071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

پزشکان غیر اروپایی که قصد کار کردن و اخذ ویزای کاری دانمارک را دارند باید برای مجوز کار پزشکی در دانمارک درخواست دهند. یکی از شرایط درخواست مجوز کار پزشکی، داشتن مهارت زبان دانمارکی است. این دست شرایط تحت عنوان برنامه مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک 2019 ویزایXG1 انجام می شود که مراحل و ضوابط آن را کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در ادامه این مقاله ذکر کرده اند.

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک 2019

پروسه اخذ مجوز و ارائه مدارک لازم به ملیت متقاضی و کشوری که متقاضی مدرک پزشکی خود را دریافت کرده است، بستگی دارد. تا زمانی که مجوز کار دانمارکی و مجوز کار پزشکی را دریافت کنید، از هر تغییری در انجام پروسه مجوز مطلع خواهید شد. طبق قانون مجوز دانمارک، پزشکان موظفند کار طبابت خود را با دقت و درست انجام دهند. این قانون برای بیماران، خویشاوندان، سایر پزشکان و غیره نیز صادق است. مقامات دانمارک صلاحیت هر پزشک را برای صدور مجوز ارزیابی می کنند. پس از اخذ مجوز کار و مجوز پزشکی دانمارک می توانید برای آموزش های تخصصی درخواست دهید.

ویزای XG1 دانمارک چیست

برای اخذ مجوز کار و مجوز اقامت و تحصیل پزشکی در دانمارک باید به صورت بلند مدت در این کشور اقامت داشته باشید یا حقوق بگیر باشید. ویزاهای مختلفی برای اهداف گوناگون اقامت، کار و غیره در دانمارک وجود دارد. پزشکان و دندان پزشکانی که قصد اقامت در دانمارک را دارند و واجد شرایط اخذ مجوز کار پزشکی یا دندانپزشکی هستند، باید برای ویزای XG1 درخواست دهند.

ویزای XG1 دانمارک چیست
ویزای XG1 دانمارک چیست

شرایط و مدارک اخذ ویزای XG1

  1. اصل پاسپورت امضا شده که حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت در دانمارک اعتبار داشته باشد و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.
  2. کپی رنگی تمام صفحات پاسپورت ( از جمله صفحات خالی) ؛ صفحات اصلاحیه آخر پاسپورت برای ویزاهای دانمارک مناسب نیستند.
  3. فرم درخواست XG1

نکته مهم: متقاضیان باید حداکثر تا 10 روز پس از ارسال فرم درخواست شخصا به VFS مراکز ویزای دانمارک که توسط Travisa Outsourcing در ایالات متحده اداره می شود، مراجعه کنند. مراجعه حضوری برای این پروسه و ارسال درخواست ویزا ضروری است.

سایر فرم ها:

مدارکی که مقامات پزشکی و بهداشت دانمارک، شرایط تحصیلی پزشکی شما را برای مجوز پزشکی / دندانپزشکی ارزیابی می کنند.

داشتن تمکن مالی:

مدارکی که نشان دهد متقاضی توانایی تامین هزینه های خود (و خانواده در صورت وجود ) را در سال اول اقامت دارد. صورت حساب بانکی تنها باید به نام متقاضی باشد.

دستورات ویژه:

از 15 می 2014 برای کشورهای شنگن، ثبت اثر انگشت تمام متقاضیان برای اخذ ویزا اجبارای شده است. اولین ویزای بیومتریک شنگن باید شخصا در سفارت، کنسولگری کل یا کشور متقاضی درخواست شود. اثر انگشت به مدت 4 سال و 11 ماه معتبر است که در این مدت می توانید درخواست ویزا را به کنسولگری ایمیل کنید.

