071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار بلژیک

ویزای کار بلژیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شهروندان غیر اتحادیه اروپا از اخذ مجوز کار یا اقامت در بلژیک معاف نیستند. آنها از لحاظ قانونی باید قبل از شروع به کار تمام وقت در بلژیک، اجازه کار و ویزای اقامت دریافت کنند. آنها همچنین باید قبل از شروع پروسه درخواست برای مجوز های مربوطه، یک پیشنهاد رسمی از کارفرمای بلژیکی داشته باشند. در ادامه مقاله به صورت مختصر به ویزای کار بلژیک اشاره شده است.

ویزاهای اخذ شده

دریافت ویزای کار بلژیک

یک مجوز کار / ویزای اقامت مجوز حق استخدام تمام وقت در یک کشور است، که فرد به طور طبیعی در آنجا واجد شرایط کار نخواهد بود. مجوز باید از مقامات مربوطه در کشوری که فرد قصد کار در آنجا دارد صادر شود. یک ویزای کار معمولی به صورت یک سند استاندارد یا به طور معمول یک مهر در پاسپورت شما خواهد بود. لازم به ذکر است با توجه به کشوری که به دنبال استخدام و اقامت در آن هستید،بعضی از افراد نیازی به کسب ویزای کار ندارند، این امر به میزان زیادی بستگی به ملیت شما دارد،اما گاهی اوقات نوع استخدام، یک عامل تعیین کننده خواهد بود. به طور کلی، افراد عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیاز به دریافت ویزای کار ندارند.

کارفرمای بلژیکی

کارفرمای بلژیکی

به طور معمول اجازه کار کارکنان توسط شرکت حمایت کننده متقاضی (کارفرمای بلژیک) درخواست می شود. این درخواست به وزارت استخدام در بلژیک ارائه می شود. افراد با ملیت کشورهای غیر اتحادیه اروپا که توسط یک کارفرمای بلژیک استخدام می شوند نیاز به اجازه کار دارند و افراد با شغل آزاد نیاز به یک کارت حرفه ای دارند. یک کارت حرفه ای بلژیک برای مدت 5 سال معتبر است. برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افراد خارجی برای کار داوطلبانه / بدون حقوق کوتاه مدت در بلژیک نیاز به دریافت مجوز کار ندارند.

انواع مجوز کار بلژیک

اجازه کار بلژیک برای همه اتباع خارجی (شهروندان غیر اتحادیه اروپا) که قصد استخدام در بلژیک را دارند، قابل اجرا است. 3 نوع اصلی از مجوز کار بلژیک وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • نوع A: دارای مدت اعتبار نامحدود است و برای همه انواع موقعیت های کاری و شغلی در دسترس است. این نوع از مجوز، در صورتی که مهاجر خارجی به مدت 5 سال متوالی در بلژیک اقامت داشته باشد، اعطا می شود.
  • نوع B: برای یک سال معتبر است و فقط اجازه می دهد که دارنده برای یک کارفرمای خاص کار کند، اگر بعد از دوره 12 ماه اولیه، تمایل به کار برای کارفرمای دیگری داشتید باید مجوز B دیگری بدست آورید. این اجازه می تواند هر ساله قابل تمدید باشد و رایج ترین نوع مجوز برای اتباع خارجی است. درخواست مجوز B می تواند 12 هفته طول بکشد تا پردازش شود.
  • نوع C : برای یک مدت زمان محدود (معمولا یک سال) معتبر است و قابل تمدید نیست. این نوع مجوز معمولا توسط افرادی که دنبال کارهای خانگی یا کشاورزی در بلژیک هستند، دنبال می شود.

کار در بلژیک

برای اینکه فرد متقاضی یک قرارداد کاری و پس از آن اجازه کار در بلژیک را به دست آورد، شرکت حمایت کننده مسئولیت دارد تا ثابت کند که هیچ شهروند فعلی اتحادیه اروپا برای گرفتن این سمت شغلی موجود نیست. مجوز کار بلژیک برای متقاضی لازم است تا بعد از آن به دنبال ویزای اقامت بلژیک یا یک ویزای طولانی مدت باشد. مدارک مورد نیاز هنگام درخواست برای اجازه کار یا کارت حرفه ای بلژیک:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس گذرنامه ای جدید
  • 2 فرم درخواست ویزای تکمیل و امضا شده
  • گزارش تخلفات پلیس از کشور محل سکونت
  • گزارش پزشکی سلامت و بیمه درمانی

با مشاورین ما در موسسه میرداماد در ارتباط باشید تا شما را از شرایط مهاجرت به بلژیک  به صورت کامل آشنا کنند.

اخبار های مرتبط

ویزای کار بلژیک

ویزای کار بلژیک

شهروندان غیر اتحادیه اروپا از اخذ مجوز کار یا اقامت در بلژیک معاف نیستند. آنها از لحاظ قانونی باید قبل

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط حمید رضا الهیاری
    تاریخ: تیر 1, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    ۷سال سابقه کار تخصصی در زمینه ی خطوط هوایی برق در وزارت نیرو دارم با ۶ مدرک تخصصی مرتبط از وزارت نیرو و زیر شاخه های ان و یک مدرک برق ساختمان ۷۸۴ ساعته از فنی و حرفه ای ایا شرایط ویزای کار را دارم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 3, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما برای کار در بلژیک در ابتدا باید یک آفر کاری و یا قرارداد کاری ارائه دهید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا