071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در مالتا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

“ویزا طلایی” به ویزای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در مالتا در اتحادیه اروپا نیز اطلاق می شود ویزایی که به چندین کشور در جنوب اروپا نظیر: اسپانیا و پرتغال اختصاص داده شده است و همچنین فرایند سرمایه گذاری برای اتباع خارجی در بازار املاک و سرمایه گذاری را مهیا می سازد. سرمایه گذاری در مالتا امتیازاتی را به سرمایه گذار اعطا می کند که می تواند بدین طریق صاحب مزایایی از جمله اقامت و تابعیت شود.

شرایط سرمایه گذاری در مالتا برای خارجی ها

مالتا، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال 2004، با تلاش برای رونق بخشیدن به اقتصاد خود، پیوسته سعی در جذب سرمایه گذاران از خارج از کشور داشته است. این کشور هزاران مشوق سرمایه گذار، برای ارتقاء و تقویت سرمایه گذاری خارجی ارائه می دهد. برخی از آنها شامل طرح های کاهش مالیات و شهروندی توسط سرمایه گذاری هستند. علاوه بر این، پرسنل بسیار ماهر، زیرساخت های پیشرفته و سیستم های ارتباطی را فراهم می کند. این سازمان همچنین یک سازمان دولتی به نام شرکت، پروژه مالتا، ایجاد کرده است تا امور مربوط به سرمایه گذاری مستقیم در مالتا را اداره کند. این کشور همچنین راههای سرمایه گذاری دیگری مانند صندوق های تامینی را ارائه می دهد.

برنامه های سرمایه گذاری جمعی مالتی

مالتا دارای یک ساختار قانونی دقیق برای ثبت و مجوز طرح های سرمایه گذاری جمعی (CIS) است. برخی از این صندوق ها شامل صندوق های سرمایه گذاری حرفه ای (برای سرمایه گذاران که به دنبال تخصص مالی و پول قابل توجهی هستند)، صندوق های سرمایه گذاری جایگزین (AlFs) و UCIT ها هستند. اکنون سرمایه گذاران خارجی گزینه ای برای ایجاد اعتماد گروهی و شرکتهای سرمایه گذاری پایان باز یا بسته در کشور دارند.

چگونه مالتا در حال افزایش سرمایه گذاری های خارجی است

دولت مالتا برای ترغیب بازرگانان خارجی برای ایجاد فروشگاه در این کشور، یک طرح سرمایه گذاری موسوم به ریسک سرمایه گذاری مالتا یا VC-MT ایجاد کرده است. این برنامه روشنگر با کمک سازمان هایی مانند شرکت مدیریت سرمایه گذاری مالتا، شرکت مالتا و ارائه دهندگان مالی در بخش خصوصی تاسیس شد. VC-MT راه اندازی هایی را در مالتا برای دسترسی به سرمایه و صندوق های رشد از طریق سهام خصوصی یا سرمایه گذاری خصوصی ارائه می دهد.

مالتا به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا، انگیزه های بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی دارد. با این حال، دولت هنوز هم نیاز به ایجاد برنامه VC-MT برای تشویق صنعت مالی در بین بازیگران بین المللی که مایل به سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا هستند، احساس کرد. برای اطمینان از ارتقاء کارایی سرمایه گذاری مالتا، دولت آن را در شهرهای بزرگی مانند لندن راه اندازی کرد که برای سرمایه گذاران جدی محسوب می شود. دولت همچنین امیدوار است که مالتا را به مرکزی برای سرمایه گذاری تبدیل کند. در چند سال گذشته، مالتا برنامه های بی شماری را برای ارائه کمک به افراد تازه کار ارائه کرده است.

ریسک سرمایه گذاری مالتا بر ساز و کارهای تامین مالی اروپا متکی است، که شرکتهای محلی را قادر می سازد با سهولت به تأمین اعتبار سهام خارجی دسترسی پیدا کنند. این وضعیت، مالتا را در جامعه تجاری بین المللی بهبود می بخشد و بدین ترتیب شرکت های خارجی را برای تشدید سرمایه گذاری های خود در مالتا ترغیب می کند. سرانجام، کارآفرینان محلی از یک ارتباط سودآور با حامیان خارجی بهره مند می شوند.

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری
شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

در ابتدای سال 2014 معرفی شده است، برنامه سرمایه گذار فردی مالتا (llP) به افراد و خانواده های با ارزش خالص بالا و فوق العاده بالا در سراسر کشور در یک کشور عضو بسیار محترم اتحادیه اروپا، ارائه می دهد. مالتا از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده و از یک فضای سیاسی پایدار و از سیاستی با جنبه های دو طرفه، اقتصاد در حال رشد برخوردار است و برخی از بانک های مشهور جهانی را در اختیار دارد.

IIP مالتا اولین برنامه شهروندی سرمایه گذاری در نوع خود است که توسط کمیسیون اروپا به رسمیت شناخته شده است، و دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا، رسماً قانونی بودن این برنامه را تایید کرده است و راه موفقیت آن را هموار می کند. تابعیت مالتا با استفاده از فرآیند درخواست سرمایه گذاری بسیار کارآمد است و دولت مالتا متعهد به بالاترین استاندارد دقت و احتیاط در مورد متقاضیان سرمایه گذار است که اطمینان حاصل می کند تنها افراد دارای جایگاه و شهرت بی عیب و نقص پذیرفته خواهند شد.

کاندیداهای موفق می توانند از طریق یک گواهینامه طبیعی سازی تابعیت در مالتا را دریافت کنند، که شامل خانواده های آنها نیز می شود. هنگامی که به یک کاندیدای تابعیت مالتا اعطا شود، که شامل شهروندی اتحادیه اروپا نیز می باشد، آنها در هر 28 کشور اتحادیه اروپا و سوئیس حق استقرار دارند. آنها همچنین توانایی راه اندازی مشاغل در مالتا را دارند و می توانند گذرنامه مالتا را بدست آورند که به آنها امکان می دهد از سفر بدون ویزا به بیش از 160 کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده لذت ببرند.

کمک مالی

کلیه افراد و خانواده هایی که متقاضی برنامه سرمایه گذاری انفرادی مالتا می شوند، باید کمک قابل توجه غیر قابل بازپرداخت را به صندوق توسعه ملی و اجتماعی که توسط دولت مالتا ایجاد شده و توسط هیئت امنا اداره می شوند، داشته باشند. این صندوق که در همان سطح بانک مرکزی است، پروژه هایی را در کشور مرتبط با بهداشت عمومی، آموزش، اشتغال زایی، بهبود اجتماعی و نوآوری تأمین می کند. کمکهای زیر باید طی چهار ماه پس از صدور نامه تأیید IIP در مالتا به طور رسمی انجام شود:

  1. متقاضی اصلی 650.000 یورو
  2. همسر 25.000 یورو
  3. کودکان خردسال – هر کدام -25000 یورو
  4. کودکان 18-26 ساله (مجرد) – هر یک 50،000 یورو
  5. والدین و مادربزرگ/ پدربزرگ وابسته – هر یک 50،000 یورو
  6. کودکان بالغ (از نظر جسمی یا روحی) – هر کدام 50،000 یورو

نماینده خرید و اجاره املاک و مستغلات

متقاضیان باید متعهد شوند که حداقل مدت زمان پنج سال اقامت ثابتی را در مالتا را حفظ کنند. این امر می تواند با خرید ملک در مالت برای حداقل 350000 یورو و حفظ مالکیت 5+ سال یا اجاره ملک به مدت 5 سال یا بیشتر با حداقل اجاره سالانه 16000 یورو انجام شود. متقاضیان باید ظرف چهار ماه پس از دریافت تابعیت نامه تایید مالتا به طور رسمی، مدارکی را در مورد تملک یا اجاره ملک در جزایر ارائه دهند.

حداقل سرمایه گذاری در مالتا جهت اخذ اقامت

برای کسانی که می خواهند راهی سریع تر برای دریافت تابعیت مالتا داشته باشند، یک روش سرمایه گذاری وجود دارد که تنها پس از گذشت حدود 12 ماه اقامت، می تواند به این هدف دست یابد. برنامه سرمایه گذار انفرادی مالتا (IIP) به سرمایه گذاران و خانواده های آنها اجازه می دهد تا به سرعت پاسپورت اتحادیه اروپا را از طریق مالتا دریافت کنند. گذرنامه های مالتایی سفر رایگان برای همه 28 کشور اتحادیه اروپا، شروع کسب و کار در این کشور ها و دستیابی به سفر بدون ویزا به 160 کشور جهان را میسر میسازد.

برای واجد شرایط بودن داشتن گذرنامه مالتا از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان باید عدم سابقه کیفری، بیمه بین المللی بهداشت و اثبات عدم بیماریهای مسری را اثبات کنند. سرمایه گذاری اوراق بهادار (سهام) قبل از اینکه شخص بتواند برای شهروندی مالتا از طریق سرمایه گذاری پذیرش بگیرد، متقاضیان ملزم به سرمایه گذاری حداقل 150000 یورو در ابزارهای مالی مصوب دولت (سهام، اوراق قرضه و بدهی ها، که به سود کشور باشد) میباشد و باید متعهد شود که حداقل 5 سال در این سرمایه گذاری میماند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در مالتا

  • مالتا از 1 ژانویه 2008 عضو اتحادیه اروپا و منطقه اروپا است و از مزیت های جالب توجهی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است:
  • مالتا در چهارراه بین مدیترانه شرقی و غربی و شمال آفریقا قرار دارد.
  • یک محیط سیاسی پایدار
  • رشد اقتصادی قوی (5.8 درصد در سال 2017) و یک بازار کار رقابتی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا است.
  • یک محیط تجاری مثبت در سطح جهانی با مزایای مالیاتی قوی و سایر مشوق های سرمایه گذاری

زیرساخت های مدرن: بندر رایگان مالتا با 115 قسمت به سراسر جهان خدمت می کند، فرودگاه بین المللی دارای پروازهای مستقیم به 37 شهر اصلی خارجی است و کشور دارای سیستم ارتباطی قوی است.

ارتباطات عالی از راه دور:

  • موقعیت استراتژیک و مزایای بازاریابی.
  • ثبات اقتصادی و سیاسی.

وضعیت امکانات حمل و نقل و توزیع تسهیلات:

  • ثبات اجتماعی و اقتصادی.
  • نیروی کار بسیار ماهر.
  • منابع انسانی اختصاصی و با قیمت رقابتی.

یک سبک زندگی ایمن، امن و دلپذیر سرشار از فرهنگ و سرگرمی:

  • خدمات برتر پشتیبانی تجاری، و
  • مزایای مالیاتی شرکت

نقاط ضعف

  1. اندازه کوچک بازار داخلی آن است
  2. اقتصادی فاقد منابع طبیعی و وابسته به بخش های خاصی از جمله گردشگری یا تجارت الکترونیکی اقتصاد آزاد وابسته به شرایط اقتصادی جهانی
  3. زیرساخت های جاده ای هنوز کمبود دارند
بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در مالتا
بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در مالتا

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در مالتا

  • مالتا به عنوان یک برند با نشان از برتری در خدمات مالی، در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است.
  • با ویژگی های مبتنی بر مالیات بر هزینه و اثربخشی منابع انسانی می باشد. این امر به اپراتورهای خدمات مالی با سازگاری با اتحادیه اروپا و در عین حال انعطاف پذیر را ارائه می دهد.
  • مالتا در جذب سرمایه گذاران خارجی رکورد چشمگیری داشته است.