مدارک مورد نیاز اقدام برای ویزای XG1 برای پزشکان و دندانپزشکان

  1. فرم درخواست XG1
  2. کپی رنگی از تمام صفحات پاسپورت از جمله جلد و صفحات خالی
  3. پیش از اسکن، اصل پاسپورت را با کپی آن تطابق دهید.
  4. مدارک اتخاذ شده از سازمان پزشکی و بهداشت دانمارک (Danish Health and Medicines Authority) که شرایط اولیه پزشکی متقاضی را برای دریافت مجوز پزشکی/ دندانپزشکی ثابت کند.
  5. مدارکی که تمکن مالی خود (و خانواده در صورت وجود) را در سال اول اقامت اثبات کند.

مشخصه های بیومتریک مورد نیاز برای کارت اقامت:

اگر درخواست خود را در دانمارک و یا در کشور خود در کنسولگری یا سفارت دانمارک ارسال کرده اید، برای ثبت اطلاعات بیومتریک ( عکس دیجیتال و اثر انگشت) باید شخصا به این مراکز مراجعه کنید. در صورتی که درخواست خود را در کنسولگری دانمارک ارسال کرده اید، باید شخصا به آن سازمان مراجعه کنید و دو قطعه عکس با خود به همراه داشته باشید.

پس از ورود به دانمارک، مشخصه های بیومتریک شما ( عکس دیجیتال و اثر انگشت) ثبت خواهد شد. اگر درخواست شما از طریق پست یا فکس و یا توسط شخص ثالث مانند وکیل ارسال شده باشد، باید برای ثبت مشخصه های بیومتریک طی 14 روز پس از ارسال درخواست شخصا به سازمان مربوطه مراجعه کنید.

اگر از طریق سفارتخانه یا کنسولگری درخواست خود را ارسال کرده اید، باید طی 14 روز پس از ارسال درخواست، شخصا به سازمان مربوطه مراجعه کنید و دو قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت با خود به همراه داشته باشید. در زمان مراجعه به سازمان برای ثبت اطلاعات بیومتریک، لطفا کپی سه صفحه نخست فرم درخواست تکمیل شده را با خود به همراه داشته باشید. مقامات با این کپی، اطلاعات بیومتریک یا عکس را با فرم درخواست تطابق می دهند. نکته مهم: تا زمانی که مشخصه های بیومتریک یا عکس شما ثبت و ارسال نشود، پروسه درخواست آغاز نخواهد شد.

تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی از طرف نظام پزشکی دانمارک جهت اقدام برای ویزای XG1

ECFMG و سازمان امنیت بیماران دانمارک (Danish Patient Safety Authority) برای تایید مدرک پزشکی متقاضیان مجوز در دانمارک همکاری می کنند. مدرک تحصیلی پزشکی شهروندان غیر اروپایی و یا افرادی که مدرک پزشکی خود را از کشورهای غیر اروپایی دریافت کرده اند، باید پیش از ارسال درخواست، مورد تایید EPIC قرار گرفته باشد.

Patient Safety Authority Danish درخواست پزشکانی که مدرک خود را در یک دوره بیشتر از 6 سال اتخاذ کرده اند، رد خواهد کرد، مگر در صورتی که در این دوره متقاضی به مدت 12 ماه سابقه کار داشته باشد. متقاضیان برای تایید مدرک توسط EPIC باید مراحل زیر را انجام دهند:

  • مرحله اول: ایجاد یک حساب EPIC

ابتدا دستور العمل ایجاد حساب را با دقت مطالعه کنید. پس از اینکه ECFMG درخواست شما را پردازش کرد و حساب EPIC ایجاد شد، ECFMG اطلاعات ورود را به ایمیل شما ارسال می کند و پس از آن می توانید وارد حساب EPIC خود شوید.

  • مرحله دوم: تایید هویت توسط EPIC

برای تایید هویت توسط EPIC باید اطلاعات شخصی و هویتی خود را در فرم EIF وارد کنید. پس از پذیرش این فرم توسط ECFMG شما می توانید مدارک لازم را به Danish Patient Safety Authority برای تأیید منبع اصلی آپلود کنید.

  • مرحله سوم: آپلود مدارک مورد نیاز برای تأیید منبع اصلی از طریق EPIC و انتخاب Danish Patient Safety Authority برای دریافت گزارش EPIC پس از تایید مدرک

به حساب EPIC خود وارد شوید و مدارک مورد نیاز زیر را برای تایید منبع اصلی آپلود نمایید:

  1. آخرین مدرک تحصیلی پزشکی
  2. رونوشت نمرات مدرک تحصیلی مدرسه پزشکی (آپلود رونوشت نمرات تمام دروس مرتبط با پزشکی از جمله عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب، پوست و غیره الزامی است.)
  3. مجوز طبابت صادر شده از طرف مقامات بهداشت کشوری که اخیرا در آن مشغول به کار بوده اید. اگر هنوز مجوز طبابت خود را از هیچ کشوری دریافت نکرده اید و نمی توانید این مدرک را ارسال کنید، لطفا پیش از آپلود دو مدرک دیگر به سایت Danish Patient Safety Authority مراجعه کنید.

شرایط گذراندن دوره زبان در دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان از طریق ویزای XG1

قبل از ارسال درخواست برای مجوز دانمارکی به دانشکده ایمنی بیمار دانمارکی، ابتدا باید حساب ( EPIC) را در کمیته آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG)، ایالات متحده آمریکا ایجاد کنید تا مدارک تحصیلی پزشکی خود را تایید کنید. هنگامی که شما مدارک پزشکی خود را به کمیته آموزشی فارغ التحصیلان خارجی( ECFMG) ارسال کرده اید، باید فرم درخواست ما را که در دانشکده ایمنی بیمار دانمارکی یافت می شود را پر کنید و آن را به صورت الکترونیکی بفرستید. پس از دریافت هر ۳ گزارش( EPIC) درخواست خود را با تمام مدارک مورد نیاز، مدارک تحصیلی خود را از طریق پست به دانشکده ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

قبل از اینکه بتوانید برای آزمایشات پزشکی و دوره قانونی بهداشت دانمارک ثبت نام کنید،نیاز است که در آزمون زبان prøve i dask3 ( امتحان دانمارکی ۳) قبول شوید و حداقل نمرات ۱۰،۷،۷ را به دست آورید. آزمون زبان دو بار در سال در ماه مه / ژوئن و در ماه نوامبر / دسامبر برگزار می شود و شما می توانید امتحان را از مراکز مختلف زبان در دانمارک دریافت کنید. قبل از ارسال درخواست و مدارک تحصیلی رسمی خود می توانید آزمون زبان را بیابید.

با این حال، قبل از درخواست ثبت نام باید کمتر از ۱۲ ماه زمان را قبول شده باشید مگر اینکه ثابت کنید که در دوره بعد از قبول شدن آزمون زبان دائماً در دانمارک اقامت داشته اید. برای ثبت نام آزمون های پزشکی، ما ابتدا باید شواهد و مدارک خود را برای آزمون زبان منتخب تایید کنیم. آزمون های پزشکی شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی است و دو بار در سال برگزار می شود. آزمون کتبی در ماه مارس و سپتامبر و آزمون شفاهی در ماه مه و نوامبر برگزار می شود.

شرایط گذراندن دوره زبان در دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان از طریق ویزای XG1
شرایط گذراندن دوره زبان در دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان از طریق ویزای XG1

دوره تحصیلی در قوانین بهداشت دانمارک

برای ثبت نام در دوره تحصیلی در قوانین بهداشت دانمارکی، ابتدا باید شواهد و مدارک خود را در مورد آزمون منتخب دریافت کنیم.این یک دوره ۳ روزه است که شامل ۳ ماژور ( واحد) از دو گروه آموزشی و کار گروهی است. در انتهای دوره یک آزمون کتبی وجود دارد. این دوره معمولا ۴ الی ۵ بار در سال برگزار می شود.

اشتغال برای اهداف انطباق و آموزش

هنگامی که شما آزمون های پزشکی و دوره تحصیلی در قانون بهداشت دانمارک را گذرانده اید، باید برای مقاصد انطباق و تربیت (ارزشیابی ها) اقدام کنید. مدت زمان به این بستگی دارد که آیا شما صلاحیت مدارک تخصصی را دارید یا خیر. شما باید این موقعیت را بعد از 12 ماه پس از گذراندن آخرین آزمون پزشکی یا دوره تحصیلی قانونی بهداشت دانمارک به دست بیاورید، شما باید برای خودتان یک سمت شغلی خالی پیدا کنید.حقوق و دستمزد شما تحت شرایط اشتغال عمومی قرار دارد. قبل از شروع کار، باید مجوز ارزیابی را بدست آورید.

شرایط تایید مدرک و اخذ مجوز کار پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک از طریق ویزای XG1

آزمون پزشکی

پس از قبولی در آزمونی Danish 3 و ارائه مدارک به مقامات می توانید در آزمون کتبی و شفاهی پزشکی و دوره قوانین پزشکی دانمارک شرکت کنید. این آزمون ها به زبان دانمارکی و رایگان می باشند و به شما سه بار فرصت شرکت در هر آزمون و دوره قوانین پزشکی داده خواهد شد.

آزمون کتبی پزشکی

این آزمون به زبان دانمارکی می باشد و در دانشگاه کپنهاگن برگزار می شود. مدت آزمون 4 ساعت است و شامل سوالاتی در زمینه پزشکی و جراحی بین المللی می باشد.سطح این آزمون با سطحی که فارغ التحصیلان پزشکی لازم است داشته باشند، مطابقت دارد. جواب آزمون به صورت رد یا قبول مشخص می شود.

آزمون شفاهی پزشکی

آزمون شفاهی پزشکی به زبان دانمارکی می باشد و در دانشگاه کپنهاگ برگزار می گردد. مدت این آزمون 2 ساعت است.در طول آزمون به ایستگاه های مختلف می روید و به صورت یک به یک توسط بازرسی بی طرف و حتی با بیماری واقعی یا شبیه سازی شده، آزموده می شوید. ممکن است در یک ایستگاه از شما بخواهند مهارت های نجات زندگی را نشان دهید ودر دیگر ایستگاه ها لازم باشد علائم را پیدا کنید، بیماری را تشخیص و نحوه درمان بیماری را توضیح دهید. نتیجه این آزمون به صورت رد یا قبول مشخص می شود.

دوره قوانین پزشکی دانمارک

این دوره آموزشی به زبان دانمارکی برگزار می شود و ت تحت نظر مقامات سلامت و پزشکی دانمارک می باشد.مدت دوره سه روز است و هر روز با آزمونی کوچک همراه است. زمانی دوره قوانین پزشکی دانمارک برگزار خواهد شد که تعداد شرکت کنندگان به حد نساب رسیده باشد. پس از آنکه این دوره سازمان بندی شد، می توانید اطلاعات مربوط به ثبت نام، محتوا و غیره را در وب سایت مربوطه مشاهده کنید.

درخواست کار با هدف تطبیق و آموزش

پس از آنکه در آزمون Danish 3 پذیرفته شدید، آزمون های کتبی و شفاهی را پشت سر گذاشتید و دوره قوانین پزشکی دانمارک را با موفقیت به اتمام رساندید، می توانید به دنبال پیدا کردن موقعیتی با هدف تطبیق و آموزش باشید . در این شرایط به شما حقوق خواهند داد و طبق شرایط کلی استخدام، کار خواهید کرد. در نتیجه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک برای شما به فعالیت گسترده در بازار کار تبدیل خواهد شد. به منظور کسب اطلاعات اضافی می توانید با مشاورین دفاتر شیراز و اصفهان موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

[/vc_column_text][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_telegram”][carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ to_show=”6″ category=”work”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_adversit-2″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_telegram”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_adversit-1″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_denmark”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”thefox_new-posts-work”][/vc_column][/vc_row]

سوالات متداول در مورد مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

1 . شرایط تایید مدرک و اخذ مجوز کار پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک از طریق ویزای XG1چیست ؟

  • آزمون پزشکی
  • آزمون کتبی پزشکی
  • آزمون شفاهی پزشکی
  • دوره قوانین پزشکی دانمارک
  • درخواست کار با هدف تطبیق و آموزش

2- برای ثبت نام در دوره تحصیلی در قوانین بهداشت دانمارکی چه کاری باید انجام دهید ؟

ابتدا باید شواهد و مدارک خود را در مورد آزمون منتخب دریافت کنیم.این یک دوره ۳ روزه است که شامل ۳ ماژور ( واحد) از دو گروه آموزشی و کار گروهی است. در انتهای دوره یک آزمون کتبی وجود دارد. این دوره معمولا ۴ الی ۵ بار در سال برگزار می شود.

3- شرایط برای اشتغال برای اهداف انطباق و آموزش جهت ثبت نام در قوانین بهداشتی دانمارک چیست ؟

هنگامی که شما آزمون های پزشکی و دوره تحصیلی در قانون بهداشت دانمارک را گذرانده اید، باید برای مقاصد انطباق و تربیت (ارزشیابی ها) اقدام کنید. مدت زمان به این بستگی دارد که آیا شما صلاحیت مدارک تخصصی را دارید یا خیر. شما باید این موقعیت را بعد از 12 ماه پس از گذراندن آخرین آزمون پزشکی یا دوره تحصیلی قانونی بهداشت دانمارک به دست بیاورید، شما باید برای خودتان یک سمت شغلی خالی پیدا کنید.حقوق و دستمزد شما تحت شرایط اشتغال عمومی قرار دارد. قبل از شروع کار، باید مجوز ارزیابی را بدست آورید.

4- تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی از طرف نظام پزشکی دانمارک جهت اقدام برای ویزای XG1چگونه است ؟

سازمان امنیت بیماران دانمارک (Danish Patient Safety Authority) برای تایید مدرک پزشکی متقاضیان مجوز در دانمارک همکاری می کنند. مدرک تحصیلی پزشکی شهروندان غیر اروپایی و یا افرادی که مدرک پزشکی خود را از کشورهای غیر اروپایی دریافت کرده اند، باید پیش از ارسال درخواست، مورد تایید EPIC قرار گرفته باشد.Patient Safety Authority Danish درخواست پزشکانی که مدرک خود را در یک دوره بیشتر از 6 سال اتخاذ کرده اند، رد خواهد کرد، مگر در صورتی که در این دوره متقاضی به مدت 12 ماه سابقه کار داشته باشد.

5- متقاضیان برای تایید مدرک توسط EPIC باید چه اقداماتی انجام دهند ؟

  • مرحله اول: ایجاد یک حساب EPIC
  • مرحله دوم: تایید هویت توسط EPIC

6- شرایط گذراندن دوره زبان در دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان از طریق ویزای XG1کدامند ؟

قبل از ارسال درخواست برای مجوز دانمارکی به دانشکده ایمنی بیمار دانمارکی، ابتدا باید حساب ( EPIC) را در کمیته آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی ( ECFMG)، ایالات متحده آمریکا ایجاد کنید تا مدارک تحصیلی پزشکی خود را تایید کنید. هنگامی که شما مدارک پزشکی خود را به کمیته آموزشی فارغ التحصیلان خارجی( ECFMG) ارسال کرده اید، باید فرم درخواست ما را که در دانشکده ایمنی بیمار دانمارکی یافت می شود را پر کنید و آن را به صورت الکترونیکی بفرستید. پس از دریافت هر ۳ گزارش( EPIC) درخواست خود را با تمام مدارک مورد نیاز، مدارک تحصیلی خود را از طریق پست به دانشکده ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

7- قبل از اینکه بتوانید برای آزمایشات پزشکی و دوره قانونی بهداشت دانمارک ثبت نام کنید شرایط چگونه است ؟

،نیاز است که در آزمون زبان prøve i dask3 ( امتحان دانمارکی ۳) قبول شوید و حداقل نمرات ۱۰،۷،۷ را به دست آورید. آزمون زبان دو بار در سال در ماه مه / ژوئن و در ماه نوامبر / دسامبر برگزار می شود و شما می توانید امتحان را از مراکز مختلف زبان در دانمارک دریافت کنید. قبل از ارسال درخواست و مدارک تحصیلی رسمی خود می توانید آزمون زبان را بیابید.

8- مدارک مورد نیاز اقدام برای ویزای XG1 دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان چیست ؟

  • فرم درخواست XG1
  • کپی رنگی از تمام صفحات پاسپورت از جمله جلد و صفحات خالی
  • پیش از اسکن، اصل پاسپورت را با کپی آن تطابق دهید.
  • مدارک اتخاذ شده از سازمان پزشکی و بهداشت دانمارک (Danish Health and Medicines Authority) که شرایط اولیه پزشکی
  • متقاضی را برای دریافت مجوز پزشکی/ دندانپزشکی ثابت کند.
  • مدارکی که تمکن مالی خود (و خانواده در صورت وجود) را در سال اول اقامت اثبات کند.

9- شرایط و مدارک اخذ ویزای XG1 دانمارک چیست ؟

  • اصل پاسپورت امضا شده که حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت در دانمارک اعتبار داشته باشد و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.
  • کپی رنگی تمام صفحات پاسپورت ( از جمله صفحات خالی) ؛ صفحات اصلاحیه آخر پاسپورت برای ویزاهای دانمارک مناسب نیستند.
  • فرم درخواست XG1

10- مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک 2019 چگونه است ؟

پروسه اخذ مجوز و ارائه مدارک لازم به ملیت متقاضی و کشوری که متقاضی مدرک پزشکی خود را دریافت کرده است، بستگی دارد. تا زمانی که مجوز کار دانمارکی و مجوز کار پزشکی را دریافت کنید، از هر تغییری در انجام پروسه مجوز مطلع خواهید شد. طبق قانون مجوز دانمارک، پزشکان موظفند کار طبابت خود را با دقت و درست انجام دهند. این قانون برای بیماران، خویشاوندان، سایر پزشکان و غیره نیز صادق است. مقامات دانمارک صلاحیت هر پزشک را برای صدور مجوز ارزیابی می کنند. پس از اخذ مجوز کار و مجوز پزشکی دانمارک می توانید برای آموزش های تخصصی درخواست دهید.

نظرات کاربران

  • توسط شکوه
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام . با توجه به تجربه کسانی که این راه رو رفتن حدودا چقدر طول میکشه که جواب رای از danish patient safety authority و epic به دستمون برسه؟؟؟ و اینکه کلا بین کشورهای آلمان ، اتریش، دانمارک و سوئد کدوم کشور سرعت معادلسازی و ارزشیابی مدرک دنداپزشکی رو زودتر انجام میده؟ فرض بر اینکه زبان را در حد مورد نیاز بلد باشیم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 19, 1399
      نفر
      نفر

      سلام
      مدت زمان انجام پروسه تایید مدارک برای هر کشور متفاوت است و بسته به شرایط شما ممکن است کشور انتخابی متفاوت باشد. اما در نظر داشته باشید زمان انجام سوئد نسبت به کشور های دیگر مانند دانمارک و آلمان کمی کوتاهتر است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا