071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به لتونی

اعزام دانشجو به لتونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی شرایط اعزام دانشجو به لتونی می باشد. برای این که بتوانید روند اعزام دانشجو را برای خود به درستی پیش ببرید لازم است تا در ارتباط با شرایط مختلف اطلاعات کافی داشته باشید. فرایند اعزام دانشجو به کشور های مختلف دنبا با هدف مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشوری جدید صورت می گیرد. از این رو برای این که بتوان مهاجرت تحصیلی را با دقت پیش برد می بایست اطلاعاتی دقیق در ارتباط با شرایط تحصیلی و شرایط زندگی در کشور مقصد به دست آورد. این مسائل می تواند در راستای مهاجرت تحصیلی بسیار کمک کننده باشد.

برای مهاجرت به لتونی لازم است تا با توجه به شرایط شخصی خود یکی از انواع راه های مهاجرتی را انتخاب نمایید. از جمله راه و روش های مهاجرت به لتونی عبارتند از: مهاجرت کاری به لتونی، مهاجرت تحصیلی به لتونی، مهاجرت سرمایه گذاری به لتونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لتونی، مهاجرت از طریق ازدواج در لتونی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در لتونی و … . برای کسب اطلاعات در ارتباط با این روش ها می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به لتونی

لتونی را به عنوان جواهری در اروپا برای آموزش عالی می شناسند. این کشور با داشتن شهر های امن و سواحل دیدنی و جذاب خود برای دانشجویان و بازدید کنندگان بسیار ایده آل است. لتونی که در دریای بالتیک واقع شده است، تا حدودی نقطه تلاقی بین شرق و غرب محسوب می شود. در این کشور به زبان های مختلفی همچون لتونی، روسی، آلمانی و انگلیسی صحبت می شود. این کشور در سال هزار و نهصد و نود و یک به استقلل رسیده است. پایتخت این کشور یعنی شهر ریگا دارای میزاث فرهنگی بسیاری از جمله گالری های هنری، موزه ها و … است.

این کشور اگر چه کشوری کوچک است اما از نظر علمی و دانشگاهی پیشرفت های زیادی داشته است. به همین دلیل با وجود دانشگاه های بسیار در کشور لیتونی یا لاتویا، دانشجویان بین المللی بسیاری وارد این کشور می شوند. از جمله مزیت های تحصیل در لتونی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی این است که تعداد زیادی از دوره های تحصیلی در این کشور یه زبان انگلیسی برگزار می شوند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی و زیر شاخه های مختلف آن مانند پرستاری در لتونی،‌داروسازی در لتونی و … نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند. همین مسئله برای اعزام دانشجو به لتونی بسیار تاثیر گذار است.

دانشگاه های لتونی برای اعزام دانشجو

لتونی یا لاتویا با وجود این که کشور کوچکی محسوب می شود اما دانشگاه های بسیاری دارد. ریگا همچنین پایتخت لتونی و همچنین بزرگترین شهر این کشور است و در اینجا اکثر دانشگاه ها را خواهید یافت که بزرگترین آن دانشگاه لتونی است. این دانشگاه تقریباً صد سال قدمت دارد و تعدادی دوره را به زبان انگلیسی از جمله پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد. در ادامه باید دقت کنید که  دانشگاه ریگا استرادینز بزرگترین گروه بین المللی دانشجویان لتونی را دارد. این افراد بیست و پنج درصد از کل جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند و از پنجاه کشور مختلف وارد این دانشگاه شده اند.

از جمله شهر های دیگر لتونی که با اقامت در لتونی متوجه می شوید جرو هر های دانشگاهی این کشور هستند، داگاوپیلس با میراث معماری خیره کننده و لیپجا ، مشهور به سواحل پرچم آبی خود در سواحل بالتیک است. سایر دانشگاه های لتونی را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

از جمله دانشگاه های دیگر در لتونی عبارتند از: آکادمی بین المللی بالتیک، دانشگاه داگاوپیلس ، دانشگاه ISMA ، دانشگاه علمی کاربردی Jāzeps Vītols ، آکادمی موسیقی لتونی ، آکادمی فرهنگ لتونی ، آکادمی آموزش ورزشی (LASE)، آکادمی دریایی لتونی، دانشگاه لتونی، دانشگاه کشاورزی، دانشگاه لیپاجا، آکادمی فن آوری موسسه هوانوردی ریگا، دانشگاه ریگا، دانشگاه فنی ریگا ، دانشگاه بازرگانی ریسبا، دانشگاه هنر و فناوری استکهلم، موسسه حمل و نقل و ارتباطات ریگا، کالج اقتصاد و فرهنگ دانشگاه لتونی و کالج دانشگاه ونتسپیلز.

بررسی زندگی دانشجویی در لتونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با زندگی در لتونی برای دانشجویان و هزینه های زندگی در لتونی صحبت کنیم. اگر فضای بیرون از دانشگاه را دوست دارید باید این نوید را به شما بدهیم که کار های زیادی در لتونی صورت می گیرد. در حقیقت شما می توانید به کار در زمان تحصیل در لتونی مشغول شوید و در عین کار در لتونی مشغول به تحصیل در لتونی همراه با شرایط تفریحی مناسب شوید. از سواحل معروف شنی سفید در نزدیکی لیپجا ، تا پیاده روی یا اسکی در جنگل های کاج ، مکان های بسیاری برای لذت بردن از مناظر زیبا وجود دارد.

زندگی دانشجویی در لتونی
زندگی دانشجویی در لتونی

قبل از این که حتی گشت و گذار در هوا ، اسکی روی آب و تفریحی را هم در نظر بگیرید روند مطالعاتی خود در دانشگاه را فراموش نکنید. این مطلب گواه این است که شرایط زندگی در لتونی به حدی جذاب است که می تواند شما را به چالش های مطالعاتی بکشاند. دقت داشته باشید که هزینه زندگی در ریگا بسیار کم است ، به ویژه هنگامی که شما آن را با سایر پایتخت های اروپایی مقایسه می کنید. با این حال ، اگر در هر یک از شهر های بزرگ دیگر در لتونی هم تحصیل می کنید ، می بینید که این قیمت حتی ارزان تر هم است. در حقیقت ریگا یک کلان شهر محسوب می شود و هزینه های زندگی بیشتر از شهر های کوچک تر لتونی خواهد بود.

ریگا به عنوان یک شهر بزرگ تر دارای یک زندگی پویا و فعال می باشد. شما در این شهر همیشه کاری را برای انجام دادن پیدا خواهید کرد. ریگا در سال دو هزار و چهارده میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است و بسیاری از رویداد های فرهنگی و هنری و سرگرمی در این شهر صورت می گیرد. از این رو می توان گفت که شرایط زندگی در این کشور برای دانشجویان بسیار مناسب خواهد بود. دانشگاه ها به دانشجویان این امکان را می دهند که به جلسات جذاب هنری و علمی بپیوندند.

بررسی سیستم آموزش در لتونی برای اعزام دانشجو

سیستم آموزش عالی در لتونی دارای شرایط بسیار مناسبی است. این سیستم به عنوان یک شرکت کننده فعال در همکاری های بین المللی مانند ایجاد منطقه آموزش عالی اروپا است که از تبادل فعال کارمندان و دانشجویان در داخل و خارج از اروپا حمایت می کند. سیستم آموزشی در لتونی همچنین با هدف توسعه بیشتر رقابت های دانشجویی در هر دو بازار شغلی محلی و بین المللی ، به شدت در همکاری های چند ملیتی در زمینه آموزش و تحقیقات درگیر است. به عبارتی این سیستم آموزشی با شرایط ویژه خود دانشجویان را تا رسیدن به مقصد شغلی عالی حمایت می کند.

سیستم آموزش عالی لتونی به فرآیند بولونیا پایبند است ، که در آن سه چرخه تحصیلی وجود دارد، یعنی دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا. برنامه های کارشناسی می تواند در سه تا چهار سال به پایان برسد ، دوره های کارشناسی ارشد در یک تادو سال ، و دکترا در سه تا چهار سال. برنامه های دانشگاهی در دانشگاه های لتونی با سیستم افزایش مهارت تحقیق شخص ارایه می شوند. این برنامه ها با محوریت ارائه دانش عمیق جهت آماده سازی دانشجویان در زمینه هایی از جمله بهبود سیستم ها و فناوری ها و همچنین کار های خلاقانه ، تحقیق و تدریس در زمینه خود ، فعالیت می کنند.

مؤسسات آموزش عالی لتونی مجموعه متنوعی از دوره ها را ارائه می دهند که محبوب ترین آن ها در زمینه های مراقبت های بهداشتی ، مهندسی ، ریاضیات ، علوم رایانه و تجارت و مدیریت است. در اکثر مؤسسات آموزش عالی ، سال تحصیلی لتونی شامل چهل هفته است که به دو ترم تقسیم می شود که ترم اول در سپتامبر شروع می شود. ترم پاییز نیز از سپتامبر تا دسامبر است.

بررسی هزینه های تحصیل در لتونی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های تحصیلی در لتونی صحبت کنیم. شهریه دانشگاه های لتونی در مقایسه با موسسات و دانشگاه های کشور های دیگر در اتحادیه اروپا نسبتاً مقرون به صرفه تر است. در حالی که شهریه در لتونی بسته به دانشگاه و برنامه انتخابی متفاوت خواهد بود ، تفاوت قابل توجهی در میزان شهریه بین دانشجویان محلی لتونی و افراد عضو دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس وجود دارد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز باید مبلغی بالا تر را در این دانشگاه ها هزینه کنند.

