071-91009294  | 021-88724227  |

کار پزشک عمومی در دانمارک

کار پزشک عمومی در دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در دانمارک ، پزشک عمومی دروازه ورود به سیستم مراقبت های بهداشتی است. پزشک عمومی نقطه اصلی تماس بیمار با سیستم مراقبت های بهداشتی است و 90٪ از کل موارد پزشکی توسط پزشک عمومی اداره می شود. پزشکان عمومی مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه ، درمان و هماهنگی خدمات متخصصان مختلف مراقبت های درمانی را بر عهده دارند. پس از مشورت با پزشک، بیماران ممکن است به بیمارستان، معالجه توسط پزشک متخصص یا خدمات پیشگیرانه مانند کاهش وزن یا ترک سیگار ارجاع داده شوند. در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد نوشته شده است درباره کار پزشک عمومی در دانمارک اطلاعات بیشتری دریافت خواهید کرد.آنچه در این مقاله می خوانید:

  • دریافت مجوز فعالیت مستقل پزشکی در دانمارک
  • تایید مدارک تحصیلی پزشکی در دانماک
  • آزمون زبان دانمارکی
  • آزمون پزشکی دانمارک
  • دوره قوانین بهداشت دانمارک
  • کار غیر مستقل جهت همگام شدن با محیط و تکمیل آموزشات دانمارک
  • مجوز اقامت و کار پزشکان در دانمارک
  • درآمد پزشکان عمومی در دانمارک

دریافت مجوز فعالیت مستقل پزشکی در دانمارک

برای دریافت مجوز فعالیت مستقل پزشکی در دانمارک باید در ابتدا مدرک تحصیل پزشکی شما تأیید شود و تعدادی از امتحانات را پشت سر بگذرانید. هزینه صدور تاییدیه فعالیت پزشکی در دانمارک DKK 1206 است. برای این منظور باید موارد زیر را انجام دهید:

  • تایید مدارک تحصیلی پزشکی
  • قبولی در آزمون زبان دانمارکی
  • تأیید برگه معاینات پزشکی
  • درخواست مجوز از سازمان بهداشت دانمارک
  • قبولی در چندین آزمون پزشکی
  • گذراندن دوره قوانین بهداشت و درمان دانمارک
  • کار مستقل جهت همگام شدن با محیط و تکمیل آموزشات

در ادامه هر یک از این موارد به صورت جداگانه شرح داده شده است:

تایید مدارک تحصیلی پزشکی در دانماک

برای اینکه شما به عنوان پزشک مجاز در دانمارک مشغول به کار شوید و در معاینات پزشکی شرکت کنید، باید ابتدا مقامات بهداشت و پزشکی دانمارک، ارزیابی مثبتی در مورد مدارک پزشکی شما انجام دهند.قبل از ارسال درخواست مجوز دانمارکی به مرجع امنیت بیماران دانمارکی، ابتدا باید یک حساب EPIC در کمیسیون آموزشی دانش آموختگان پزشکی خارجی (ECFMG،) ایجاد کنید تا مدارک پزشکی شما تایید اعتبار شوند. بعد از اینکه مدارک پزشکی خود را در ECFMG بارگذاری کردید، باید فرم درخواست در وب سایت سازمان امنیت بیمار دانمارک را پر کنید و آن را به صورت الکترونیکی ارسال نمایید. پس از دریافت هر سه گزارش EPIC، باید درخواست خود را به همراه تمام مدارک رسمی لازم از طریق پست به مرجع ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

آزمون زبان دانمارکی

پس از آنکه اداره بهداشت و پزشکی دانمارک مدارک پزشکی خارجی شما را تایید کرد، قبل از هر چیز باید یک آزمون زبان دانمارکی به نام 3 آزمون دانمارکی (Prøve i Dansk 3) را پشت سر بگذارید . این آزمون شامل دو بخش است و باید بخش ارتباط شفاهی این آزمون را با نمره 10 پشت سر بگذارید و در هر دو آزمون کتبی و آزمون درک مطلب نمره 7 بگیرید.آزمون زبان دو بار در سال در ماه می / ژوئن و نوامبر / دسامبر برگزار می شود و می توانید از طریق مراکز مختلف زبان در دانمارک در این آزمون شرکت کنید. قبل از ارسال درخواست و مستندات مربوط به مدارک رسمی، می توانید در آزمون زبان شرکت کنید. با این وجود ، شما باید کمتر از 12 ماه قبل از ثبت نام در درخواست مجوز فعالیت پزشکی در دانمارک این آزمون را پشت سر گذاشته باشید مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در دوره بعد از قبولی در آزمون زبان، بطور مداوم در دانمارک اقامت داشته اید.

