071-91009294  | 021-88724227  |

هر آنچه قبل از کار در کانادا باید بدانید

هر آنچه قبل از یافتن کار در کانادا باید بدانید.

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد زیادی برای گذران زندگی خود و همین طور بهبود شرایط زندگی شان برای کار در کشور های مختلف اقدام می کنند. در واقع می توان از طریق مهاجرت کاری برای حضور و اقامت در کشوری جدید استفاده نمود. مهاجرت کاری دارای شرایط خاصی است و باید پس از کسب این شرایط برای اخذ ویزای کاری اقدام نمود. اگر فردی متقاضی کار در خارج از کشور باشد، باید شرایط را بر مینای کشور مقصد خود بسنجد. داشتن رزومه ای قوی و پشتوانه علمی و کاری مناسب می تواند برای مهاجرت کاری امتیاز بسیاری داشته باشد. در این مقاله نیز هذف ما بررسی دقیق شرایط کار در کانادا می باشد. در واقع قصد داریم هر آنچه قبل از یافتن کار در کانادا باید بدانید، را بیان کنیم.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از دیرباز در میان ایرانیان رواج بسیار زیادی داشته است. در واقع ایرانیان بسیاری با اهداف مختلف برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. برای مهاجرت به کانادا می توان از راه ها و روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا و غیره اقدام نمود. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با روند های مهاجرتی و انواع ویزای کانادا می توان به مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

هر آنچه قبل از یافتن کار در کانادا باید بدانید.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا می باشد. در واقع برای این که بتوانید برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید می توانید از طریق اخذ ویزای کانادا روند خود را پیش ببرید. برای کار در کانادا باید به قوانین ایالت های مختلف این کشور دقت کنید. در واقع کانادا دارای ایالت های مختلفی است که هر کدام از آن ها قوانین خاصی دارند. البته برای مهاجرت به کانادا می توانید از روش های دیگری هم اقدام کنید.

به طور مثال می توانید با تحصیل در کانادا برای حضور در این کشور اقدام کنید. شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا یا تحصیل داروسازی در کانادا اقدام نمایید. البته برای مهاجرت به کانادا می توانیم از طریق سرمایه گذاری در این کشور هم اقدام نماییم. برای سرمایه گذاری در کانادا می توان از راه هایی مانند خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا اقدام نمود. به طور کلی کانادا برای کسانی که به دنبال مکانی جدید برای زندگی یا کار هستند بسیار مناسب می باشد. قوانین بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

در واقع برای این که بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید، لازم است تا قوانین و مقررات را به خوبی رعایت کنید. برای این که بتوانید برای مهاجرت کاری کانادا اقدام نمایید لازم است تا ویزای کاری کانادا را دریافت نمایید. اخذ ویزای کاری کانادا مستلزم رعایت قوانین مهاجرتی این کشور است. دقت کنید که عموما برای کار در این کشور لازم است تا با کارفرما یا شرکتی در کانادا قرار داد کاری داشته باشید. در ادامه نیز شرایط مختلفی که برای کار در کانادا وجود دارد را بیان می کنیم.

مهاجر پذیری بالای کانادا در روند کاری

به طور کلی کانادا به عنوان یکی از کشور های مهاجر پذیر شناخته می شود. تحت نظارت جاستین ترودو کانادا ده ها هزار پناهنده سوری را پذیرفته است و در های خود را نیز به روی سایر مهاجران باز کرده است. از آنجا که جمعیت کانادا بسیار اندک است ، کشور با افزایش جمعیت و کاهش میزان زاد و ولد دست و پنجه نرم می کند و باعث می شود کارفرمایان برای آوردن کارگران مورد نیاز خود به جمعیت های خارجی روی آورند.

مهاجر پذیری بالای کانادا در روند کاری
مهاجر پذیری بالای کانادا در روند کاری

کانادا اکنون سالانه حدود سیصد هزار مهاجر را پذیرش می کند و برنامه هایی را برای ورود بیش از یک میلیون مهاجر در سه سال آینده تنظیم کرده است. پس اگر به فکر مهاجرت به کانادا بوده اید ، اکنون زمان مناسب است. از این رو شما می توانید برای مهاجرت به کانادا اجازه کار بگیرید تا بتوانید به طور دائم یا موقت در این کشور کار کنید. گزینه های مهاجرت کاری به کانادا عبارتند از: سیستم اکسپرس اینتری کانادا که برای کارگران و مهاجران ماهر است، برنامه نامزدی کاری استانی و ایالتی زمانی که شما از یک استان خاص معرفی و هدابت می شوید.

اگر قصد اقامت کوتاه مدت در کانادا را دارید ، ممکن است بخواهید برای اجازه کار درخواست دهید. هر دو پروانه کار آزاد و پروانه کار مخصوص کارفرما وجود دارد: اولی به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی کار کنید و دوم مختص یک کارفرما و مدت زمان خاص است. در واقع به دلیل پذیرش بالای کشور کانادا شما می توانید در این دوره به جهت اقامت کانادا برای کار یا هر دلیل دیگری اقدام کنید. این زمان اقدام می تواند برای شما همراه با مزایای بسیار زیادی باشد. اما در ادامه می خواهیم نکات مهم دیگری را در این زمینه بررسی نماییم. 

نکات مهم قبل از جستجوی کار در کانادا

فرصت های بسیار زیادی ممکن است برای کار در کانادا پیش بیاید. از این رو لازم است تا قبل از شروع جست و جوی کار در کانادا و یافتن کار در این کشور نکاتی را در نظر داشته باشید. زمانی که تصمیم می گیرید برای کار در کانادا وارد این کشور شوید، لازم است تا فاکتور های بسیار مهمی را مورد بررسی خود قرار دهید. در ادامه به بررسی این فاکتور ها پیش از اقدام برای مهاجرت کاری به کانادا می پردازیم.

نوع کار در کانادا

مانند هر جستجوی شغلی ، مهم است که در مورد صنعت یا زمینه خاصی که می خواهید در آن کار کنید ، فکر کنید. این که آیا شما هم اکنون در زمینه خود متخصص هستید ، یا قصد تغییر در روند کاری خود را دارید شرایط متفاوتی را ایجاد می کنند. حتی مولفه کار از قبل یعنی تجربه کاری می تواند روندی متفاوت را به وجود بیاورد. در واقع زمانی که شما هیچ تجربه کاری ندارید با زمانی که شما تجربه کاری بالایی دارید، انتخاب های متفاوتی را برای کار شما ایجاد می کند. در واقع شما می توانید تمرکز خود را به سمت بازار ها و صنایعی که بیشترین جذابیت را برای شما دارند معطوف کنید. جالب است بدانید برخی افراد از طریق شغل طلاسازی در کانادا نیز می توانند به این کشور مهاجرت کنند و مشغول به کار شوند.

به خاطر داشته باشید که برخی از صنایع برای حرفه ای بودن ممکن است شما را مجبور به داشتن تجربه یا مهارت های خاص کنند. از این رو قبل از این که هر گونه اقدامی را برای مشغول به کار شدن در کانادا انجام دهید، لازم است تا در ارتباط با کاری که قرار است انجام دهید تصمیم گیری کنید. در واقع لازم است تا کار مورد نظر خود با تحقیقات گسترده پیدا کنید. اگر شما در مشاغلی که مهارت کافی را در آن ندارید، مشغول به کار شوید،‌می توانید با مشکلات و چالش های بسیاری مواجه شوید. 

مشخص کنید که کجا می خواهید زندگی کنید؟

در حالی که تعدادی کلان شهر شلوغ در کانادا وجود دارد ، اما مناطقی از این کشور نیز وجود دارد که به طرز باورنکردنی دور هستند. گرچه به احتمال زیاد لیست های شغلی را در شمال کشور کانادا پیدا نخواهید کرد. از این رو لازم است تا به مکانی که می خواهید در آن زندگی کنید، فکر کنید. اگر می خواهید در کنار کار خود به پیاده روی و اسکی در کلاس جهانی نزدیگ شوید، می تواند به شهر های ونکوور کانادا یا جاسپر و بنف فکر کنید.

اگر به دنبال شهری با فرهنگ های مختلف، غذا های گوناگون و تفریگاه های بسیار هستید، شاید تورنتو مقصد جذابی برای شما باشد. اگر می خواهید زبان فرانسه خود را در کنار مار تقویت کنید، بهترین گزینه برای شما مونترال کانادا می باشد. از آنجایی که کشور به همان اندازه گسترده است ، مهم است که دقیقاً در مورد مکانی که می خواهید زندگی کنید فکر کنید ، زیرا این امر به شما کمک می کند تا جستجوی کار شما بسیار محدود شود.

در واقع شما باید اولویت هایی را برای خود در نظر بگیرید و بر مینای آن اولویت ها پیش بروید. اولویت محل زندگی کمک بسیار زیادی به شما می کند و می توانید بر مبنای آن شرایط کاری مناسب تری را برای خود داشته باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط کاری در هر ایالت کانادا قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. پس برای این که بتوانید انتخاب دقیق و مناسبی داشته باشید، برای کار در کانادا، قوانین این کشور را به دقت مورد بررسی قرار دهید. 

تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه الزام کار در کانادا

در حالی که همه ما می دانیم انگلیسی در کانادا یک زبان رسمی است ، اما باید به این نکته توحه داشته بشید که ، کانادا در واقع یک کشور دو زبانه است. انگلیسی و فرانسوی از وضعیت برابر برخوردار هستند و هر دو زبان رسمی محسوب می شوند. البته این بدان معنا نیست که هر شخصی که در خیابان ملاقات می کنید به هر دو مسلط باشد. اما اگر شما مهارت های مربوط به هر دو زبان را داشته باشید، شانس بیشتری برای بافتن کار در کانادا خواهید داشت.

بخاطر داشته باشید که اگر می خواهید توسط فرانسوی زبانان برای کار در کانادا انتخاب شوید،‌ استان کبک برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود. در کبک کانادا، زبان فرانسوی استفاده بیشتری می شود. حتی ممکن است برای این که بتوانید در این استان مشغول به کار شوید، تسلط خود را به زبان فرانسوی اثبات نایید. در واقع در هر بخشی از کانادا که مشغول به کار شوید،‌ لازم است تا بر مبنای زبان آن منطقه مشغول به فعالیت شوید. 

رزومه قوی برای کار در کانادا

اکنون که ایده ای راجع به آنچه می خواهید انجام دهید و کجا می خواهید بروید، دارید، وقت آن رسیده که به بخش های مختلف دیگری بپردازید. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رزومه بسیار قوی برای خود داشته باشید. قالب ها ، سبک ها و محتوای رزومه ها بسته به فرهنگ متفاوت است ، بنابراین مهم است که رزومه خود را متناسب با مخاطبان جدید خود یعنی کانادایی ها تنظیم کرده باشید.

عموما شرکت ها و کارفرمایان کانادایی، به جای لیست کردن وظایفی که شما انجام داده اید، می خواهند دستاورد های برجسته را مشاهده کنند. پس زمانی که برای تنظیم رزومه خود اقدام می کنید دستاورد های خود را در آن به دقت و با جزئیات جای دهید. 

احذ ویزای کارآفرینی کانادا نیز یکی از روش های مهاجرت و کار در این کشور می باشد. در صورت علاقمندی به این نوع ویزا با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.

رزومه قوی برای کار در کانادا
رزومه قوی برای کار در کانادا

راه های مختلف جستجوی کار در کانادا

برای یافتن کار در کانادا روش ها و راه های بسیار زیادی وجود دارد. شما می توانید از طریق جست و جوی وب سایت های کاریابی یا مشاهده موقعیت های کاری در وب سایت های شرکت ها برای کار در این کشور اقدام نمایید. شما حتی می توانید، برای یافتن لیست گسترده ای از مشاغل در سراسر کشور، به بانک مشاغل دولتی کانادا مراجعه کنید.

وب سایت های بسیار زیادی هم برای یافتن کار در کانادا وحود دارد. از جمله این وب سایت ها می توان به Moving 2 Canada، WOWJobs، Jobs.ca، Eluta، Workopolis و غیره اشاره نمود. جستجوی شغل در کانادا و آماده شدن برای مهاجرت به کشور جدید در حالی که در خارج از کشور زندگی می کنید ، می تواند یک روند دلهره آور باشد. اما خوشبختانه منابع بی شماری برای کمک به شما در این راه وجود دارد. توصیه ما مراجعه به موسسه میرداماد است. 

سوالات متداول در ارتباط با هر آنچه قبل از یافتن کار در کانادا باید بدانید.

  1. آیا کشور کانادا برای کار و زندگی مناسب است؟

    بله کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشور ها برای زندگی و کار می باشد.

  2. چه راه هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

    از جمله این راه ها می توان به کار در کانادا، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره اشاره نمود.

  3. چرا دولت کانادا از مهاجران و خصوصا مهاجران کاری حمایت بسیاری می کند؟

    کانادا به دلیل وجود جمعیت کم و میانسال برای کار به کارگران خارجی نیاز دارد.

  4. چه مدل هایی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد؟

    مدل های بسیاری برای مهاجرت کاری وحود دارد که مهم ترین آن ها اکسپرس اینتری کانادا و برنامه استانی می باشد.

  5. آیا برای کار در کانادا تسلط به زبان انگلیسی لازم است؟

    بله زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور است.

  6. چرا تسلط به زبان فرانسوی برای کار در کانادا می تواند اهمیت زیادی داشته باشد؟

    زیرا زبان فرانسوی در کنار زبان انگلیسی یکی از زبان های رسمی این کشور محسوب می شود.

  7. چه وب سایت هایی برای کاریابی در کانادا وجود دارد؟

    از جمله این وب سایت ها عبارتند از: Moving 2 Canada، WOWJobs، Jobs.ca، Eluta، Workopolis و غیره.

  8. در رزومه های مورد نیاز برای کار در کانادا جه مولفه هایی مهم هستند؟

    در رزومه های کاری ارائه شده برای کانادا بیش از هر چیزی دستاور ها مهم هستند.

  9. آیا قوانین کاری در ایالت های مختلف کانادا با هم متفاوت هستند؟

    بله قوانین کاری در ایالت های مختلف این کشور با هم متفاوت هستند.

  10. آیا نوع کار شما به انتخاب شغل در کانادا بستگی دارد؟

    بله این که در چه کاری مشغول بوده اید یا قصد انحام چه کاری را دارید از اهمیت بالایی برخوردار است.

  11. مجوز های کار در کانادا چند مدل هستند؟

    دو مدل مجوز کار آزاد و مجوز کار با کارفرما در این کشور وجود دارد.

 

اسکرول به بالا