به طور مثال متوسط شهریه در لتونی برای برنامه های کارشناسی ارشد بین سه هزار تا پنج هزار یورو می باشد و این هزینه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس حدود هزار و هفتصد یورو بیشتر است و برای دانشجویان بین المللی از کشور های دیگر حدود سه هزار و هفتصد یورو بیشتر می باشد. مدارک پزشکی و اخذ مدرک پزشکی در لتونی با هزینه های بالا تری برگزار می شود که بیشترین میزان آن تا پانزده هزار یورو خواهد بود. اما نکته مهم دیگر در ارتباط با کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی می باشد. دانشجویان منتخب با رزومه های بالا می توانند در صورت نیاز به کمک مالی بورسیه های تحصیلی لتونی را انتخاب کنند.

برخی از کشور ها مانند بلژیک، فرانسه و اسپانیا که موافقت نامه های همکاری در زمینه های علمی و آموزشی با کشور لتونی دارند می توانند بورسیه های جداگانه ای را ارائه دهند. برای تحصیلات لیسانس و کارشناسی ارشد ، بورس های تحصیلی برای یک سال تحصیلی معتبر است. این در حالی است که بورسیه های دکتری اعتبار بالا تری دارند. پس از بازه های زمانی ذکر شده ، دانشجویان مجبورند دوباره برای بورس تحصیلی لتونی اقدام کنند. کمک های مالی بورسیه های دولتی لتونی برای دانشجویان ماهیانه پانصد یورو برای دانشجویان لیسانس و کارشناسی ارشد است و برای دانشجویان دکتری این هزینه ماهانه ششصد و هفتاد یورو در ماه خواهد بود.

هزینه های تحصیل در لتونی
هزینه های تحصیل در لتونی

بررسی شرایط کار در زمان تحصیل در لتونی برای اعزام دانشجو

یکی از مسائل مهم برای دانشجویان بررسی هزینه های زندگی در لتونی است. اگر دانشحویان موفق به دریافت بورسیه تحصیلی لتونی شوند شرایط بهتر خواهد بود اما در غیر این صورت می بایست برای هزینه های زندگی در لتونی و هزینه های تحصیل در لتونی تلاش کرد. از این رو کار در لتونی یا به عبارتی کار در زمان تحصیل در لتونی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. دانشجویان بین المللی بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند برای انحام کار های نیمه وقت در لتونی اقدام نمایند. در حقیقت دانشحویان می توانند برای بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

البته در زمان های تعطیلات مانند تابستان ها این مدت زمان به چهل ساعت در هفته می رسد. دانشجویان در زمان تحصیل نمی توانند کار های تمام وقت داشته باشند. دقت داشته باشید که شرایط کاری در لتونی چه برای دانشجویان و چه برای افرادی که قصد اخذ ویزای کاری لتونی دارند،‌بسیار مناسب خواهد بود و میزان شغل ها در لتونی بسیار مناسب است. دانشجویان می توانند در شغل هایی مانند موادغذایی، الکترونیک، منسوجات و … مشغول به کار شوند.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو در لتونی

  1. آیا شرایط کشور لتونی برای زندگی و تحصیل مناسب است؟

    بله لتونی یا لاتویا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است.

  2. آیا شرایط کار در زمان تحصیل در لتونی مناسب است؟

    بله موقعیت های کاری بسیاری در لتونی برای دانشجویان وجود دارد.

  3. چند ساعت در هفته می توان برای کار در زمان تحصیل در لتونی اقدام نمود؟

    برای کار در زمان تحصیل می توان بیست ساعت در هفته نیمه وقت مشغول شد که در زمان تعطیلات به چهل ساعت در هفته می رسد.

  4. آیا مدارک دانشگاهی لتونی معتبر است؟

    بله مدرک دانشگاهی در این کشور دارای اعتبار بین المللی می باشد.

  5. آيا هزینه های زندگی در لتونی مناسب است؟

    بله لتونی یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی می باشد.

  6. هزینه تحصیل در دانشگاه های لتونی چقدر است؟

    برای تحصیل در دانشگاه های لتونی می بایست از سه هزار یورو به بالا هزینه نمود.

  7. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در لتونی موجود است؟

    بله دولت لتونی بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان ارائه داده است.

  8. میزان دریافتی بورسیه های تحصیلی در لتونی چقدر است؟

    این مبلغ برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ماهیانه پانصد یورو و برای دانشجویان دکتری این هزینه ماهانه ششصد و هفتاد یورو در ماه می باشد.

  9. آيا هزینه های تحصیل در لتونی برای دانشجویان بین المللی متفاوت از دانشجویان اهل لتونی است؟

    بله دانشجویان بین المللی باید هزینه بیشتری نسبت به دانشجویان اهل لتونی برای دانشگاه پرداخت کنند.

  10. زبان تحصیل در دانشگاه های لتونی چیست؟

    زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور عموما انگلیسی است.

  11. چه شهر هایی در لتونی به عنوان شهر های دانشگاهی محسوب می شوند؟

    از جمله شهر های دانشگاهی این کشور عبارتند از ریگا، داگاوپیلس ، لیپجا و … .

اسکرول به بالا