071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه وروسلاو لهستان یکی از دانشگاه‌های برتر پزشکی در کشور لهستان است که هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند. تحصیل پزشکی در لهستان را دانشگاه‌های این کشور بسیار محبوب کرده است. این دانشگاه دارای 6000 دانشجو در 10 زمینه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، تجزیه و تحلیل پزشکی، رژیم درمانی، فوریت‌های پزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، زایمان و بهداشت عمومی است. دانشگاه وروسلاو لهستان دارای 5 دانشکده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تحصیل در لهستان

برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور لهستان باید توسط موسسات آموزش عالی مورد تایید قرار بگیرید و باید به طور مستقیم با دانشگاه مورد نظر خود در لهستان تماس گرفته و درخواست خود را به اطلاع دانشگاه برسانید. برخی از شرایط پذیرش تحصیلی در لهستان برای تمامی موسسات خصوصی و دولتی یکسان است. اول از همه متقاضی باید دوره تحصیلی دبیرستان خود را گذرانده و مدرک دیپلم خود را داشته باشد. شخصی که دیپلم دبیرستان را دریافت کرده باشد می‌تواند برای مقطع کارشناسی و یا مقطع کارشناسی ارشد پیوسته درخواست پذیرش دهد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه در هر مقطع نیاز به مقطع تحصیلی قبلی خود دارد. لازم بذکر است که اگر می‌خواهید در رشته کارشناسی ارشد بگیرید می‌توانید مدرک کارشناس ارشدی که در رشته دیگری را گرفته‌اید ارائه دهید. این مدارک برای تایید سواد و توانایی شما برای تحصیل در دانشگاه است. برای تحصیل در دانشگاه‌های لهستان حتما نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارید چون دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو( Uniwersytet Wrocławski) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در وروتسواف لهستان است. این دانشگاه در سال ۱۷۰۲ تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین نهادهای دانشگاهی در سطح آموزش عالی در مرکز اروپا است. دانشگاه وروسلاو در طول تاریخ خود، از یک مرکز آموزش عالی برای کشورهای آلمانی زبان تا تغییرات ارضی آلمان پس از جنگ جهانی دوم باقی‌مانده است.

دانشگاه وروسلاو سومین دانشگاه بزرک کشور لهستان است که دارای 135000 دانشجو و  30 دانشکده است.این دانشگاه 7400 دانشجو دارد که در شهر وروتسواف واقع شده این شهر به دلیل تعداد زیادی کلوپ شبانه و بارها مشهور است. بیشتر آنها در میدان بازار و مناطق اطراف آن و همچنین گذرگاه نیپولدا، اسکله راه آهن در خیابان Bogusławskiego هستند.

دانشگاه پزشکی وروسلاو

دانشگاه پزشکی وروسلاو یکی از مشهورترین مدارس پزشکی واقع در کشور لهستان است. در مجموع 1093 استاد و معلم دانشگاهی در دانشگاه پزشکی وروکلاو کار می کنند. در این دانشگاه حدود 6000 دانشجو تحصیلات خود را ادامه می دهند. این دانشگاه دارای پنج دانشکده اصلی است: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و تحصیلات تکمیلی.

تحصیل بین رشته‌ای شیمی و سم شناسی نیز در دانشگاه پزشکی وروسلاو امکان پذیر است. دانشگاه پزشکی وروسلاو دارای 200 موافقت نامه همکاری بین المللی است که با سایر دانشگاه‌های اروپا امضا شده است. این دانشگاه با اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، هلند و انگلیس، تبادل گسترده ای از دانشجویان و کادر آموزشی را انجام می‌دهد.

شرایط و امکانات دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو لهستان دارای کلاس‌های بزرگ، کتابخانه‌ای عظیم، آزمایشگاه‌های مجهز و مکان‌های گسترده مطالعاتی و سالن‌‌های دانشجویی است. این دانشگاه دارای پنج خوابگاه مشترک دانشجویی است که دارای امکانات بالایی است. علاوه بر این‌ها در این پردیس دانشگاه وروسلاو امکانات ورزشی بسیاری برای رشته‌های ایروبیک، بدمینتون، کاراته، بسکتبال، دو و میدانی، دو با مانع، اسنوبرد، اسکی، فوتبال، شنا، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، تنیس، قایقرانی، کوهنوردی ارائه داده است.

یکی از راه‌های مهاجرت به لهستان دریافت ویزای تحصیلی لهستان و تحصیل در دانشگاه‌های لهستان است. از دیگر راه‌های مهاجرت به لهستان راه‌اندازی سوپرمارکت در لهستان، اقامت لهستان با خرید ملک و ویزای کار لهستان است. برای دریافت اقامت دائم کشور لهستان و هزینه تحصیل و زندگی در لهستان به مقالات مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاه وروسلاو لهستان 

دانشگاه وروسلاو لهستانیکی از شرایط خاص دانشگاه وروسلاو لهستان این است که پذیرش در این دانشگاه براساس نمرات دبیرستان در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی و بدون کنکور انجام می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌ها که فقط مخصوص این دانشگاه نیست ارائه گواهی دانش انگلیسی است. شما باید یک پرونده به دانشگاه وروسلاو لهستان ارائه دهید که شامل:

  • فرم درخواست برای پذیرش در دانشگاه(با ذکر رشته انتخاب شده برای تحصیل)
  • کپی گواهی اتمام تحصیلات دبیرستان و ریز نمرات به زبان انگلیسی یا ترجمه به لهستانی(ترجمه‌ها باید توسط مترجم مورد تأیید وزارت دادگستری لهستان انجام شود. در موارد استثنایی کپی قابل قبول است اما باید توسط دفتر اسناد رسمی در کشور مبدا دانشجو تایید شود.)
  • کپی گذرنامه یا سند هویت شخصی
  • چهار عکس پاسپورت جدید در قطع 3 * 4
  • کپی گواهی که تسلط کافی به انگلیسی(نوشتاری و گفتاری) را اثبات کند (به عنوان مثال FCE ، CAE ، CPE ، TOEFL ، IELTS)
  • شناسنامه
  • گواهی سلامت
  • دانشجوی انتقالی باید اسناد و مدارک اصلی را از دانشگاه قبلی خود دریافت کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه وروسلاو

هزینه تحصیل در دانشگاه وروسلاو در دوره کارشناسی برای هر سال 12000 یورو است. هزینه تحصیل رشته پزشکی در هر سال متفاوت است به طوری که در سال اول 12000 یورو و در سال‌های بعد بین 8000 تا 9000 یورو است.هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه برای هر سال، 12200 یورو می‌باشد. یک دوره فشرده زبان لهستانی که در طول سپتامبر در حدود 40 ساعت برگزار می‌شود در گروه زبان‌های خارجی دانشگاه پزشکی وروسلاو نیز ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان نسبتا پایین است البته به سبک زندگی و مدیریت هزینه‌ها نیز بستگی دارد. برای پوشش هزینه‌های زندگی در وروکلاو، به مبلغی بین 350 تا 700 یورو در ماه نیاز دارید. هزینه خوابگاه‌های دانشجویی بین 100 تا 200 یورو در ماه است. اجاره آپارتمان نیز بین 250 تا 500 یورو در ماه هزینه خواهد داشت.

در این مقاله با دانشگاه وروسلاو لهستان اشنا شدیم برای دریافت پذیرش از این دانشگاه با موسسه مهاجرتی میرداماد و مشاوران ما در ارتباط باشید تا کارهای مهاجرت خود را ساده و سریع کنید.

اسکرول به بالا