071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای تحصیلی کره جنوبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این روزها بسیاری از هموطنان به دلایل مختلفی تصمیم به تحصیل در کره جنوبی می گیرند و به همین دلیل ما روزانه پاسخگوی سوالات بسیاری از این عزیزان در این باره هستیم. همکاران موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز با ارائه این مقاله قصد دارند اطلاعات شما را پیرامون ویزای تحصیلی کره جنوبی بالاتر ببرند تا بتوانید جهت اقدام بدون دردسر پیش بروید.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

روند دریافت ویزای دانشجویی کره به شکل زیر است، نوع ویزای مورد نیازتان را مشخص کنید: نوع ویزای شما به تابعیتتان و مدت زمان تحصیلتان در کره جنوبی بستگی دارد. اگر قصد دارید بیشتر از مدت 90 روز بمانید و به تحصیل در کره جنوبی بپردازید باید درخواست ویزای تحصیلی دهید.به ویزای دانشجویی ویزای نوع D نیز گفته می شود. برای درخواست ویزا ابتدا باید در یکی از دانشگاه های کره جنوبی درخواست و مدارک لازم را ارائه دهید و در دانشگاه پذیرش بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ویزا را اماده کنید: بعد از اینکه در دانشگاه مورد نظرتان پذیرفته شدید، باید هزینه تحصیل را بپردازید. پس از پرداخت شهریه، نامه ی پذیرش و یا تاییدیه ی صدور ویزا برایتان ارسال می شود. بعد از دریافت نامه پذیرش، به نزدیک ترین سفارت کره جنوبی در کشورتان مراجعه میکنید و درخواست ویزا میدهید. اگر در مورد درخواست ویزا سوالی دارید، می توانید با سفارت تماس بگیرید چرا که اطلاعات و مدارک مربوط به هر کشور با سایر کشورها متفاوت است.

ویزای خود را دریافت کنید، بعد از اینکه درخواست شما ثبت شد، دو هفته طول می کشد که سفارت ویزای شما را صادر کند. بعد از صدور آن، شخصا به سفارت مراجعه کنید و ویزای خود را دریافت نمایید. متقاضیانی که بیش از 90 روز قصد ماندن دارند، بعد از رسیدن به کشور کره جنوبی می بایست با مراجعه به دفتر مهاجرت “کارت اقامت بیگانگان” دریافت کنند. این کارت به عنوان کارت شناسایی شما در کره عمل می کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

هر شخصی که قصد تحصیل در خارج از کشور خود را دارد و کره جنوبی را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده است باید از طریق سفارت و یا کنسولگری کره در کشور محل سکونتش ویزای دانشجویی دریافت کند. ویزای دانشجوی پس از تحویل مدارک مورد نیاز و تایید توسط سفارت برای شما صادر میشود. مدارکی که به آنها احتیاج خواهید داشت معمولا به شکل زیر هستند:

  • پاسپورت شما باید حداقل به مدت 6 ماه پس از تاریخ ورودتان به کره اعتبار داشته باشد و دو صفحه خالی برای ویزای تحصیلی داشته باشد.
  • فرم پر شده ی درخواست ویزا
  • هزینه ی صدور ویزا
  • یک قطعه عکس رنگی تمام رخ پاسپورتی جدید (که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد)، با پس زمینه روشن و ساده. می توانید به جای تحویل دادن عکس ها آنها را آپلود کنید.
  • نامه پذیرش در یکی از دانشگاه های کره که توسط مدیر دانشگاه یا کالج صادر شده باشد.
  • برنامه سفر: برنامه ی سفری که توسط یکی از آژانس های مسافرتی معتبر صادر شده باشد همراه با کپی بلیط هواپیما که نام متقاضی به وضوح روی آن ذکر شده باشد و تاریخ ورود و خروج در آن مشخص شده باشد
  • گواهی پزشکی: تست خون، پوست و ذات الریه که توسط دکتر معتبر انجام شده باشد
  • مدارک ویزا از دانشگاه مد نظرتان در کره (دانشگاه پس از پذیرش شما به همراه نامه پذیرش، تاییدیه ی صدور ویزا را نیز برای شما ارسال می کند.)

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

سند توانایی مالی: مدرکی که ثابت کند در طول مدت اقامتتان در کره جنوبی از لحاظ مالی حمایت میشوید. برای یک ترم تحصیلی دانشجو می بایست یک گواهی بانکی با حداقل گردش حساب 3000 دلار ارائه دهد. این مبلغ برای یک سال تحصیل در کره باید حداقل 10000 دلار باشد.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه کره جنوبی

ویزای F-3 برای همسر یا فرزندان (زیر 18 سال) کسانی در نظر گرفته شده است که با ویزای دیگری (کار یا تحصیلی) در کره جنوبی موقتا اقامت میکنند. مدت زمان اعتبار ویزای همراه مشابه اعتبار ویزای شخصیست که آن را همراهی می کنید. اگر آن فرد، قرار داد و مدارک خود را تمدید کند، افراد همراه نیز میتوانند ویزای خود را تمدید کنند. به عنوان مثال اگر همسر شما ویزای کاری خود را برای یک سال دیگر تمدید کند شما نیز میتوانید ویزای همراه خود را برای یک سال دیگر تمدید کنید! شرایط ذکر شده ممکن است تغییر کنند بنابراین قبل از اقدام با وب سایت سفارت مدارک لازم را چک کنید. مدارک مورد نیاز ویزای خانواده:

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • هزینه ی صدور ویزا
  • اصل و کپی پاسپورت
  • کپی صفحه اول و دوم شناسنامه، به همراه ترجمه انگلیسی و کپی کارت ملی
  • دعوت نامه (کپی “کارت اقامت” شخص دعوت کننده، گواهی اشتغال به کار یا گواهی تحصیلی شخص دعوت کننده)
  • در دعوت نامه این مضمون باید نوشته شود: اگر شخص مورد دعوت به ایران برنگردد ، مسوولیت آن به عهده ی فرد دعوت کننده می باشد و بعد از آن برای ارسال دعوت نامه از جانب آن شخص سخت گیری می شود.

گواهی کار (اگر متقاضی مشغول به کار است) یا گواهی دانشجویی (اگر متقاضی دانشجو است) یا پرینت حساب بانکی سه ماه اخیر و نامه ی حمایت مالی والدین / همسر با کپی شناسنامه و همچنین کپی شناسنامه دعوت کننده ایرانی لازم می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی کره جنوبی

برای تحصیل در کره، قبل از ورود به کشور باید ویزا دریافت کنید. فرآیند دریافت ویزا دشوار نیست اما مهم است که تمامی مدارک مورد نیاز را آماده داشته باشید. هزینه ویزای دانشجویی در هر کشور متفاوت است. در کره جنوبی دو نوع ویزای دانشجویی وجود دارند که هزینه ی صدور ویزا برای هر دو نوع آنها 20 تا 35 یورو است. البته لازم به ذکر است که ویزای چند بار ورود از ویزای یک بار ورود گران تر است. هزینه ی ویزا ها طبق وب سایت سفارت کره:

  • ویزای 1 بار ورود برای کمتر از 90 روز: 50 دلار
  • ویزای 1 بار ورود برای بیشتر از 90 روز : 80 دلار
  • ویزای 2 بار ورود : 90 دلار
  • ویزای چندبار ورود: 120 دلار

هزینه ویزای تحصیلی کره جنوبی

هزینه های صدور ویزا غیر قابل بازگشت اند و باید به صورت نقدی و با دلار آمریکا در هنگام ثبت درخواست پرداخت شوند. شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی کره جنوبی

1- شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی چگونه است ؟

روند دریافت ویزای دانشجویی کره به شکل زیر است، نوع ویزای مورد نیازتان را مشخص کنید: نوع ویزای شما به تابعیتتان و مدت زمان تحصیلتان در کره جنوبی بستگی دارد. اگر قصد دارید بیشتر از مدت 90 روز بمانید و به تحصیل در کره جنوبی بپردازید باید درخواست ویزای تحصیلی دهید.به ویزای دانشجویی ویزای نوع D نیز گفته می شود. برای درخواست ویزا ابتدا باید در یکی از دانشگاه های کره جنوبی درخواست و مدارک لازم را ارائه دهید و در دانشگاه پذیرش بگیرید.

2- هزینه ویزا طبق سفارت کره ی جنوبی چقدر میباشد؟

  • ویزای 1 بار ورود برای کمتر از 90 روز: 50 دلار
  • ویزای 1 بار ورود برای بیشتر از 90 روز : 80 دلار
  • ویزای 2 بار ورود : 90 دلار
  • ویزای چندبار ورود: 120 دلار

3- نوع ویزا جهت تحصیل در کره ی جنوبی به چه چیزی بستگی دارد ؟

نوع ویزای شما به تابعیتتان و مدت زمان تحصیلتان در کره جنوبی بستگی دارد.

4- اگر قصد دارید بیشتر از مدت 90 روز بمانید و به تحصیل در کره جنوبی بپردازید باید چه کاری انجام دهید ؟

باید درخواست ویزای تحصیلی دهید . به ویزای دانشجویی ویزای نوع D نیز گفته می شود.

5- برای درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی چه اقدامی باید انجام داد ؟

برای درخواست ویزا ابتدا باید در یکی از دانشگاه های کره جنوبی درخواست و مدارک لازم را ارائه دهید و در دانشگاه پذیرش بگیرید.

6- سند توانایی مالی جهت تحصیل در کره ی جنوبی چگونه است ؟

مدرکی که ثابت کند در طول مدت اقامتتان در کره جنوبی از لحاظ مالی حمایت میشوید. برای یک ترم تحصیلی دانشجو می بایست یک گواهی بانکی با حداقل گردش حساب 3000 دلار ارائه دهد. این مبلغ برای یک سال تحصیل در کره باید حداقل 10000 دلار باشد.

7- شرایط اخذ ویزای همسر و همراه کره جنوبی چگونه است ؟

ویزای F-3 برای همسر یا فرزندان (زیر 18 سال) کسانی در نظر گرفته شده است که با ویزای دیگری (کار یا تحصیلی) در کره جنوبی موقتا اقامت میکنند. مدت زمان اعتبار ویزای همراه مشابه اعتبار ویزای شخصیست که آن را همراهی می کنید. اگر آن فرد، قرار داد و مدارک خود را تمدید کند، افراد همراه نیز میتوانند ویزای خود را تمدید کنند. به عنوان مثال اگر همسر شما ویزای کاری خود را برای یک سال دیگر تمدید کند شما نیز میتوانید ویزای همراه خود را برای یک سال دیگر تمدید کنید! شرایط ذکر شده ممکن است تغییر کنند بنابراین قبل از اقدام با وب سایت سفارت مدارک لازم را چک کنید.

8- چند نوع ویزای دانشجویی در کره ی جنوبی وجود دارد ؟

در کره جنوبی دو نوع ویزای دانشجویی وجود دارند که هزینه ی صدور ویزا برای هر دو نوع آنها 20 تا 35 یورو است.

9- فرآیند دریافت ویزا در کره ی جنوبی جهت تحصیل چگونه است ؟

فرآیند دریافت ویزا دشوار نیست اما مهم است که تمامی مدارک مورد نیاز را آماده داشته باشید.

اسکرول به بالا