته وجود دارد و اغلب با لباس های راحت و غیر رسمی سر کار حاضر می شوند و از عناوین رسمی برای خطاب کردن یکدیگر استفاده نمی کنند. در کل می توان گفت کشور سوئد دارای مردامانی اجتماعی و قوانینی همسو با رفاه ساکنینش است و برای زندگی صرف نظر از آب و هوای سرد و شب های طولانی اش، کشوری ایده آل است.چنانچه به اطلاعات بیشتری در رابطه با زندگی در کشور سوئد نیاز دارید با مشاورین مجرب ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.

تجربه زمستان سرد و تاریک سوئد
تجربه زمستان سرد و تاریک سوئد

سوالات متداول در مورد تجربه زندگی در سوئد

1- آیا امکان برقراری ارتباط بدون یادگیری زبان سوئدی وجود دارد؟

در سوئد به طور گسترده به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم صحبت می شود و حتی اگر زبان سوئدی بلد نباشید می توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

2- هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی بین 80،000 تا 140،000 SEK می باشد.

3- هزینه سالانه ویزیت پزشک در سوئد چقدر است؟

هزینه سالانه ویزیت پزشک در سوئد که باید توسط شما پرداخت شود، 1150 کرون در سال است.

4- در سوئد چه نوع تفریحاتی بیشتر رایج است؟

سوئدی ها بیشتر به تفریحات فضای باز علاقمند هستند مانند اسکی روی یخ.

5- تعطیلات کاری در سوئد چگونه است؟

کارمندان در سوئد 4 تا 6 هفته تعطیلات پیوسته دارند.

6- آیا در سوئد برابری جنسی وجود دارد؟

در سوئد بیشترین میزان برابری جنسی مشاهده می شود.

7- حق مرخصی تولد فرزند در سوئد چند روز است؟

خانواده های شاغل 480 روز حق مرخصی تولد فرزند دارند که می تواند به تساوی بین مادر و پدر تقسیم شود.

8- آیا امکان یادگیری زبان سوئدی بعد از مهاجرت به سوئد وجود دارد؟

شهرداری های کشور سوئد دوره های سوئدی بزرگسالان برگزار می کنند.

9- آب و هوای سوئد چگونه است؟

آب و هوای سوئد سرد و قطبی و شب های بلند می باشد.

10- آیا سوئد خدمات بهداشت و درمان رایگان ارائه می دهد؟

بله خدمات درمانی در سوئد به صورت رایگان ارائه می شود.

11- آیا سوئد آموزش رایگان ارائه می دهد؟

بله خدمات آموزشی در سوئد به صورت رایگان ارائه می شود.

12- آیا زندگی در سوئد گران است؟

بله هزینه زندگی در سوئد نسبتا زیاد است.

اسکرول به بالا