071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به کره جنوبی

اعزام دانشجو به کره جنوبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله با هدف بررسی روند مهاجرت تحصیلی، موضوع ما در ارتباط با اعزام دانشجو به کره جنوبی می باشد. جهت اعزام دانشجو به کره حنوبی ما موارد بسیار زیادی را بررسی می کنیم. اگر شخصی تمایل به مهاجرت تحصیلی به کشوری جدید را داشته باشد می بایست در ارتباط با مسائل بسیاری از جمله سیستم آموزشی، شرایط تحصیل، هزینه های تحصیل، دانشگاه ها و مدارس آن کشور، شرایط زندگی در کشور جدید و … اطلاعات بسیاری را کسب نماید. از این رو فرایند اعزام دانشجو با کسب اطلاعات بسیاری صورت می گیرد. به همین دلیل در این مقاله ما در زمینه مسائل مختلف آموزشی در کره جنوبی اطلاعات کسب می کنیم.

مهاجرت به کره جنوبی از روش های مختلفی امکان پذیر است. اعزام دانشجو به کره جنوبی برای افرادی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی دارند صورت می گیرد. اما به غیر از روش تخصیلی، برای مهاجرت به کره جنوبی می توان از روش های مهاجرت کاری به کره حنوبی، مهاجرت سرمایه گذاری به کره جنوبی، مهاجرت از طریق ازدواج در کره جنوبی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کره جنوبی و … برای ورود به این کشور اقدام نمود. در صورتی که بخواهید هر کدام از روش های فوق را انتخاب کنید می توانید از مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد کمک بگیرید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران دارای نمایندگی معتبر است.

اعزام دانشجو به کره جنوبی

آیا شما تمایل دارید برای تحصیل به کره جنوبی مهاجرت کنید و در ارتباط با این کشور اطلاعات کافی ندارید؟! اجازه دهید تا این مطلب را برای شما بیان کنیم که کره جنوبی یکی از تحصیل کرده ترین کشور های جهان به حساب می آید. بیش از نیمی از جمعیت ساکن در این کشور به نوعی آموزش عالی را در مراحل بالا به پایان رسانده اند. در این کشور معیار های آموزشی بسیار بالا است و در حقیقت تفاوت چندانی میان مدارس خصوصی و دولتی و دانشگاه های مختلف وجود ندارد.

به طور مثال در زمینه مدارس و تفاوت میان آن ها می توان به هزنیه تحصیل و زبان آموزش اشاره نمود. سیستم آموزشی کره جنوبی که بخاطر دانش آموزان و دانشجویان موفق خود بسیار مشهور است کاملا فعال و پویا می باشد. دانش آموزان بخش اعظم وقت خود را ، معمولاً بین 12 تا 16 ساعت در روز ، در مدرسه یا در یک آکادمی ویژه بعد از مدرسه می گذرانند که به آن هاگوون گفته می شود. سیستم مدرسه بسیار علم محور و هدف مدار است و دانش آموزان را ترغیب می کند تا روی نتایج خود تمرکز کنند.

شرایط آموزش عالی در کره جنوبی برای اعزام دانشجو

اگر برای تحصیلات عالی و دانشگاهی می خواهید به کره جنوبی مهاجرت کنید، باید خوشحال باشید که بدانید این کشور در زمینه داشتن بهترین دانشگاه های آسیا شهرت بسیار زیادی دارد. در حقیقت دانشگاه های کره جنوبی جزو بهترین ها در آسیا و در حهان هستند. این شهرت از جایی به دست آمده است که طبق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یعنی OECD کره جنوبی یکی از تحصیل کرده ترین کشور های جهان است.

سازمان OECD در گزارش خود اظهار می دارد که تقریبا هفاد درصد از افراد بین بیست و چهار تا سی و پنج سال در کشور کره جنوبی که بیش از پنجاه میلیون نفر هستند نوعی آموزش عالی را در این کشور به اتمام رسانده اند. سیستم دانشگاهی در داخل کشور کره جنوبی نیز به طور مداوم در برنامه OECD برای ارزیابی دانشجویان بین المللی از رتبه های بالایی برخوردار است. این برتری در آموزش عالی نتیجه تمرکز جدی این کشور برای بهبود جامعه اقتصادی خود در پی دهه پنجاه است. پیش از این زمان ، به کشور کره جنوبی بیشتر به عنوان کشوری از کشاورزان روستایی نگاه می شد.

شرایط آموزش عالی در کره جنوبی
شرایط آموزش عالی در کره جنوبی

در تلاش برای تغییر چهره بین المللی، دولت کره جنوبی با تاکید بیشتر بر سیستم آموزش خود مجددا از طریق تغییر استاندارد ها و برنامه های درسی از دبستان تا دانشگاه اقدام کرد. در حالی که این امر باعث ایجاد استرس و فشار فوق العاده ای در سطح دانشجویی شده است ، همچنین باعث شده است کره جنوبی یکی از سریع ترین ، موفق ترین اقتصادهای در حال رشد در جامعه مدرن باشد.

چرا تحصیل در کره جنوبی؟

دانشجویان بین المللی علاقه مند به علم، فناوری یا مهندسی برنامه های عالی ای را در دانشگاه های کره پیدا می کنند. به طور کلی نظام آموزشی کره تاکید زیادی بر روی پژوهش و نوآوری دارد. بنابر این افراد علاقه مند به حضور در خطوط مقدم پیشرفت های فناوری یا اکتشافات علمی در کره جایگاه مناسبی را حواهند داشت.

برخی از دانشگاه های کره ای ، مانند KAIST ، حتی تأکید ویژه ای بر فناوری و تحقیقات روباتیک دارند که در نهایت باعث بهبود جوامع در سراسر جهان می شوند. علاوه بر تمام این ها شرایط زندگی در کره جنوبی و هزینه های زندگی در کره جنوبی به گونه ای است که دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. علاوه بر آن با توجه به شرایط کار در کره جنوبی، اتفاقات مناسبی از لحاظ اقتصادی برای افراد در این کشور رخ خواهد داد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط اعزام دانشجو و اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی بپردازیم. دانشگاه های کره جنوبی با توجه به یک تقویم دانشگاهی و در دو ترم در هر سال ارائه می شود. سال تحصیلی به طور معمول از ماه مارس آغاز می شود اما برخی از دانشجویان اجازه خواهند داشت که در ترم های بعد نیز وارد دانشگاه شوند. دانشجویان آینده نگر علاقمند به ثبت نام در بهار باید درخواست خود را در پاییز سال قبل ارائه دهند و دانشجویانی که مایل به شروع پاییز هستند باید درخواست خود را در تابستان همان سال ارائه دهند تا بتوانند در کلاس های دانشگاهی شرکت کنند.

مهاجران باید بدانند که رقابت برای ورود به دانشگاه های کره جنوبی هم برای افراد خارجی و هم اتباع کره سخت است. در جامعه ای که آموزش و یادگیری به عنوان یک فرقه بزرگ شناخته می شود و کره ای ها خود برای ورود به سیستم دانشگاهی بسیار قوی هستند، شرایط برای دانشجویان بین المللی همراه با چالش های بسیار خواهد بود. از این رو داوطلبان بین المللی که قصد ورود به دانشگاه های کره جنوبی را دارند باید اطمینان حاصل کنند که از مشخصات برجسته ای برای رقابت برخوردار هستنذ.

کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی مزایای بسیار زیادی را در نظر گرفته است. بسیاری از دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی کره حنوبی را در شرایط بسیار عالی ای برای این افراد در نظر گرفته اند.

دانشگاه های کره جنوبی برای اعزام دانشجو به این کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های کره جنوبی بپردازیم. توجه کنید که در ابتدا ما دانشگاه های برتر کره جنوبی را برای کلیه دانشجویان بین المللی معرفی می کنیم. البته سایر دانشگاه های این کشور نیز برای تحصیل دانشجویان بین المللی هم مناسب هستند.

برترین دانشگاه های کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از: دانشگاه ملی سئول،‌ موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره یعنی KAIST، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ یعنی POSTECH، دانشگاه کره و دانشگاه سونگ یان کوان. برخی دیگر از دانشگاه های کره جنوبی عبارتند از: انشگاه ملی اندونگ، دانشگاه آنسان، دانشگاه دای جون، دانشگاه هنر باسکوک، دانشگاه فرهنگی باسکوک، دانشگاه زنان Beawha، دانشگاه تحصیلات تکمیلی برنا،‌ دانشگاه بوچون، دانشگاه کالوین، دانشگاه چنگشین، دانشگاه چو هالا، دانشگاه ملی چونبوک، دانشگاه چونگجو، دانشگاه چونگشین، دانشگاه ملی چونام، دانشگاه چوسون، دانشگاه چونگ جونگ،‌دانشگاه چانگ آن،‌ دانشگاه سایبر دائگو، موسسه علوم و فناوری دائگو گیونگوک و … .

اما در ادامه باید ببینیم که برترین دانشگاه های کره جنوبی کدام ها هستند؟! ما ده دانشگاه برتر کره جنوبی را برای شما بیان می کنیم.

  • دانشگاه سوگانگ

    این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های تخقیقاتی و هنری کره جنوبی است که در سال هزار و نهصد و شصت میلادی تاسیس شد و رتبه ده را از میان برترین دانشگاه ها به خود اختصاص داده است.

  • دانشگاه اوها

    دانشگاه اوها کره جنوبی یک دانشگاه خصوصی در سئول کره جنوبی است که بر اساس آخرین آمار ها رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه زنان در جهان است که بیست و دو هزار و ششصد دانشجو دارد.

  • دانشگاه کیونگ هی

    این دانشگاه که رتبه دویست و شصت و چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است، در شاخص های بسیاری دارای بهترین نمره ها از نظر منتقدین شده است. این دانشگاه در زمینه زبان های مدرن و زبان شناسی بهترین رتبه ها را دارد.

  • دانشگاه هانانگ

    دانشگاه هانان که در سئول کره جنوبی قرار دارد نیز به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کره با رتبه صد و پنجاه و یک جهانی می باشد. این دانشگاه به دلیل همکاری گسترده با صنعت و اشتغال و پشتیبانی بسیار عالی است.

  • دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ

    این دانشگاه که در میان دانشگاه های کره جنوبی رتبه ششم را دارد، در میان کل دانشگاه های دنیا رتبه هشتاد و سه جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه اولین دانشگاه دو زبانه کره جنوبی می باشد.

    دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ
    دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ
  • دانشگاه یونسی

    این دانشگاه در جهان رتبه صد و هفتم را به خود اختصاص داده است و در سال هزار و هشتصد و هشتاد و پنج میلادی تاسیس شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور شناخته می شود. برای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی این دانشگاه انتخابی بسیار مناسب است.

  • دانشگاه SKKU

    دانشگاه SKKU در رده بندی جهانی رتبه صدم را به خود اختصاص داده است و قدیمی ترین دانشگاه کره جنوبی محسوب می شود که ریشه های آن به سال هزار و سیصد و نود و هشت باز می گردد.

  • دانشگاه کره

    این دانشگاه که در سال هزار و نهصد و پنج میلادی تاسیس شده است، در رتبه هشتاد و ششم جهانی قرار دارد. در حال حاضر این دانشگاه دارای سی و هفت هزار دانشجو است که یازده درصد آن ها از خارج از کشور می آیند.

  • دانشگاه ملی سئول

    این دانشگاه در دنیا رتبه سی و ششم را به خود اختصاص داده است و در سال هزار و نهصد و چهل و شش با ادغام ده موسسه تاسیس گردیده. این دانشگاه ادعا می کند که یکی از قوی ترین شبکه های فارغ التحصیلان را در این کشور دارد.

    دانشگاه سئول کره جنوبی
    دانشگاه سئول کره جنوبی
  • موسسه پیشرفته علم و فناوری کره KAIST

    این دانشگاه که برترین دانشگاه کره شناخته شده است در رنکینگ جهانی رتبه چهل را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سئول قرار دارد و مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان خواهد داشت.

شهریه دانشگاه ها در کره جنوبی برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله به بررسی شهریه دانشگاه ها در کره حنوبی می پردازیم تا بتوانیم هزینه تحصیل در کره جنوبی را بررسی نماییم. هزینه تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟ این سوالی است که قصد داریم به آن پاسخ دهیم. تمام این هزینه ها به شرایط تحصیلی شما و مقطع تحصیلی تان بستگی دارد. به طور کلی شهریه سالانه برای دوره کارشناسی بین دو میلیون وون تا پنج میلیون و نهصد هزار وون می باشد. برای تحصیلان تکمیلی یعنی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این هزینه ها بین دو میلیون و پانصد هزار وون تا هفت میلیون وون می باشد. وون واحد پولی کشور کره جنوبی است.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به کره جنوبی

  1. چرا کره جنوبی برای تحصیل و اعزام دانشجو مناسب است؟

    ابن کشور به دلیل دانشگاه های بسیار و معتبر بودن این دانشگاه ها همراه با شرایط زندگی مناسب، برای تحصیل بهترین امکانات را فراهم کرده است.

  2. آیا می توان در کره جنوبی به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

    بله کورس های تحصیلی بسیاری در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  3. آیا پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی راحت است؟

    خیر به دلیل شرایط علمی موجود در کره جنوبی و اهمیت تحصیل در این کشور دریافت پذیرش کمی با چالش روبرو است.

  4. چه دانشگاه هایی برای دانشجویان بین المللی مناسب هستند؟

    دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه ملی سئول،‌ موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره یعنی KAIST، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ یعنی POSTECH، دانشگاه کره و دانشگاه سونگ یان کوان.

  5. قدیمی ترین دانشگاه کره جنوبی کدام است؟

    قدیمی ترین دانشگاه کره جنوبی دانشگاه SKKU می باشد.

  6. بهترین دانشگاه در کشور کره جنوبی برای اعزام دانشجو کدام است؟

    بهترین دانشگاه موسسه پیشرفته علم و فناوری کره KAIST می باشد.

  7. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کره جنوبی چقدر است؟

    شهریه سالانه برای دوره کارشناسی بین دو میلیون وون تا پنج میلیون و نهصد هزار وون می باشد.

  8. برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کره هزینه چقدر است؟

    شهریه تحصیلات تکمیلی بین دو میلیون و پانصد هزار وون تا هفت میلیون وون می باشد.

  9. دانشگاه ملی سئول در رنکینگ جهانی جه زتبه ای دارد؟

    این دانشگاه در دنیا رتبه سی و ششم را دارد.

  10. آيا امکان دریافت بورسیه از دانشگاه های کره جنوبی است؟

    بله دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهد.

  11. آیا تحقیقات در دانشگاه های کره به عنوان یک اصل اساسی شناخته می شود؟

    بله تقریبا تمام دانشگاه های کره حنوبی مبنای فعالیت خود را در زمینه تحقیقات گسترش داده اند و از این بابت در دنیا به رتبه های والایی رسیده اند.

 

اسکرول به بالا