این مزایای استثنایی در بخش های مختلف برای شروع مشاغل مانند:

  1. خدمات مالی،
  2. فناوری اطلاعات و ارتباطات،
  3. الکترونیک، 
  4. مرکز دانش / خدمات دفتر.
  5. داروهای عمومی.
  6. نفت و گاز،
  7. دریایی، 
  8. آموزش و آموزش.
  9. بازی
  10. هواپیمایی و
  11. صنعت فیلم

مالت رویکرد خوش بینانه ای را برای ارتقاء مشاغل، گسترش و سطح زندگی در اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است. این امر باعث می شود این جزیره مقصد مطلوب انتخابی برای جابجایی برای اهداف تجاری باشد. بخشهای عمده بازار شامل: فناوری ارتباطات اطلاعاتی (ICT)، نفت و گاز، زیرساختها، ساخت و ساز، داروهای دستیابی به اطلاعات، مؤلفه ها تجهیزات پزشکی، مهندسی نور، انرژی جایگزین و تجدید پذیر، تحقیق و توسعه، حق رای دادن، امنیت، فناوری ضایعات زیست محیطی و فناوری کشاورزی از جمله تولید ماری جوانا پزشکی می باشد.

خدمات نمایانگر بزرگترین و سریعترین رشد اقتصادی بخش مالتا است. بانکداری، سرمایه گذاری بلاک چین و ارز دیجیتال، بیمه، ارتباطات، توسعه نرم افزار و بازی های آنلاین، آموزش، گردشگری، تعمیر کشتی / سرویس هواپیما، ثبت کشتی و هواپیما، خدمات مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل هوایی، تدارکات، صنعت فیلم، خدمات حرفه ای و پشتیبان عملیات اداری بزرگترین بخش فرعی خدمات است. سایر برنامه ها و شرایط سرمایه گذاری در مالتا را از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بخواهید تا شما را طبق بروزترین اطلاعات راهنمایی کنند، جالب است که اعتبار و ارزش پاسپورت مالتا را نیز از زبان مشاورین ما بشنوید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در مالتا

IIP به متقاضیان روشی سریع برای اقامت اروپا و پاسپورت اروپایی ارائه می دهد، در ازای سرمایه گذاری یک باره. متفاضی اصلی موظف است حداقل 800000 یورو را به یکباره سرمایه گذاری کند.

داشتن اجازۀ اقامت تحت برنامۀ GRP به طور سالانه احتیاج به تجدید دارد تا از منقضی شدن آن جلوگیری شود. هزینۀ سالانه، مالیاتِ حداقل، برای تجدید اقامت حدود 15000 یورو است. به علاوه، متقاضی موظف است یک ملک محلی به ارزش حداقل 220000 یورو خریداری و یا یک ملک (خانه و یا آپارتمان) با خرج سالانه حداقل 8750 یورو اجاره کند.

برنامه ی MRVP لازم به خریداری ملکی با قیمت بالاتر از ۲۷۰۰۰۰ یورو یا اجاره ی ملکی با اجاره ی سالانه ی ۱۰۰۰۰ یورو برای ۵ سال است. علاوه بر آن پرداخت مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو غیرقابل استرداد و یک سرمایه گذاری ۲۵۰۰۰۰ یورویی در دولت حداقل به مدت ۵ سال لازم است.

متقاضیان ویزای برنامه اقامت طلایی (GRP) از پرداخت مالیات اندک و ثابت 15 درصدی مالتا بهره مند می شوند.

در برنامۀ IIP برای 5 سال ملک شما نگه داشته می شود.

پس از 5 سال فرد مجاز است که اوراق قرضه خود را بفروشد.

برای همسر 25.000 یورو و کودکان خردسال هر کدام 25000 یورو باید پرداخت شود.

طرح های کاهش مالیات و شهروندی ، پرسنل بسیار ماهر، زیرساخت های پیشرفته و سیستم های ارتباطی خوب ، رشد اقتصادی قوی.

بله ، می توان به کشور های حوزه شنگن سفر کرد و حتی اقامت داشت.

عدم سابقه کیفری، بیمه بین المللی بهداشت و اثبات عدم بیماریهای مسری.

فناوری اطلاعات ، نفت و گاز، ساخت و ساز، تجهیزات پزشکی ، انرژی جایگزین و تجدید پذیر، فناوری ضایعات زیست محیطی و فناوری کشاورزی و…

اخبار مرتبط

مالیات در مالتا

مالیات در مالتا

اکنون و پس از گستردگی گزینه های سرمایه گذاری در خارج از کشور؛ زمان آن رسیده است که فرایند شهروندی

مشاهده

اسکرول به بالا