071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط زندگی در هلند

شرایط زندگی در هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور هلند در شمال قاره اروپا واقع شده و با کشورهای بلژیک و آلمان دارای مرز زمینی و با کشور بریتانیا از طریق دریا همسایه است. پایتخت هلند شهر زیبای آمستردام است که از مطرح ترین شهرهای اروپا و جهان می باشد. این کشور در سال های اخیر مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار گرفته است و تعداد بسیاری از آن هابا اهداف مختلف به هلند مهاجرت کرده اند. همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، در این مقاله سعی دارند تا دلایلی را که سبب ترغیب افراد به زندگی در هلنده شده است را مورد بررسی قرار دهند. دراین مقاله شما با شرایط زندگی در هلند در قالب عنوان های زیر آشنا خواهید شد.

  • زندگی در هلند
  • هزینه های زندگی در هلند
  • مزایا و معایب زندگی در هلند
  • آداب و رسوم و خلق و خوی مردم هلند
  • زبان صحبت در هلند

زندگی در هلند

هنگام مهاجرت به سایر کشورها، متقاضیان باید بدانند که زندگی در هر نقطه از جهان قوانین مربوط به خود را دارد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدام به بررسی شرایط مربوط به زندگی در آن کشور بپردازند تا در ادامه راه با مشکلی مواجه نشوند.زندگی در هلند از جهات گوناگون می تواند لذت بخش باشد. هلند دارای آب و هوایی معتدل دریایی می باشد. تابستان هایش معتدل و زمستان هایش سرد است. با توجه به اینکه این کشور نسبتا کوچک است، در نقاط مختلف با تفاوت در شرایط آب و هوایی رو به رو نخواهید بود و تقریبا اکثر شهرها دارای آب و هوایی مشابه هستند.شرایط زندگی در هلند نیز در سطح بین المللی قرار دارد و با کیفیتی بالا فراهم است. آمار منتشر شده توسط دفتر آمار اتحادیه اروپا نشان دهنده آن است که کشور هلند در تمامی شاخص های مربوط به کیفیت زندگی، در جایگاه پنجم در اتحادیه اروپا ایستاده است. مهاجران نیز در این کشور برای زندگی، به ندرت دچار مشکل خواهند شد، اما این به آن معنا نیست که می توانند بدون تحقیق و بررسی اقدام به مهاجرت نمایند.جهت مهاجرت و زندگی در هلند، ممکن است متقاضیان با سوالاتی رو به رو شوند. مانند:

  • مزایا و معایب زندگی در هلند چیست؟
  • هزینه های مربوط به زندگی در هلند چقدر است؟
  • خلق و خوی مردم هلند، جهت زندگی در هلند چگونه است؟
  • اقتصاد هلند جهت زندگی در این کشور چگونه است؟
زندگی در هلند
زندگی در هلند

همکاران پر تلاش ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در این مقاله، سعی داشته اند پاسخگوی این سوالات و سوالات مشابه در رابطه با موضوع زندگی در هلند باشند. با ما همراه باشید.

هزینه های زندگی در هلند

از مهم ترین بحث ها در مهاجرت به سایر کشورها، بحث مربوط به هزینه های زندگی در کشور مقصد می باشد. هزینه های زندگی شامل موارد مختلفی از جمله هزینه محل سکونت، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، بیمه و غیره است که متقاضیان می بایست این موارد را به دقت مورد بررسی قرار دهند.در مورد هزینه های زندگی در هلند باید گفت که هزینه ها در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، اما نکته قابل توجه آن است که با توجه به تناسبی که بین سطح درآمد و مخارج در این کشور وجود دارد، معمولا شهروندان با مشکلی جهت تامین هزینه ها مواجه نخواهند بود. اگر بخواهیم میانگین مربوط به هزینه های زندگی در هلند را عنوان کنیم باید بگوییم که افراد معمولا جهت امور روزمره زندگی خود به 900 تا 1000 یورو در ماه نیاز خواهند داشت. دقت داشته باشید که مانند سایر نقاط جهان، هزینه های زندگی در آمستردام، ذمانند پایتخت سایر کشورها، بیشتر است و این شهر گران تر از شهرهایی مانند اوترخت، نوتردام، هارلم و غیره می باشد. جهت آشنایی شما عزیزان در زیر به برخی هزینه های زندگی در هلند، اشاره شده است.

