071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه

رشته های تحصیلی در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته های تحصیلی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی تنوع بسیار زیادی دارند و دانشجویان می توانند به راحتی در رشته ی مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. اگر شما به دنبال رشته های تحصیلی خوب در ترکیه هستید، این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه گردیده، به شما در انتخاب درست کمک بسیاری خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه

رشته های تحصیلی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه گزینه های تحصیل در 12 گروه تحصیلی در رشته های مختلف را به شرح زیر ارائه می دهند:

  • کشاورزی، جنگلداری، شیلات و دامپزشکی
  • هنر
  • تجارت، اداره و قانون
  • تحصیلات
  • مهندسی و ساخت و ساز
  • بهداشت و رفاه
  • علوم انسانی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTS)
  • داروسازی
  • علوم طبیعی، ریاضیات، آمار
  • خدمات (علوم نظامی، علوم ورزشی)
  • علوم اجتماعی، روزنامه نگاری و اطلاعات

برای تحصیل در ترکیه می توانید با بهترین رشته ها برای مهاجرت آشنا شوید و با دیدی باز رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه

بهترین رشته های تحصیلی برای داشتن یک آینده شغلی موفق به شرح زیر می باشد:

منسوجات و طراحی

ترکیه – به ویژه استانبول – در یکی از مسیرهای اصلی تجارت بین اروپا، آسیا و خاورمیانه قرار دارد. با ورود بازرگانان خارجی، منسوجات به عنوان منبع اصلی درآمد محلی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و تأکید شدید بر منسوجات حتی به دوران مدرن نیز رسیده است.

در حالی که دولت بسیاری از صنایع از جمله ارتباطات، بانکداری و حمل و نقل را کنترل می کند، مهمترین صنعت و بزرگترین صادر کننده کشور منسوجات و پوشاک است که تقریباً به طور کامل در اختیار شرکتهای خصوصی است. دانشجویان از سراسر جهان از تاریخ غنی تولید نساجی در ترکیه اطلاع دارند و دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته های تحصیلی در دانشگاههای ترکیه در صنایعی مانند طراحی صنعتی، تصویری، تولیدی، مد و پارچه این کشور را انتخاب می کنند.

از جمله دانشگاه های ترکیه که به دلیل برنامه های خود در زمینه پارچه و طراحی معروف هستند، می توان دانشگاه های آیدین استانبول، مدیترانه شرقی و دانشگاه اوسکودار را نام برد.

مدیریت کسب و کار

علی رغم تصمیماتی که رئیس جمهور و دولت ترکیه گرفته است و از سوی دیگر رهبران در سراسر جهان مورد تردید قرار گرفته است، ارزش تولید ناخالص داخلی (GDP) ترکیه به طور پیوسته در حال افزایش است. در حقیقت، این رقم از سال 2017 بیش از 5 درصد افزایش یافته است. اگرچه واقعیت پیچیده است، اما این اعداد نقطه قوتی است که برخی دیگر از کشورهای جهان برای تطبیق آن تلاش می کنند.

مدیریت کسب و کار
مدیریت کسب و کار

این امر دریچه ای برای دانشجویان بازرگانی است که به عنوان مقصد تحصیل خود به این کشور و رشته های تحصیلی ترکیه در مدیریت و کسب و کار علاقه مند شده اند. رشته مدیریت بازرگانی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه برای دانشجویان داخلی و بین المللی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شده است.

دانشگاه های ترکیه معروف به برنامه های خود در مدیریت بازرگانی شامل دانشگاه Near East ، دانشگاه اروپایی Lefke و دانشگاه Okan هستند.

علوم و مهندسی کامپیوتر

رشته های علوم و مهندسی کامپیوتر یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در سراسر جهان است. از بسیاری جهات به نظر می رسد، این رشته در بخش های تجارت، فناوری و حتی ارتباطات بسیار مورد تقاضا باشد و از نظر شغل و فرصت های شغلی توانایی بالاتری را برای دانشجویان ایجاد می کند. برای دانشجویان علاقه مند به این مسیر شغلی، بسیاری از موسسات در این کشور برنامه هایی با کیفیت بالا را برای تحصیل ارائه می دهند.

برنامه های دانشگاهی در علوم و مهندسی کامپیوتر معمولاً جنبه هایی از برنامه های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر را در یک مدرک کارآمد ترکیب می کنند. در حالی که برنامه های علوم رایانه تمرکز اصلی خود را در تئوری و نرم افزار متمرکز می کنند.

