071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار کره جنوبی

ویزای کار کره جنوبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در سال های اخیر کره جنوبی که رشد صنعتی چشمگیری داشته است برای مهاجران کاری کشوری قدرتمند و جذاب به حساب می آید. با توجه به موقعیت های شغلی و قوانین جدید مهاجرتی که امروزه در این کشور تایین شده و از آنجایی که قوانین دریافت ویزای کار در کره جنوبی به میزان قابل توجهی آسانتر شده است، این کشور به کانون توجه سایر کشور ها تبدیل گشته. در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، با انواع ویزاهای کاری کشور کره جنوبی و اطلاعات مربوط به آن ها بیشتر آشنا خواهید شد. آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • مهاجرت کاری به کره جنوبی
  • انواع ویزاهای کاری در کره جنوبی
  • ویزاهای استخدامی کره جنوبی
  • ویزای بلند مدت D5
  • ویزای خود اشتغالی کره جنوبی
  • ویزاهای تجاری کره جنوبی
  • ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی
  • ویزای جستجوی کار
ویزاهای اخذ شده

مهاجرت کاری به کره جنوبی

دریافت ویزای کاری کره جنوبی کار چندان آسان نمی باشد. هریک از این ویزا ها شرایط متفاوتی دارد و روند درخواست می تواند گیج کننده باشد چراکه با توجه به کار و نیاز شما، روش های مختلفی برای درخواست ویزا وجود دارد. افرادی که قصد کارکردن در کره جنوبی را دارند باید ویزای مخصوص به خود را دریافت نمایند و تنها در محل کار گزارش شده به اداره مهاجرت مشغول به کار شوند. برای تغییر محل کار، فرد خارجی باید پیش از تغییر، مجوزلازمه را دریافت کند و یا به اداره مهاجرت گزارش دهد.

  • خارجیانی که قصد دارند بیش از 90 روز در کره جنوبی اقامت داشته باشند، باید در سه ماه اول اقامت خود در مراجع محلی مهاجرت ثبت نام کنند.
  • کره جنوبی این ویزا را به عنوان توصیه نام کنسولی برا ورود افراد به کره جنولی در نظر می گیرد. این بدان معنی است که داشتن ویزای معتبر کره ای تضمین کننده ورود نیست و یک مامور گمرک هنوز می تواند از ورود شما به این کشور جلوگیری کند.
  • ویزای کره جنوبی پس از تأیید تا سه ماه اعتبار دارد. متقاضی باید در این مدت ویزای خود را تحویل بگیرد (آن را از دفتر مهاجرت دریافت کند) در اغیر این صورت ویزای او غیر معتبر می شود.

در حین بررسی درخواست ویزا، متقاضی نمی تواند وارد کره شود. در صورت انجام این کار، درخواست ویزا رد می شود.

انواع ویزای کاری در کره جنوبی

در ادامه انواع ویزاهای کاری و شرایط کلی مربوط به هریک شرح داده شده است.

ویزاهای استخدام در کره جنوبی

نوع اجازه کار و ویزای استخدامیتان به کار شما در کره جنوبی بستگی دارد. برای دریافت ویزای کار بلند مدت (به شما اجازه می دهد بیش از 90 روز بمانید) گزینه های زیر را پیش رو دارید:

ویزای استادی دانشگاه (E1)

این نوع ویزا مربوط به افرادی است که مطابق قانون آموزش عالی، واجد شرایط هستند و تمایل به تدریس یا پژوهش در مراکز آموزشی دارند، اساتیدی تمام وقت یا استادانی که توسط سازمان های دانشگاهی استخدام شده اند (به عنوان مثال کالج یا دانشگاه) و همچنین برای اساتید پژوهشگر در برخی زمینه های دانشگاهی، آزمایشگاه های مربوط به دانشگاه یا کالج اعمال می شود. دارندگان ویزای E1 می توانند به طور قانونی در کره جنوبی مشغول به کار شوند. مدت اعتبار این ویزا 5 سال از زمان صدور می باشد.

ویزای آموزش زبان خارجی (E2)

این ویزا مربوط به مهاجرانی است که مایل به تدریس یک زبان خارجی در یک شرکت یا مدرسه در مقطع ابتدایی یا بالاتر یا مؤسسات مشابه هستند، طراحی شده است. دستیاران آموزش زبان های خارجی مقطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان نیز واجد شرایط این ویزا هستند. ویزای چند بار ورود E2 به مدت دو سال اعتبار دارد و می تواند در فواصل دو ساله تمدید شود.

ویزای پژوهشی (E3)

ویزای E3 مربوط به مهاجران دعوت شده توسط یک موسسه دولتی یا خصوصی برای پژوهش در علوم طبیعی یا فناوری پیشرفته است. ویزای چندبار ورود به مدت یک سال معتبر است و پس از یک سال قابل تمدید است. در برخی موارد ممکن است به شما اجازه دهند هر 5 سال یکبار تا هر زمان که لازم باشد این ویزا را تمدید کنید.

ویزای راهنمای فنی (E4)

این ویزا مختص مهاجران متخصص در علوم طبیعی یا فناوری پیشرفته که توسط یک سازمان دولتی یا خصوصی دعوت شده اند یا افراد دارای مهارت های خاص که در کره یافت نمی شود، می باشد.این ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار دارد و می تواند هر سال تمدید شود. ویزای تک ورود این دسته تا سه ماه اعتبار دارد و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود.

ویزای استخدام فرد حرفه ای (E5)

وکلا، معماران، پزشکان، حسابداران و سایر افراد حرفه ای می توانند برای این ویزا درخواست دهند.آنها باید دارای مجوز بین المللی باشند و مجوز دولت کره را برای فعالیت در زمینه تخصص خود در اختیار داشته باشند. این ویزای چند بار ورود به مدت یک سال معتبر است و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود. ویزای تک ورود به مدت سه ماه اعتبار دارد و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود.

ویزای استخدام فرد حرفه ای (E5) کره جنوبی
ویزای استخدام فرد حرفه ای (E5) کره جنوبی

ویزای هنر و نمایش (E6)

این ویزا برای اعزام افرادی که در زمینه موسیقی، هنری و ادبی فعالیت دارند طراحی شده و مدلینگ، موسیقی پاپ، سرگرمی بزرگسالان ، سرگرمی هتل و تجارت و ورزش را نیز شامل می شود. این ویزای چند بار ورود به مدت یک سال معتبر است و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود.

ویزای فعالیت های خاص (E7)

این ویزای به افراد ماهر که دارای دانش، فن آوری یا مهارت های خاصی هستند، تعلق می گیرد.این قانون در سال 2015 به روز رسانی شد و طی آن دانشجویان بین المللی که مدرک دانشگاهی دریافت کرده اند، دیگر محدود به مشاغلی که مستقیماً با رشته دانشگاه آنها مرتبط است، نمی باشد. دارندگان E7 می توانند به طور قانونی در کره به مدت سه سال مشغول به کار شوند.

ویزای فعالیت های خاص (E7) کره جنوبی
ویزای فعالیت های خاص (E7) کره جنوبی

خدمه درون بندر (E10)

متقاضیانی که مایل به کار در کشتی در کره جنوبی هستند، به این ویزا احتیاج دارند.

ویزای بلند مدت D5

ویزای گزارشگرانی که برای رسانه های خارجی کار می کنند (پخش، روزنامه ها، مجلات و غیره). این ویزای تک بار ورود به مدت سه ماه اعتبار دارد و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود.

ویزاهای تجارت در کره جنوبی

چنانچه هدفتان از اقامت در کره جنوبی ادامه فعالیت های تجاری خود در خارج از کشور یا سرمایه گذاری در یک شرکت کره ای باشد، برای یکی از ویزا های زیرباید درخواست دهید:

  • انتقال شرکت داخلی (D7)
  • سرمایه گذاری در یک شرکت (D8)
  • مدیریت تجارت (D9)

کلیه ویزاهای ذکر شده در بالا باید توسط کنسولگری کره یا سفارت کره با توجه به محل سکونت فرد متقاضی صادرشود. کارفرمای پشتیبان متقاضی در کره جنوبی در ابتدا باید در بخش بازرسی ورود اداره مهاجرت و وزارت دادگستری، درخواست اجازه کار را ثبت نماید. سپس وزارت دادگستری با سازمان نماینده مشورت کرده و بر صدور ویزا تصمیم می گیرد.پس از تصویب، CCVI (گواهی تأیید صدور ویزا) توسط وزارت دادگستری صادر خواهد شد و باید توسط متقاضی به کنسولگری یا سفارت کره جنوبی در کشور محل سکونت ارسال شود.

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تجاری

نوع کار شما در مدارکی که باید هنگام درخواست ویزا ارائه دهید، تاثیر گذار است. مهمترین مدارک باید ارائه شوند عبارتند از :

  • فرم درخواست ویزای تکمیل و امضا شده به همراه هزینه درخواست ویزا؛
  • گذرنامه معتبر تا شش ماه پس از ارائه درخواست،
  • یک قطعه عکس گذرنامه ای رنگی
  • اصل درخواست CCVI
مدارک لازم جهت صدور ویزای تجاری کره جنوبی
مدارک لازم جهت صدور ویزای تجاری کره جنوبی

در برخی از مراحل درخواست ویزا ملزم به ارائه قرارداد کاری، گواهی های آموزشی و حرفه ای، سوابق کیفری یا توصیه نامه خود می باشید. درخواست ویزای کاری با پرداخت هزینه همراه است.مدارکی که شرکت حامی در کره جنوبی باید ارائه دهد عبارتند از:

  1. دعوت نامه صادر شده برای متقاضی
  2. جزئیات کارمندان خارجی که در حال حاضر در این شرکت مشغول به کار هستند
  3. گواهی پرداخت مالیات سال های پیشین
  4. گواهی ثبت
  5. ضمانتنامه مالی شرکت
  6. صورت حساب مالی سال قبل شرکت
  7. گواهی ثبت نام بر اساس قانون ارتقاء سرمایه گذاری خارجی
  8. مدارکی که متقاضی باید ارائه دهد عبارتند از:
  9. رزومه
  10. کپی مدارک تحصیلی
  11. گواهی سلامت (متقاضی نباید هیچگونه بیماری مسری داشته باشد شرح فعالیت)
  12. اصل قرارداد صادر شده توسط شرکت
  13. کپی صفحه اطلاعات شخصی در گذرنامه
  14. دو قطعه عکس در اندازه گذرنامه
  15. هزینه تقاضای ویزای تجاری کره جنوبی

چنانچه بصورت آنلاین درخواست ویزا دهید، هزینه های اضافی بابت خدمات پرداخت الکترونیک به شما تعلق خواهد گرفت. هزینه صدور ویزای کاری کره جنوبی باید به صورت دلار آمریکا پرداخت شود. به تفکیک نوع ویزا این هزینه ها عبارتند از:

  • ویزای یکبار ورود 90 روز یا کمتر: 40 دلار آمریکا
  • ویزای 91 روزه یا بیشتر: 60 دلار آمریکا
  • ویزای دوبار ورود: 70 دلار آمریکا
  • ویزای ورود چندگانه: 90 دلار آمریکا
  • ویزای خود اشتغالی جهت مهاجرت کاری به کره جنوبی

کره جنوبی افراد خارجی را به شروع تجارت خود از طریق ویزای خود اشتغالی در کره جنوبی ترغیب می نماید. مانند سایر ویزاهای کاری، نوع ویزای مورد نیازتان به زمینه فعالیتتان بستگی دارد. برای مثال:

  • ویزای راه اندازی فناوری و استارت اپ D84 :این ویزا برای ایجاد سرمایه گذاری های امیدوار کننده در کشور کره جنوبی طراحی شده است.
  • ویزای راه اندازی تجارت D102 : این به مهاجرین اجازه می دهد از طریق استارت آپ (OASIS) برای کارآفرینی آماده شوند.
  • ویزای سرمایه گذاری D81 : این ویزا مربوط به افرادی است که می توانند مبلغ زیادی را برای شروع یک تجارت، سرمایه گذاری نمایند.

تمام ویزاهای خود اشتغالی صرف نظر از نوع آن یک بار ورود و تنها با سه ماه اعتبار هستند. پس از آن می توانید آن را در فواصل یک ساله تمدید کنید.

شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کره جنوبی

در صورتی که درمرحله آماده سازی تجارت خود هستید می تواند درخواست ویزای D102 دهید. برای این نوع ویزا تنها لازم است یک مدرک لیسانس یا بالاتر و مهارت های مناسب شروع یک تجارت را داشته باشید. اسناد لازم برای درخواست این ویزا شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه؛
  • در صورت لزوم ، گواهی برنامه OASIS یا نامه تأییدیه مشارکت.
  • فرم درخواست ویزای خود اشتغالی؛
  • یک قطعه عکس پاسپورتی رنگی؛
  • برنامه راه اندازی تکنولوژی یا تجارت؛
  • گواهی تحصیلی؛
  • در صورت امکان ، گواهینامه درخواست (اثبات حق انحصاری، حق مالکیت معنوی و غیره)؛
شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کره جنوبی
شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کره جنوبی

شرایط مربوط به ویزای استارت آپ مشابه D84 است البته اسناد مورد نیاز متفاوت هستند. برای ارائه درخواست ویزا به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک قطعه عکس پاسپورتی رنگی؛
  • ثبت شرکت و گواهی ثبت مشاغل؛
  • فرم درخواست ویزای خود اشتغالی؛
  • گذرنامه؛

از آنجا که این نوع ویزا از سیستم امتیازی جهت انتخاب متقاضیان استفاده می کند، ممکن است لازم باشد مدارکی را ارائه دهید که امتیاز ویزای شما را اثبات کند.

هزینه ویزای خود اشتغالی کره جنوبی

برای هر ویزایی که درخواست دهید باید هزینه صدور ویزا را بپردازید. از آنجا که ویزای استارت آپ تنها اجازه یک بار ورود را می دهد، برای ویزای خود باید 60 دلار پرداخت کنید.

ویزا سرمایه گذاری جهت مهاجرت کاری به کره جنوبی

چنانچه امتیاز کافی برای ویزای استارت آپ D84 به دست نیاورید، می توانید ویزای سرمایه گذاری D81 وسرمایه گذاری 100000 دلار یا بیشتر در شرکتی که تاسیس کرده اید، را انتخاب کنید. برای انجام این کار به مدارک زیر نیاز دارید:

  • یک قطعه عکس رنگی پاسپورتی ؛
  • فرم درخواست ویزای خود اشتغالی؛
  • اعلان سرمایه گذاری خارجی یا ثبت یک شرکت FDI؛
  • کپی گواهی ثبت تجاری ، کپی ثبت شرکت مسئولیت محدود، یا اصل و یا کپی آگهی تغییر سهامداران.
  • گذرنامه؛
  • اسنادی که انتقال سرمایه را نشان می دهد؛
  • اسناد اضافی برای سرمایه گذاران خصوصی که کمتر از 300 میلیون KRW (242500 USD) سرمایه گذاری می کنند (اسنادی که سرمایه را تایید می کند، تأیید وجود تجارت، اثبات کارآفرینی و غیره).

ویزای جستجوی کار (D10) در کره جنوبی

در صورتی که واجد شرایط یکی از ویزاهای فوق هستید، اما هنوز شغلی ندارید می توانید از طریق ویزای D10 به کره جنوبی جهت جستجوی کار وارد شوید. با این حال، استانداردهای واجد شرایط بودن بسیار بالا هستند. لازم است یکی از شرایط زیر را برآورده کنید:

  • از دانشگاهی فارغ التحصیل شده اید که در رتبه بندی های دانشگاه Higher World World ثبت شده است.
  • کارفرمای قبلی شما اخیراً (حداکثر سه سال گذشته) در لیست Fortune 500 قرار گرفته باشد.
  • اخیرا از یک کالج جامعه کره ای یا یک موسسه آموزش عالی فارغ التحصیل (فارغ التحصیل در سه سال گذشته) شده اید.
    مدرک لیسانس یا بالاتر دارید و یک برنامه تحقیقاتی را در یک موسسه تحقیقاتی کره ای در سه سال گذشته به اتمام رسانده اید.
ویزای جستجوی کار (D10) در کره جنوبی
ویزای جستجوی کار (D10) در کره جنوبی

در صورتی که قصد انجام کارآموزی در کره را دارید، می توانید این ویزا را دریافت کنید.

همانطور که در این مقاله گفته شد برای مهاجرت به کره جنوبی از نوع کاری به این کشور ویزاهای مختلفی از جمله ویزای استخدامی، تجاری، سرمایه گذاری، خود اشتغالی و جستجوی کار وجود دارد که هر یک نیز با توجه به هدف شما زیر مجموعه های مختلفی دارد. هزینه درخواست ویزای کاری به طور کلی 60 دلار است و غیر قابل برگشت می باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که ویزای کاری صادر شده تنها مربوط به کاری است که در درخواست ویزای خود ذکر کرده اید و برای تغییر شغل یا تجارت خود لازم است که ابتدا اجازه مربوطه را دریافت کنید. با توجه به تعدد ویزاهای کاری ارائه شده در کره جنوبی و مراحل دریافت نسبت آسان آن ها می توان گفت که کره جنوبی مقصدی مناسب برای مهاجرت کاری و پایه گذاری آینده ای روشن می باشد.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در زمینه ویزاهای کاری کشور کره جنوبی نیاز دارید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره ویزای کار کره جنوبی

بله، در صورتی که پیش از تعویض محل کار درخواست تغییر دهید، امکان تغییر محل کار وجود خواهد داشت.

بله در صورت درخواست تمدید ویزای کاری پیش از انقضای آن و دریافت موافقت مقامات مربوطه امکان تمدید ویزای کاری کره جنوبی وجود دارد.

بله از طریق ویزای خود اشتغالی D102 می توانید کسب و کار خود را در کره جنوبی ادامه دهید.

بله، با انجام حداقل سرمایه گذاری در کشور کره و داشتن سود آوری و کارآفرینی برای کره جنوبی به شما اجازه اقامت دائم داده می شود.

جهت مهاجرت کاری به کشور کره جنوبی و داشتن اجازه کار در این کشور باید پیش از سفر برای دریافت ویزای کاری مربوطه درخواست ویزای کار دهید.

حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت اقامت دائم کشور کره جنوبی تقریباً 282،000 دلار می باشد.

شما می توانید از طریق سفارت کره جنوبی یا کنسولگری و ارائه مدارک مربوطه ویزای کاری کره جنوبی را دریافت کنید.

MSJ در مورد درخواست ویزای کاری شما با نماینده شرکت کره ای صحبت می کند و تعیین می کند که آیا ویزا برایتان صادر شود یا خیر.

ابتدا کارفرمای حامی شما در کره جنوبی باید برای ویزای کار شما به وزارت دادگستری (MSJ) درخواست می دهد.

بله امکان به همراه آوردن خانواده از طریق ویزای کاری به کره جنوبی، وجود دارد.

بله تحت ویزای جستجوی کار می توانید وارد کشور کره جنوبی شوید و سپس به جستجوی کار بپردازید.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا