071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از راه های مهاجرتی با عنوان مهاجرتی تحصیلی روز ها و سال های بسیاری است که به عنوان راه اصلی دانشجویان شناخته می شود. دانشجویان بسیاری در سراسر دنیا برای ادامه تحصیلات خود وارد کشوری جدید می شوند و در دانشگاه های جدید مشغول به تحصیل می شوند. روند تحصیلی در دوره های مختلف برای دانشجویان با هم متفاوت هستند و این مسئله به دلیل دانشگاه ها و شرایط پذیرش در دوره های مختلف آن می باشد. از این رو لازم است تا دانشجویان از شرایط تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود اطلاع داشته باشند. تمام این اتفاقات و شرایط در روند اعزام دانشجو رخ می دهد. از این رو در این مقاله ما به بررسی اعزام دانشجو به فنلاند می پردازیم.

مهاجرت به فنلاند با وجه به شرایط و انتخاب های هر فردی می تواند کاملا متفاوت باشد. از این رو باید در ارتباط با شرایط مهاجرتی اطلاع داشت. از جمله روش های مهاجرتی به فنلاند عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فنلاند، مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند و … . برای کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با این روش های مهاجرتی می توانید به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به فنلاند

در حالی که بسیاری از کشور های جهان ارزش کاوش و مسافرت را دارند ، فنلاند از این گذشته یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل و رشد شخصی است. آموزش فنلاندی بر برابری تأکید دارد ، که صریحاً در برنامه درسی اصلی ملی ذکر شده است. پس می توان گفت که تحصیل در فنلاند یکی از بهترین گزینه ها و انتخاب ها برای دانشجویان خواهد بود. تقریباً چهل سال پیش ، فنلاند تحولات عظیمی را در سیستم آموزش و پرورش به اجرا گذاشت و از آن زمان تاکنون مرتباً در صدر رتبه های جهانی آموزش قرار داشته است.

از این رو بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا برای دریافت مدرک تحصیلی خود وارد فنلاند می شوند. تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلفی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته های مختلف امکان پذیر است. به طور مثال می توان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند، تحصیل روانشناسی در فنلاند، تحصیل مامایی در فنلاند، تحصیل پرستاری در فنلاند و … اشاره نمود. البته علاوه بر تحصیل در فنلاند راه های دیگری هم برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت فنلاند موجود است.

به طور مثال شما می توانید برای کار در فنلاند و اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام نمایید. علاوه بر آن می توانید برای سرمایه گذاری در فنلاند به روش های مختلفی مانند ثبت شرکت در فنلاند، خرید ملک در فنلاند و اشاره کنید. جامعه به سرعت در حال تغییر قرن بیست و یکم ، شهروندان را به چالش می کشد تا با روشی کاملاً متفاوت از مردم در گذشته توسعه یابند. برای اینکه بتوانید در موقعیت خود قرار بگیرید و به کمال زندگی بپردازید ، یادگیری مادام العمر ظرفیتی است که باید از آن برخوردار باشید. از این رو سیستم یادگیری در فنلاند یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود.

دلایل اعزام دانشجو به فنلاند

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دلایل تحصیل در فنلاند و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا در فنلاند تحصیل می کنید؟! فنلاند ، واقع در شمال اروپا ، کشوری بدون آلودگی و جمعیت ، اما با یک جو ابتکاری و پیشرفته ، تقریباً خیالی به نظر می رسد. این کشور به عنوان یکی از امن ترین ، خوشبخت ترین ، سازگار با محیط زیست و پایدارترین کشور های جهان شناخته شده است و به دلیل آموزش عالی و با کیفیت بسیار شناخته شده است. اما سایر مزایای تحصیل در فنلاند این است که سه درصد از دانشگاه های برتر در رتبه بندی جهانی را به خود اختصاص داده است.

دلایل اعزام دانشجو به فنلاند
دلایل اعزام دانشجو به فنلاند

پس از فارغ التحصیلی دانشجویان در فنلاند، ویزای یک ساله ای به آن ها تعلق می گیرد که به عنوان ویزای جستجوی کار شناخته می شود و برای کار در فنلاند مناسب خواهد بود. مسئله بعدی شهریه و هزینه تحصیل در فنلاند به بهترین نحو است که به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین موارد شناخته می شود. دانشجویان در زمان تحصیل در فنلاند می توانند به مدت بیست و پنج ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت شوند. همین نکته برای تامین هزینه های زندگی در فنلاند موثر خواهد بود و می تواند در جهت بهبود شرایط زندگی فرد حرکت کند.

برای دریافت ویزای دانشجویی فنلاند و همچنین اجازه اقامت در این کشور نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی نمی باشد و دانشجویان می توانند به راحتی در این مسیر قدم بردارند. فرصت های شغلی در فنلاند خصوصا برای دانشجویان بسیار مفید است و برای کار در فنلاند گزینه های بسیار مناسبی وجود دارد. نکته مهم بعدی این است که در صورت دارا بودن شرایط اقامت در این کشور، تا زمان رسیدن به نتیجه فقط چهار سال وقت لازم است. علاوه بر این دقت داشته باشید که بورسیه های تحصیلی فنلاند دارای شرایط بسیار مناسبی می باشد. بورسیه های تحصیلی با شرایط بسیار مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می گیرند.

