071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای استارت آپ لتونی | اطلاعات کامل مهاجرت و اقامت لتونی از طریق استارت آپ

ویزای استارت آپ لتونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور لتونی یا لاتویا Latvia در منطقه شینگن اروپا و در سواحل بالتیک قرار دارد. پایتخت کشور لتونی، ریگا Riga در سال 1201 تاسیس شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد. ریگا علاوه بر پایتخت و بزرگترین شهر لتونی به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز شناخته می شود. تقریباً نیمی از قلمرو کشور لتونی را جنگل های انبوه و جاذبه های طبیعی زیبا و پارک های بی نظیر پوشانده است. کشور لتونی دارای سیستم حمل و نقل و ارتباطات فرهنگی بسیار خوبی با کشورهای اروپای غربی و روسیه است.

جمعیت کشور لتونی در حدود 1.9 میلیون نفر و زبان این کشور زبان های لتونی، روسی و بلاروسی و با واحد پول یورو می باشد. این کشور به دلیل میراث غنی و غذاهای محلی منحصر به فرد و ترکیبی خیره کننده از هنر و معماری قرون وسطایی شناخته می شود. کشور لتونی از سال 1991 عضو سازمان ملل متحد و از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا و ناتو شده است. پیوستن کشور لتونی به پیمان شینگن مزیت های قابل توجهی برای شهروندان این کشور به همراه داشته است.

کشور لتونی یکی از پویاترین اقتصادهای اروپا است که دولتمردان این کشور با همان سرعت و انعطاف پذیری و ذهنیت باز استارت آپ ها فرایند قانون گذاری این شرکت ها را انجام می دهند. اگر دارای طرح تجاری استارت آپ هستید و قصد راه اندازی آن در کشور لتونی را دارید، مطالب این مقاله کمک زیادی به شما می کند. با ما همراه باشید.

لتونی هیجان انگیزترین منطقه برای شرکت های استارت آپ

منطقه بالتیک شامل کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی یکی از هیجان انگیزترین مناطق استارت آپی اروپا محسوب می شود. در 10 سال گذشته اکوسیستم استارت آپی این منطقه به بیش از 5000 شرکت استارت آپ و 12 غول استارت آپ جهانی رسیده است. AIN Capital رتبه بندی فعال ترین صندوق های سرمایه گذاری VC در منطقه بالتیک را در نیمه اول سال 2022 ایجاد کرده است. این رتبه بندی شامل 15 سازمان کمک کننده مالی و انکوباتور مستقر در کشورهای لتونی، لیتوانی و استونی است که در مجموع 87 سرمایه گذاری را از ژانویه 2022 تا ژوئن 2022 انجام داده اند.

در این مطلب میخوانید

آیا کشور لتونی گزینه مناسب برای استارت آپ است؟

لتونی در سال های اخیر به عنوان “دوستانه ترین کشور برای استارت آپ ها” شناخته شده است. این کشور در رتبه بندی های جهانی در میان 50 کشور برتر جهان از لحاظ اقتصادی قرار دارد. کشور لتونی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در میان کشورهای اتحادیه اروپا و بازارهای بزرگ شرق یکی از مراکز اقتصادی جهان محسوب می شود. صنعت حمل و نقل و لجستیک این کشور بسیار پیشرفته و از مهم ترین بخش های لتونی می باشد.

کشور لتونی به عنوان جواهری پنهان در دریای بالتیک مملو از شور و اشتیاق برای راه اندازی طرح های تجاری نوآورانه است. این کشور ده ها سال است که در صحنه های فناوری پیشگام بوده است. از این لحاظ کشور لتونی یک گزینه مناسب برای راه اندازی و اجرای طرح های تجاری استارت آپ می باشد.

لتونی در حال حاضر به همراه کشورهای استونی و لیتوانی به عنوان رتبه های برتر در راه اندازی طرح های استارت آپ در اروپا معرفی شده اند. تغییرات جدید در قوانین کشور لتونی منطقه بالتیک را به منطقه ای با مطلوب ترین سیاست های راه اندازی طرح های استارت آپ در جهان تبدیل کرده است که روند جذب استعدادهای استارت آپی را برای موفقیت در این صحنه جهانی راحت تر کرده است.

اکوسیستم استارت آپ لتونی

اکوسیستم استارت آپ کشور لتونی گرچه کوچک اما پر جنب و جوش و بسیار فعال است. افراد مستعد و با انگیزه با تسلط به چند زبان و پیشینه های تجاری مختلف در رأس شرکت های استارت آپی این کشور مدیریت این کسب و کارها را به عهده دارند. محیط راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ بسیار فعال و پویا و به سرعت در حال رشد و توسعه است.

نرخ رشد اقتصادی بالا، موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مناسب، دسترسی به نیروی کار تحصیل کرده و ماهر، امکان تجارت با کشورهای اروپایی و امکان دریافت کمک های مالی از دولت لتونی از مهم ترین دلایل موفقیت اکوسیستم استارت آپی در این کشور است. علاوه بر این قدرت اجرای تعهدات دولتی و همچنین وجود سازمان های کمک کننده مالی و انکوباتورها به پیشبرد اهداف استارت آپی لتونی کمک فراوانی می کند.

زیر ساخت استارت آپ لتونی متشکل از 400 شرکت استارت آپ ثبت شده و مجموعه ای از سرمایه گذاران و سازمان های انکوباتور و نهادهای کمک کننده مالی و ده ها فضای کار مشترک است که توسط دانشگاه ها و دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین می شود. ریگا، پایتخت این کشور محل گردهمایی های هیجان انگیز، کنفرانس های مفید و جلسه های کاری پویا و میزبان کنفرانس های سالانه فناوری و نوآوری های متعددی است.

اخذ اقامت لتونی از طریق ویزای استارت آپ
اخذ اقامت لتونی از طریق ویزای استارت آپ

دلایل انتخاب کشور لتونی برای اخذ ویزای استارت آپ

متقاضیان کارآفرین دارنده طرح های تجاری استارت آپی برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی برای انتخاب این کشور دلایل متعددی دارند. از مهم ترین دلایل انتخاب کشور لتونی برای اخذ ویزای استارت آپ موارد زیر را می توان نام برد:

  • لتونی یکی از مکان های دوستدار استارت آپ در جهان

کشور لتونی در سال 2021 به عنوان یکی از مکان های دوستدار استارت آپ در جهان معرفی شده است. اکوسیستم لتونی در حال حاضر بیش از 400 استارت آپ را ثبت کرده است و شرایط را برای راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ متقاضیان در سراسر جهان فراهم کرده است. اکوسیستم استارت آپ لتونی بسیار فعال و پر جنب و جوش با برگزاری جلسات کاری DFF و TechChill و وجود هزاران متر مربع فضای کاری یکی از بهترین کشورهای جهان برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی است.

  • دارای رشد اقتصاد پایدار در اتحادیه اروپا

در 15 سال گذشته تولید ناخالص داخلی کشور لتونی به طور متوسط در حدود 7% تا 8% در سال رشد پایدار داشته است. بیشتر تولید ناخالص داخلی لتونی (در حدود 71%) در بخش خدمات و شامل صنعت گردشگری و توریسم است. اگر متقاضیان دارای طرح تجاری در حوزه گردشگری می باشند، کشور لتونی دارای زیر ساخت های توسعه یافته و تقاضای آماده برای راه اندازی این طرح های استارت آپی می باشد.

  • دارای شاخص های کسب و کار راحت DB

بر اساس گزارش بانک جهانی کشور لتونی در زمینه دارا بودن شاخص های کسب و کار راحت DB در رتبه 19 جهان قرار دارد و دارای امتیاز 80.03 می باشد. شاخص های کسب و کار بر اساس گزارش بانک جهانی شامل راه اندازی ساده و راحت کسب و کار، اخذ مجوز ثبت شرکت، دریافت وام ها و کمک های دولتی، حمایت از سرمایه گذاران و بنیانگذاران، نرخ اجرای قرارداد، نرخ پرداخت مالیات و اخذ مجوزهای لازم می باشد.

  • حمایت دولت لتونی

دولت لتونی علاقه خاصی به تقویت و توسعه محیط استارت آپ دارد و در مراحل مختلف راه اندازی طرح های استارت آپ از کارآفرینان حمایت می کند. بر این اساس دولت لتونی در مرحله ایده پردازی و مفهوم سازی طرح تجاری، در مرحله راه اندازی، در مرحله شروع کسب و کار و در مرحله توسعه و گسترش شرکت های استارت آپی از کارآفرینان حمایت می کند. آژانس سرمایه گذاری توسعه لتونی LIAA بر حمایت و پشتیبانی از طرح های تجاری استارت آپ این کشور نظارت می کند.

  • زیرساخت های درخشان فناوری در لتونی

کشور لتونی به عنوان دهمین کشور دارای اینترنت سریع دارای وای فای رایگان در سراسر پایتخت این کشور است. بزرگترین شرکت مخابراتی لتونی Latelecome به طور متوسط در هر کیلومتر مربع 3 نقطه اتصال وای فای رایگان نصب کرده است. علاوه بر این بازارهای غیر اشباع استارت آپ در لتونی و گسترش فرصت های تامین مالی شرایط لازم را برای اجرای طرح های استارت آپ در این کشور امکان پذیر کرده است.

  • قوانین مالیاتی مطلوب

دولت لتونی قانون و نظام مالیاتی مطلوب برای استارت آپ ها تصویب کرده است. این قانون دو مزیت اساسی را پیش بینی می کند:

  • نظام مالیات ثابت: ماهانه 340.90 یورو برای هر کارمند بدون توجه به حقوق پرداختی همراه با 0% مالیات بر درآمد فردی یا
  • در حدود 45% تامین مالی مشترک برای متخصصان ماهر و باتجربه در امر استارت آپ
  • برخورداری از مزایای شگفت انگیز

کشور لتونی در دهه گذشته در حال پیشرفت و توسعه بوده است و دارای متخصصان تحصیل کرده و زیر ساخت های مجهز برای بهره برداری از طرح های تجاری نوآورانه استارت آپ می باشد. وجود هزینه های پایین برای راه اندازی طرح استارت آپ و وای فای رایگان در سراسر پایتخت این کشور از مزایای شگفت برای اجرای طرح تجاری استارت آپ است. این کشور دارای سیستم مالیاتی نه چندان سختگیرانه و هزینه های پایین برای راه اندازی کسب و کار استارت آپ می باشد.

  • پایتخت لتونی به عنوان مرکز استارت آپ

شهر ریگا پایتخت لتونی بدون شک یکی از مهم ترین مراکز فعالیت های استارت آپی در اروپا است که میزبان رویدادهای مهمی مانند Tech Chill می باشد. اما شهرهای دیگر لتونی مانند Jurmala و Daugavpils نیز در حال ورود به فهرست شهرهای مهم لتونی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی می باشند.

  • قانون جدید خریداری سهام شرکت استارت آپ

بر اساس قانون جدید شرکت های استارت آپ در سال 2020 کارکنان این شرکت ها می توانند سهام شرکت را با قیمت تعیین شده خاص خریداری کنند. این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با سیستم قبلی است که فاقد ابزارهای لازم برای در اختیار قرار دادن سهام شرکت ها به کارکنان است. کارکنان می توانند پس از یک سال اقدام به فروش سهام خود کنند و در هنگام فروش فقط مابه التفاوت خرید و فروش مشمول مالیات 20% می شود.

  • وجود جذابیت های طبیعی و زبان رسمی

در حدود 54% از کشور لتونی را جنگل های انبوه و در حدود 33% از مرز این کشور را سواحل شنی و درختان کاج تشکیل می دهد. اقامت و زندگی در چنین طبیعت زیبایی آرامش و راحتی را به همراه دارد. گرچه زبان رسمی لتونی زبان لتونی است، اما بیش از 85% به زبان روسی و 70% ساکنان زیر 40 سال این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. زبان های آلمانی، فرانسوی و اسکاندیناوی نیز در این کشور به طور گسترده صحبت می شود.

  • سهولت دسترسی برای بنیانگذاران خارجی شرکت های استارت آپ

بخشی از قانون استارت آپ لتونی به تسهیل روند مهاجرت برای بنیانگذاران خارجی استارت آپ ها با صدور ویزای استارت آپ می پردازد. دولت لتونی با جذب طرح ها و ایده های استارت آپی نوآورانه و کارآفرینان برای رشد و رونق اقتصادی این کشور تلاش می کند.

برنامه اخذ ویزای استارت آپ لتونی در یک نگاه

  • میزان سرمایه گذاری:

در حدود 30.000 یورو برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ

  • مدت زمان پردازش درخواست اخذ ویزای استارت آپ لتونی:

در حدود یک ماه از زمان ارائه درخواست اخذ ویزای استارت آپ

  • مزیت مهم اخذ ویزای استارت آپ لتونی:

امکان اخذ تابعیت لتونی و رفت و آمد آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن

برنامه اخذ ویزای استارت آپ لتونی 2022

دولت لتونی قانون راه اندازی طرح تجاری استارت آپ و برنامه اخذ ویزای استارت آپ را به طور رسمی برای اخذ مجوز اقامت لتونی تصویب کرده است. در واقع کشور لتونی از اولین کشورهای جهان است که برنامه ویزای استارت آپ را اجرا کرده است. متقاضیان با اخذ این ویزا مجوز راه اندازی کسب و کار استارت آپی خود را در لتونی را دریافت می کنند و در صورت دارا بودن شرایط لازم مجوز اقامت دائم لتونی را اخذ می کنند. این ویزا مختص همه متقاضیان از کشورهای عضو غیر اتحادیه اروپا است که دارای طرح و ایده تجاری قابل اجرا در کشور لتونی هستند.

بر اساس برنامه کارآفرینی و استارت آپ لتونی کارآفرینان بین المللی می توانند مجوز اقامت موقت لتونی را برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در این کشور دریافت کنند، به شرط اینکه طرح و پروژه استارت آپی آن ها دارای ارزش افزوده بالا باشد و قابلیت های توسعه پذیری در مقیاس های جهانی را داشته باشد. برنامه ویزای استارت آپ لتونی به منظور تشویق متقاضیان بین المللی برای مهاجرت به این کشور از طریق راه اندازی طرح های تجاری و سرمایه گذاری بر روی پروژه های اقتصادی است. این برنامه استارت آپ می تواند تا 5 موسس و بنیانگذار داشته باشد و حداکثر برای مدت 3 سال اعتبار دارد.

برای متقاضیان کارآفرین که دارای طرح و ایده های تجاری خلاقانه می باشند و می خواهند این طرح بالقوه را به بازارهای جهانی معرفی کنند، کشور لتونی گزینه مناسبی است. دولت لتونی با صدور ویزای استارت آپ و مجوز اقامت 3 ساله این کشور قصد ایجاد اکوسیستم استارت آپ فعال و پویا و پر جنب و جوش را در این کشور دارد.

شرایط لازم اخذ ویزای استارت آپ لتونی 2022

متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید دارای طرح و ایده تجاری استارت آپ بیشتر مبتنی بر فناوری و تکنولوژی باشد که بتواند در بازارهای داخلی و بین المللی لتونی رقابت کند و دارای مزیت توسعه پذیری در مقیاس جهانی و باشد و ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد.
  • متقاضی باید تاییدیه های لازم در مورد پذیرش طرح تجاری استارت آپ را از سازمان های ارزیابی لتونی دریافت کند.
  • طرح تجاری استارت آپ متقاضی باید در یکی از حوزه های مورد نیاز کشور لتونی و بیشتر در حوزه فناوری باشد.
  • متقاضی باید دارای سوابق کار حرفه ای در حوزه کسب و کار تجاری استارت آپ و دارای مهارت لازم برای راه اندازی این طرح تجاری در لتونی باشد.
  • متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در لتونی و دارای بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی در این کشور باشد.
  • متقاضی باید دارای گواهی سلامت جسمی و گواهی عدم سوء پیشینه باشد.

شرایط لازم متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی اخذ ویزای استارت آپ لتونی برای دریافت این ویزا و راه اندازی طرح و ایده تجاری کسب و کار در این کشور نیازمند دارا بودن شرایط زیر می باشد:

  • متقاضی باید کسب و کار استارت آپی خود را همان گونه که در برنامه کاری خود ذکر کرده است اجرا و راه اندازی کند.
  • متقاضی باید ایده و طرح نوآورانه خود را در حوزه فناوری و تکنولوژی به طور دقیق شرح دهد.
  • متقاضی باید اطلاعات لازم در مورد پتانسیل بازار کار استارت آپ مورد نظر در لتونی را ارائه دهد.
  • متقاضی باید طرح و ایده تجاری خلاقانه و با توجیه اقتصادی را با برنامه های توسعه و تحقیق این طرح استارت آپی ارائه دهد.
  • متقاضی باید دارای الزامات مالی و بودجه کافی برای تامین هزینه های اقامت خود و خانواده خود در لتونی باشد.
  • متقاضی نباید در هیچ حوزه قضایی دارای سابقه جرم و جنایت و بزه باشد.
  • متقاضی باید برنامه های تجاری راه اندازی طرح و ایده استارت آپ را برای 3 سال آینده شامل سرمایه گذاری های لازم و تولید محصولات جدید ارائه دهد.
  • متقاضی باید پیش نویس ساده ساختار طرح تجاری و هزینه ها و درآمدهای برنامه ریزی شده از اجرای طرح استارت آپ را برای 3 سال آینده ارائه دهد.

شرایط لازم طرح تجاری برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی

در بخش های قبل در مورد شرایط کلی و شرایط متقاضی به عنوان بنیانگذار و موسس طرح استارت آپ در لتونی توضیحات لازم ارائه شد. در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در مورد شرایط طرح و ایده تجاری استارت آپ را ارائه دهیم. در واقع نه تنها متقاضی باید دارای شرایط لازم و کافی برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی باشد، بلکه طرح و ایده تجاری نیز باید دارای الزامات و شرایط لازم باشد. برخی از مهم ترین شرایط لازم طرح تجاری برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی عبارت است از:

  • طرح و ایده تجاری با راه اندازی در لتونی باید یک محصول یا کالا یا خدمات نوآورانه را به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه کند که قابل توسعه در بازارهای ملی و بین المللی باشد.
  • فعالیت های تجاری برنامه ریزی شده برای 3 سال آینده و همچنین سرمایه گذاری های لازم و کالاها و محصولات تولیدی باید دقیق شرح داده شوند.
  • طرح و ایده نوآورانه استارت آپ اغلب باید مبتنی بر فناوری و تکنولوژی های پیشرفته باشد.
  • طرح و ایده تجاری استارت آپ باید حاوی بررسی پتانسیل بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات و کالاها و خدمات ارائه شده باشد.
  • طرح و ایده تجاری استارت آپ باید پتانسیل توسعه و گسترش در مقیاس های وسیع تر در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.
  • شرکت استارت آپ باید توسط مدیران باتجربه و حرفه ای مدیریت شود.
  • شرکت استارت آپ باید دارای حداقل 30.000 یورو بودجه و سرمایه اولیه باشد.
مهاجرت به لتونی از طریق استارت آپ
مهاجرت به لتونی از طریق استارت آپ

مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی به منظور دریافت ویزای استارت آپ لتونی و راه اندازی کسب و کار استارت آپی در این کشور علاوه بر دارا بودن شرایط لازم باید مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهد. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی موارد زیر را می توان نام برد:

  • اصل یا کپی پاسپورت معتبر یا مدرک معتبر دیگری برای اثبات هویت و ملیت متقاضی به همراه دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن Business Plan دقیق و نوآورانه
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در لتونی در حدود 5.160 یورو برای هر نفر
  • گواهی های مالی و منبع سرمایه لازم برای راه اندازی طرح استارت آپ در حدود 30.000 یورو
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزای استارت آپ لتونی
  • مدرک زبان انگلیسی یا روسی و رزومه شغلی و سوابق کاری در حوزه طرح استارت آپ
  • نامه های تاییدیه طرح تجاری استارت آپ از سازمان های ارزیابی لتونی
  • ارائه شرح کتبی محصول و کالا و خدمات تولیدی شرکت استارت آپ
  • گواهی کتبی مبنی بر اینکه پس از راه اندازی طرح تجاری استارت آپ ماهانه حداقل 859 یورو حقوق خواهد داشت.
  • در صورت اعلام نتیجه مثبت در مورد ویزای استارت آپ لتونی متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:
  • گواهی پزشکی مبنی بر عدم ابتلا متقاضی به بیماری سل
  • سند و گواهی معتبر در مورد اقامت برنامه ریزی شده متقاضی برای اقامت 6 ماهه اول در لتونی
  • قرارداد اجاره خانه و آپارتمان و یا نامه ای از میزبان متقاضی در لتونی برای اقامت در منزل وی

مهم ترین فاکتورهای واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی به عنوان دارنده طرح و ایده تجاری برای راه اندازی این طرح استارت آپی در کشور لتونی باید دارای فاکتورهای واجد شرایط برای اخذ ویزای استارت آپ این کشور باشد. چند فاکتور مهم برای دارا بودن شرایط لازم به منظور اخذ ویزای استارت آپ لتونی عبارت است از:

  • اولین فاکتور برای واجد شرایط بودن این است که متقاضی باید 3 ماه پس از دریافت ویزای استارت آپ لتونی شروع به راه اندازی طرح تجاری استارت آپی خود کند.
  • دومین فاکتور این است که متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی باید فاقد تابعیت و شهروندی لتونی باشد و برای کار در شرکت استارت آپ به عنوان موسس یا عضو هیئت مدیره برای مدت کمتر از یک سال به این کشور مجاز باشد.
  • متقاضی باید تمکن مالی کافی برای زندگی در لتونی برای 12 ماه اول بدون درآمد از شرکت استارت آپ را داشته باشد.
  • شرکت استارت آپ که متقاضی برای آن کار می کند، باید حداقل 30.000 یورو از سرمایه های VC واجد شرایط را در یک دوره 6 ماهه جمع آوری کند.
  • شرکت استارت آپ که متقاضی برای آن کار می کند، باید حداقل 60.000 یورو از سرمایه های VC واجد شرایط را در یک دوره 18 ماهه جمع آوری کند.

انکوباتورها و سازمان های کمک کننده مالی استارت آپ لتونی

انکوباتور Incubator استارت آپ سازمان هایی برای کمک به راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در کشورهای مختلف جهان و از جمله کشور لتونی است. در واقع انکوباتورها و سازمان های کمک کننده مالی به متقاضیان کارآفرینی از طریق اجرای طرح استارت آپ کمک می کنند تا در کشور لتونی فضای کار را ایجاد کنند، بودجه مورد نظر را تامین کنند و مشاوره های لازم را ارائه دهند.

می توان گفت انکوباتورها سازمان های تحقیقاتی با همه امکانات تحقیقی لازم و آزمایشگاه های مجهز هستند که با ارائه منابع مالی، ارائه فضای لازم برای اجرا و راه اندازی طرح تجاری، ارائه سرمایه لازم و ایجاد کسب و کار کمک می کنند تا اجرای طرح و ایده تجاری استارت آپی متقاضی کمتر با موانع و مشکلات مواجه شود.

انکوباتورها در حوزه استارت آپ معمولاً از سازمان های و نهادهای خصوصی می باشند که توسط دولت و بخش خصوصی اداره می شوند. انکوباتورها محدود به صنایع و حوزه های خاصی نمی باشند و در بیشتر پروژه های صنعتی و فناوری فعالیت می کنند.

در حدود 13 مرکز توسعه LIAA یا انکوباتور در سراسر لتونی وجود دارد که به ارائه آموزش، حمایت و پشتیبانی، پرداخت کمک هزینه و سازماندهی رویدادها می پردازند.

امتیازهای ویزای استارت آپ لتونی

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوند. چند امتیاز ویژه اخذ ویزای استارت آپ لتونی عبارت است از:

  • همه متقاضیان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا بدون هیچ محدودیتی می توانند برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی اقدام کنند.
  • متقاضیان می توانند به همراه همسر و فرزندان خود با ویزای موقت 3 ساله استارت آپ به کشور لتونی مهاجرت کنند و در صورت دارا بودن شرایط لازم این ویزا را تمدید کنند.
  • متقاضیان می توانند پس از چند سال اقامت در لتونی با اخذ ویزای استارت آپ تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند و از مزایای مشابه شهروندان لتونی برخوردار شوند.

پروژه های استارت آپ تایید شده در لتونی 2022

طرح ها و ایده های تجاری و اقتصادی استارت آپ که بالقوه دارای پتانسیل بالایی برای توسعه و گسترش سریع باشند و بتوانند به سرعت به بازارهای جهانی راه یابند از بهترین کسب و کارهای استارت آپ در لتونی محسوب می شوند. بهترین پروژه های مورد تایید استارت آپ در لتونی در حوزه های فناوری و تکنولوژی های پیشرفته است. در حال حاضر کشور لتونی به عنوان یک مرکز پویا و فعال برای استارت آپ هایی با پتانسیل رشد جهانی به شمار می آید که بهترین استعدادهای کارآفرینی را جذب می کند. اکوسیستم استارت آپ فناوری در این کشور در حال پیشرفت سریع است. از مهم ترین پروژه های استارت آپی لتونی که متقاضیان می توانند با دارا بودن طرح های تجاری در این حوزه ها ویزای استارت آپ این کشور را دریافت کنند، موارد زیر را می توان نام برد:

  • حوزه تکنولوژی و فناوری های پیشرفته
  • حوزه بیوتکنولوژی
  • حوزه الکترونیک
  • حوزه مکاترونیک
  • حوزه اطلاعات و ارتباطات

مراحل راه اندازی طرح استارت آپ در لتونی

متقاضیان دارای طرح های تجاری استارت آپ که قصد راه اندازی این طرح و ایده ها را در کشور لتونی دارند باید مراحل راه اندازی و اجرای این طرح های تجاری را طی کنند. متقاضی می تواند فرم های درخواست ویزای استارت آپ لتونی را به 5 زبان لتونی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا روسی تکمیل کند. اما دیگر مدارک باید به طور رسمی به زبان لتونی ترجمه و ارسال شوند. مهم ترین مراحل راه اندازی طرح های استارت آپ در لتونی عبارت است از:

  1. متقاضی باید در ابتدا همه فرم های درخواست ویزای استارت آپ لتونی و مدارک لازم را به اداره امور شهروندی و مهاجرت لتونی OCMA و یا به سفارت لتونی در کشور مبدا ارائه دهد.
  2. متقاضی در صورت حضور در کشور لتونی می تواند قرار ملاقات با اداره امور شهروندی و مهاجرت در لتونی رزرو کند و یا در سفارت لتونی در کشور خود یک وقت مشخص کند.
  3. در روز مشخص شده متقاضی باید همه مدارک لازم را ارائه دهد و حق تمبر را با کارت یا حواله بانکی پرداخت کند.
  4. کمیته ارزیابی در صورت مناسب بودن طرح استارت آپی نتیجه مثبت را به وزیر دادگستری لتونی اعلام می کند.
  5. متقاضی با دریافت نتیجه مثبت از اداره امور شهروندی و مهاجرت لتونی OCMA ممکن است ناچار به ارائه مدارک بیشتری شود.
  6. متقاضی باید درخواست اخذ مجوز اقامت لتونی و ویزای استارت آپ را ارائه و هزینه پردازش این ویزا در حدود 14.23 یورو را پرداخت کند.
  7. متقاضی با در دست داشتن نتیجه مثبت اخذ ویزا و پاسپورت با اعتبار کافی می تواند ویزای استارت آپ و مجوز اقامت موقت لتونی را از اداره امور شهروندی و مهاجرت لتونی OCMA دریافت کند.

چه متقاضیانی واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ لتونی می باشند؟

ویزای استارت آپ مختص متقاضیانی است که دارای طرح و ایده های تجاری استارت آپ “نوآورانه، خلاقانه، قابل توسعه، قابل اجرا در کشور لتونی و با توجیه اقتصادی” می باشند. متقاضیانی که دارای طرح ها و ایده های نوآورانه در حوزه های تکنولوژی و فناوری های پیشرفته می باشند، بهترین گزینه های ممکن برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی هستند. به طور کلی متقاضیان زیر واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ لتونی می باشند:

  • متقاضیانی که دارای سرمایه 30.000 یورویی برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در کشور لتونی باشند.
  • متقاضیانی که در حوزه طرح تجاری استارت آپ دارای سوابق کاری درخشان و مهارت های لازم برای راه اندازی در لتونی باشند.
  • متقاضیانی که با اخذ ویزای استارت آپ لتونی توانایی شروع اجرای طرح های تجاری استارت آپ را داشته باشند.

مهلت زمانی راه اندازی استارت آپ لتونی

دولت لتونی ویزای استارت آپ را به منظور راه اندازی طرح های تجاری نوآورانه و اقدام به کسب و کار جدید در این کشور ارائه می دهد. مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ لتونی در حدود یک تا حداکثر 3 سال است. متقاضی در مدت 3 سال باید اولین نتایج را از راه اندازی پروژه استارت آپی خود را دریافت کنند.

در سال اول متقاضی به بررسی شرایط راه اندازی طرح تجاری استارت آپ و فعالیت تجاری و اقتصادی در کشور لتونی می پردازد. در واقع متقاضی در اولین سال راه اندازی طرح استارت آپ در لتونی باید وضعیت بازار داخلی و بین المللی را بررسی کند و بر اساس این بازار یک کسب و کار استارت آپ پررونق را راه اندازی کند. متقاضی در سال دوم و سوم به شروع کسب و کار استارت آپی و تاسیس شرکت تجاری و تولید محصولات و کالاها و یا ارائه خدمات نوین می پردازد.

مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ لتونی

به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ لتونی پس از ارسال مدارک در اداره مهاجرت لتونی و یا در سفارت لتونی در کشور مبدا در حدود 30 روز طول می کشد. در واقع به فرض کامل بودن همه مدارک و واجد شرایط بودن متقاضی در حدود یک ماه پس از ارسال مدارک لازم می توان انتظار اعلام نتیجه اخذ ویزای استارت آپ لتونی را داشت. پس از اعلام نتیجه مثبت متقاضی می تواند ویزای استارت آپ لتونی را در مدت 2 تا 10 روز دریافت کند.

امکان تمدید ویزای استارت آپ لتونی

تمدید مجوز اقامت و ویزای استارت آپ لتونی بر اساس رشد و توسعه و شرایط کسب و کار استارت آپی است. اگر شرکت استارت آپ پس از گذشت یک تا حداکثر 3 سال از اخذ ویزا همچنان فعال و پر رونق باشد و کمیته ارزیابی این موفقیت را تایید کند، متقاضی می تواند ویزای استارت آپ را تمدید کند.

اگر نتیجه بررسی های کمیته ارزیابی استارت آپ لتونی در مورد ادامه کار مثبت باشد، متقاضی می تواند مجوز اقامت و ویزای استارت آپ لتونی را تمدید کند و در نهایت مجوز اقامت دائم لتونی را دریافت کند.

هزینه اخذ ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی می تواند برای تامین مالی اجرای طرح استارت آپ از سازمان های حمایت کننده مالی و انکوباتورهای لتونی کمک دریافت کند. متقاضی برای دریافت این سرمایه برای راه اندازی طرح استارت آپ باید دارای طرح و ایده قابل اجرا، توسعه پذیر، نوآورانه و قابل توجیه اقتصادی باشد و قابلیت اجرای آن از لحاظ مالی را در لتونی داشته باشد. میزان هزینه درخواست اخذ ویزای استارت آپ لتونی به بازه زمانی بستگی دارد که درخواست وی مورد بررسی قرار می گیرد.

  • هزینه های اخذ ویزای استارت آپ لتونی شامل هزینه پردازش ویزای استارت آپ در حدود 14.23 یورو می باشد.
  • هزینه های حق تمبر برای پردازش ویزای استارت آپ در 30 روز در حدود 100 یورو و برای پردازش ویزا در 10 روز کاری در حدود 200 یورو و برای 5 روز کاری در حدود 400 یورو می باشد.
  • متقاضی باید هزینه های اجاره محل شرکت تجاری، اخذ مجوزهای لازم، خرید تجهیزات اداری و هزینه ثبت مالکیت معنوی شرکت را نیز بپردازد.

موفق ترین استارت آپ های لتونی در سال 2022

کشور لتونی به دلیل دارا بودن مزایای فراوان و شگفت انگیز برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ میزبان برخی از موفق ترین طرح های استارت آپی جهان است. یکی از موفق ترین استارت آپ های لتونی پلتفرم Lokalise مدیریت ترجمه و بومی سازی بررسی شده است که گسترش برنامه ها، بازی ها، نرم افزارها و محتوای نرم افزاری کسب و کارها را امکان پذیر کرده است. از دیگر استارت آپ های موفق در لتونی در سال 2022 موارد زیر را می توان نام برد:

  • Mogo Finance.
  • Robocash Group.
  • Monify

برترین استارت آپ های لتونی در سال 2022

کشور لتونی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که دارای ارتباطات نزدیک با بازارهای اروپا و شرق می باشد. شهر ریگا پایتخت و پرجمعیت ترین شهر لتونی به دلیل دارا بودن بازار فناوری پر رونق و همچنین فرصت های شغلی یکی از شهرهایی است که به سرعت در مسیر تبدیل شدن به یک پایتخت استارت آپی اروپایی قرار دارد. این کشور با ارائه سیستم مالیاتی راحت شرایط ویژه ای برای راه اندازی طرح های استارت آپ فراهم کرده است و تا کنون خانه بسیاری از برترین استارت آپ ها بوده است. از برترین استارت آپ های لتونی در سال 2022 موارد زیر را می توان نام برد:

  • ATOM Mobility

در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2018

  • kora Sustainability

در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2019

  • Meredot

در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2019

  • Corebook

در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2020

  • Exponential Technologies

در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2019

  • ai
  • در شهر ریگا

سال راه اندازی: 2019

  • AI

در شهر ریگا

سال راه اندازی:2020

موارد مهم در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در لتونی

مهم ترین کار برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی در لتونی دارا بودن طرح تجاری سنجیده و شرایط و مدارک لازم است. مهم ترین موارد در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در لتونی عبارت است از:

  • متقاضی باید دارای مهم ترین فاکتور اخذ ویزای استارت آپ لتونی یعنی طرح تجاری نوآورانه و قابل توسعه در حوزه های تکنولوژی باشد که دارای ارزش افزوده بالایی باشد.
  • متقاضی باید الزامات و شرایط راه اندازی استارت آپ از لحاظ سوابق مدیریتی در حوزه کارآفرینی را دارا باشد.
  • حداکثر 5 متقاضی می توانند برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در لتونی با هم همکاری کنند.
  • متقاضی برای تامین هزینه های خود در مدت اقامت در لتونی با اخذ ویزای استارت آپ باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در این کشور باشد.
  • متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود نیز مجوز اقامت و ویزای همراه لتونی را دریافت کند.
  • بازه زمانی معتبر برای ویزای استارت آپ لتونی حداکثر از یک سال تا 3 سال است.
  • فاکتورهای مهم اخذ ویزای استارت آپ لتونی شامل کسب و کار و طرح تجاری نوآورانه، دارا بودن گواهی تمکن مالی کافی و دارا بودن سوابق مدیریتی در حوزه طرح استارت آپ می باشد.
  • متقاضی باید همه اطلاعات مهم در مورد طرح تجاری استارت آپ شامل طرح و ایده تجاری، نوآوری جدید، شرح فناوری های جدید، گروه کاری و کالا و محصولات تولیدی را ارائه دهد.
  • اگر دولت لتونی تاییدیه های لازم در مورد موفقیت اجرای طرح استارت آپی را صادر نکند، متقاضی نمی تواند ویزای یک تا 3 ساله استارت آپ لتونی را تمدید کند.
برنامه اخذ ویزای استارت آپ لتونی
برنامه اخذ ویزای استارت آپ لتونی

مرور کلی بر برنامه اخذ ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ لتونی می تواند موفق به مهاجرت به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا شود و از مزایای اقامت در این کشور اروپایی برخوردار شود. متقاضی با دریافت مجوز اقامت موقت و ویزای یک ساله استارت آپ لتونی می تواند طرح و ایده استارت آپ و کسب و کار جدید خود را در این کشور راه اندازی کند. طرح تجاری استارت آپ باید مورد تایید سازمان های حمایت کننده مالی و انکوباتورهای لتونی قرار گیرد. نه تنها متقاضی اخذ اقامت لتونی از طریق ارائه طرح استارت آپ بلکه طرح و ایده تجاری استارت آپ نیز باید واجد شرایط باشند. در این روش متقاضی می تواند یک کسب و کار جدید یا در واقع یک استارت آپ را با بودجه ای در حدود 30.000 یورو در کشور لتونی آغاز کند.

اگر متقاضی دارای شرایط لازم باشد و طرح تجاری استارت آپ وی قابل اجرا و با توجیه اقتصادی باشد، می تواند ویزای استارت آپ را دریافت کند. با راه اندازی طرح و ایده تجاری و اقتصادی استارت آپ متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم لتونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن را دریافت کند.

مزایای مهاجرت به لتونی از طریق ویزای استارت آپ

کشور لتونی نه تنها به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر و زیبا بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت محسوب می شود. از دیگر دلایل انتخاب این کشور شگفت انگیز برای مهاجرت موارد زیر را می توان نام برد:

  • سهولت اخذ ویزای استارت آپ و پایین بودن هزینه های راه اندازی طرح تجاری استارت آپ
  • پایین بودن مالیات و تسلط مردم به زبان انگلیسی و روسی
  • دارای عضویت کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن و برخورداری از مزایای این عضویت ها
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم لتونی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  • امکان کار و زندگی و اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس لتونی
  • امکان اخذ مجوز کار برای همسر متقاضی
  • امکان تحصیل در برترین دانشگاه های اروپا
  • امکان زندگی و کار و تحصیل در یکی از 10 کشور ارزان اروپا برای زندگی
  • امکان تامین هزینه های زندگی ماهانه یک خانواده 4 نفره در حدود 1200 یورو در لتونی

چگونگی ثبت شرکت استارت آپ در لتونی

متقاضی برای ثبت شرکت استارت آپ در لتونی باید در ابتدا نوع شرکت تجاری را مشخص کند. به طور کلی دو نوع شرکت با مسئولیت محدود LLC و شرکت سهامی در لتونی وجود دارد. پس از انتخاب نوع شرکت متقاضی باید نام و آدرس شرکت را انتخاب کند. پس از تعیین نام و آدرس شرکت و گواهی ثبت شرکت، باید موارد مالیاتی این شرکت مشخص شود. سرمایه گذاران پس از این مرحله باید سرمایه لازم را در یکی از بانک های معتبر لتونی سپرده گذاری کنند. حداقل میزان سرمایه لازم به نوع شرکت انتخاب بستگی دارد.

علاوه بر این موارد، متقاضی ثبت شرکت باید یک برنامه تجاری مشخص برای شرکت داشته باشد. از مزایای ثبت شرکت در کشور لتونی می توان به پایین بودن نرخ مالیات در این کشور اشاره کرد. کشور لتونی را می توان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تجارت و راه اندازی کسب و کارهای استارت آپ محسوب کرد، زیرا هزینه های راه اندازی طرح تجاری بسیار پایین و مقرون به صرفه است و با میزان پایین مالیات سود دهی طرح تجاری امکان پذیر است.

پس از انتخاب نوع شرکت متقاضی برای شروع اجرای طرح استارت آپ باید مدارک و اسناد لازم و تاییدیه بانک را به اداره ثبت شرکت در لتونی تحویل دهد. ارائه آدرس شرکت و امکان استفاده از دفتر شرکت برای کارها و فعالیت های تجاری از دیگر اقدامات لازم برای ثبت شرکت در لتونی است. هزینه های ثبت شرکت سهامی استارت آپ در حدود 36.000 یورو و هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود در لتونی در حدود 3.000 یورو است.

اخذ پاسپورت از طریق ویزای استارت آپ لتونی

کشور لتونی دارای یکی از پاسپورت های قدرتمند و معتبر جهان است. پاسپورت کشور لتونی در رتبه بندی های جهانی برترین و قدرتمندترین پاسپورت های جهان در رتبه 10 جهانی قرار دارد. پاسپورت لتونی در کنار پاسپورت کشورهای استونی و اسلوونی در رتبه دهمین پاسپورت جهان قرار دارد. متقاضیانی که موفق به اخذ پاسپورت کشور لتونی می شوند، می توانند از مزیت رفت و آمد و سفر به بیش از  181 کشور جهان بدون اخذ ویزا برخوردار شوند. متقاضیان می توانند بدون اخذ ویزا و آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن وارد شوند.

مجوزهای اقامت موقت و دائم لتونی

مجوز اقامت لتونی از طریق اخذ ویزای استارت آپ تا حدود یک سال اعتبار دارد. متقاضیانی که قصد اخذ مجوز اقامت دائم لتونی را دارند، ابتدا باید برای اخذ مجوز اقامت موقت و سپس برای مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کنند. متقاضی با اخذ ویزای موقت یک ساله استارت آپ لتونی می تواند برای اخذ ویزای همراه خانواده خود نیز اقدام کند.

ویزای موقت یک ساله استارت آپ در نهایت می تواند منجر به ویزای اقامت دائم این کشور شود. از مهم ترین شرایط لازم برای تبدیل مجوز اقامت یک ساله لتونی به مجوز اقامت دائم این کشور دارا بودن کسب و کار فعال و موفق استارت آپی در این کشور است. پس از تمام شدن مدت اعتبار یک ساله ویزای موقت استارت آپ متقاضی می تواند آن را تمدید کند و در نهایت تابعیت و شهروندی لتونی را دریافت کند.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ لتونی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را دریافت کند. در واقع اخذ ویزای اقامت برای همسر و فرزندان یکی از مزایای مهم اخذ ویزای استارت آپ و کارآفرینی لتونی است. مدت زمان اقامت همسر و فرزندان متقاضی با اخذ ویزای همراه در لتونی تا زمانی است که متقاضی مجوز اقامت در این کشور را دارد. با تمدید اعتبار مجوز اقامت متقاضی همسر و فرزندان متقاضی نیز می توانند مجوز اقامت خود را تمدید کنند.

فرزندان با اخذ ویزای همراه می توانند در مدارس دولتی لتونی تحصیل کنند. همچنین همسر متقاضی با اخذ ویزای همراه این کشور می تواند مجوز کار لتونی را دریافت و در این کشور به کار و اشتغال بپردازد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ لتونی

متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ لتونی می تواند مجوز اقامت یک ساله این کشور را دریافت کند. متقاضی بر اساس ثبت شرکت استارت آپ می تواند اقامت موقت یک ساله کشور لتونی و پس از 3 تا 5 سال با حفظ شرایط اولیه مجوز اقامت دائم این کشور را اخذ کند. متقاضی برای تمدید مجوز اقامت یک ساله این کشور باید دارای شرکت استارت آپ فعال باشد و کمیته ارزیابی موفقیت و گردش مالی مطلوب آن را تایید کرده باشد.

اگر کمیته ارزیابی تاییدیه های لازم را صادر کند، متقاضی می تواند مجوز اقامت 3 تا 5 ساله را دریافت کند.

اخذ تابعیت از طریق ویزای استارت آپ لتونی

متقاضیان با اخذ ویزای استارت آپ لتونی می توانند در نهایت مجوز تابعیت این کشور را نیز دریافت کنند. متقاضی در ابتدا با دریافت ویزا و اقامت موقت یک ساله استارت آپ می تواند در این کشور طرح تجاری خود را راه اندازی کند. پس از تمام شدن این مدت متقاضی می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی و در نهایت پس از چند سال اقامت و کار در این کشور برای برای دریافت تابعیت و شهروندی لتونی اقدام کند. متقاضی برای اخذ تابعیت و شهروندی لتونی باید واجد شرایط لازم باشد.

متقاضی پس از 5 سال اقامت در این کشور از طریق مجوز اقامت موقت می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی اقدام کند. متقاضی برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی باید 4 سال از 5 سال اقامت در لتونی را به طور فیزیکی و حضوری در این کشور اقامت داشته باشد. علاوه بر این در آزمون زبان رسمی لتونی امتیاز لازم را کسب کند. پس از 5 سال اقامت قانونی در این کشور در صورتی که متقاضی دارای اقامت 5 ساله قبل از ارائه درخواست مجوز اقامت دائم این کشور باشد، می تواند تابعیت و شهروندی لتونی را دریافت کند. در واقع مهم ترین شرط اخذ تابعیت لتونی اقامت فیزیکی 4 سال از 5 سال زندگی در این کشور است. کشور لتونی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و متقاضی برای اخذ تابعیت این کشور باید تابعیت فعلی خود را ترک کند.

علاوه بر این متقاضی باید با فرهنگ و آداب و رسوم کشور لتونی آشنا باشد و با شرایط زندگی در جامعه لتونی سازگاری پیدا کرده باشد. اگر متقاضی همه شرایط ذکر شده را داشته باشد، می تواند پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور برای اخذ تابعیت و شهروندی و پاسپورت اقدام کند.

مراحل اخذ ویزای استارت آپ لتونی
مراحل اخذ ویزای استارت آپ لتونی

مزایای اخذ اقامت موقت لتونی از طریق ویزای استارت آپ

اگر متقاضی پس از راه اندازی و اجرای طرح های تجاری استارت آپی موفق به اخذ اقامت کشور لتونی شوند، از مزایای بسیاری برخوردار می شوند. برخی از مزایای اخذ مجوز اقامت موقت لتونی از طریق اخذ ویزای استارت آپ عبارت است از:

  • راه اندازی یک کسب و کار تجاری سودآور استارت آپی
  • امکان اقامت در کشوری از کشورهای اتحادیه اروپا با قوانین شهروندی عالی
  • وجود ثبات و امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و امنیت شغلی
  • وجود پتانسیل ها و فرصت های زیاد برای کارآفرینان و استارت آپ ها
  • وجود شرایط و الزامات مناسب برای راه اندازی کسب و کار جدید
  • زندگی در کشوری مدرن و بسیار امن و در آرامش
  • دسترسی به بودجه لازم برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ
  • آماده کردن مقدمات لازم برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی

مزایای اخذ اقامت دائم لتونی از طریق ویزای استارت آپ

اگر متقاضی پس از اخذ ویزای استارت آپ و راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در لتونی بتواند کالاها و محصولات و خدماتی را ارائه دهد که به رونق بازار داخلی و خارجی لتونی کمک کند، می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کند. متقاضی با اخذ مجوز اقامت دائم لتونی از مزایای زیر برخوردار می شود:

  • امکان کار و تحصیل برای متقاضی و همسر و فرزندان متقاضی
  • امکان کار و زندگی و اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن
  • امکان اخذ شهروندی و تابعیت پس از 5 سال زندگی قانونی در کشور لتونی
  • امکان افتتاح حساب بانکی در کشور لتونی
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی و سیستم آموزشی لتونی
  • آماده کردن مقدمات لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی لتونی

مزایای اخذ شهروندی لتونی از طریق ویزای استارت آپ

متقاضیانی که موفق به راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در لتونی می شوند و این طرح تجاری با سوددهی و رونق بازارهای داخلی و خارجی همراه است، می توانند پس از گذشت 5 سال از اقامت در این کشور برای اخذ تابعیت و شهروندی اقدام کنند. مزیت های اخذ تابعیت و شهروندی لتونی عبارت است از:

  • دریافت یکی از ارزشمندترین پاسپورت های جهان برای سفر به بیش از 181 کشور جهان بدون اخذ ویزا
  • امکان دریافت شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حق کار و زندگی و اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان رفت و آمد و سفر به کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن
  • دسترسی به خدمات بهداشت و درمان و همچنین سیستم آموزشی در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا
  • هزینه های زندگی در سطح پایین با توجه به اقتصاد رو به رشد

سخن آخر

در این مقاله شرایط اخذ ویزای استارت آپ لتونی مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گرفت. مهم ترین نکات در این مقاله چگونگی اخذ ویزای استارت آپ لتونی، شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ لتونی و معیارها و ملاک های لازم برای دریافت این ویزا می باشد. متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی باید از قبل مدارک لازم را تهیه کنند. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در لتونی راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند. متقاضی با کمک از وکلای مهاجرتی و مشاوران موسسه های مهاجرتی می تواند به نتیجه مطلوب برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی برسد.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ لتونی

  • آیا کشور لتونی گزینه مناسب برای استارت آپ است؟

لتونی در سال های اخیر به عنوان “دوستانه ترین کشور برای استارت آپ ها” شناخته شده است. این کشور در رتبه بندی های جهانی در میان 50 کشور برتر جهان قرار دارد. کشور لتونی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در میان کشورهای اتحادیه اروپا و بازارهای بزرگ شرق یکی از مراکز اقتصادی جهان محسوب می شود. صنعت حمل و نقل و لجستیک این کشور بسیار پیشرفته و از مهم ترین بخش های لتونی می باشد. کشور لتونی به عنوان جواهری پنهان در دریای بالتیک مملو از شور و اشتیاق برای راه اندازی طرح های تجاری نوآورانه است. این کشور ده ها سال است که در صحنه های فناوری پیشگام بوده است. از این لحاظ کشور لتونی یک گزینه مناسب برای راه اندازی و اجرای طرح های تجاری استارت آپ می باشد.

  • چه متقاضیانی واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ لتونی می باشند؟

ویزای استارت آپ مختص متقاضیانی است که دارای طرح و ایده های تجاری استارت آپ “نوآورانه، خلاقانه، قابل توسعه، قابل اجرا در کشور لتونی و با توجیه اقتصادی” می باشند. متقاضیانی که دارای طرح ها و ایده های نوآورانه در حوزه های تکنولوژی و فناوری های پیشرفته می باشند، بهترین گزینه های ممکن برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی هستند. به طور کلی این متقاضیان واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ لتونی می باشند: متقاضیانی که دارای سرمایه 30.000 یورویی برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در کشور لتونی باشند. متقاضیانی که در حوزه طرح تجاری استارت آپ دارای سوابق کاری درخشان و مهارت های لازم برای راه اندازی در لتونی باشند. و متقاضیانی که با اخذ ویزای استارت آپ لتونی توانایی شروع اجرای طرح های تجاری استارت آپ را داشته باشند.

  • مهلت زمانی راه اندازی استارت آپ لتونی چقدر است؟

دولت لتونی ویزای استارت آپ را به منظور راه اندازی طرح های تجاری نوآورانه و اقدام به کسب و کار جدید در این کشور ارائه می دهد. مدت زمان اعتبار ویزای استارت آپ لتونی در حدود یک تا حداکثر 3 سال است. متقاضی در مدت 3 سال باید اولین نتایج را از راه اندازی پروژه استارت آپی خود را دریافت کنند. در سال اول متقاضی به بررسی شرایط راه اندازی طرح تجاری استارت آپ و فعالیت تجاری و اقتصادی در کشور لتونی می پردازد. در واقع متقاضی در اولین سال راه اندازی طرح استارت آپ در لتونی باید وضعیت بازار داخلی و بین المللی را بررسی کند و بر اساس این بازار یک کسب و کار استارت آپ پررونق را راه اندازی کند. متقاضی در سال دوم و سوم به شروع کسب و کار استارت آپی و تاسیس شرکت تجاری و تولید محصولات و کالاها و یا ارائه خدمات نوین می پردازد.

  • متقاضی برای اخذ تابعیت و شهروندی لتونی باید دارای چه شرایطی باشد؟

متقاضی پس از 5 سال اقامت در این کشور از طریق مجوز اقامت موقت می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی اقدام کند. متقاضی برای اخذ مجوز اقامت دائم لتونی باید 4 سال از 5 سال اقامت در لتونی را به طور فیزیکی و حضوری در این کشور اقامت داشته باشد. علاوه بر این در آزمون زبان رسمی لتونی امتیاز لازم را کسب کند. پس از 5 سال اقامت قانونی در این کشور در صورتی که متقاضی دارای اقامت 5 ساله قبل از ارائه درخواست مجوز اقامت دائم این کشور باشد، می تواند تابعیت و شهروندی لتونی را دریافت کند. در واقع مهم ترین شرط اخذ تابعیت لتونی اقامت فیزیکی 4 سال از 5 سال زندگی در این کشور است. کشور لتونی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و متقاضی برای اخذ تابعیت این کشور باید تابعیت فعلی خود را ترک کند.

  • مهم ترین شرایط لازم طرح تجاری برای اخذ ویزای استارت آپ لتونی کدامند؟

طرح و ایده تجاری با راه اندازی در لتونی باید یک محصول یا کالا یا خدمات نوآورانه را به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه کند که قابل توسعه در بازارهای ملی و بین المللی باشد. فعالیت های تجاری برنامه ریزی شده برای 3 سال آینده و همچنین سرمایه گذاری های لازم و کالاها و محصولات تولیدی باید دقیق شرح داده شوند. طرح و ایده نوآورانه استارت آپ اغلب باید مبتنی بر فناوری و تکنولوژی های پیشرفته باشد. طرح و ایده تجاری استارت آپ باید حاوی بررسی پتانسیل بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات و کالاها و خدمات ارائه شده باشد. طرح و ایده تجاری استارت آپ باید پتانسیل توسعه و گسترش در مقیاس های وسیع تر در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.  شرکت استارت آپ باید توسط مدیران باتجربه و حرفه ای مدیریت شود. شرکت استارت آپ باید دارای حداقل 30.000 یورو بودجه و سرمایه اولیه باشد.

اسکرول به بالا