071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به بلاروس

اعزام دانشجو به بلاروس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی به کشوری جدید و تحصیل در یک کشور جدید یکی از روش هایی است که افراد مختلف و خصوصا دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل آن را برای خود انتخاب می کنند. برای مهاجرت تجصیلی هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و باید در دانشگاه های آن با توجه به شرایط دانشگاه اقدام نمود. در این روند می بایست برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید که برای این مسئله لازم است تا با دانشگاه های کشور مقصد آشنایی کامل داشته باشید. البته توجه داشته باشید که برای این امر باید با در نظر گرفتن تمامی شرایط پیش روید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی موضوع اعزام دانشجو به بلاروس می باشد.

برای مهاجرت به کشور بلاروس علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی به بلاروس که از طریق اعزام دانشجو به بلاروس امکان پذیر است می توان از روش های دیگری نیز اقدام نمود. که البته هر روشی برای هر شخص با شرایط خاص امکان پذیر است. از جمله راه های دیگری که برای مهاجرت به بلاروس می توان انتخاب نمود عبارتند از: مهاجرت سرمایه گذاری به بلاروس، مهاجرت کاری به بلاروس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در بلاروس، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در بلاروس و … . برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با راه های مهاجرتی به بلاروس می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به بلاروس

بلاروس یکی از کشور های اروپایی و مناسب برای تحصیل و زندگی است. برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس و قبل از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس لازم است تا برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایید. برای این که بتوانید پذیرش از دانشگاه های بلاروس را دریافت کنید لازم است تا با دانشگاه های بلاروس و سیستم آموزشی اdن کشور آشنا شوید. البته همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور بلاروس می توان از راه ها و روش های مختلف دیگری نیز اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت به بلاروس از طریق کار در بلاروس و اخذ ویزای کاری بلاروس نیز اقدام نمایید.

البته یکی دیگر از روش های مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. در حقیقت شما می توانید با ثبت شرکت در بلاروس، خرید ملک در بلاروس، کارآفرینی در بلاروس و … نیز برای حضور در این کشور اقدام نمایید. برای تحصیل در بلاروس دانشگاه های مختلف بسیاری وجود دارد که ارائه دهنده رشته های گوناگونی است. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس نیز اقدام نمایید. سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های بلاروس تحصیل می کنند.

دلیل اصلی تعداد بالای دانشجویان محصل در بلاروس در نتیجه عملکردهای سیستم آموزش جمهوری جمهوری بلاروس حاصل می شود. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در بلارپس امکانات بسیار زیادی را برای دانشجویان فراهم می کنند و شرایط تحصیلی برای دانشجویان در این کشور با مزیت های بسیار زیادی همراه است. اما توجه داشته باشید که می بایست در این راستا با سیستم آموزشی در این کشور و همچنین دانشگاه های بلاروس آشنایی کاملی داشت.

بررسی سیستم آموزشی جهت اعزام دانشجو به بلاروس

بلاروس کشوری است که برای دانشجویان بین المللی شرایط بسیار مناسبی را چه از لحاظ تحصیلی و چه از لحاظ زندگی فراهم نموده است. در حقیقت می توان گفت که دانشجویان بین المللی در بلاروس شرایط زندگی در بلاروس و دوره های تحصیلی را با توجه به نیاز های دانشگاهی و محیط دانشگاهی که هنگام تحصیل در بلاروس دارند ، بسیار راحت می بینند. در واقه دانشجویان بین المللی بلاروس را همانند خانه خود می بینند زیرا که کارمندان و اساتید دانشگاه به راحتی برای کمک و روند زندگی دانشجویان پیش قدم می شوند.

بلاروس در زمینه استقبال دانشجویان بین المللی و تطبیق آن ها با نیاز های دانشگاهی و حتی غیر آکادمیک ، تاریخچه ای قوی دارد. سیستم آموزش عالی بلاروس شامل مؤسسات آموزشی ، تحقیقاتی و دولتی است که از معیار ها و قوانین رسمی در فرایند های آموزش ، مدیریت ، ارزیابی و تحقیق استفاده می کنند. آموزش عالی توسط مؤسسات آموزش عالی معتبر دولتی (ایالتی) و خصوصی (غیر دولتی) ارائه می شود.

سیستم آموزشی بلاروس
سیستم آموزشی بلاروس

تحصیل در مراکز دولتی عمومی برای دانشجویانی که آزمون ورودی را پشت سر می گذارند ، رایگان است. در مراکز خصوصی ، همه دانشجویان شهریه می پردازند. آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است که مسئولیت اعتبار بخشی و مجوز مراکز ارشد و توسعه و اعمال استاندارد های آموزشی دولتی را بر عهده دارد. از سال هزار و نهصد و نود و چهار میلادی، سیستم آموزش عالی بلاروس شامل دیپلم تحصیلات عالی پس از پنج سال تحصیل (دیپلم تخصصی)؛ یک مدرک لیسانس بعد از پنج سال تحصیل و کارشناسی ارشد بعد از یک سال می باشد. در دانشگاه های بلاروس دوره های تحصیلی دکتری نیز برای دانشجویان در دسترس هستند.

بررسی شرایط تحصیلی برای اعزام دانشجو به بلاروس

شرایط تحصیلی در هر کشور جزئیات محصوص به خود را دارد که می بایست برای تحصیل در آن کشور از این جزئیات اطلاعات کامل داشت. البته دقت داشته باشید که هر دانشگاهی نیز می تواند شرایط تحصیلی مخصوص به خود را داشته باشد. بلاروس دارای حدودا چهل و چهار موسسه آموزش عالی دولتی که شامل بیست و پنج دانشگاه، نه آکادمی، چهار موسسه، پنج کالج و یک کالج فنی می باشد که حدودا دویست و هفتاد و سه هزار دانشجوی را در خود جای داده است.

البته در این کشور سیزده موسسه آموزش عالی خصوصی با حدود صد و شصت و سه هزار دانشجوی تمام وقت و هزار و هشتصد دانشجوی نیمه وقت و صد و هفت هزار دانشجوی از راه دور وجود دارد که دوره های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهند. قوانین و احکام بسیار زیادی برای حضور در دانشگاه های بلاروس وجود دارد که کلیه موسسات و مراکز آموزش عالی می بایست از آن تبعیت کنند. سال تحصیلی در این کشور از سپتامبر تا ژوئیه می باشد و تعطلات کلاس های این کشور از اول ژوئیه تا سی و یک آگوست است.

در این کشور عموما دوره های تحصیلی به زبان های روسی و بلاروسی می باشد. البته در این کشور برخی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی برای دانشجویان ارائه می شوند. در بلاروس نهاد مربوط با آموزش های دانشگاهی سیاست های آموزش دولت را ارائه می دهد ، کیفیت آموزش را کنترل می کند ، مؤسسات آموزشی را در حدود بودجه ، مجوز از موسسات جدید تأمین می کند و اعتبارنامه را تأمین می کند. آموزش عالی در بلاروس دارای دوره های متنوعی است.

به طور مثال برخی دوره های ارتقاء برای کارگران صنعتی و متخصصان شاخه های مختلف اقتصاد ملی وجود دارد. که با عنوان آموزش عالی در صنعت شناخته می شود. برخی از دوره های تحصیلی در دانشگاه های بلاروس نیز برای آموزش اساتید و معلمان هستند.

مدرسان آموزش عالی در رشته های تخصصی خود در مؤسسات یا دانشگاه ها آموزش دیده و پس از فارغ التحصیلی ، فعالیت خود را به عنوان دستیار اساتید شروع می کنند تا در زمینه های تخصصی خود تجربه عملی کسب کنند. هر پنج سال ، آنها برای بهبود مهارت های تدریس و همچنین دانش خود در این رشته ، باید در دوره های ارتقاء ثبت نام کنند. دقت داشته باشی که مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی از افرادی که قصد تحصیل در دوره دکتری دارند پشتیبانی می کنند و یک سرپرست علمی برای آن ها فراهم می کنند.

بررسی دانشگاه های بلاروس برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس لازم است تا در ارتباط با دانشگاه های این گشور اطلاعات کافی داشته باشید. بسیاری از دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و وزارت بهداشت ایران هستند. از این رو می توان گفت که دانشجویان بسیاری از ایرام برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بلاروس اقدام می کنند. از این رو در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های بلاروس نکاتی را برای شما ارائه داده و به صورت لیست وار آن ها را معرفی نماییم. دقت کنید که مدت پذیرش متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه های بلاروس از سی ژوئن تا پانزده اکتبر میباشد.

درخواست و دعوتنامه رسمی مطالعه از دانشگاه های بلاروس حدودا چهل و پنج یورو برای شما هزینه خواهد داشت. متقاضیان خارجی طبق نتایج مصاحبه حضوری ، که به زبان آموزش برگزار می شود ، ثبت نام می کنند. مصاحبه فقط برای برنامه های مبتنی بر هزینه در دسترس است.

از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه ایالتی باراناویچ ، دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه ایالتی برست به نام A.S. پوشکین، دانشگاه ایالتی هومیل، دانشگاه ایالتی هراودنا ، دانشگاه ایالتی پالسی، دانشگاه فنی ایتالیایی بلاروس، دانشگاه گراگون ایالتی گروودنو ، دانشگاه اقتصادی بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی بلاروس، دانشگاه علوم پزشکی هومیل، دانشگاه علوم پزشکی اروندنا، دانشگاه علوم پزشکی ویتسسک ، دانشگاه مازیر، دانشگاه ملی فنی بلاروس، فرهنگستان هنر بلاروس، آکادمی موسیقی دولت بلاروس، موسسه مدیریت مینسک و … .

دانشگاه های بلاروس در طیف گسترده ای از برنامه های تبادل دانشجو مانند Erasmus Mundus ، BASERCAN + ، IAESTE و موارد دیگر شرکت می کنند. بسیاری از دوره ها با مراجعه به اساتید ، کارشناسان رشته های آنها ارائه می شود. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی بلاروس هم در روش های مختلفی برای دانشجویان در دسترس هستند. از سال دو هزار و پنج میلادی دانشگاه های بلاروس رسما به فرایند بولونیا پیوسته اند.

بررسی دانشگاه های بلاروس
بررسی دانشگاه های بلاروس

بررسی هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به بلاروس

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمینه تحصیل در بلاروس در نظر داشته باشید هزینه های تحصیل در بلاروس و هزینه های زندگی در بلاروس می باشد. اطلاع از هزینه های تحصیلی باعث می شود تا دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این کشور تصمیم بهتری بگیرند. بلاروس یکی از کشور های اروپایی و با هزینه های زندگی مقرون به صرفه می باشد. از این رو شرایط بهتری را برای دانشجویان فراهم خواهد آرود.

هزینه های تحصیلی در دانشگاه های بلاروس بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بسته به شرایط دانشجو نیز متفاوت خواهد بود. دقت داشته باشید که در دانشگاه های این کشور و با توجه به شرایط تحصیلی در این کشور امکان کار در زمان تحصیل موجود نمی باشد. در حقیقت طبق قانون بلاروس ، دانشجویان خارجی مجاز به کار نیستند و ویزای دانشجویی صریحاً منع اشتغال را ارائه می دهند.

اگر می خواهید برای رشته پزشکی در بلاروس و زیر شاخه های آن اقدام کنید باید بدانید که هزینه های تحصیل در این رشته ها به طور میانگین بین سه هزار و هشتصد تا پنج هزار و دویست یورو خواهد بود. در رشته های مختلف دیگر نیز هزینه های تحصیلی بین هزار یورو تا پنج هزار یورو می تواند متغیر باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور لازم است تا مدارکی را ارائه دهید. برای دریافت پذیرش و اخذ ویزای بلاروس جهت تحصیل در این کشور و اقامت بلاروس لازم است تا اطلاعات گذرنامه و مدارک هویتی، مدارک تحصیلی گذشته برای تحصیل در رشته مورد نظر، گواهی پزشکی از جمله آزمایش HIV منفی، ترجمه های معتبر تمامی مدارک به زبان روسی یا بلاروسی، بیمه درمانی، رسید پرداخت هزینه ها و … را ارائه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به بلاروس

  1. آیا بلاروس کشوری مناسب برای زندگی و تحصیل می باشد؟

    بله کشور بلاروس برای زندگی و تحصیل کشوری بسیار مناسبی می باشد.

  2. آيا دانشگاه های بلاروس برای اعزام دانشجو به بلاروس معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا برخورداند.

  3. آیا برای اعزام دانشجو به بلاروس امکان دریافت بورسیه تحصیلی است؟

    بله دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان ارائه می دهند.

  4. آیا دانشگاه های بلاروس از بورسیه های اراسموس پیروی می کنند؟

    بله بورسیه های اراسموس و اراسموس پلاس در دانشگاه های بلاروس پذیرفته شده است.

  5. فرایند تحصیلی و سیستم آموزشی برای اعزام دانشجو به بلاروس چیست؟

    فرایند تحصیلی در این کشور با فرایند بولونیا سازگار شده است.

  6. آیا در روند اعزام دانشجو به بلاروس امکان کار در زمان تحصیل می باشد؟

    خیر عموما امکان کار در زمان تحصیل موجود نمی باشد.

  7. هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس چقدر است؟

    هزینه تحصیل بسته به رشته و دانشگاه متغیر است و می تواند از هزار یورو در سال شروع شود.

  8. کدام دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به بلاروس مناسب هستند؟

    از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه ایالتی باراناویچ ، دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه ایالتی برست به نام A.S. پوشکین، دانشگاه ایالتی هومیل، دانشگاه ایالتی هراودنا  و … .

  9. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی بلاروس چیست؟

    از جمله مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، مدارک هویتی، مدارک دانشگاهی و ریز نمرات تحصیلی و … .

  10. در روند اعزام دانشجو به بلاروس زبان تحصیل چیست؟

    زبان تحصیل در این کشور روسی، بلاروسی و انگلیسی می باشد.

  11. در چه مقاطعی در بلاروس امکان اعزام دانشجو به بلاروس موجود است؟

    مقاطع موجود در بلاروس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

اسکرول به بالا