بررسی دانشگاه های فنلاند برای اعزام دانشجو

در حالی که سیستم آموزش عالی فنلاند در مقایسه با برخی دیگر از کشور های اروپایی نسبتاً جوان است ، قطعاً این به این معنا نیست که این کشور سیستم آموزشی نا مناسبی دارد. بر عکس سیستم آموزشی در این کشور و دانشگاه های فنلاند دارای شرایط بسیار مناسبی هستند. تعدادی از دانشگاه های فنلاند هستند که به عنوان بهترین دانشگاه ها محسوب می شوند و در رنکینگ جهانی کیو اس دارای رتبه بالایی می باشند.

ما این دانشگاه ها را به عنوان برترین دانشگاه های فنلاند برای شما معرفی می کنیم. در ابتدا دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه های فنلاند عبارتند از: دانشگاه آلتو، دانشگاه علوم کاربردی آرکادا، دانشگاه علمی کاربردی Centria، دانشگاه علمی کاربردی دیاکونیا، دانشگاه علمی کاربردی هاگا، دانشگاه علمی کاربردی لاپنرانتا، دانشگاه صنعتی لاوره، دانشگاه تامپره، دانشگاه فنلاند شرقی، دانشگاه هلسینکی، دانشگاه جویسوکیلی، دانشگاه لاپلند، دانشگاه اوولو، دانشگاه هنر هلسینکی، دانشگاه ترکو و … . اما ببینیم برخی از دانشگاه های فنلاند که به عنوان برترین دانشگاه ها کدام هستند؟!

بررسی دانشگاه هلسینکی برای اعزام دانشجو به فنلاند

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین دانشگاه فنلاند است ، که در سال هزار و ششصد و چهل تأسیس شده است. این دانشگاه از سال هزار و هشتصد و بیست و نه در پایتخت فنلاند واقع شده است اما پیش از آن به عنوان آکادمی رویال تورکو شناخته می شد و در قدیمی ترین شهرک این کشور یعنی تورکو واقع شده بود.

امروز ، دانشگاه هلسینکی بهترین موسسه فنلاند است که در رتبه بندی کیو اس بهترین رتبه را دارد. این دانشگاه همچنین به عنوان قدیمی ترین و بالاترین رتبه ، دانشگاه همچنین بزرگترین موسسه آموزش عالی فنلاند است و بیش از سی و دو هزار دانشجو دارد. این دانشگاه دارای یازده دانشکده و یازده پژوهشکده می باشد و دارای مدرک های فنلاندی ، سوئدی و انگلیسی نیز می باشد.

بررسی دانشگاه آلتو برای اعزام دانشجو به فنلاند

دانشگاه آالتو همچنین در پایتخت واقع شده است و دومین موسسه با رتبه برتر فنلاند است. این دانشگاه در جایگاه صد و سی و هفتم جهان قرار دارد و به عبارتی در رتبه بندی کیو اس رتبه مناسبی دارد. این دانشگاه در سال دو هزار و ده میلادی، از طریق ادغام سه موسسه موجود ، یعنی دانشگاه صنعتی هلسینکی ، دانشکده اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی تأسیس شد. هدف دولت فنلاند ایجاد دانشگاه جدیدی بود که الگویی از نوآوری و سمبل آموزش با کیفیت بالا باشد.  امروز حدود دوازده هزار و صد دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

بررسی دانشگاه تورکو برای اعزام دانشجو به فنلاند

دومین دانشگاه بزرگ فنلاند دانشگاه تورکو است که در آن بیش از بیست هزار دانشجو ثبت نام کرده اند. این دانشگاه با رتبه دویست و هفتاد و شش در جهان پردیس اصلی خپود را در تورکو در جنوب غربی فنلاند واقع کرده است اما دارای دانشکده هایی در در راما ، پوری و سالو است. دانشگاه تورکو در سال هزار و نهصد و بیست میلادی و با کمک های مردمی تاسیس شده است. این دانشگاه تأکید جدی بر همکاری های بین المللی دارد و چندین برنامه کارشناسی ارشد و دکترا را با همکاری دانشگاه های کشورهای دیگر اجرا می کند.

بررسی دانشگاه فنلاند شرقی برای اعزام دانشحو به فنلاند

یکی از دانشگاه های برتر در فنلاند دانشگاه فنلاند شرقی می باشد که در حال حاضر دارای رتبه چهارصد و پنجاه و یک در جهان می باشد. در سال دو هزار و ده میلادی این دانشگاه از طریق ادغام دانشگاه جونسو و دانشگاه كوپیو تأسیس شد. امروزه بیش از پانزده هزار دانشجو در یکی از چهار دانشکده دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. با داشتن شهرت خوبی برای تحقیق ، دانشگاه فنلاند شرقی دارای شبکه گسترده شرکای خارجی است و غالباً در پروژه های بین المللی شرکت می کند.

دقت داشته باشید که پنج دانشگاه دیگر در فنلاند در جدیدترین رتبه های دانشگاه جهانی QS قرار دارند که همگی در بین پانصد و پنجاه رتبه برتر جهانی قرار دارند. این دانشگاه ها نیز عبارتند از: دانشگاه صنعتی تامپره (رتبه 380) ، دانشگاه صنعتی لاپنرانتا (501-550) ، دانشگاه اوولو ( 411-420) ، دانشگاه ابو آکادمی (501-550) و دانشگاه تامپره (551-600).

هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند برای اعزام دانشجو

در این بخش در ارتباط با هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند صحبت می کنیم. اگر مایل به تحصیل در فنلاند هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در فنلاند به گزینه های بسیاری بستگی دارد و برای هر فرد با توجه به شرایط شخصی می تواند متفاوت باشد. در واقع اگر مایل به تحصیل در فنلاند هستید ، این احتمال وجود دارد که شما بتوانید به صورت رایگان این کار را انجام دهید. از این رو باید گفت که دانشجویان یک کشور اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس مجبور به پرداخت شهریه نیستد.

دانشجویانی که اقامت دائم فنلاند یا کشور های اروپایی را دارند، دانشجویانی که از طریق تبادل وارد این کشور شده اند و دانشجویان دکتری در فنلاند بدون توجه به ملیت و شرایط از پرداخت هزینه ها معاف هستند. البته برخی هزینه های کم مانند پیوستن یه اتحادیه های دانشجویی با حدود چهل یورو هزینه وجود دارد. اما اگر در کشوری غیر از کشور های گفته شده رندگی می کنید و می خواهید در دانشگاه های فنلاند به تحصیل بپردازید باید شهربه خود را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت نمایید.

هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند
هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند

هزینه تحصیل در دانشگاه های فنلاند بین شش هزار تا هجده هزار یورو متفاوت می باشد. برای به دست آوردن اطلاعات خاص در مورد هزینه دوره خود باید با دانشگاه مورد نظرتان صحبت کنید. اما در ارتباط با شرایط زندگی دانشجویی باید گفت که اسکان در فنلاند می تواند از طریق دانشگاه یا بنیاد مسکن دانشجویی شما تنظیم شود ، یا می توانید خو شخصا برای اجاره اقدام نمایید. برای هزینه های زندگی در فنلاند توصیه می شود که ماهیانه بین هفتصد تا نهصد یورو را در نظر داشته باشید.

این هزینه ها شامل اقامت، حمل و نقل، مواد غذایی و .. می باشد. مهم تر از این ، شما باید مطمئن شوید که از بیمه درمانی معتبر برخوردار هستید. اگر کارت EHIC را در اختیار دارید ، دیگر نیازی به خرید بیمه درمانی نخواهید داشت و می توانید به همان مراقبت های بهداشتی مانند سایر شهروندان فنلاند دسترسی پیدا کنید. اگر کارت EHIC ندارید ، برای تحصیل در فنلاند ملزم به خرید یک بیمه نامه درمانی هستید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به فنلاند

  1. آيا فنلاند کشور مناسبی برای اعزام دانشجو می باشد؟

    بله فنلاند را می توان جزو بهترین کشور ها در دینا دانست.

  2. اعزام دانشجو به فنلاند چه مزایایی دارد؟

    در این کشور بهترین سیستم علمی و آموزشی و با شرایط مناسب زندگی مزایای خوبی دارد.

  3. آيا دانشگاه های فنلاند برای اعزام دانشجو به فنلاند مناسب هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور با توجه به بهترین سیستم آموزشی رتبه های برتری در کل دنیا دارند.

  4. برترین دانشگاه های فنلاند برای اعزام دانشجو به فنلاند کدامند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه هلینسکی، دانشگاه آلتو، دانشگاه تورکو، دانشگاه فنلاند شرقی و … .

  5. تحصیل در فنلاند به چه زبانی است؟

    تحصیل به زبان های سوئدی، فنلاندی و دانمارکی است.

  6. آیا پس از اعزام دانشجو به فنلاند امکان کار دانشجویی در فنلاند است؟

    بله دانشجویان می توانند برای بیست و پنج ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  7. آیا در روند اعزام دانشجو به فنلاند امکان دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند است؟

    بله بورسیه های تحصیلی متنوعی در اختیار دانشحویان می باشد.

  8. هزینه تحصیل برای اعزام دانشجو به فنلاند چقدر است؟

    هزینه تحصیل بین شش هزار یورو تا هجده هزار یورو می باشد.

  9. هزینه زندگی در فنلاند چقدر است؟

    هزینه زندگی در این کشور بین هفتصد تا نهصد یورو می باشد.

  10. آیا تحصیل دکتری در فنلاند رایگان است؟

    بله تحصیل دکتری در این کشور رایگان است.

  11. اعزام دانشجو به فنلاند در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    اعزام دانشجو برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

اسکرول به بالا