هزینه تامین مسکن:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: از 675 یورو تا 1,473 یورو به صورت ماهیانه
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر: از 491 یورو تا 1,105 یورو به صورت ماهیانه
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: از 982 یورو تا 2,333یورو به صورت ماهیانه
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر: از 728 یورو تا 1,842یورو به صورت ماهیانه
  • هزینه خرید آپارتمان در مرکز شهر در هر متر مربع: از 2,456 یورو تا 6,141 یورو
  • هزینه خرید آپارتمان در حومه شهر در هر متر مربع: از 1,842یورو تا 3,749 یورو

هزینه خرید کالاهای اساسی از سوپر مارکت:

  • هر کیلو گوشت: از 9 یورو تا 12 یورو
  • هر کیلو مرغ: 35 یورو
  • هر کیلو پنیر تازه: از 7 یورو تا 17 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ: 1,7 یورو تا 3,6 یورو
  • سه کیلو سیب زمینی: از 1,8 یورو تا 3 یورو
  • یک عدد نوشابه خانواده: از 60 سنت تا 1.4 یورو
  • یک عدد آب یک و نیم لیتری: 61 سنت تا 1,4 یورو

هزینه حمل و نقل:

  • استفاده از اتوبوس درون شهری با کارت اعتباری: 1,1 یورو
  • استفاده از درون شهری با پرداخت نقدی: از 2 یورو تا بیشتر
  • استفاده از قطار بین شهری: از 5 یورو تا بیشتر
  • استفاده از تاکسی: 2,2 یورو تا 2,7 یورو برای هر کیلومتر
  • هر لیتر بنزین: 1,9 یورو

هزینه بیمه:

توجه داشته باشید که در کشور هلند، بیمه خدمات درمانی اجباری است و هزینه آن در ماه به صورت میانگین، 110 یورو است. البته جهت فرزندان زیر 18 سال، رایگان می باشد.

مزایا و معایب زندگی در هلند

زندگی در هلند مانند هر کشور دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.در هلند نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است و افراد می توانند با زندگی در این کشور از امنیت لازم برخوردار شوند. شاید جالب باشد بدانید که در هلند نیاز بسیار کمی به وجود افسران پلیس می باشد. هلند به دلیل مهاجرت افراد خارجی از کشورهای مختلف، دارای تنوع فرهنگی بسیار بالایی است و شما در این کشور احساس غریبه بودن نخواهید داشت. همچنین با وجود برگزاری فستیوال های مختلف و وجود اماکن عمومی بسیار جهت گذراندن اوقات فراغت، افراد به راحتی می توانند با سایر اقشار جامعه معاشرت داشته باشند و با آنها دیدار کنند. اما در کنار آن و پس از برگزاری فستیوال ها و جشن ها، شاهد حجم زیادی از زباله خواهید بود، البته این زباله ها طی مدت زمان کوتاهی جمع آوری می شود، اما در برخی موارد نیز مشکلاتی را به وجود می آورند.هزینه های بالای زندگی را می توان از معایب زندگی در هلند عنوان کرد، اما باید اشاره کرد با توجه به هزینه های بالا، مهاجران برای خرید و یا اجاره خانه و آپارتمان با مشکل رو به رو نخواهند بود، زیرا دراین کشور با توجه به بالا بودن هزینه ها، همه نوع خانه با توجه به هر میزان بودجه، در دسترس است. همچنین هلند دارای یک اقتصاد پویا است و به همین علت بازار کار در هلند رونق دارد و به طبع نرخ بیکاری نیز پایین است. اما مشکل اینجاست که فرصت های شغلی ابتدا در اختیار افراد بومی و سپس افراد عضو اتحادیه اروپا و بعد از آن در اختیار سایر مهاجرین قرار خواهد گرفت. در بخش خدمات درمانی نیز باید گفت که هزینه آن بالاست، اما در مقابل، هلند این خدمات را در سطحی استاندارد ارائه می دهد و مدت زمان انتظار جهت دریافت خدمات درمانی کوتاه است.

آداب و رسوم و خلق و خوی مردم هلند

کشورهای مختلف در دنیا، آداب و رسوم و خلق و خوی مربوط به خود را دارند که قبل از سفر و یا مهاجرت به کشوری خاص، بهتر است از آن ها آگاهی یابید.مردم هلند را به طور کلی می توان با واژه های صبور و انعطاف پذیر توصیف کرد. آن ها برای برخوردهای رسمی و غیررسمی اهمیت و احترام ویژه ای قائل هستند. جالب است بدانید مردم این کشور خودستایی رابطه خوبی ندارند و در برخورد با این افراد سکوتی تمسخرآمیز دارند تا به این شکی فرد متوجه رفتار ناشایست خود شود.هلندی را می توان افرادی صادق و صریح معرفی کرد. آن ها به طور کاملا صریح خوشحالی، ناراحتی و سایر احساسات خود را بروز می دهند و در مقابل انتظار دارند که دیگران نیز این چنین رفتار کنند. بنابر این در برخورد با آن ها بهتر است که تعارف را کنار بگذارید. مردم این کشور بسیار به پاکیزگی اهمیت می دهند و برای آن ها پاکیزگی در موازات زیبایی قرار دارد.

همچنین از دگر صفات هلندی ها باید به مواردی چون صلح دوستی، مهمان نواز بودن، سخت کوشی، آزادی خواهی و غیره اشاره کرد.از آداب و رسوم مردم هلند نیز می توان به آداب هدیه دادن، آداب غذا خوردن و آداب مخصوص کسب و کار اشاره کرد. در مورد هدیه دادن بهتر است بدانید که اگر با دعوت، قصد رفتن به خانه یک هلندی را دارید، یک هدیه کوچک با خود به همراه داشته باشید. یک سوغاتی کوچک مربوط به کشورتان می تواند گزینه خوبی باشد.در مورد آداب غذا خوردن نیز باید گفت پسندیده است که در مهمانی و در هنگام چیدن و همچنین در هنگام جمع آوری میز، به میزبان پیشنهاد کمک دهید. به علاوه سعی کنید سر میز از تمامی غذاهای موجود تست کنید. به این ترتیب از میزبان به خاطر وقتی که جهت آماده کرن غذاها گذاشته است، تشکر می کنید.در خصوص جلسات کاری نیز می بایست به موقع در جلسات کاری حاضر شوید و سعی کنید در جلسه مورد نظر اطلاعات مربوط به خود و شرایط کاری قبلی تان را به طور کامل شرح دهید.

زبان صحبت در هلند

زبان رسمی در کشور هلند، زبان هلندی است که شباهت بسیاری به زبان آلمانی دارد. در حدود 23 میلیون نفر در نقاط مختلف جهان به زبان هلندی صحبت می کنند و هلندی زبان اول آنان است. مردم این کشور به یادگیری زبان های مختلف علاقه دارند و همین امر باعث شده است که حدود 90% از آنان به زبان انگلیسی، حدود 70% به زبان آلمانی، حدود 30% به زبان فرانسوی و حدود 5% به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند.با توجه به گستردگی زبان انگلیسی در کشور هلند، افراد خارجی به راحتی می توانند با مردم این کشور و یا سایر اقوام حاضر در هلند ارتباط برقرار کرده و مشکلی به لحاظ زبانی نداشته باشند.

زبان صحبت در هلند
زبان صحبت در هلند

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، پی می بریم که کشور هلند، کشوری امن و راحت جهت ادامه زندگی می باشد. اگر به دنبال مهاجرت و زندگی در کشوری با استانداردهای بالای زندگی هستید، هلند از گزینه های مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میر داماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد زندگی در هلند

1- مزایای زندگی در هلند چیست؟تنوع فرهنگی، گستردگی زبان انگلیسی، اقتصاد پایدار، آب و هوای معتدل، استفاده از خدمات درمانی و غیره

2- معایب زندگی در هلند چیست؟هزینه های بالای زندگی و اجاره مسکن، هزینه بالای خدمات درمانی، اولویت افراد بومی و افراد عضو اتحادیه اروپا جهت استفاده از فرصت های شغلی و غیره

3- جهت زندگی در هلند باید به کدام زبان تسلط داشت؟زبان رسمی هلند، هلندی است، اما اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند

4- مردم هلند چه خلق و خویی دارند؟مردم هلند افرادی صلح طلب، صادق، صبور و انعطاف پذیر هستند.

5- هزینه زندگی در هلند چقدر است؟هزینه های زندگی در هلند بالاست و در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور میانگین 900 تا 1000 یورو خواهد بود.

6- بهترین شهرها جهت زندگی در هلند کدامند؟آمستردام، نوتردام، اوترخت، هارلم، ماستریخت و آیندهوون

7- سطح رضایت مردم از زندگی در هلند تا چه میزان است؟با توجه به تناسب سطح درآمد و هزینه ها در کشور هلند، افراد از زندگی در این کشور رضایت کامل دارند.

8- راه های مهاجرت به هلند کدامند؟کار و تخصص، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و غیره

9- آیا با مهاجرت به هلند امکان اخذ اقامت و ادامه زندگی در این کشور وجود دارد؟بله، پس از اقامت در هلند و داشتن شرایط لازم، امکان اخذ اقامت از راه های گوناگون وجود دارد.

10- وضعیت اقتصاد در هلند چکونه است؟هلند اقتصادی پایدار و پویا دارد و به همین جهت فرصت های شغلی در آن بسیار است.

11- کیفیت زندگی در هلند چه میزان است؟در هلند، کیفیت زندگی در حد استاندارد بوده و مردم این کشور دارای سطح رفاهی بالایی می باشند.

اسکرول به بالا