071-91009294  | 021-88724227  |

اعتبار و ارزش پاسپورت مالتا

اعتبار و ارزش پاسپورت مالتا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه پدیده مهاجرت به مناطقی از دنیا که شرایطی بهینه را برای زیستن فراهم می سازند نقل تمامی گفتگوهاست. مالتا یکی از کشورهایی است که همواره نامش مترادف با زیبایی و رفاه تداعی شده و در این مطلب خواهیم کوشید تا چارچوبی کلی را ارایه نماییم. کارشناسان متخصص موسسه حقوقی میرداماد در کنار شما هستند تا شما را از اعتبار و ارزش پاسپورت مالتا آشنا کنند.

اعتبار گذرنامه و ارزش پاسپورت مالتا

جمهوری مالتا یک کشور در جنوب اروپا است که جزیره مانند است و از مجمع الجزایری در دریای مدیترانه تشکیل شده است. جزیره ی مالتا از کوچکترین و شلوغ ترین کشورهای جهان به حساب می آید. در صورتی که کشور مالتا را برای سفر یا اقامت انتخاب می کنید باید بدانید که اول ویزا بگیرید و سپس بلیط برای سفر خود تهیه کنید. با توجه به اینکه نوع ویزا نشان دهنده ی هدف شما از انتخاب کشور مالتا می باشد، در انتخاب نوع ویزا و مدت زمان اعتبار آن دقت کنید تا بتوانید مدارک لازم جهت صدور ویزا برای کشور مالتا را کامل و بی نقص و مرتبط با نوع ویزای درخواستی آماده کنید.

اسناد قانونی به مسئولین سفارت مالتا در کشور خود تحویل دهید و در نهایت پس از اخذ ویزا، به موقع وارد کشور شده و به موقع خارج شوید. نکته ی جالب این است که هرچند این کشور کوچک و در جزیره است اما ویزای آن بسیار پرطرفدار است. پاسپورت کشور مالتا رتبه ی نهم را در پرطرفدارترین پاسپورت های جهان به خود اختصاص داده است زیرا کسانی که پاسپورت این کشور را دارند به 173 کشور دنیا بدون ویزا میتوانند سفر کنند حتی ایالت متحده ی آمریکا! برای اینکه از این پاسپورت گرانبها و ارزشمند داشته باشید میتوانید از طریق سرمایه گذاری وارد کشور شده و شهروند مالتا شوید.

مزایای این کار داشتن کارت شهروندی به مدت 1 سال در هر کشوری که عضو شهروندی اتحادیه اروپا باشد. از امکانات تحصیلی و درمانی بالا برخوردار می شوید و هیچ گونه مالیاتی به شما تعلق نمی یگیرد و به 173 کشور جهان از جمله آمریکا، انگلستان و غیره می توانید بدون ویزا سفر کنید. در صورتی که در اقتصاد و فرهنگ کشور سهیم باشید و بتوانید از فرصت های شغلی خود بیشترین سود را به کشور برسانید به راحتی می توانید پاسپورت بگیرید.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت مالتا

کسانی که قصد سفر به کشورهای دیگر در جهان را دارند و با یکی از انواع ویزا میخواهند وارد کشوری شوند ابتدا باید از قوانین دولت آن کشور جهت اخذ ویزا و مجوز تعدادی از کشورهایی که عضو شینگن هستند و می توان با پاسپورت مالتا و بدون ویزا سر زد در اینجا ذکر شده است: کشور اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، مجارستان، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، جمهوری لیتوانی، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری اسلوونی، کشور لیختن اشتاین.

امکان سفر بدون ویزا با پاسپورت مالتا

آلبانیا، گواتمالا، هندوراس، آرژانتین، ارمنستان، ایرلند، سنگاپور، جامائیکا، ژاپن، اسلوونی، برزیل، آفریقای جنوبی، بلغارستان،، کانادا، شیلی، کلمبیا، مالزی، قبرس، اکوادور، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، ایالت بریتانیا، فیجی، اوروگوئه، نیوزلند، پاناما، ایالت متحده آمریکا، پرو، زیمباوه، گرجستان.

شرایط و قوانین تابعیت دوگانه یا مضاعف در مالتا

وقتی که کشور مالتا کشوری مستقل در سال 1964 شد، قانونی وضع شد که شهروندان مالتا فقط تابعیت این کشور را بتوانند بگیرند. کسانی که می خواستند تابعیت مضاعف بگیرند باید تا قبل از سپتامبر سال 1967 اقدام می کردند. این کار همراه با از دست دادن تابعیت کشور مالتا بود. در سن 18 تا 19 سالگی باید برای تابعیت خود تصمیم میگرفتند و اگر نمی خواستند تابعیت مضاعف بگیرند شهروند کشور مالتا می شدند در غیر اینصورت اگر تابعیت مضاعف می گرفتند باید در سن 19 سالگی از شهروندی کشور مالتا دست می کشیدند. دوباره قانون تابعیت مضاعف در سال 1989 مورد بررسی قرار گرفت.

کسی که بخواهد تابعیت مضاعف بگیرد با توجه به قانون جدید کشور، باید در مالتا به دنیا آمده باشد یا از کشور خود به کشور مالتا مهاجرت کرده و به مدت 6 سال در این کشور زندگی کرده باشد. در سال 2000 قانون کشور مالتا اجازه ی تابعیت مضاعف را داد. در صورتی که 18 ساله شدید و یکی از والدینتان از کشور مالتا باشد می توانید تابعیت مضاعف این کشور را بگیرید. در صورتی که در این کشور به دنیا آمده باشید ولی برای 6 سال به کشوری خارج از جزیره ی مالتا رفته باشید، به صورت خودکار می توانید تابعیت مضاعف هر دو کشور را همزمان داشته باشید.

شخصی که متقاضی تابعیت مضاعف است در صورتی که یکی از والدینش اهل جزیره ی مالتا باشد و دیگری که اهل این کشور نیست با تبعیت فرزندش در هر دو کشور مشکلی نداشته باشد میتوند برای هر دو کشور تابعیت بگیرد. راه دیگری برای تابعیت دوگانه یا مضاعف است که از طریق تابعیت داوطلبانه اتفاق می افتد یعنی شخص داوطلبانه میخواهد تابع یک کشور دیگر شود که حتی در آن به دنیا نیامده است. این شخص باید طبق ضوابط و قوانین دولت مالتا زندگی کند درس بخواند و کار کند و به این کشور وفادار باشد.

هیچ گونه کار غیر قانونی و خلاف مقررات کشور مالتا انجام ندهد تا بتواند برای همیشه تابعیت این کشور را بگیرد. راه سوم برای تابعیت دوگانه یا مضاعف ازدواج با شهروندی از مالتا است. طبق قانون کشور مالتا، هر شخص خارجی که با شهروند مالتا ازدواج کند میتواند تابعیت مضاعف بگیرد. هرکس که تابعیت مضاعف برای کشور مالتا بگیرد مثل شهروند این کشور باید تابع قانون جزیره ی مالتا باشد.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت مالتا

وقتی کشور مالتا را برای زندگی انتخاب می کنید و میخواهید شهروند این کشور شوید یا تبعیت داشته باشید باید تقاضای شهروند شدن بدهید. مدارک و اسناد قانونی که جهت این کار لازم است را می توانید آماده کنید و سپس با توجه به فرم و مدارک لازم، جهت شهروند شدن به سفارتخانه ی مالتا در کشور خود رفته و اقدام کنید. شرایط لازم داشتن سن قانونی بالای 18 سال است و باید قبلا در کشور مالتا 5 سال زندگی کرده باشید و حداکثر مدت زمان خروج شما از کشور کمتر 6 ماه شده باشد. اگر متاهل باشید تنها نیاز است 3 سال در کشور مالتا زندگی کرده باشید و همسرتان از شهروندان مالتا باشد.

ارائه ی گواهی سلامت جسمی و ذهنی به مسئولین کشور نیاز است و گواهی عدم سوپیشینه یا نداشتن سوابق کیفری خود را از اداره ی دادگستری در کشور خود بگیرید. در صورتی که ازدواج کرده اید ضمانت حمایت مالی از شما جهت شهروند شدن توسط شوهرتان لازم است. اگر فرزند دارید یا میخواهید فرزند به دنیا بیاورید به راحتی می توانید شهروند این کشور شوید. اما زمانی که مجرد هستید باید خود به دولت مالتا ضمانت حمایت مالی بدهید، که از طریق صورتحساب بانکی می توانید این کار را انجام و اگر کار می کنید از طریق فیش حقوقی خود می توانید به دولت اثبات کنید که از پس هزینه های زندگی خود بر می آیید.

راه های اخذ تابعیت و پاسپورت مالتا

در صورتی که بتوانید به مسئولین کشور مالتا اثبات کنید که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برای جامه مفید خواهید بود امکان قبولی درخواست شهروند شدن بالا میرود. به طور مثال می توان از طریق سرمایه گذاری در مالتا اثبات کرد که در اقتصاد کشور سهیم هستید. شخص سرمایه دار باید 18 سال سن داشته باشد و ظاهر متناسبی داشته باشد. خانه ای در حدود 350 هزار یورو اجاره کند یا بگیرد و در حدود 650 هزار یورو سرمایه گذاری کند تا بتواند مجوز اقامت مالتا و سپس شهروند این کشور شود.

در صورتی که شخص بتواند از طریق کارهای دیگر از جمله کارمندی یا کار آزاد مثل رستوران یا آرایشگری یا عکاسی به مالتا برود و در این حرفه ها کار کند بطوریکه برای اقتصاد کشور مفید و سودمند باشد میتواند پس از 5 سال کار کردن شهروند مالتا شود. از طریق بازگشایی رستوران میتوان بهترین سرمایه گذاری کرد و پس از 6 سال کار، شهروند شد. عده ای از طریق بازیگری وارد کشور شده و پس از ایفای نقش های خوب و عامه پسند، از طرف دولت شهروند مالتا می شوند. راه های سرمایه گذاری در مالتا را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

سوالات متداول در مورد اخذ پاسپورت مالتا

1-پاسپورت کشور مالتا از نظر اعتبار در چه سطحی است؟

طبق شاخص جهانی پاسپورت ها در سال 2019، پاسپورت مردم مالتا چهارمین پاسپورت قدرتمند به شمار می رود.

2-آیا از طریق وراثت می توان شهروندی مالتا را گرفت؟

بله.

3-شهروندی مالتا از طریق وراثت به چه صورت است؟

در صورت موروثی، هنگامی که پاسپورت مالتا کسب شد، حق آن پاسپورت برای نسل های بعد نیز انتقال داده می شود.

4-با داشتن اقامت مالتا می توان در کشورهای حوزه شنگن اقامت داشت؟

اقامت در مالتا باعث آزادی سفر در منطقه شینگن می شود، شهروندی فرصت تحصیل و کار در تمام 28 کشور شنگن را فراهم می کند.

5-با داشتن پاسپورت مالتا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

پاسپورت مالتا باعث سفر نسبتا راحت به آفریقا و خاورمیانه و سفر بدون ویزا به بیش از 160 کشور می شود.

6-مزایای داشتن پاسپورت مالتا از طریق وراثت چی هست؟

سطح سیستم آموزشی بسیار بالا برای فرزندان ، مالتا هیچ گونه مالیات وراثتی ندارد ، متقاضی اصلی و وابستگان واجد شرایط تحت پوشش این طرح هستند ، شناخته شده به عنوان یکی از معتبر ترین شهروندی ها توسط برنامه های سرمایه گذاری.

7-از چه راه هایی می توان پاسپورت مالتا را گرفت؟

ازدواج ، تولد یا فرزند خواندگی ، اقامت طولانی مدت ، سرمایه گذاری.

8-شرایط اخذ پاسپورت مالتا از طریق تولد به چه صورت است؟

حداقل یکی از والدین می بایست مالتی باشند که داخل کشور مالتا یا خارج از مالتا فرزند را به دنیا آورده باشند.

9-اخذ پاسپورت مالتا از طریق اقامت طولانی مدت به چه صورت است؟

شخص که برای شهروندی مالتا درخواست می کند باید برای مدت 6 سال اقامت دائم داشته باشد، و همچنین باید برای 4 سال بدون وقفه در مالتا زندگی کرده باشد.

10-اخذ پاسپورت مالتا از طریق ازدواج به چه صورت است؟

باید مدرکی مبنی بر اینکه آنها در مالتا زندگی کرده اند و حداقل پنج سال با فرد با ملیت مالتایی ازدواج کرده اند همچنین فرد خارجی که طلاق گرفته باشد می تواند برای اقامت در همان شرایط اقامت 5 ساله درخواست کند.

11-اخذ پاسپورت مالتا از طریق فرزند خواندگی به چه صورت است؟

شهروندان مالتی که فرزندانی را از سایر کشورها می پذیرند، اگر سن آنها کمتر از 10 سال در تاریخ پذیرش باشد، می توانند درخواست کنند که این کودکان را به عنوان شهروند در مالتا قبول کنند.

اسکرول به بالا