آزمون پزشکی دانمارک

پس از گذراندن 3 آزمون دانمارکی و ارسال مدارک تایید شده، می توانید در آزمون پزشکی کتبی و شفاهی و دوره قوانین بهداشت و درمان دانمارک شرکت کنید. این آزمون ها به زبان دانمارکی بوده و رایگان است. در هر یک از این آزمون ها و در دوره قوانین بهداشت دانمارک سه بار به شما فرصت داده می شود.

آزمون پزشکی دانمارک
آزمون پزشکی دانمارک

آزمون پزشکی کتبی

آزمون پزشکی کتبی به زبان دانمارکی است و سالی دو بار برگزار می شود. آزمون کتبی در ماههای مارس و سپتامبر و آزمون شفاهی در ماه های مه و نوامبر و در دانشگاه کپنهاگ برگزار می شود. این آزمون 4 ساعت به طول می انجامد و شامل سوالات مربوط به پزشکی داخلی و جراحی است. سطح این آزمون مطابق با سطح مورد نیاز فارغ التحصیلان پزشکی دانمارک است. در نهایت آزمون به صورت قبولی و ردی، ارزیابی می شود.

شرکت در آزمون پزشکی شفاهی

آزمون پزشکی شفاهی به زبان دانمارکی است و در دانشگاه کپنهاگ برگزار می شود. این آزمون دو ساعت زمان می برد و طی آن شما تعدادی ایستگاه را طی می کنید و در هر یک از این ایستگاه ها شما به صورت یک به یک تحت نظر آزمون گیرنده ای بی طرف، بیماران واقعی یا شبیه سازی شده را معاینه می کنید. در یک ایستگاه از شما خواسته می شود مهارت های احیا را نشان داده و در ایستگاهی دیگر علائم، تشخیص و نحوه درمان را توضیح دهید. آزمون به صورت قبولی یا عدم موفقیت ارزیابی می شود.

دوره قوانین بهداشت دانمارک

دوره قوانین بهداشت دانمارک در زمینه قانون بهداشت و درمان دانمارک می باشد و به زبان دانمارکی توسط اداره بهداشت و پزشکی دانمارک برگزار می شود. این دوره زمانی برگزار می شود که تعداد کافی از شرکت کنندگان در این دوره ثبت نام کنند. مدت دوره سه روز است که هر روز شامل یک آزمون کوچک است. در پایان یک آزمون کتبی از شرکت کنندگان گرفته می شود. این دوره معمولاً 4 تا 5 بار در سال برگزار می شود.

کار غیر مستقل جهت همگام شدن با محیط و تکمیل آموزشات دانمارک

پس از گذراندن 3 امتحان زبان دانمارکی، آزمون های پزشکی کتبی و شفاهی و گذراندن دوره قوانین پزشکی دانمارک با موفقیت، قدم بعدی یافتن کاری غیر مستقل با هدف همگام شدن با محیط و تکمیل آموزشات (ارزیابی) می باشد. طی این دوره کاری به شما حقوق داده می شود و طبق شرایط عمومی اشتغال، کار می کنید.به عنوان یک پزشک عمومی، برای هدف انطباق و آموزش باید در بخش مخصوص آموزش پزشکان عمومی دانمارک (klinisk basicuddannelse)، مشغول به کار شوید. مدت این اشتغال 12 ماه است و دوره های اجباری را نیز شامل می شود. در فرآیند اشتغال، مهارت های بالینی و ارتباطی شما را ارزیابی می کند. بنابراین این اداره موظف است پس از 1، 3 و 12 ماه گزارش ها را به مركز بهداشت و پزشکان دانمارك ارسال كند.پس از دریافت پیشنهاد کاری، شما باید درخواست مجوز کار جهت همگام شدن و آموزش بالینی به سازمان بهداشت و پزشکی دانمارک، ارائه دهید. این مجوز به مدت 12 ماه برای استفاده در این موقعیت کاری، اعتبار دارد و قابل استفاده است.در نظر داشته باشید که شما نمی توانید قبل از صدور این مجوز، کار غیر مستقل خود را شروع کنید.

