071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دکترا در فنلاند

تحصیل دکترا در فنلاند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی شرایط تحصیل دکترا در فنلاند است. این روز ها به دلیل شرایط علمی در کل دنیا افراد زیادی هستند که برای مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف اقدام می کنند. در این مسیر لازم است تا در ابتدای راه با دانشگاه مورد نظر خود آشنا شوید. به عبارتی اگر تمایل دارید برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایید لازم است تا در ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را بیابید و سپس برای مقطع مورد نظر خود اقدام نمایید. پس از آن لازم است تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام نموده و سپس اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایید.

برای مهاجرت به فنلاند می توان از روش های گوناگونی اقدام نمود. از جمله راه های مهاجرت به کشور فنلاند عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به فنلاند،‌ مهاجرت کاری به فنلاند،‌ مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فنلاند،‌مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند و … . برای این که بتوانید از هر کدام از روش های مهاجرتی اقدام نمایید لازم است تا در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. از این رو بهترین توصیه این است که به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

تحصیل دکترا در فنلاند

کشور فنلاند همراه با مناظر باشکوه و زیبا با زیبایی طبیعی و فرصت های عالی تحقیقاتی در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. توسعه امکانات مدرن از یک سیستم عالی آموزش عالی پشتیبانی می کند که در بین دانشجویان بین المللی دکترا بسیار محبوب است. مناظر شگفت انگیز فنلاند ، شهر های امن و کیفیت بالای زندگی در فنلاند،‌ این کشور را به مکانی جذاب برای تحصیل تبدیل کرده است. در حقیقت پایتخت فنلاند به عنوان یکی از امن ترین شهر های جهان شناخته شده است.

مهم تر از تمام این ها این مسئله است که اکثر فنلاندی ها انگلیسی صحبت می کنند و دانشگاه های فنلاند تعداد زیادی از برنامه های مدرک دکتری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. امروزه دانشگاه های فنلاند به سرعت در حال پیشرفت هستند و با سیاست های جهانی خود دانشجویان بین المللی را برای استفاده از دوره های تحصیلی ترغیب می کنند. از این رو شما می توانید به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شده و بهترین و معتبر ترین مدارک را دریافت کنید.

برای این که بتوانید در دانشگاه های فنلاند تحصیل کنید لازم است تا در ابتدا ببینید کدام یک از دانشگاه های این کشور دوره دکتری را ارائه می دهند و در ارتباط با این دوره تحصیلی تحقیقات خود را تکمیل کنید. پس از اطلاع یافتن از شرایط تحصیلی در این کشور لازم است تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند اقدام نموده و مدارک خود را ارسال کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند نیز اقدام نموده و در این دوره ها مشغول به تحصیل شوید. اما در کنار همه این ها می خواهیم ببینیم چرا باید برای تحصیل دکتری در فنلاند اقدام نمود؟! در حقیقت به این پرسش پاسخ می دهیم که چرا تحصیل دکتری در فنلاند؟!

چرا تحصیل دکتری در فنلاند؟

در این بخش از مقاله به این مسئله می پردازیم که چرا فنلاند می تواند مکانی مناسب برای تحصیل دکتری باشد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود تا دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در فنلاند اقدام کنند و در سال جدید انتخاب خود را برای مقطع دکتری فنلاند بدانند. اما ببینیم چه شرایطی برای تحصیل دکتری در این کشور وجود دارد که فنلاند را به کشوری مناسب برای تحصیل کرده است.

اولین نکته این است که هزینه تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند بدون توجه به ملیت دانشجویان در نظر گرفته می شود و به عبارتی تحصیل دکتری در کشور فنلاند تا حد ممکن بدون هزینه می باشد. نکته بعدی و مزیت بعدی تحصیل در فنلاند این است که سیستم تحقیق و توسعه در این کشور برای مقطع دکتری بسیار فعال می باشد. با وجود بسیاری از رشته های دکتری می توان به پیوند تحقیق و توسعه با صنعت در این کشور اشاره کرد.

چرا تحصیل دکتری در فنلاند؟
چرا تحصیل دکتری در فنلاند؟

تا جایی که داشنجویان دکتری به راحتی می توانند مهارت های تحقیقی خود را در یک محیط به کار بگیرند و مشغول به کار در فنلاند شوند. نکته بعدی در زمینه کار در فنلاند و اجازه کار در این کشور می باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی و خصوصا دکتری در فنلاند اگر از اتحادیه اروپا باشند می توانند به راحتی در این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی کار گنند. دانشجویان بین المللی هم می توانند پس از تحصیل در فنلاند، ویزای فنلاند خود را به عنوان ویزای جست و جوی کار فنلاند برای یک سال دیگر تمدید کنند و به جست و جوی کار در این کشور بپردازند.

آیا تمایل دارید در ارتباط با تحصیل دکتری در این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید؟! ادامه این راهنمای مفصل مطالعاتی را پیگیری کنید تا از تمام شرایط تحصیلی دکتری اطلاعات کسب کنید.

دانشگاه های فنلاند برای تحصیل دکتری

در کشور فنلاند موسسات آموزش عالی در دو نوع وجود دارند. سیستم آموزش عالی فنلاند شامل موارد بسیاری می شود. چهرده دانشگاه در فنلاند وجود دارد که برنامه های دکتری را به طور کامل ارائه می دهند. این دانشگاه ها تحقیقات دانشگاهی مستقل را ترویج می کنند و آموزش عالی مقطه دکتری را بر اساس تحقیق ارائه می دهند. اما بیست و سه دانشگاه علوم کاربردی فنلاند برنامه های دکتری را ارائه نمی دهند.

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در رشته دکتری می توانید به دانشگاه های بین المللی این کشور ورود کنید. دانشگاه های فنلاند دارای رتبه بالایی در رنکینگ جهانی هستند و در واقع می توان گفت که هشت دانشگاه این کشور در بین پانصد دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. ببینیم که کدام یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی دارای رتبه هاب بالایی هستند. دانشگاه هلسینکی در رتبه بندی جهانی کیو اس دارای رتبه شصت و سه می باشد.

دانشگاه آلتو دارای رتبه سیصد و یک می باشد. دانشگاه اوولو در فنلاند دارای رتبه ای بین سیصد و یک تا چهارصد در رتبه بندی جهانی کیو اس می باشد. دانشگاه تمپر دارای رتبه ای بین دویست و پنجاه و یک تا سیصد می باشد و دانشگاه تورکو در رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا رتبه سیصد و پنجاه و یک را به خود اختصاص داده است. اطلاعات موجود در این بخش بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های آموزش عالی دنیا در سال دو هزار و بیست میلادی ارائه شده است.

آیا رتبه بندی دانشگاه های فنلاند برای تحصیلات دکتری اهمیت دارد؟

رتبه های دانشگاه می تواند به شما در انتخاب یک پروژه یا یک دوره دکترا کمک کند ، مشروط بر اینکه بدانید چه چیزی را باید جستجو کنید. در واقع بسته به نوع رشته تان می توانید یک دانشگاه و در نهایت یک دوره تحصیلی دکتری را برای خود انتخاب نمایید. رتبه بندی دانشگاه های فنلاند می تواند بر تحصیل شما البته با توجه به رشته تاثیر داشته باشد. برخی از رشته ها در برخی دانشگاه ها دارای رتبه بهتری هستند و این در حالی است که ممکن می باشد خود دانشگاه دارای رتبه پایین تری باشد.

در واقع به جای این که بخواهید رتبه دانشگاه را مورد بررسی قرار دهید لازم است تا ربته رشته مورد نظرتان را در دانشگاه بررسی کنید و ببینید که دانشگاه مورد نظر از نظر رشته تحصیلی شما در چه رتبه ای قرار گرفته است. این شرایط برای تحصیل دکتری بهتری خواهد بود. فنلاند دارای مراکز دانشگاهی نسبتا کمی است اما این مراکز تقریبا در تمام بخش های این کشور وجود دارند و دانشجویان می توانند به شهر های فنلاند که به عنوان شهر های دانشگاهی محسوب می شوند بروند و اقامت در فنلاند را در این شهر ها داشته باشند. دانشگاهی ترین شهر های فنلاند عبارتند از:  هلسینکی ، تورکو ، اوولو ، تامپره و جویواسکیل.

بررسی ساختار تحصیلی دکتری در فنلاند

در این بخش از مقاله به بررسی ساختار دکتری در فنلاند بپردازیم تا ببینم که شرایط تحصیل در این کشور چگونه است. در سال دو هزار و پنج میلادی مدارك تحصیلات عالی فنلاند با فرآیند بولونیا سازگار شد. به عنوان بخشی از این چهارچوب بولونیا ، مقطع دکتری فنلاند یک مدرک چرخه سوم است. فرایند بولونیا طیف وسیعی از کشورها را برای تشکیل منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) گرد هم آورده است.

اعضای EHEA در یک چارچوب مشترک سه چرخه را به اشتراک می گذارند که اجازه می دهد مدرک های یک کشور به راحتی در سایر کشورها تشخیص داده شود و اعتبار داشته باشد. در فنلاند پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو نوع مدرک در دسترس است. یکی مدرک دکتری و دیگری مجوز (lisensiaatin tutkinto) است. این مدرک دوره کوتاه تری است و تحصیل در آن دو سال طول می کشد. عموما این دوره را به عنوان صلاحیت پیش دکتری می شناسند.

انواع برنامه های دکتری در فنلاند

دو نوع دوره تحصیلی دکترا در کشور فنلاند وجود دارد. رایج ترین برنامه دکتری ملی است و برنامه بعدی دکتری تحقیقاتی استاندارد می باشد. برنامه های ملی دکتری به منظور جمع آوری محققان و امکانات در هر رشته در سطح کشور طراحی شده است. هر رشته در فنلاند دارای یک برنامه دکتری مرتبط است که در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. اگر نمی خواهید در این دوره ها تحصیل کنید می توانید مدل دیکر دکتری یعنی دکتری تحقیقاتی را در فنلاند انتخاب نمایید. مشابه سایر کشورها ، شما موضوع تحقیق خود را پیشنهاد داده و آن را به طور مستقل دنبال خواهید کرد.

انواع برنامه های دکتری در فنلاند
انواع برنامه های دکتری در فنلاند

طول دوره تحصیلی در فنلاند

سال تحصیلی فنلاند از اول آگوست آغاز می شود و در تاریخ 31 ژوئیه به پایان می رسد. دانشگاه ها در زمینه برنامه ریزی ترم های تحصیلی خود مختار هستند با این حال معمولا دو دوره وجود دارد. ترم پاییز و ترم بهار. همچنین برخی از موسسات بسته به دوره هایشان ، در طول تابستان ، ترم سوم نیز خواهند داشت.

شما به عنوان دانشجوی تمام وقت در مقطع دکتری در فنلاند تحصیل خواهید کرد. دقت کنید که پروژه های تحقیقاتی دکتری در فنلاند از سال اول شروع می شود. به موازات پروژه تحقیقاتی شما ممکن است لازم باشد که در دوره ها ، سمینارها و کنفرانس ها شرکت کنید که البته تماما باید در ارتباط با تحقیقات شما باشد. شما در طول تحقیق خود پایان نامه دکترا را تهیه خواهید کرد و این مؤلفه اصلی ارزیابی نهایی دکتری شما خواهد بود. تحصیل دکتری در فنلاند می تواند با کمک صنایع و شرکت های مختلف یا همکاری با اساتید دیگر باشد.

بورسیه های تحصیلی دکتری در فنلاند

درست است که عموما تحصیل دکتری در فنلاند رایگان است اما برای سایز هزینه های تحصیلی در فنلاند و همچنین هزینه های زندگی در فنلاند لازم است تا به بررسی مبحث بورسیه های تحصیلی در فنلاند بپردازیم. دقت کنید که این بورسیه های تحصیلی برای پرداخت هزینه های زندگی در فنلاند است.

بورسیه های تحصیلی فنلاند در روند های خاصی در دسترس است که عبارتند از: بورس های تحصیلی آژانس ملی آموزش فنلاند (EDUFI) با پرداخت هزار و پانصد یورو در ماه برای سه تا دوازده ماه،‌ بورس تحصیلی دولت فنلاند با پرداخت هزار و پانصد یورو در ماه برای تحصیل بین سه تا نه ماه در این کشور،‌ کمک های مالی Fulbright  با ارائه بین هزار تا هزار و پانصد یورو در ماه برای نه ماه تحصیل و … .

از طرفی دقت کنید که شما ممکن است از طرف دانشگاه خود به عنوان دانشجوی دکترا که تحت یک قرارداد کار می کند ، پذیرفته شوید که این مورد دکتری تحقیقاتی را شامل نمی شود. نکته دیگر این است که نیاز به مدرک زبان دکتری شما بسته به انتخاب برنامه ای که به زبان انگلیسی یا فنلاندی انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. توجه گنید که درخواست های دکترا فنلاند اغلب رقابتی است ، زیرا دانشگاه ها هزینه ای را پرداخت نمی کنند و فقط منابع مالی برای تعداد مشخصی از دانشجویان را در اختیار دارند. بنابراین ، ممکن است مجبور شوید مصاحبه را به عنوان بخشی از روند انتخاب تکمیل کنید.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دکترا در فنلاند

  1. آیا فنلاند کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله فنلاند یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را با امکانات مناسب دارد.

  2. تحصیل دکترا در فنلاند چه مزیت هایی دارد؟

    تحصیل دکتری در این کشور مزیت های زیادی همچون شرایط تحقیقات، هزینه تحصیل،‌بورسیه های مختلف و … دارد.

  3. زبان تحصیل دکترا در فنلاند چیست؟

    زبان تحصیل بسته به دوره می تواند انگلیسی یا فنلاندی باشد.

  4. آیا امکان بورسیه تحصیلی برای تحصیل دکترا در فنلاند وجود دارد؟

    بله بورسیه های تحصیلی مختلفی برای تحصیل دکترا در فنلاند ارائه می شود.

  5. هزینه تحصیل دکترا در فنلاند چقدر است؟

    تحصیل دکترا در فنلاند رایگان می باشد.

  6. بیشترین بورسیه های تحصیلی فنلاند چقدر است؟

    بیشترین بورسیه های تحصیلی دکتری در فنلاند هزار و پانصد یورو در ماه می باشد.

  7. کدام دانشگاه ها برای تحصیل دکترا در فنلاند مناسب هستند؟

    از جمله دانشگاه های فنلاند عبارتند از: دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آلتو، دانشگاه اوولو،‌دانشگاه تمبر و … .

  8. سال تحصیلی برای تحصیل دکترا در فنلاند از چه تاریخی شروع می شود؟

    سال تحصیلی فنلاند از اول آگوست آغاز می شود و در تاریخ 31 ژوئیه به پایان می رسد.

  9. چند نوع دوره برای تحصیل دکترا در فنلاند وجود دارد؟

    دو نوع دوره تحصیلی دکتری با عناوین دکتری ملی و دکتری تحقیقاتی در این کشور وجود دارد.

  10. تحصیل دکترا در فنلاند بر اساس چه فرایندی است؟

    تحصیل دکترا در فنلاند بر اساس فرایند بولونیا می باشد.

  11. شهر های دانشگاهی فنلاند کدام ها هستند؟

    شهر های دانشگاهی عبارتند از: هلسینکی ، تورکو ، اوولو ، تامپره و جویواسکیل.

اسکرول به بالا