دانشگاه های ترکیه که در رشته های خود در علوم و مهندسی کامپیوتر معروف هستند، شامل دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه Sabanci و دانشگاه Sehir استانبول هستند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی ترکیه

معمولاً افرادی که در مقطع دبیرستان در رشته علوم تجربی تحصیل کرده اند، می توانند در رشته های محبوب پزشکی در دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل دهند.

رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و به طور کلی تحصیل پزشکی در ترکیه از محبوبترین رشته ها در ترکیه برای ادامه تحصیل هستند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

اگر می خواهید دندانپزشک شوید، باید با این واقعیت کنار بیایید که این یک تعهد بزرگ است. دوره های دندانپزشکی پنج سال طول می کشد، به طور خلاصه دندانپزشکی شامل درمان بیماری های دهانی و دندانی بیماران است.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه
تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

پس از فارغ التحصیلی در این رشته، می توانید مسیری مشابه با پزشکان بیمارستان را دنبال کنید یا می توانید در یک زمینه خاص مانند ارتودنسی یا اطفال متخصص شوید.

تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه، این رشته بسیار رقابتی است. محبوبیت آن می تواند به دلیل استخدام بالای پزشکان و تقاضای زیاد برای پزشکان در سراسر جهان باشد.

برای پذیرش در دوره پزشکی در دانشگاه های ترکیه، شما به نمره های عالی در رشته تجربی نیاز دارید. دانشگاه ها معمولاً به دنبال متقاضیانی می گردند که در دروس مرتبط با علوم مانند زیست شناسی، ریاضیات، شیمی یا فیزیک به این نمرات رسیده اند.

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

رشته پرستاری در ترکیه یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی محسوب می شود. شغل پرستاری نیاز به فداکاری، مدیریت زمان، تفکر انتقادی و دلسوزی دارد. پرستاری شامل کمک به پزشکان و سایر متخصصان پزشکی در مراقبت و درمان بیماران است. با وجود اینکه 94٪ پرستاران پس از فارغ التحصیلی ظرف مدت شش ماه به سر کار می روند، با این حال باز هم نیاز شدید به پرستاران وجود دارد.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه یکی از محبوب ترین رشته ها برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده است. دانشگاه های متعددی در ترکیه وجود دارد که داروسازی را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی و ترکی به عنوان زبان تدریس ارائه می دهند. دوره تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه پنج سال است.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

داروسازی علمی است که هم مراحل تولید و توزیع داروها و هم چگونگی تأثیر آنها بر بدن افراد را بررسی می کند و برای کمک به تولید این داروها فعالیت می کند.

رشته های تحصیلی خوب در ترکیه در مقطع فوق لیسانس

بیش از 400 کورس تحصیلی در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه تدریس می شود که شما به راحتی می توانید در ترکیه برای آنها درخواست دهید. با چنین پیشنهادات گسترده ای ممکن است در انتخاب یک برنامه درست مشکل داشته باشید. بنابراین ابتدا باید رشته تحصیلی و کار خود را در نظر بگیرید. پس از آن، بررسی محبوب ترین و بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی علاقه مند خالی از لطف نیست.

اطلاعات ما از سال های قبل نشان می دهد که دانشجویان بین المللی بیشتر علاقه مند به 10 رشته زیر برای تحصیل در ترکیه هستند:

  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در ترکیه: 2927 دانشجو
  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران در ترکیه: 2041 دانشجو
  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل در ترکیه: 1964 دانشجو
  • کارشناسی ارشد روانشناسی در ترکیه: 1735 دانشجو
  • کارشناسی ارشد مهندسی برق در ترکیه: 1421 دانشجو
  • کارشناسی ارشد معماری در ترکیه: 1،367 دانشجو
  • MBA در ترکیه: 1،299 دانشجو
  • کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در ترکیه: 1096 دانشجو
  • کارشناسی ارشد آموزش در ترکیه: 1087 دانشجو
  • کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در ترکیه: 935 دانشجو

محبوب ترین رشته های تحصیلی ترکیه در علوم بهداشت

محبوب ترین رشته های تحصیلی ترکیه در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال مدرک علوم بهداشت در استانبول هستند، عبارتند از: ” میکروبیولوژی پزشکی”، ” بازاریابی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی “، ” بهداشت شغلی”، ” مدیریت سلامت”، ” اقتصاد بهداشت و اقتصاد دارویی”، ” گفتار و زبان درمانی”، ” علوم اعصاب بالینی”.

