071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین کشورها برای تحصیل و اقامت

بهترین کشورها برای تحصیل و اقامت

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با مهاجرت، اجازه کار و قوانین ویزا در همه جا بازنگری می شود، شما باید در مورد بهترین کشورها برای تحصیل و اقامت و همچنین فرصت های کاری پس از گذراندن تحصیلات خود در کشورهای خارجی تحقیق کنید. این مقاله به شما اطلاعاتی به روز در مورد فرصت های کاری پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی در استرالیا، ایرلند، فرانسه و سایر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا را ارائه می دهد.

شرایط بهترین کشورها برای تحصیل و اقامت

دانش آموزان بین المللی (به خصوص دانشجویان هندی) در حال حاضر در معرض تنش های شدید قرار دارند و این داستان از زمانی شروع شد، که دولت ایالات متحده تغییرات قابل توجهی در قوانین مهاجرت و ویزا ایجاد کرد. اخراج 457 دانشجو توسط دولت استرالیا این وضعیت را بدتر کرده است. درست است که همه کشورها قوانین ویزایی خود و قوانین مهاجرت را از قبل سخت تر کرده اند. اما، دانشجویان و متخصصان واجد شرایط و ماهر همچنان از فرصت های پس از تحصیل در کشورهای خارجی لذت خواهند برد.

اقامت و تحصیل در انگلستان

این یک افسانه است که دانشجویان بین المللی (غیر اتحادیه اروپا) پس از گذراندن دوران تحصیلات خود، دیگر نمی توانند در بریتانیا اقامت کنند و به کار مشغول شوند. فرصت های کاری بعد از تحصیل هنوز در بریتانیا وجود دارد. این تأکیدها و بازنگری ها فقط به این دلیل است، که قوانین اکنون بسیار سختگیرانه شده اند. انگلستان دومین کشور پرجمعیت دانشجویان بین المللی پس از ایالات متحده است.

اقامت و تحصیل در انگلستان

دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی، از جمله کسانی که از هند می آیند، بریتانیا را در رده یک این رده بندی نسبت به رضایت دانشجویی، پیش از ایالات متحده، استرالیا، کانادا، سنگاپور و نیوزیلند رتبه بندی می کنند. فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی در انگلستان در مطالعات تجاری، اداری، مهندسی، مطالعات اجتماعی، علوم زیستی، حقوق، هنرهای خلاقانه و طراحی، پزشکی و دندانپزشکی، موضوعات مرتبط با پزشکی، علوم رایانه، علوم فیزیکی، خوب می باشد.

تحصیل و مهاجرت به کانادا

تغییرات قابل توجهی در سیاست های مهاجرت به کانادا ایجاد نشده است. قانون کار پس از تحصیل در کانادا به شما اجازه می دهد تا حداکثر 3 سال اقامت داشته باشید. اقامت کار پس از تحصیل با مدت زمان مشابه برنامه شما، اما نه بیش از 3 سال می باشد. برنامه مجوز کار فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد که در کانادا تحصیل کنند. دانشجو بعدها، تجربه کاری که از طریق برنامه مجوز کار فارغ التحصیلی را بدست می آورد، می تواند در اختیار فارغ التحصیلان دیگر بگذارد و به آنها نیز کمک کند تا به اقامت کانادا به صورت دائم  از طریق اکسپرس فکر کنند.

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اقامت دانشجویان بین المللی در آلمان

تحصیل در آلمان مقصد دیگری با فرصت های عالی کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی می باشد. شما می توانید به مدت 18 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی خود در کشور بمانید. شما باید برای مجوز اقامت 18 ماهه از اداره ثبت نام اتباع خارج از کشور خود درخواست دهید تا به دنبال یک شغل مناسب (مربوط به شرایط تحصیلی شما) باشند. هنگامی که یک کار مرتبط با دوره ی تحصیلی که در آلمان گذرانیده اید را درخواست می دهید اجازه اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا را نیز درخواست می کنید. لطفا توجه داشته باشید که فرصت های کاری پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی که تحصیلات تکمیلی خود را در آلمان گذرانده اند، توصیه می شود.

تحصیل در ایرلند و نیوزلند

ایرلند 12 ماه اقامت برای همه دانشجویان بین المللی که مدرک لیسانس خود را در ایرلند اخد کرده اند، ارائه می دهد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز مجاز به اقامت 24 ماهه می باشند. رشته های تحصیلی ایرلند بسیار با نیازهای صنعت هماهنگ شده اند، بنابراین فارغ التحصیلان ایرلندی بسیار کارآمد هستند. فناوری اطلاعات، مخابرات، داروسازی، علوم کاربردی و بخش های مالی در این کشور بسیار قوی هستند و آنها فرصت های شغلی به سزایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند.

تحصیل در ایرلند و نیوزلند

نیوزیلند همچنین فرصت 12 ماهه برای اقامت پس از تحصیل را اتخاذ کرده است. اگر شما در رشته های صنعت گردشگری، انیمیشن، علم تغذیه و کشاورزی مشغول تحصیل هستید، شانس یافتن شغلی مناسب در این کشور برایتان بسیار بالا است. شرایط مهاجرت به نیوزیلند و قوانین ویزای دانشجویی را این اواخر سخت تر کرده است. با این حال، بعید به نظر می رسد که بر دانشجویان واقعی و با استعداد تأثیر گذار باشد.

تحصیل در سنگاپور

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در سنگاپور را دارند باید برای گرفتن اقامت در سنگاپور و جستجوی شغل برای دوره حداکثر 12 ماهه، گذرنامه پاس را بدست آورند. هنگامی که شما یک شغل پیدا می کنید، باید برای استخدام درخواست بدهید. در طول تحصیلات، چند کالج و دانشگاه در سنگاپور دوره های کارآموزی را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود ارائه می دهند. اگر بتوانید به یک مؤسسه عالی دسترسی پیدا کنید، می توانید تجربه خوبی را در این زمینه کسب کنید، چون مؤسسات دارای روابطی حائز اهمیت با صنعت هستند.

اقامت دانشجویی در فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که محبوبیت بسیار خوبی به عنوان مقصد تحصیلی در خارج از کشور را از آن خود کرده است. با این حال، اگر شما به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه و اخذ مدرک لیسانس از این کشور هستید، ممکن است این کشور یکی از بهترین گزینه ها نباشد. دارندگان مدرک لیسانس می توانند تنها در صورتی که دارای مجوز کار باشند (یا در آخر با پیشنهاد کار، اشتغال یابند) در فرانسه اقامت کنند. اما، دانشجویان خارجی با مدرک کارشناسی ارشد می توانند برای یک دوره 24 ماهه درخواست و اجازه اقامت موقت (آ پی اس) را ارائه دهند.

شرایط تحصیل در سوئیس و سوئد

تحصیل در سوئیس و کشور سوئد را می توان جزء گزینه های عالی دانست. علاوه بر این، سوئیس و سوئد 6 ماه فرصت بازگشت را ارائه می دهند. سوئیس یکی از بهترین کشورها در سایه دارا بودن استاندارد زندگی و نوآوری می باشد و دانشجویان می توانند مدارک تحصیلی ارزشمندی را در رشته های امور بانکی و مالی، مهندسی، علوم زیستی و مدیریت صنعت گردشگری دریافت کنند. در مورد مطالعه مدیریت صنعت گردشگری در کشور سوئیس، مدرسه مدیریت صنعت گردشگری در سوئیس حرف اول را در جهان میزند. مشاورین موسسه میرداماد می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

اسکرول به بالا