ارزیابی منف

اگر در فرآیند کار خود ، سازمان بهداشت و پزشکان دانمارک از کارفرمای شما ارزیابی منفی دریافت کند و کارفرما متقاعد شده باشد که شما قادر به بهبود مهارت های بالینی و یا ارتباطی خود نخواهید بود، اشتغال شما خاتمه می یابد. سپس اداره بهداشت و پزشکان دانمارک روند بعدی را در نظر خواهد گرفت.

تکمیل موفقیت آمیز دوره کاری

پس از اتمام موفقیت آمیز کار 6 یا 12 ماهه خود، به طور خودکار مجوز کار دانمارکی به شما تعلق می گیرد. در همان زمان می توانید برای اجازه کار مستقل به عنوان پزشک درخواست دهید. برای این مجوز باید هزینه ای پرداخت کنید.

مجوز اقامت و کار پزشکان در دانمارک

شما می توانید در آژانس کار و استخدام بین المللی دانمارک، یا اگر در خارج از کشور دانمارک زندگی می کنید، در سفارت یا کنسولگری دانمارک درخواست اقامت و اجازه کار دانمارک دهید. اقامت و مجوز کار باید قبل از اشتغال به کار اخذ شود.چند نکته وجود دارد که متقاضیان برای سرعت بخشیدن به روند صدور مجوز فعالیتشان باید در نظر بگیرند که در ادامه هر یک از این موارد ذکر شده اند.

ارتباطات با مقامات

  • اطلاعات جدید در مورد قوانین صدور مجوز را دنبال کنید و همه تاریخ های خاص را در نظر بگیرید.
  • حتماً مدارک درست را ارسال کنید.
  • همیشه نامه ها و ایمیل های سازمان بهداشت دانمارکی را سریعاً پاسخ دهید.
  • همیشه از یک آدرس ایمیل استفاده کنید.

یادگیری زبان دانمارکی:

برای پیدا کردن یک مدرسه زبان در نزدیکی محل زندگی خود می توانید با شهرداری(kommune) تماس بگیرید.در حال حاضر ، Speak مدرسه زبان دانمارکی، تنها مدرسه زبان در دانمارک است که دوره های خاصی را به زبان دانمارکی برای پزشکان ارائه می دهد.

درآمد پزشکان عمومی در دانمارک

بیشترین درآمد ماهانه پزشکان در دانمارک 39000 تا 42999 کرنر دانمارکی است. از فوریه سال 2019 ، 3.7 درصد از پزشکان در دانمارک ماهانه 90000 کرون دانمارکی و بیشتر درآمد داشته اند، در حالی که 3.7 درصد از پزشکان دانمارکی بین 26000 تا 27999 کرنر دانمارکی در ماه درآمد دارند.

درآمد پزشکان عمومی در دانمارک
درآمد پزشکان عمومی در دانمارک

همانطور که در این مقاله خواندید پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور دانمارک و ادامه فعالیت پزشکی خود در این کشور را دارند، پس از مهاجرت باید در ابتدای مجوز فعالیت مستقل به عنوان پزشک از کشور دانمارک دریافت کنند. دریافت این مجوز ملزم فراهم نمودن شرایط خاص از جمله تایید مدارک پزشکی،تاییدیه تست پزشکی، قبولی در آزمون زبان دانمارکی،قبولی در آزمون های پزشکی، شرکت در دوره سه روزه قوانین پزشکی دانمارک و در نهایت کار غیر مستقل به عنوان پزشک جهت سازگاری با محیط و تکمیل آموزشات پزشکی می باشد. پس از آن در صورت رضایت کارفرما برای متقاضی مجوز کار پزشکی صادر می شود. در طول این مدت انجام این کار به شما مطابق قانون کار پزشکان عمومی در دانمارک حقوق پرداخت می شود. البته روند ارائه صدور مجوز فعالیت پزشکی برای مهاجران کشور هایی مثل ایران زمان بر و در حدود یک سال است.پس از دریافت این مجوز می توانید به صورت مستقل در دانمارک به فعالیت پزشکی بپردازید. درآمد پزشکان در کشور دانمارک بین بین 26000 کرون تا 90000 کرون می باشد و به طور متوسط 40000 کرون در نظر گرفته شده است. دیدگاه کشور دانمارک به مهاجرت پزشکان به این کشور مثبت است و از این لحاظ هیچ شکلی برای مهاجرت پزشکان در کشور دانمارک به وجود نمی آید.چنانچه همچنان به اطلاعات بیشتری درباره کار پزشک عمومی در کشور دانمارک دارید می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد کار پزشک عمومی در دانمارک

1- کدام سازمان، صلاحیت پزشکان برای کار را در کشور دانمارک را تشخیص می دهد؟

اداره امنیت بیماران دانمارک صلاحیت پزشکان برای کار را در کشور دانمارک را تشخیص می دهد

2- چه مدارکی برای فعالیت پزشکان خارجی در دانمارک مورد نیاز است؟

پزشكان خارجی برای فعالیت پزشکی در دانمارک به مجوز کار پزشکی احتیاج دارند.

3- هزینه صدور مجوز کار به عنوان پزشک به صورت مستقل در دانمارک چقدر است؟

هزینه اجازه کار به صورت مستقل به عنوان پزشک پزشکی در دانمارک 1206 DKK است.

4- آیا مهلت مشخصی برای درخواست اجازه کار پزشکی در دانمارک وجود دارد؟

هیچ مهلتی برای درخواست اجازه کار پزشکی در دانمارک مشخص نشده است .

5- معمولاً مراحل تشخیص صلاحیت پزشکان خارجی برای کار در دانمارک چقدر طول می کشد؟

گرفتن مجوز کار مستقل به عنوان پزشک در دانمارک برای متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ممکن است چندین سال طول بکشد.

6- آیا مصاحبه یا آزمونی برای تشخیص صلاحیت پزشکان خارجی جهت کار در دانمارک وجود دارد؟

بله برای دریافت مجوز کار به عنوان پزشک در دانمارک و تشخیص صلاحیت پزشکان، متقاضیان باید در آزمون پزشکی و زبان دانمارکی شرکت کنند

7- آیا امکان در حین دریافت مجوز امکان ورود و خروج از دانمارک وجود دارد؟

بله در طول دوران دریافت مجوز کار پزشکی در دانمارک امکان ورود و خروج از این کشور وجود دارد.

8- آیا محدودیتی در محل کار به عنوان پزشک در کشور دانمارک پس از دریافت مجوز وجود دارد؟

خیر، هیچ محدودیتی در محل کار پزشکی در دانمارک پس از دریافت مجوز پزشکی وجود ندارد.

9- دیدگاه دانمارک در مورد مهاجرت پزشکان به این کشور چگونه است؟

دیدگاه دانمارک در مورد مهاجرت پزشکان به این کشور مثبت است.

10- کدام سازمان سازمان برای کمک به پزشکان در امور حقوقی و کاری تخصص دارند؟

انجمن پزشکی دانمارک برای کمک به پزشکان در امور حقوقی و کاری تخصص دارند

11- درآمد پزشکان در دانمارک به طور متوسط چقدر است؟

متوسط درآمد پزشکان در دانمارک 40000 کرون می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط سیاوش .ح
    تاریخ: خرداد 20, 1399
    نفر
    نفر

    سلام و عرض ارادت. من پزشک عمومی هستم و60سالم می باشم و سابقه 30 سال طبابت در مطب شخصی ام دارم .چند سوال در مورد مهاجرت پزشکان به دانمارک دارم:
    1)آیا شرط سنی دارد؟
    2)کل پروسه از صفر تا صد از اولین اقدام تا دریافت مجوز ورود به دانمارک حدودا چه مدت طول می کشد؟
    3)آیا موسسه شما می تواند این مسیر را صددرصد برایم با موفقیت انجام دهد؟
    پیشاپیش از شما تشکر می نمایم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 24, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به سن شما امکان اقدام وجود دارد. پروسه مهاجرت گروه درمان به دانمارک حدود یکسال تا یکسال و نیم زمان نیاز دارد. ما تمام تلاش خود را انجام میدهیم و کار شما را با موفقیت انجام می دهیم.

  • توسط آرمین وزیریان
    تاریخ: خرداد 21, 1399
    نفر
    نفر

    سلام، ر خصوص مهاجرت پزشکی به دانمارک راهنمایی می خواستم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 24, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانیدبسته به شرایط سنی و … تحت عنوان ویزای کاری گروه درمان به دانمارک مهاجرت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا