071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از متقاضیان عزیز مهاجرت به بلاروس پرسش های متداولی درباره راه های مهاجرت دارند. در این مقاله شما را با بهترین راه های مهاجرت مانند، تحصیلی، کار و ازدواج آشنا می کنیم. ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز با دارا بودن تیم تخصصی حرفه ای در کلیه امور مهاجرتی و حقوق بین الملل می توانیم امکان زندگی در بهترین شهر آن را برای شما فراهم سازیم، پس با ما همراه باشید.

مزایای زندگی و مهاجرت به بلاروس

زندگی در بلاروس، کشور روسیه سفید به معنی گذران زندگی در فضای دلپذیر و قابل قبول است. اگرچه، بسیاری از سرویس های رفاهی هنوز در حال توسعه هستند. برخی بر این باورند که: اگر شما به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و کاملا متفاوت و به دور اززندگی آشفته و مدرن امروزی هستید اینجا همان جایی است که دنبالش می گشتید. سرعت روز به روز در بلاروس به طور معمول کندتر از بیشتر کشورهای توسعه یافته می باشد و برخی از خدمات و محصولات ممکن است نسبت به محل زندگی شما به آسانی در دسترس نباشد.

تحصیل در بلاروس

مهاجرت کاری به بلاروس

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بلاروس

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بلاروس

اتصال به اینترنت نسبتا خوب است و خرید اینترنتی اغلب جای خود را به خرید سنتی داده است. بلاروس خدمات پستی سریع و امنی دارد، اما ساکنان محلی تمایل دارند کالاهای خود را در شهر یا شهرستان ها و در بازار و از مغازه های بومی بخرند. شما می توانید دلخوشی های کوچک و بزرگ برای لذت بردن پیدا کنید. بلاروس کشوری با فرهنگ محدود و منحصر به فرد است که افتخار حفظ و دفاع از سنت های باستانی را داراست. به غیر شهر مینسک که پایتخت است، بیشتر خاک بلاروس روستایی است.

کشور اروپایی بلاروس در طول چند دهه گذشته تغییرات زیادی به خود دیده است و برای مردمی که به انجا مهاجرت می کنند به مکانی جذاب تبدیل شده است. این کشور دارنده ی برخی معماری های شگفت انگیز و تاریخ فرهنگی غنی می باشد و روش زندگی بسیار متفاوت از آنچه در اروپای غربی وجود دارد ارائه می دهد. کشوری تمیز با مردمانی صمیمی می تواند آغاز تحولی برای خودتان، خانواده و کار شما باشد.

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

تحصیل در بلاروس یک انتخاب بسیار خوب برای تمامی افرادی است که قصد تحصیلات عالیه را دارند. دانشگاه های کشور بلاروس از نظر علمی دارای رتبه ی ۵۹۶ در جهان می باشند. یکی از مزایای تحصیل در بلاروس پایین بودن هزینه ی تحصیل در این کشور می باشد. تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاه های بلاروس تقریبا رایگان و هزینه های زندگی دانشجویی پایین می باشد.

همچنین بلاروس از معدود کشور هایی است که خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و هزینه پایینی از آن ها دریافت می نماید. در این کشور دانشجویان می توانند بدون وجود تبعیض نژادی در محیطی آرام به تحصیل در بلاروس بپردازند. دوره های کارشناسی در کشور بلاروس شامل 4 سال می باشد، هزینه ی پرداختی حدود 3000تا 3500 دلار می باشد. دوره های کارشناسی ارشد ۲ سال طول می کشد. دوره های دکترا در کشور بلاروس به صورت بیشتر کار های تحقیقاتی و پژوهشی می باشد. طول مدت دوره های دکترا در کشور بلاروس شامل یک دوره ی ۳ ساله می باشد.

مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل

اغلب دانشگاه های بلاروس دارای شرایط یکسانی برای پذیرش دانشجو می باشند البته در رشته های پزشکی بعضا از متقاضیان یک سری آزمون ورودی برای پذیرش از آن ها گرفته می شود. شهریه دانشگاه های بلاروس بستگی به نوع دانشگاه شما دارد. در صورتی که رشته ی شما پزشکی باشد و بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید می بایست در طول هر سال تحصیلی حدود ۴۵۰۰ دلار به عنوان شهریه دانشگاه بپردازید.

ویزاهای اخذ شده

در صورتی که رشته ی تحصیلی شما از زیر شاخه های مهندسی باشد، و شهریه دانشگاه برای شما تغییر خواهد کرد. اگر بخواهید به زبان روسی تحصیل نمایید هزینه های تحصیلی شما بسیار پایین تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باش هزینه ی تحصیل شما در حدود 2000 الی 2500 دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. اما تحصیل به زبان انگلیسی هزینه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰0 می شود. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی یا اجازه نامه ی تحصیلی بلاروس نمایید. تمامی مدرک مورد نیاز باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

مهاجرت کاری به بلاروس از طریق تخصص

کارکردن دراروپای شرقی دارای یک روند است و بلاروس کشوری است که دارای طیف گسترده ای از صنایع و کسب و کاراست که با فرصت های زیادی که دارد گزینه ی خوبی برای مهاجرت است. بلاروس همکار اصلی برای تجارت و صادرات با روسیه و آلمان و چین، برای تجارت محصولات پتروشیمی و کارخانه ماشین آلات و کود در سراسر اروپا است.

فرصت های شغلی در مناطق روستایی کاهش یافته است، اما کارگران و تجار می توانند زندگی بسیار خوبی داشته باشند. اقتصاد در بلاروس رو به بهبود است وبازتاب آن را در تعداد رو به رشد خدمات موجود می توان دید. تعدادی کار آنلاین با موقعيت های رو به رشد وجود دارد. اگر چه میزان پاسخ بالا نیست، قطعا ارزش کمی فکر کردن را دارد – خصوصا اگر نظرتان اینست که خارج از آموزش و پرورش و یا بخش های سیاسی کار کنید و یا اگر کارکردن در پایتخت بلاروس مینسک برای شما مطرح نیست.

تقاضا برای معلمان زبان انگلیسی در کشور بالا است و سازمان هایی وجود دارند که استادان متخصص به مدارس بلاروس ارایه می دهند. اگر شما یک معلم واجد شرایط خدماتی هستید که این شرکت ها ارایه می دهند به خوبی می توانید به عنوان شغل با ارزش در بلاروس به آن نگاه کنید. برای کارکنان خارجی اجازه در بلاروس نیاز است . این قانون همچنین برای کارکنانی از CIS (کشور های مسقل مشترک المنافع) به جز روسیه صادق است. روند درخواست اجازه کار شامل چند مرحله و برنامه ریزی جز به جز است.

بسته به هدفی که یک مسافر خارجی برای سفرش دارد، او نیاز به ویزایویزه ای دارد. به عنوان مثال، ویزای کار و ویزای کسب و کار یا بیزینس متفاوت است. دومی اجازه ندارد کسی را استخدام کند اما اشتغال محدود به سفر کسب و کار است. ویزای کسب و کار ممکن است با اعتبار يك سال صادر شود اما تنها 90 روز در سال اجازه ی اقامت در کشور را دارد.

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های سرمایه گذاری در بلاروس اخذ اقامت بلاروس از طریق خرید ملک در بلاروس است. چنانچه ملک خریداری شده بالای ۱۵۰ هزار یورو قیمت داشته باشد یک ویزای ۳ تا ۵سال به فرد تعلق میگیرد و بلاروس راه می تواند برای خانواده خود نیز تابعیت بلاروس بگیرد. بازار سرمایه گذاری در املاک و خرید و فروش ملک بلاروس در حال رشد است و سرمایه گذاران خارجی آزادانه می توانند در ان فعالیت کنند و دولت بلاروس هر ساله قوانین حمایتی و جذابی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی وضع میکند و بسادگی میتوان در این خصوص سرمایه گذاری کرد.

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری

کشور بلاروس از نظر استاندارد کیفیت زندگی بالاتر از خیلی از کشورهای جهان قرار گرفته است و متقاضیان زیادی برای اخذ اقامت بلاروس از طریق خرید ملک بلاروس را دارد و از لحاظ هزینه های زندگی پایین تر از کشورهای اروپای شرقی و کشورهای غربی می باشد. مهمترین اصل در سرمایه گذاری در بلاروس و اخذ اقامت بلاروس از طریق خرید ملک بلاروس نرخ بهره وری و امنیت سرمایه گذاری میباشد که کشور بلاروس از لحاظ سرمایه گذاری امن و پرسود جزو کشورهای خوب در نظر گرفته می شود. اولویت های مهم دیگر بلاروس برای سرمایه گذاری به صورت زیر است:

  • صنایع دارویی
  • صنایع بیوتکنولوژی
  • فناوری و مواد نانو
  • تکنولوژی برتر در صنایع مواد جدید
  • صنایع نفت و مواد شیمیایی
  • صنایع مهندسی مکانیک و ساخت ابزار و ماشین الات
  • حمل و نقل زیر ساختی
  • مهندسی عمران
  • ساخت مصالح ساخت و ساز
  • کشاورزی
  • صنایع مواد غذایی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • گردشگری

آژانس های بین المللی بسیاری برای سرمایه گذاری و خصوصی سازی در بلاروس وجود دارند که توسط دولت تاسیس شده اند و کمک بسیاری در خصوص چگونگی سرمایه گذاری در بلاروس به شما می کنند. سرمایه گذاران خارجی که تمایل به تجارت در بلاروس دارند که برای این امر از آژانس بین المللی سرمایه گذاری و بخش های خصوصی سازی کمک می گیرند خدمات ارائه شده برای سرمایه گذاران خارجی رایگان می باشد.


مهاجرت به بلاروس از طریق ازدواج

گرفتن تابعیت از طریق ازدواج با تبعه این دولت امکان پذیر می باشد. به این صورت که شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور بلاروس را دارد، ازدواج کنید، می توانید به دنبال آن به تابعیت بلاروس و اقامت ان کشور دست پیدا کنید. قابل ذکر است که اخذ تابعیت بلاروس مستلزم ترک تابعیت کشور مبدا است چرا که نظام حقوقی بلاروس تابعیت دوگانه را نمی پذیرد.

شخصی که تقاضای تابعیت نموده می بایستی به زبان روسی تسلط داشته باشد و گواهی نامه بانک برای اثبات تامین یک سال هزینه زندگی خودش و همسرش را دارا باشد و تابع قانون اساسی بلاروس باشد. شهروندان خارجی که دارای اقامت موقت در جمهوری بلاروس باشند باید پاسپورت خارجی معتبر و یا یکی دیگر از مدارک شناسایی معتبر از نظر قانون جمهوری بلاروس همراه داشته باشند. شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت حقوق و وظایف یکسان در رابطه با ازدواج و روابط خانوادگی در جمهوری بلاروس به عنوان شهروندان جمهوری بلاروس دارند.

ازدواج شهروندان جمهوری بلاروس با شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت و همچنین ازدواج بین اتباع خارجی در جمهوری بلاروس مطابق با قانون جمهوری بلاروس ثبت می شود. ثبت ازدواج با اتباع خارجی توسط دفاتر ثبت مدنی جمهوری بلاروس ثبت می شود. شهروندان خارجی برای ثبت ازدواج در جمهوری بلاروس، باید تاییدیه سلامت بدنی از وضعیت شهروندی خود را ارائه دهند.


ازدواج اتباع خارجی، ثبت شده در سفارتخانه یا کنسولگری کشورهای خارجی در جمهوری بلاروس، در شرایطی پذیرفته می شود که شهروند بلاروسی متقابلاً این ثبت را بپذیرد. واقعیت هایی در خصوص زبان روسی وجود دارد، که بهتر است برای کسب اطلاعات با مشاورین موسسه میرداماد به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول درباره مهارت به بلاروس

یکی از مزایای تحصیل در بلاروس پایین بودن هزینه ی تحصیل در این کشور می باشد. تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاه های بلاروس تقریبا رایگان و هزینه های زندگی دانشجویی پایین می باشد.

بلاروس از معدود کشور هایی است که خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و هزینه پایینی از آن ها دریافت می نماید.

در این کشور دانشجویان می توانند بدون وجود تبعیض نژادی در محیطی آرام به تحصیل در بلاروس بپردازند.

در رشته های پزشکی بعضا از متقاضیان یک سری آزمون ورودی برای پذیرش از آن ها گرفته می شود.

در صورتی که رشته ی شما پزشکی باشد و بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید می بایست در طول هر سال تحصیلی حدود ۴۵۰۰ دلار به عنوان شهریه دانشگاه بپردازید.

تقاضا برای معلمان زبان انگلیسی در کشور بالا است و سازمان هایی وجود دارند که استادان متخصص به مدارس بلاروس ارایه می دهند.

برای کارکنان خارجی اجازه در بلاروس نیاز است . این قانون همچنین برای کارکنانی از CIS (کشور های مسقل مشترک المنافع) به جز روسیه صادق است.

چنانچه ملک خریداری شده بالای ۱۵۰ هزار یورو قیمت داشته باشد یک ویزای ۳ تا ۵سال به فرد تعلق میگیرد و بلاروس راه می تواند برای خانواده خود نیز تابعیت بلاروس بگیرد.

سرمایه گذاران خارجی آزادانه می توانند در ان فعالیت کنند و دولت بلاروس هر ساله قوانین حمایتی و جذابی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی وضع میکند

  • صنایع دارویی
  • صنایع بیوتکنولوژی
  • فناوری و مواد نانو
  • تکنولوژی برتر در صنایع مواد جدید
  • صنایع نفت و مواد شیمیایی
  • صنایع مهندسی مکانیک و ساخت ابزار و ماشین الات
  • حمل و نقل زیر ساختی
  • مهندسی عمران
  • ساخت مصالح ساخت و ساز
  • کشاورزی
  • صنایع مواد غذایی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • گردشگری

به این صورت که شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور بلاروس را دارد، ازدواج کنید، می توانید به دنبال آن به تابعیت بلاروس و اقامت ان کشور دست پیدا کنید.

اخبار های مرتبط

ویزای کار بلاروس

ویزای کار بلاروس

پیدا کردن کار در کشورهای خارجی از راه های مهاجرتی برای افراد دارای تخصص است، یکی از کشورهای دارای اقتصاد

مشاهده
مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس

بسیاری از متقاضیان عزیز مهاجرت به بلاروس پرسش های متداولی درباره راه های مهاجرت دارند. در این مقاله شما را

مشاهده
اقامت بلاروس

اقامت بلاروس

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند، به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به این کشور هستند. در

مشاهده
تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس

مشاوران ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آماده اند تا راهنمای شما در کلیه امور مهاجرتی

مشاهده

اسکرول به بالا