071-91009294  | 021-88724227  |

مراحل ثبت شرکت در اتریش * آپدیت 2023

ثبت شرکت در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش به مساحتی حدود ۸۳.۸۵۵ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۸.۴۷۴ میلیون نفر سومین کشور برجسته دنیا از لحاظ سطح کیفیت و زندگی می باشد. زبان رسمی این کشور آلمانی می باشد و این بدان علت است که کشور اتریش از سمت شمال با کشور آلمان همسایه است. کشور اتریش و آلمان نه تنها از لحاظ زبان بلکه از لحاظ دین، مذهب، فرهنگ، ملیت، قومیت یکسان هستند و شرایط تحصیل در اتریش کاملا شبیه به آلمان می باشد و با اقامت اتریش راحت می توان به کشور آلمان رسید. ثبت شرکت در اتریش یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور است.

شایان ذکر است از آنجا که کشور اتریش جزو شینگن می باشد، با اخذ اقامت اتریش نه تنها به آلمان بلکه می توان به ۳۱ کشور عضو شینگن سفر کرد و با یافتن موقعیت کاری در هر یک از این کشورها، می توان به ویزای کاری آن کشور دست یافت و به کشور مورد نظر در جهت کار و زندگی سفر کرد. یکی از مسائل مهم در تصمیم گیری برای زندگی در خارج از کشور، هزینه زندگی می باشد البته ناگفته نماند که هزینه زندگی در اتریش بسته به شهر و محل زندگی متفاوت می باشد. در واقع ثبت شرکت در کشور اتریش راهی است برای رسیدن و اخذ اقامت کشورهای عضو شینگن.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

بسیاری از کشور ها وجود دارند که در پاسخ به سرمایه گذاری متقاضیان کشور های دیگر تابعیت و یا اخذ اقامت می دهند، اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش راهیست که بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند به این دلیل که افراد از این طریق می توانند هم اقامت داشته باشند و هم اینکه در صورت درآمد بالا سرمایه گذاری کنند.

شرایط ثبت شرکت در اتریش :

ثبت شرکت یکی از طرق مهاجرتی است که هر ساله متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند. در واقع تنها راه مهاجرت برای افرادی است که به هیچ طریق نمی توانند از کشور خارج شوند و در واقع تنها راه مهاجرت برای افرادی است که بسیار مشتاق مهاجرت بوده ولی شرایط مناسب برای اخذ ویزای تحصیلی، کاری و مهاجرت تحصیلی به اتریش و دیگر ویزاها را ندارند. ثبت شرکت مستلزم داشتن تمکن مالی بسیار بالا می باشد.

به همین جهت آخرین راه پیشنهادی مهاجرت به موکلین می باشد. اما برای کسانی که تمکن مالی بسیار بالا دارند می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. اینجاست که موسسه حقوقی میرداماد شیراز از طریق وکلای حقوقی خود در کشور مقصد راه ثبت شرکت را به روی موکلین خود گشوده است و از این طریق قصد دارد افرادی را که دارای شرایط مناسب دیگر طرق مهاجرت نبوده و در ضمن تمکن مالی مناسب دارند را در راه رسیدن به هدفشان حمایت و پشتیبانی می کند.

پروسه ثبت شرکت در تمامی کشورها به صورتی است که می توان از ایران برای ثبت شرکت در کشور مورد نظر اقدام کرد اما متاسفانه ثبت شرکت در کشور اتریش مستلزم حضور فرد در آن کشور است. بدین صورت که فرد برای ثبت شرکت بر عکس باقی کشور ها باید در خاک آن کشور حضور داشته باشد و سپس در جهت ثبت شرکت اقدام کند. بدین صورت که فرد متقاضی باید به عنوان همراه از یکی از طرق مهاجرت، مثلا تحصیلی و کاری، به کشور اتریش وارد شود (البته در صورتی که همراه دارای شرایط مناسب جهت اخذ ویزای کاری یا تحصیلی باشد) و بعد از ورود به خاک کشور جهت ثبت شرکت اقدام نماید. ثبت شرکت در کشور اتریش در واقع اقدامی جهت اخذ جواز کسب می باشد. بدین صورت که فرد با ثبت شرکت در کشور اتریش می تواند در جهت کارهای متعدد از جمله انجام فرایند تجاری، تاسیس شرکت و… اقدام کند.

ناگفته نماند که معمولا تاسیس و ثبت این گونه شرکت ها در کشور اتریش با مسئولیت محدود می باشد که نام دیگر آن GMBH می باشد. بدین معنا که فرد فقط می تواند در جهت انجام تجارت های کوچک یا خانوادگی اقدام کند. ناگفته نماند که ثبت شرکت های متفاوت مستلزم پرداخت بیمه های متفاوت است. هزینه ثبت شرکت در اتریش حدودا ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است و فرد با پرداخت ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ یورو می تواند در جهت ثبت شرکت در اتریش اقدام کند. مالیات ثبت کشور در اتریش بسیار کم هزینه می باشد و فرد با پرداخت ماهیانه ۱۰۰۰ یورو می تواند شرکت را به صورت فعال اداره کند.

یکی از مزایای ثبت شرکت در اتریش این است که فرد متقاضی با ثبت شرکت در اتریش می تواند در جهت تاسیس کارخانه هم اقدام کند و انواع معاملات تجاری، صادرات و حتی واردات را انجام دهد. شایان ذکر است که پس از ثبت شرکت در اتریش در یک بازه زمانی ۳-۴ ماهه متقاضی می تواند اقامت را اخذ کرده و بعد از اخذ اقامت می تواند به تمامی کشور های عضو شینگن سفر کند. شایان ذکر است که پرداخت مالیات این شرکت ها به میزان ۲۵% سود سالانه می باشد و این بدان معناست که ۲۵% از سود سالیانه شرکت به اداره مالیات تعلق دارد.

تنها نگرانی افراد متقاضی برای ثبت شرکت در اتریش این مساله است که آنها نمی توانند از ایران در جهت ثبت شرکت در اتریش اقدام کنند یا اینکه ممکن است از جهت مهاجرت تحصیلی، کاری شرایط مساعد را نداشته باشند.
بدین صورت که فرد متقاضی می تواند در جهت ثبت شرکت در اسلواکی یا مجارستان با هزینه بسیار معقول اقدام کرده و باثبت شرکت از تمامی تسهیلات رایگان از جمله درمان، تحصیل و… استفاده کند و بلافاصله اقامت شینگن را دریافت کند و از آنجا که اتریش نیز عضو شینگن است فرد متقاضی می تواند به راحتی به اتریش سفر کرده، در این کشور کار پیدا کرده، درخواست ویزای کار در اتریش را داده، شرکت اسلواکی را منحل کنند و در جهت کار به اتریش نقل مکان کنند و در آن کشور در حین کار شرکت نیز ثبت کنند و انواع فعالیت های تجاری را با دیگر کشورهای شینگن انجام دهند.

اخذ اقامت اتریش به وسیله ثبت شرکت

ثبت شرکت در اتریش یکی از 7 دلیل مهاجرت به کشور اتریش است. ابتدا باید از این موضوع اطمینان پیدا کنید که آیا امکان اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟ شما می‌توانید طبق شرایطی خاص در کشور اتریش پس از ثبت شرکت اقامت این کشور را کسب کنید. شما می‌توانید برای اعضای خانواده خود نیز اقامت اتریش را اخذ کنید.

مهم‌ترین مسئله برای کسب اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش، داشتن طرح تجاری فعال و سودآور در شرکت است. افرادی که توانایی پرداخت مالیات در کشور اتریش را داشته باشند می‌توانند موفق به تمدید اقامت خود در این کشور شوند. بهترین مزیت کسب اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت، تمدید 5 ساله اقامت موقت این کشور است. در این صورت کارت سفید سفید قرمز به شما ارائه می‌شود.

در کشور اتریش ابتدا به شما کارت اقامت دو ساله و سپس کارت اقامت سه ساله ارائه می‌شود. پس از گذشت این 5 سال شما می‌توانید اقامت دائم کشور اتریش را اخذ کنید. مورد بعدی اخذ پاسپورت کشور اتریش است که با داشتن اقامت این کشور می‌توانید پاسپورت اتریش را نیز به راحتی دریافت کنید.

شما برای دریافت پاسپورت کشور اتریش باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • یادگیری و تسلط کامل به زبان آلمانی
  • شرکت و قبولی در آزمون شهروندی کشور اتریش
  • عدم سود پیشینه کیفری

موارد مذکور به عنوان مهم‌ترین شرایط دریافت پاسپورت کشور اتریش هستند.

معرفی 7 نوع شرکت در کشور اتریش

در صورتی که قصد کار در اتریش دارید، ثبت شرکت در این کشور یکی از راه‌های اشتغال در اتریش است. افرادی که قصد ثبت شرکت در کشور اتریش را دارند باید ابتدا نوع شرکت را مشخص کنند. زیرا نوع شرکت مهم‌ترین عامل موثر بر روند ثبت شرکت است. 7 نوع شرکت در کشور اتریش وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • مشارکت عمومی
  • شرکت دارای مسئولیت محدود
  • مشارکت مدنی
  • مطابق با قوانین اروپا
  • مشارکت محدود
  • سهامی عام
  • مشارکت غیرفعال

پرطرفدار‌ترین روش ثبت شرکت در کشور اتریش، شرکت با مسئولیت محدود است. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 35000 یورو است. در صورتی که قصد ثبت شرکت به این روش را در کشور اتریش داشته باشید باید نصف این مبلغ را هنگام ثبت شرکت به حساب شرکت واریز کنید.

همچنین افرادی با سرمایه کمتر از 7000 یورو به عنوان سهامدار شرمت به شمار نمی‌آیند. بنابراین شما برای داشتن سهام در شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل مبلغ 7000 یورو در این کشور سرمایه گذاری کنید.

دومین شرکت پرطرفدار در کشور اتریش که مورد استقبال بسیاری از مهاجران به منظور سرمایه گذاری و اقامت قرار گرفته است شرکت سهامی عام است. افرادی که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند شرکت سهامی عام در کشور اتریش ثبت کنند:

  • توانایی کسب موفقیت در نظارت‌های سالانه
  • ارائه گزارش‌های مالی شرکت به صورت سالیانه
  • داشتن حداقل سرمایه 7000 یورو برای ثبت شرکت سهامی عام در اتریش
  • اثبات تمکن مالی

بنابراین در صورتی که تمامی شرایط مذکور را دارید می‌توانید نسبت به ثبت شرکت سهامی عام در کشور اتریش اقدام نمایید.

کمترین سرمایه لازم برای ثبت شرکت در اتریش

کلیه روش‌های مهاجرتی نیازمند رعایت پیش نیاز‌ها، مقدمات و برخی قوانین است. مهاجرت و اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین و اصلی‌ترین لازمه ثبت شرکت در کشور اتریش، داشتن سرمایه کافی است. بنابراین اگر از سرمایه کافی برخوردار نیستید، بهتر است روش دیگری را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید. شما باید بخشی از این سرمایه را همان ابتدای کار به شرکت اختصاص دهید. سرمایه لازم برای این امر، کاملا به نوع شرکت بستگی دارد.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در اتریش مبلغ 4000 یورو است؛ اما به نظر شما این مبلغ برای داشتن شرکتی خوب کافی است؟ مسلما نه! هزینه مذکور صرفا بابت ثبت شرکت است. شما برای پیشرفت و راه اندازی بیشتتر شرکت باید سرمایه بسیار  بیشتری به شرکت اختصاص دهید. هزینه لازم برای مراحل بعدی راه اندازی شرکت، حداقل 35000 یورو است.

سایر هزینه‌های موثر بر ثبت شرکت در این کشور شامل دستمزد وکیل و همچنین هزینه تهیه و تنظیم طرح تجاری می‌باشد. البته نحوه عملکرد شما در ثبت شرکت و همچنین شرایط کشور اتریش نیز در تعیین هزینه نهایی ثبت شرکت در اتریش بسیار تاثیر دارند. بنابراین شما برای سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت حداقل مبلغ 39000 یورو پرداخت کنید.

مزایای ثبت شرکت در کشور اتریش

افراد می‌توانند از طریق ثبت شرکت در این کشور به مزایای زیادی دست یابند.

  • امکان دریافت حقوق برای فرزندان خود: افرادی که در کشور اتریش به عنوان موسس شرکت هستند می‌توانند برای فرزندان خود نیز حقوق دریافت کنند
  • دریافت وام از بانک‌های کشور اتریش توسط افراد موسس شرکت
  • امکان استفاده رایگان از بیمه‌های درمانی کشور اتریش برای خود شخص و خانواده وی
  • مهاجرت با همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان وی در کشور اتریش
  • توانایی افتتاح حساب بین المللی در کشور اتریش برای شخص متقاضی
  • شانس بالاتر این افراد برای اخذ ویزای توریستی نسبت به افراد عادی
  • ثبات بسیار زیا اقتصاد و سیاست کشور اتریش
  • پایین بودن نرخ مالیات در شرکت‌ها
  • برخورداری از سیستم حقوقی مطمئن
  • داشتن دولتی بسیار پیشرفته
  • نیروی کار فعال
  • پایین بودن نرخ فساد در سیستم اداری کشور اتریش
  • هماهنگی بسیار زیاد میان تجارت و مراجع علمی و قضایی این کشور
  • داشتن تجارت و اقتصادی موفق با بیش از 70 کشور جهان
  • روابط بین المللی بسیار خوب با سایر کشور‌ها

8 مرحله مهاجرت به اتریش از طریق ثبت شرکت

شما باید پیش از ثبت شرکت در اتریش با کلیه شرایط و مراحل این پروسه آشنایی کافی داشته باشید. سه اصل مهم و اساسی برای ثبت شرکت در اتریش شامل سن بالای 18 سال، عدم سوء پیشینه و همچنین ثبت درخواست در شهرداری منطقه‌ای است که شخص قصد فعالیت در آن را دارد. سپس شما برای انجام درست پروسه، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تعیین دقیق نوع و زمینه فعالیت شرکت
  • ارائه آدرسی معتبر و درست از شرکت
  • ثبت درست اطلاعات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت، تاریخ تولد، محل تولد و همچنین ارائه شماره تلفنی معتبر در کشور اتریش
  • تعیین نام و نوع شرکت
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • باز کردن حساب بانکی برای فعالیت‌های مالی شرکت
  • ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه‌های شرکت

ارائه طرح تجاری جهت ثبت شرکت

یکی از مهم‌ترین قوانین این کشور برای ثبت شرکت، ارائه طرح تجاری توسط شخص متقاضی است. در حقیقت داشتن یک طرح تجاری قدرتمند اصل اساسی شرکت‌ها بزرگ، سودده و تجاری و موفق در کشور اتریش است. مهم‌ترین موضوعی که شما باید هنگام ارائه طرح تجاری به آن توجه کنید، توجه به اقتصاد کشور اتریش است. شما باید طرحی در جهت رشد و توسعه اقتصاد این کشور ارائه دهید. سایر نکاتی که طرح تجاری شرکت شما باید از آن‌ها برخوردار باشند شامل موارد زیر است:

  • برخورداری از بازاریابی و نقطه فروش بالا
  • نوآوری طرح
  • سودده بدون طرح تجاری
  • طرح تجاری مورد نیاز اقتصاد اتریش

طرح تجاری ارائه شده توسط شما باید بتواند تاییدیه دولت اتریش را کسب کند. شما می‌توانید با رعایت موارد بالا این تاییدیه را دریافت کنید. سپس شما می‌توانید نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایید. از آنجایی که ثبت شرکت در این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بهتر است که طرح تجاری شرکت توسط شخص متقاضی نوشته شود. موسسه مهاجرتی میرداماد می‌تواند شما را در خصوص نوشتن بهترین طرح تجاری برای ثبت شرکت راهنمایی کند.

آیا برای ثبت شرکت در اتریش به وکیل نیاز داریم؟

ثبت شرکت در اتریش یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور است که طرفداران زیادی دارد. بنابراین شما برای پیشی گرفتن از سایر متقاضیان در این مسیر باید از پروسه ثبت شرکت اطلاعات کافی داشته باشید. روشی بسیار مطمئن و بدون ریسک برای مهاجرت به اتریش مراجعه به وکلای مهاجرتی مجرب است. در این مسیر وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد می‌توانند به بهترین وجه ممکن به شما مشاوره بدهند.

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

ثبت احوال در اتریش بر اساس تولد، ازدواج و وفات می باشد بنابراین اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج در صورتی است که یک نفر با یک فرد اتریشی ازدواج کند. در ویزای ازدواج فرد میبایست شریک زندگی خود را مد نظر داشته باشد و بداند که آیا او حاضر به ازدواج می باشد یا خیر؟ لذا بعد از ازدواج سایر مدارک مورد نیاز به سفارت داده می شود و آنان منتظر اخذ ویزا می شوند.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

یکی از راه های مهم مهاجرت به اتریش مهاجرت از طریق کار می باشد. افرادی که مشغول تحصیل در اتریش هستند شانس بیشتری در یافتن شغل و اخذ اقامت کاری دارند، لذا افرادی که موفق به اخذ ویزای کار در اتریش می شوند پس از چهار سال کار در اتریش موفق به اخذ اقامت دائم می شوند.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق خرید ملک

نکته بسیار مهم این است که شما باید از موسساتی که دولت امتیاز فروش ملک به آن ها را داده خرید کنید، لذا ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر شما قصد خرید ملک در اتریش را دارید قبل از هرگونه اقدام با مشاوران و وکلای موسسات معتبر مشورت کنید تا آنان شما عزیزان را در این امر یاری نمایند و یا می توانید به سایت مهاجرت اتریش مراجعه نمایید.

سؤالات متداول

رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور اتریش چیست؟

شما می‌توانید همانند سایر کشور‌ها از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و همچنین خرید ملک به کشور اتریش مهاجرت کنید.

آیا ثبت شرکت در کشور اتریش باعث اقامت در این کشور می‌شود؟ 

بله، شما می‌توانید از این طریق کارت اقامت خود را به مدت 5 سال تمدید کنید. سپس برای اخذ پاسپورت و اقامت دائم اتریش اقدام کنید.

شرایط لازم برای اخذ پاسپورت کشور اتریش چیست؟ 

تسلط کامل به زبان آلمانی، شرکت در آزمون شهروندی کشور اتریش و همچنین عدم سوء پیشینه از مهم‌ترین شرایط اخذ پاسپورت اتریش هستند.

چند نوع شرکت در کشور اتریش وجود دارند؟

در این کشور 7 نوع شرکت وجود دارند که شامل موارد زیر هستند: • مشارکت عمومی • شرکت دارای مسئولیت محدود • مشارکت مدنی • مطابق با قوانین اروپا • مشارکت محدود • سهامی عام • مشارکت غیرفعال

حداقل سرمایه لازم برای ثبت و راه اندازی شرکت در اتریش چقدر است؟

شما برای ثبت و راه اندازی شرکت در این کشور به مبلغی حدود 39000 یورو نیاز دارید.

مراحل ثبت شرکت در کشور انریش چیست؟

• تعیین دقیق نوع و زمینه فعالیت شرکت • ارائه آدرسی معتبر و درست از شرکت • ثبت درست اطلاعات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت، تاریخ تولد، محل تولد و همچنین ارائه شماره تلفنی معتبر در کشور اتریش • تعیین نام و نوع شرکت • تنظیم اساسنامه شرکت • باز کردن حساب بانکی برای فعالیت‌های مالی شرکت • ثبت شرکت • پرداخت هزینه‌های شرکت

اسکرول به بالا