071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین کشور برای کار معماری

بهترین کشور برای کار معماری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرصت های کاری یک معمار به یک وضعیت خوب در املاک و مستغلات یا ساخت و ساز مرتبط است، رکود اقتصادی در بخش ساخت و ساز نه تنها تقاضا برای کارگران را کاهش می دهد، بلکه نشان دهنده از دست رفتن مکان های کاری برای این حرفه است. بنابراين معماران به دنبال بهترین کشور برای کار معماری هستند كه فعاليت ساخت و ساز بالايی دارند. در این مقاله کارشناسان مجرب میرداماد در تهران و شیراز اطلاعات لازم در رابطه با بهترین کشور برای تحصیل و مهاجرت معماران را در اختیار شما قرار داده است.

شرایط کار برای معماران در کشور های مختلف

بازار کار برای معماران در کشور های مختلف، متفاوت هست. معماران می توانند تجربه کاری خود را از زمان تحصیل شروع کنند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود وارد بازار کار می شوند. برای فارغ التحصیلان عواملی مانند میزان درآرمد، بازار کار و غیره اهمیت دارد. در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار برای معماران در کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

نروژ

نروژ یکی از محدود کشور های اروپایی می باشد که از رکود اقتصادی خارج شده است. این کشور از رشد اقتصادی و دستمزدهای بسیار بالا، همچنین نرخ پایین بیکاری و برخوردار است. علاوه بر این زبان انگلیسی در این کشور در سطح بالایی قرار گرفته و از قرار معلوم معماران جوان فرصت های خوبی برای کار و درآمدزایی در این کشور خواهند داشت.

پاناما

در پاناما بخاطر اوج ساخت و سازها به معماران زیادی نیاز است، بعلاوه دستمزدهای مناسب و فرهنگ خوب طراحی، باعث شده تا معماران جوان حرفه معماری را در این کشور آغاز کنند.

برزیل

برخلاف اظهار نظر سایر مفسران مبنی بر دستمزدهای پایین و سختی اخذ ویزاهای کاری، در برزیل فرصت های بسیاری وجود دارد تا یک معمار جوان، تجربه کسب کند (به خصوص اگر چند فرد پرتغالی جدیدالورود دور و برتان باشد).

عربستان

براساس اجماع عمومی، فرهنگ طراحی عربستان سعودی جای بحث دارد، اما دستمزدها و فرصت های کاری بطور فزاینده ای در حال افزایش است (به ویژه در شهرهای ریاض و جده).

استرالیا

استرالیا جزو بحث برانگیزترین کشورهایی می باشد که در برخی از شهرهای آن فرصت های معماری زیادی وجود دارد؛ البته در برخی مناطق نیز اصلا کار معماری وجود ندارد. یکی از طرفداران فیسبوک اظهار داشته اند که برخلاف ملبورن که ساخت و ساز کمی دارد، معماری در بریزبن و پرت در حال افزایش است.

یکی دیگر از مفسران که در استرالیا کار می کند، نقل کرده است که علی رغم دستمزد و حقوق کافی، اخذ ویزای دائم و نهایتا استخدام دائمی در یک شرکت، کار ساده ای نیست.

چین

چین منبع فرصت ها و چالش های معماری می باشد. مطمئناً این کشور با سرعت تصاعدی رو به رشد است، اما مفسران اظهار داشتند که کیفیت طراحی شرکت ها با یک دیگر متفاوت بوده و موانع زبانی می تواند در برقراری ارتباط (حتی تا حدی سرگرم کننده) مشکل ایجاد کند. با این حال، شانگهای و هنگ کنگ بهترین شانس شما در این مورد هستند.

بهترین کشور برای تحصیل در رشته معماری

اگر بخواهیم واضح و روشن صحبت کنیم، تحصیل در رشته معماری برای کسانی که علاقه به ساخت و ساز دارند، رشته بسیار مناسبی می باشد. در دنیا دانشگاه های معتبر و مشهوری وجود دارد که دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه ها به رویای خود دست پیدا کنند. در این مقاله توسط کارشناسان مجرب میرداماد لیستی از بهترین کشورها برای تحصیل معماری برای شما جمع آوری شده است.

بارسلونا

بارسلونا (اسپانیا) بهترین مکان برای دانشجویان هنر و معماری است. این شهر تاریخی دارای ساختمان هایی با ساختار زیبا سبک گائودی می باشد.

در موزه پیکاسو، کارهای اولیه پیکاسو و چندین نقاشی مشهور پیکاسو نمایش داده شده است. دانشجویان می توانند از مزایای این مکان برای آموزش بیشتر استفاده کنند. هنر کاتالونیایی و اسپانیایی در این شهر و در سراسر جهان شناخته شده است.

انگلستان

لندن به عنوان مرکز یادگیری هنر برای دانشجویان بین الملل شناخته شده است. لندن سهم بزرگی در زمینه هنر و معماری دارد. در موزه بریتانیا 8 میلیون شی به نمایش گذاشته شده، که تمام تاریخ بشر را پوشش می دهد. گالری ملی دارای مجموعه متنوعی از نقاشی های غربی است.

موزه طراحی ممکن است مورد علاقه ویژه دانشجویان هنر و معماری باشد، زیرا در تمامی جنبه ها از جمله معماری بر روی طراحی متمرکز شده است. لندن دارای تعدادی کارهای برجسته از جمله برج لندن، کلیسای سنت مینستر و کاخ ملکه می باشد.

پاریس بهترین کشور برای تحصیل معماری
پاریس بهترین کشور برای تحصیل معماری

پاریس

پاریس (فرانسه) یک مکان ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان هنر و معماری است. از نقاشی های روزگار باستان اروپای غربی، موزه لوور همه چیز را پوشش می دهد. از این جهت این موزه بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

این موزه خود دارای معماری شگفت انگیز، ترکیب عالی از سبک کلاسیک و هرم بزرگ شیشه ای به سبک مدرن می باشد. پاریس ترکیبی از سبک های معماری مختلف بوده، که آن را به یک مقصد کلاسیک برای دانشجویانی که تمایل به یادگیری معماری دارند، تبدیل کرده است.

رم

معماری روم در سطح جهانی به خاطر منحصر به فرد بودن، شناخته شده است. رم دارای برخی از مهم ترین ساختارها در تاریخ معماری می باشد؛ کولوسئوم، فروم رم و پاتنئون شاهکارهای عالی هستند و مرحله برجسته ای در معماری را نشان می دهند. امکان تحصیل معماری در ایتالیا برای متقاضیان بین المللی وجود دارد.

کلیسای سنت پیترو در شهر واتیکان که در نزدیکی رم قرار دارد، دارای سبک معماری تکلف گرایی است. در شهر کوچک رم، چندین موزه با گنجینه های مختلف، از جمله سقف کلیسای سینس که توسط میکل آنژ نقاشی شده و مدرسه آتن مشاهده می شود. قدیمی ترین موزه جهان، موزه های کامیتولین که مقصدی محبوب برای دانشجویان هنر و معماری است.

توکیو

برای تحصیل دانشجویان معماری، که به طراحی مدرن علاقه دارند، توکیو مکان عالی می باشد. تالار بین المللی توکیو یا REVERSIBLE DESTING LOFTS در میتاکا نشانه یک برتری معماری بوده، و به دانشجویان موضوعات زیادی برای بحث کردن می دهد. توکیو همچنین دارای باغ های مختلفی می باشد، که ترکیبی از معماری و تعالی در طراحی است.

آتن

آتن به خاطر ویرانه های معماری در سطح جهان شناخته می شود. آکروپلیس و پارتنون مقصدهای مهمی هستند. دانشجویان می توانند از مکان های دیگر از جمله معبد پوزئیدون دیدن کنند. دانشجویان هنر و معماری می توانند از مزایای این شهر ازجمله نمایشگاه های هنر در برخی از موسسات مانند گالری ملی و موزه CYCLADIE ART بهره مند شوند.

برلین

ساختمان های تاریخی برلین در طول جنگ جهانی دوم نابود شدند؛ اما در حال حاضر برلین خود را به عنوان یک شگفتی معماری معرفی می کند. برلین یکی از مراکز هنر در اروپا است که دارای تعداد زیادی موزه می باشد.

موزه NEUES به خاطر آثار تاریخی مختلف مشهور است. در موزه BERGGRUEN آثار پیکاسو، ماتیس، براک و دیگر نقاشان نگه داری می شود. موزه طراحی یک سبک مدرن را ارائه می دهد و آینده جهانی برلین را مجسم می کند.

مسکو

مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه است که دارای موزه های هنری فراوانی، از جمله موزه هنرهای زیبای پوشکین و گالری شیلوف می باشد. نقاط برجسته معماری شهر شامل کلیسای جامع سنت باسیل، کرملین و کلیسای جامع مسیح نجات دهنده می شود. موزه آرمیتاژ در سنت پترزبورگ در سطح جهانی شناخته شده است.

پکن

پکن مهارت های معماری خود را در ترکیبی از معماری مدرن و سنتی نشان می دهد. TIANANMENT GATE و شهر ممنوعه ساختارهایی هستند که از آنها به شدت محافظت می شود و به عنوان زیبایی های معماری در سطح جهان تحسین می شوند. ساختارهای فوق مدرن شهری در دیگر مناطق گسترده شده اند.

مکزیک

مکزیک سیتی گنجینه ای است برای دانشجویانی که تمایل دارند در رشته هنر و معماری تحصیل کنند. کاخ هنرهای زیبا مجموعه ای بزرگ از کارهایی می باشد که در دوره های مختلف انجام شده است.

موزه ملی مردم شناسی دارای آثار باستانی بسیاری بوده است. از دیگر نقاط برجسته معماری این شهر می توان کاخ ملی، کلیسای جامع متروپولیتن و قلعه چپولتیک را نام برد.

بالاترین درآمد برای رشته معماری

معمار شخصی است که ساخت و ساز ساختمان ها را برنامه ریزی، طراحی و بررسی می کند. حقوق معماران به عوامل مختلفی از جمله مکان، رتبه شغلی و سوابق کاری بستگی دارد. در این مقاله کارشناسان مجرب دفتر حقوقی مهاجرتی میرداماد برخی از کشورهای جهان با بالاترین درآمد برای معماران را برای شما آورده اند.

امارات متحده عربی دارای بالاترین درآمد برای معماران
امارات متحده عربی دارای بالاترین درآمد برای معماران

امارات متحده عربی

حقوق متوسط 98.000 دلار دبی و بخش بزرگ امارات متحده عربی شاهد رشد عمده ای در صنعت ساخت و ساز و دارایی هستند، از این رو معماران تقاضای زیادی دارند.

یک معمار سایت، درآمد ماهانه ای بین 17000 تا 25000 درهم دارد؛ در حالی که یک معمار ارشد بین 29000 تا 45000 درهم کسب در آمد میکند.

هنگ کنگ

حقوق متوسط در هنگ کنگ 94000 دلار است. یک فارغ التحصیل رشته معماری تازه درآمد ماهانه 24300 دلار هنگ کنگ را کسب می کند؛ در حالی که کسی که دارای 5 سال سابقه کار است ماهانه 46000 دلار هنگ کنگ دریافت می کند. معماران با 10 سال سابقه درآمدی ماهانه 61500 دلار دارند، در حالیکه یک همکار ماهانه 87800 دلار کسب درآمد می کند.

ایالت متحده

حقوق متوسط 80490 دلاراست. یک معمار در ایالات متحده میانگین دستمزد سالانه 80490 دلار را کسب می کند، بالاترین ایالت های پرداخت کننده کالیفرنیا، نیوجرسی، ماساچوست و آلاسکا هستند. هم اکنون بیش از 110000 معمار در کشور مشغول به کار هستند.

سوئیس

حقوق متوسط 78000 دلارمی باشد. سوئیس کشوری با دستمزد بالا است، و یک معمار در آنجا حقوق سالانه خود را حدود 78000 فرانک کسب درآمد می کند.

سنگاپور

حقوق متوسط 70000 دلار است. طبق راهنمایی حقوق و دستمزد توسط Kelly services و Capita یک معمار در هر ماه بین 6000 تا 8500 دلار سنگاپور کسب در آمد می کند.

ایرلند

ایرلند یکی از کشور هایی است که بالاترین درآمد را به معماران خود پرداخت می کند. حقوق متوسط 62000 دلار می باشد.

انگلستان دارای بالاترین درآمد برای معماران
انگلستان دارای بالاترین درآمد برای معماران

انگلستان

حقوق متوسط 60000 دلار است. یک دستیار معماری قسمت اول، دارای حقوق در محدوده 18000 تا 22000 پوند می باشد؛ در حالی که دستیار قسمت دوم ممکن است تا 35000 پوند دریافت کند.

یک معمار کاملاً واجد شرایط بین 32000 و 45000 پوند درآمد دارد. یک همکار، شریک یا مدیر ارشد بین 45000 پوند و 70000 پوند کسب در آمد می کند. حقوق با توجه به موقعیت و سابقه کاری متفاوت است.

کانادا

حقوق متوسط 60000 در نظر گرفته شده است، و حقوق سالانه معمولی تمام وقت برای این شغل در محدوده 65000 تا 80000 دلار کانادا است.

کسانی که در کلگری، ادمونتون و تورنتو کار می کنند، بیشترین درآمد را کسب می کنند. هم اکنون بیش از 17000 معمار در کانادا مشغول به کار هستند.

استرالیا

حقوق متوسط 57000 دلار است. براساس بررسی انجمن معماران مشاوره در استرالیا، میانگین فارغ التحصیلان دارای 2 سال تجربه یا کمتر، حدود 56000 دلار حقوق دارند؛ در حالی که افراد با شش سال تجربه در حدود 82000 دلار حقوق می گیرند. همکاران حدود 102000 دلار درآمد کسب کردند، در حالیکه کارگردان 124000 دلار درآمد داشتند.

ژاپن

حقوق متوسط 57000 دلاراست. یک معمار درجه یک با مجوز از وزارت زمین، زیرساخت ها، حمل و نقل و گردشگری مشاغلی مانند نظارت بر طراحی را انجام می دهد. متوسط درآمد ماهانه آنها 420000 ین یا درآمد سالانه 6.5 میلیون ین است.

بهترین دانشگاه های معماری در دنیا
بهترین دانشگاه های معماری در دنیا

بهترین دانشگاه های معماری دنیا

(QS) Quacqarelli Symondsنشان داد که رتبه دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل معماری، بر اساس اعتبار علمی، اعتبار کارفرمایان و تأثیر تحقیقات است.

پس با بررسی این دلایل، دانشکده معماری بارتلت در دانشگاه کالج لندن UCL)) به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل معماری، با گرفتن جای MIT، که در سالهای گذشته در صدر رتبه ها قرار گرفته است، نامگذاری شده است.

  • دانشکده معماری بارتلت (UCL) در انگلستان
  • موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در ایالات متحده
  • دانشگاه صنعتی دلفت (TUD) در هلند
  • موسسه فناوری فدرال زوریخ (EHT) در سوئیس
  • دانشگاه هاروارد در ایالات متحده
  • دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا ایالات متحده
  • دانشگاه کمبریج در انگلستان
  • دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
  • دانشکده معماری منچستر در انگلستان
  • دانشگاه تسینگ هوا در چین
  • پلی تکنیک میلان در ایتالیا
  • موسسه فناوری فدرال لوزان (EPFL) درسوئیس
  • دانشگاه هنگ کنگ(HKU)
  • دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده
  • دانشگاه سیدنی استرالیا
  • دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) در ایالت متحده
  • دانشگاه ملبورن در استرالیا
  • دانشگاه تونجی چین
  • دانشگاه توکیو در ژاپن
  • دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ
  • دانشگاه شفیلد در انگلستان
  • دانشگاه آر ام آی تی در استرالیا
  • موسسه فناوری سلطنتی (KTH) در سوئد
  • موسسه فناوری جورجیا در ایالات متحده
  • دانشگاه فنی مونیخ آلمان
  • دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)
  • دانشگاه بریتانیا کلمبیا در کانادا
  • دانشگاه کرنل در ایالات متحده
  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در اسپانیا
  • دانشگاه استنفورد در ایالات متحده
  • دانشگاه میشیگان در ایالات متحده
  • دانشگاه فنی برلین در آلمان
  • دانشگاه ملی سئول ( (SNUدر کره جنوبی
  • دانشگاه کاتولیک پونیسی شیلی
  • دانشگاه تگزاس در اوستین ایالات متحده
  • دانشگاه پرینستون در ایالات متحده
  • دانشگاه کاردیف در انگلستان
  • پلی تکنیک تورین در ایتالیا
  • دانشگاه کیوتو در ژاپن
  • دانشگاه تورنتو در کانادا
  • پلی تکنیک مادرید در اسپانیا
  • دانشگاه آلتو در فنلاند
  • دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده
  • دانشگاه سائوپائولو (USP) در برزیل
  • دانشگاه مک گیل در کانادا
  • دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد
  • دانشگاه ایلیونوی در اربنا شمپین ایالت متحده
  • دانشگاه ییل در ایالت متحده
  • دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (UNAM)
  • دانشگاه جزائو تونگ شانگهای در چین