رشته میکروبیولوژی پزشکی در دانشگاه کوچ

دوره تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه کوچ در درجه اول به میکروارگانیسم هایی می پردازد که باعث بیماری در انسان می شوند.

رشته میکروبیولوژی پزشکی در دانشگاه کوچ
رشته میکروبیولوژی پزشکی در دانشگاه کوچ

رشته بازاریابی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی در دانشگاه آیدین استانبول

دوره بازاریابی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی در مدرسه تابستانی آیدین استانبول در دانشگاه آیدین استانبول ارائه می شود. نهادهای بهداشتی در محیط هایی با پیچیدگی بسیار زیاد به رقابت می پردازند. بازاریابی عملی و موثر در بخش مراقبت های بهداشتی همیشه پاسخگوی زمینه های زیست محیطی است.

بهداشت شغلی در دانشگاه حاجت تپه

برنامه کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی شغلی انجام شده در بخش بهداشت حرفه ای و بیماری های شغلی موسسه بهداشت عمومی یکی از کورس  های تحصیلی ترکیه است. این رشته با هدف فارغ التحصیلی دانشجویان مجهز به مهارت و دانش در مورد اصول اساسی و بهداشت و ایمنی شغلی، برای شرکت در مطالعات با هدف افزایش سطح بهداشت و کیفیت زندگی کارگران و کمک به توسعه علم بهداشت و ایمنی شغلی در ترکیه می باشد.

رشته مدیریت سلامت در دانشگاه حاجت تپه

دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت بهداشت در سال 1963 تأسیس شد که به  توسعه و تکامل مدیریت بهداشت در سراسر جهان به وزارت بهداشت متصل است.

رشته اقتصاد بهداشت و اقتصاد دارویی (بدون پایان نامه) در دانشگاه حاجت تپه

رشته کارشناسی ارشد بدون پایان نامه اقتصاد بهداشت و اقتصاد دارویی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه است که برای ارزیابی کلیه فناوری ها و خدمات بهداشتی و پاسخگویی به افزایش هزینه ها ارائه شده است. این رشته تحصیلی توسط اعضای هیئت علمی متبحر در بهداشت عمومی، اقتصاد، آمار، روش های تصمیم گیری کمی و نتایج تحقیقات بالینی انجام می شود.

دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه حاجت تپه

رشته گفتار و زبان درمانی در دانشگاه حاجت تپه

اصول برنامه درمان گفتار و زبان، بسته به دوره کارشناسی ارشد شنوایی شناسی در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه حاجت تپه در سال 1968 ارائه شده است. از سال 1989 برنامه کارشناسی ارشد شنوایی شناسی تجدید نظر شده و برنامه های آموزشی خود را به عنوان گروه گفتار زبان ادامه داده است.

رشته علوم اعصاب بالینی (بدون پایان نامه) در دانشگاه حاجت تپه

رشته علوم اعصاب و روان و روانپزشکی تحت ساختار دانشگاه جاجت تپه دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا است. علوم اعصاب بالینی از سال تحصیلی 2003-2004 مدرک کارشناسی ارشد خود را بدون پایان نامه اعطا می کند.

رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه

تحصیل رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه سه تا چهار سال طول می کشد و شامل آموزش عمومی، حرفه ای و فنی است. در ترکیه دبیرستان متوسطه شامل دو دسته اصلی دبیرستان های عمومی و دبیرستان های فنی و حرفه ای می شود.

پنج نوع مدرسه متوسطه عمومی، رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه را ارائه می دهند که به شرح زیر می باشند:

Genel Lise  (دبیرستان عمومی)، Yabanci Dil Agirlilki Lise  (دبیرستان زبانهای خارجی)، Anadolu lisesi  (دبیرستان آنادولی)، Fen Lisesi  (دبیرستان علوم)، Anadoulu Güzel Sanatlar Lisesi  (دبیرستان هنرهای زیبا) ، و Anadoulu Ögretmen Lisesi  (دبیرستان های مقدماتی تربیت معلم آناتولی). دانش آموزانی که تحصیل در این مدارس را به پایان می رسانند، مدرک Lise Diplomasi را دریافت می کنند.

تحصیل دبیرستان در ترکیه در دبیرستان عمومی یک برنامه سه ساله است که دانش آموزان را برای تحصیلات عالی آماده می کند. رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه در دبیرستان زبانهای خارجی یک برنامه چهار ساله است که برای آماده سازی دانش آموزان ممتاز برای برنامه های آموزش عالی طراحی شده است.

"<yoastmark

رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه در دبیرستان های علوم شامل ریاضیات و علوم است. این مدارس شبانه روزی هستند و زبان آموزش آنها ترکی است. این مدارس چهار ساله بر فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی تأکید دارند. اولین دبیرستان هنرهای زیبا آناتولی در سال 1989 برای دانش آموزان با استعداد افتتاح شد. در سال 1999، نوزده دبیرستان هنرهای زیبا آناتولی وجود داشت.

همه مدارس متوسطه دارای یک برنامه درسی اصلی هستند: زبان و ادبیات ترکی، فرهنگ و اخلاق دینی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، بهداشت، زبان خارجی، تربیت بدنی، علوم نظامی، تاریخ انقلاب ترکیه و اصلاحات از آتاتورک، و فلسفه. علاوه بر دوره های اصلی، دبیرستان های عمومی، دبیرستان های آنادولی و دبیرستان های زبان های خارجی تمرکز در شش رشته موضوعی را ارائه می دهند: علوم، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات ترکی و ریاضیات، زبان های خارجی، هنرهای زیبا و ورزش. در دبیرستان های علوم، فقط تمرکز در علوم است. دانش آموزان دبیرستان های هنرهای زیبای آنادولی می توانند در رشته های هنری یا موسیقی به طور تخصصی تحصیل کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته های تحصیلی در ترکیه

  1. رشته های اصلی تحصیلی در ترکیه شامل چند گروه است؟

    رشته های تحصیلی در 12 رشته اصلی ارائه می شود.

  2. کورس های تحصیلی خوب در ترکیه کدام است؟

    منسوجات و طراحی، مدیریت بازرگانی و علوم مهندسی و کامپیوتر از رشته های تحصیلی خوب در این کشور می باشند.

  3. محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه در مقاطع ارشد در رشته های بهداشت و پزشکی کدام است؟

    میکروبیولوژی پزشکی، بازاریابی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی ، بهداشت شغلی، مدیریت سلامت، اقتصاد بهداشت و اقتصاد دارویی، گفتار و زبان درمانی، علوم اعصاب بالینی

  4. بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه برای رشته مدیریت بازرگانی در کدام دانشگاه های ترکیه محبوب است؟

    بهترین رشته های تحصیلی برای رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه Near East، دانشگاه اروپایی Lefke و دانشگاه Okan ارائه می شود.

  5. بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه برای رشته مهندسی و علوم کامپیوتر در کدام دانشگاه های ترکیه بهتر است؟

    دانشگاه های ترکیه که در رشته های خود در علوم و مهندسی کامپیوتر معروف هستند، شامل دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه Sabanci و دانشگاه Sehir استانبول هستند.

  6. بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه برای رشته طراحی و نساجی در کدام دانشگاه معروف است؟

    دانشگاه های ترکیه که به دلیل برنامه های خود در زمینه پارچه و طراحی معروف هستند عبارتند از آیدین استانبول، مدیترانه شرقی و دانشگاه اوسکودار.

  7. تحصیل رشته میکروبیولوژی پزشکی در کدام دانشگاه ترکیه محبوب است؟

    این رشته تحصیلی در ترکیه در دانشگاه کوچ بسیار محبوب است.

  8. تحصیل رشته های بهداشت در کدام دانشگاه ترکیه محبوب است و تنوع بسیاری دارد؟

    دانشگاه حاجت تپه بهترین رشته های تحصیلی در شاخه بهداشت را ارائه می دهد.

  9. ده رشته تحصیلی محبوب ترکیه در مقطع فوق لیسانس کدام است؟

    علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، روابط بین الملل، مهندسی برق، معماری، ام بی ای، علوم بهداشتی، آموزش، فیزیوتراپی.

  10. رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه در چند نوع مدارس ارائه می شود؟

    رشته های تحصیلی دبیرستان در 5 نوع مدرسه ارائه می شوند.

  11. دروس مشترک در رشته های تحصیلی دبیرستان در ترکیه چیست؟

    زبان و ادبیات ترکی، فرهنگ و اخلاق دینی، تاریخ ، جغرافیا، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، بهداشت، زبان خارجی، تربیت بدنی، علوم نظامی، تاریخ انقلاب ترکیه و اصلاحات از آتاتورک، و فلسفه

  12. رشته های تحصیلی در دبیرستان های ترکیه چیست؟

    علوم، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات ترکی و ریاضیات، زبان های خارجی، هنرهای زیبا و ورزش

 

اسکرول به بالا