071-91009294  | 021-88724227  |

تجارت و کار در روسیه

تجارت و کار در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قبل از اینکه شما یک کسب و کار را در مسکو آغاز کنید، مهم است که این موضوع را درک کنید که چگونه همه چیز در این شهر متفاوت انجام می شود. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تجارت و کار در روسیه در اختیار شما قرار می دهد.

انجام کسب و کار در روسیه آسان نیست. حتی امروزه، با توجه به وضعیت اقتصادی، خطرات بسیار زیاد وجود دارد. امنیت یک مسئله است که باید در هر مرحله مورد توجه قرار گیرد، نظام حقوقی قادر به ارائه سطوح مختلف می باشد، آسایش برای سرمایه گذاری خارجی و کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد. با این وجود، روسیه توسط ثروت خود و منابع طبیعی و نیروی کار تحصیل کرده ارزان، همچنان به جذب کسب و کارهای بزرگ می پردازد. راه اندازی تجارت و کار در روسیه جزو یکی از شرایط و راه های مهاجرت به روسیه می باشد.

شرایط تجارت و کار در روسیه

خوب است این مسئله را به یاد داشته باشید، برای موفقیت در دنیای کسب و کار شما نیاز به درک شرایط روسیه و روس ها دارید. این مطلب از یکی از نویسنده های مسکو بیان شده که : “هیچ چیز خوبی تا به حال در این کشور اتفاق نیافتاده است، و این چیزی است که باعث می شود این کشور بسیار جالب باشد.”

دگردیسی بی پایان در تجارت و کار در روسیه

روس در طول تاریخ خود کسری ها و قحطی های بی پایانی را تجربه کرده است، اما اکنون زمانی است که مردم همه چیز را از طریق تماس تلفنی خریداری میکنند، اما زمانی وجود داشت که آیتم ها از مغازه ها جمع آوری شده بودند و مردم پشت مغازه ها با قفسه های خالی به انتظار منابع نشسته بودند.

امروز مراکز خرید، فروشگاههای متعدد و سوپر مارکت های زیادی در شهرهایی مانند سن پترزبورگ و مسکو وجود دارند. هایپرمارکت های خرید با پول نقد در حومه شهرستانها وجود دارد.

تجارت و کار در روسیه

کلید موفقیت در تجارت و کار در روسیه

دانستن روح روسی کلیدی برای بقا و موفقیت در روسیه است. روسها صبر  و تحمل زیادی را در شرایط غیر قابل تحمل برای بقا نشان داده اند. روس ها دستاوردهای خود را در مقیاس بزرگی در شرایط مختلفی، چه در زمینه هنر، علوم و یا ارتش ارائه کرده اند. روسها مجریان بزرگی در درک ایمان کامل و تعهد هستند.

قوانین تجارت و کار در روسیه

به گفته یکی از مدیران منابع انسانی در روسیه: “در روسیه شرایط کار روزانه را می توان به یک جنگل تشبیه کرد که در آن شما واقعا نمی دانید در دقیقه بعدی در چه شرایطی قرار می گیرید.”

  • امنیت شخصی در شرکت های بزرگ یک مشکل عمده در تمام شهرهای این کشور است. گرفتن چک های تضمین از کارکنان و پیمانکاران فرعی، چه محلی و خارجی در روسیه حیاتی می باشد.
  • بازپرداخت خسارات وارده به کسب و کار، راه حل های قانونی برای جلوگیری از تقلب و بهبود خسارت تقریبا غیر موجود است. استفاده از مشاور حقوقی در روسیه برای حفظ منافع بسیار مفید است. قوانین حاکم بر مالکیت در این کشور در مراحل ابتدایی خود هستند.
  • کسب و کار سلسله مراتبی نیز در این کشور وجود دارد، قبل از تصمیم گیری یک جلسه با تصمیم گیرندگان این کسب و کار باید تشکیل شود. مطالعه قبل از شروع کسب و کار ضروری است.
  • روسها با نام و نام خانوادگی خود و نام پدر خود شناخته می شوند. به عنوان مثال – الکساندر پتروویچ – که به معنای واقعی کلمه به معنی الکساندر پسر پیتر می باشد.
  • روس بحث خود را مستقیما بیان می کنند. این مسئله مفید است زیرا عامل سودآوری در مراحل اولیه این نشست می باشد، اما به یاد داشته باشید آنها سازش بیش از حد را به عنوان نشانه ی ضعف در نظر میگیرند. اغلب توافق نهایی به عنوان توافق نهایی واقعی نیست و ممکن است یک معامله بهتر در انتظار شما باشد یا آنها اعتراض خود را نگه داشتند تا بعد به اطلاع شما برسانند. هنگامی که یک معامله به نتیجه میرسد، آنها اغلبا آن را با یک لیوان ودکا مهر و موم می کنند، و این گونه معامله را دیگر روس ها رد نمی کنند.
  • وقت شناسی یک نقطه قوی از روس ها نیست، اما آنها از خارجی ها انتظار وقت شناس بودن را دارند.
  • به گفته بوروکرات صبر یک فضیلت است. در ادارات دولتی روسیه، هدایای کوچک و پول می تواند معجزه کند. مهم است چگونگی کار سیستم های رسمی و “غیر رسمی” روسیه را بدانید.
  • مهاجرین باید نسبت به زیردستان و همکاران روسی خود انعطاف پذیر باشند. برای دریافت بهترین نتیجه، و همچنین ایجاد انگیزه در آنها، به آنها اجازه احساس امنیت بدهند و اجازه دخند که صدای احساسات خود را به گوش دیگران برسانند. هرگز سعی نکنید ایده های خود را به همکاران روسی خود، به زور بقبولانید.

به یاد داشته باشید که چه مقدار باز کردن پتانسیل انسانی برای کارکنان روسی مهم است اگر یک شرکت خارجی در روسیه از این مسئله آگاهی داشته باشد موفق است. گاهی اوقات جو شرکت، مزایای غیر پولی و تضمین آینده با ثبات برای افراد روسی از حقوق و دستمزد مهم تر است.

قوانین و مقررات روسیه و آداب و رسوم اجتماعی

مهمان نوازی یک فضیلت افراد روسیه است و افراد روسی در خانه رفتاری بسیار متفاوت از رفتار با شما در محل کار می باشد. این یک افتخار است زمانی که به یک خانه روسی دعوت می شوید و باید بدانید که مقررات خاصی دارد به یاد داشته باشید در هنگام مراجعه به یک خانه روسیه برای اولین بار وجود دارد:

  • وقتی به جایی دهوت شدید یک هدیه همراه خود داشته باشید. این هدایا میتواند شراب، کیک، شکلات و گل برای قدردانی باشند. گل باید به صورت اعداد فرد داده باشد و توجه کنید که گل رز زرد نباشد، چون که نشانه ی جدایی است.
  • لرزش دست ها و یا بوسه در سراسر این کشور نشانه بد شانسی است. حتما قبل از دست دادن دستکش خود را در بیاورید. از شما انتظار می رود کفش خود را قبل از ورود به خانه در بیاورید.
  • اگر به طور سنتی به عنوان مهمان یک خانه شدید یک جدول پر از غذا و نوشیدنی بلافاصله پس از ورود به خانه به شما تعارف خواهد شد، هر چند امروزه تحت تأثیر رفتار «اروپایی» به طور فزاینده در حال تغییر است. در مهمانی از شما انتظار می رود در مکالمه مشارکت فعال داشته باشید.
  • شما باید آماده قبول تمام مواد غذایی و الکل ها باشید، روس ها از نوشیدنی های خود لذت می برند، اگر شما مهمان شدید باید این کار را به صورت سنجیده انجام دهید.
  • روسها یک فرم به خصوص منحصر به فرد دارند. شما بایستی با نگاه کردن آن را بیاموزید و یادگیری آن از شما انتظار می رود، و همچینی از شما انتظار می رود بازی تست کالباس را یاد بگیرید که بسیار سرگرم کننده است.
  • اغلب میزبان در مورد سفرهای خود، اموال و یا دستاوردهای باارزش خود صحبت می کند. آنها حتی ممکن است آلبوم های خانوادگی خود را پیش شما آورده و به شما نشان دهند. مطمئن باشید که برای این مسائل قدردانی خود را نشان دهید. اغلب آنها راهی برای باز کردن مبحث صحبت کردن با مهمان پیدا میکنند. روس ها می تواند منتقد و طنز پرداز بزرگی باشند.
  • شام بر در اواخر شب صرف می شود و اغلب تعداد زیادی از نوشیدنی همراه با آن صرف می شود و در حین صرف شام صحبت کردن با صدای بلند وجود دارد. تشریفات بیش از حد مورد انتظار نیست. به یاد داشته باشید بهترین کار در هنگام مهمانی این است که، به اعضای منزل احترام بگذارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

اسکرول به بالا