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دریافت ویزای کار آلمان برای رشته معماری و تحصیل رشته معماری در ترکیه می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد بهترین کشور برای کار معماری

1- فرصت های کاری خوب برای یک معمار بستگی به چه عواملی دارد؟

به یک وضعیت خوب در املاک و مستغلات بستگی دارد ، رکود اقتصادی در بخش ساخت و ساز نه تنها تقاضا برای کارگران را کاهش میدهد ، بلکه نشاندهنده از دست رفتن مکانهای کاری برای این حرفه است.

2- شرایط کار برای معماران در کشورهای مختلف چگونه است ؟

بازار کار برای معماران در کشورهای مختلف متفاوت است . معماران میتوانند تجربه کاری خود را از زمان تحصیل شروع کنند .دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود وارد بازار کار می شوند .

3- بهترین کشورها برای معماران کدامند ؟

  • نروژ
  • پاناما
  • برزیل
  • عربستان
  • استرالیا
  • چین

4- شرایط کار در نروژ برای معماران چگونه است؟

نروژ یکی از محدود کشورهای اروپایی می باشد که ا ز رکود اقتصادی خارج شده است . این کشور از رشد اقتصادی و دستمزدهای بسیار بالا،همچنین نرخ پایین بیکاری برخوردار است .از قرار معلوم معماران جوان فرصت های خوبی برای کار و در آمد زایی در این کشور خواهند داشت .

5- حقوق و دستمزد در کشور سوئیس برای معماران چگونه است ؟

حقوق متوسط 78.000 دلار میباشد . سوئیس کشوری با دستمزد بالا است . و یک معمار در آنجا حقوق سالانه خود را حدود 78.000 فرانک کسب درآمد میکند .

6- بازار کار در پاناما برای معماران چگونه است ؟

در پاناما بخاطر اوج ساخت و سازها به معماران زیادی نیاز است . بعلاوه دستمزدهای مناسب و فرهنگ خوب طراحی، باعث شده است تا معماران جوان حرفه معماری را در این کشور آغاز کنند .

7- بازار کار استرالیا برای معماران چگونه است ؟

برخلاف ملبورن که ساخت و ساز کمی دارد ، معماری در بریزبن و پرت در حال افزایش است . همچنین علی رغم دستمزد و حقوق کافی ، اخذ ویزای دائم نهایتا استخدام دائمی در یک شرکت ، کار ساده ای نیست .

8- کدام شهرهای چین برای معماران مناسبترند؟

شانگهای و هنگ کنگ بهترین شانس معماران در کشور چین میباشند .

9- به عنوان یک معمار چه کشورهایی برای ادامه تحصیلم پیشنهاد میشود ؟

بارسلونا – انگلستان –پاریس –رم – توکیو – آتن – برلین – مسکو – پکن – مکزیک برای تحصیل شما مناسب هستند .

10- مسکو برای تحصیل رشته معماری چگونه شهری است ؟

مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه است که دارای موزه های هنری فراوانی از جمله هنرهای زیبای پوشکین و گالری شیلوف می باشد .نقاط برجسته معماری شهر شامل کلیسای جامع مسیح نجات دهنده می شود . موزه آرمیتاژ در سنت پطرزبورگ در سطح جهانی شناخته شده است .

11- معماران در کدام کشورها بالاترین در آمد را دارند؟

  • امارات متحده عربی حقوق متوسط : 98.000 دلار میباشد .
  • هنگ کنگ : حقوق متوسط 94.000 دلار میباشد
  • ایالات متحده : حقوق متوسط 80490 دلار میباشد.
  • سوئیس : حقوق متوسط 78.000 دلار میباشد .
  • سنگاپور : حقوق متوسط 70.000 دلار میباشد .

نظرات کاربران

  • توسط متین
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    عالی بود

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 26, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      ممنون از نظر لطف شما

  • توسط شایان
    تاریخ: دی 23, 1400
    نفر
    نفر

    سلام ممنون از اطلاعات فقط توصیه شما برای کسی که میخواد تو سن 15 سالگی تواین رشته پیشرفت کنه چیه؟

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا