071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دامپزشکی در سوئیس

تحصیل دامپزشکی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله که با تلاش گروه نویسندگان موسسه میرداماد تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در سوئیس صحبت کنیم. دامپزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در کل دنیا است که می توان به عنوان یکی از رشته های مهم و کاربردی به آن اشاره کرد. علم دامپزشکی این روزها کاربرد های بسیار زیادی دارد و در زمینه حمایت از حیوانات و نگهداری از آن ها با قدرت پیش می رود. دانشجویانی بسیاری در سراسر دنیا برای تحصیل دامپزشکی در دانشگاه های مختلف اقدام می کنند. در سراسر دنیا بسیاری از دانشگاه ها این رشته تحصیلی را ارائه می دهند.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور سوئیس اقدام نمایید می بایست از یکی از روش های مهاجرتی که پیش روی شما خواهد بود شروع کنید. از جمله روش های مهاجرت به کشور سوئیس عبارتند از: مهاجرت کاری به سوئیس، مهاجرت تحصیلی به سوئیس، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئیس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئیس و … هر کدام از این روش های مهاجرتی برای خود شرایط ویژه ای دارند و می توانند منجر به اقامت در سوئیس شوند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با مهاجرت به سوئیس از طریق روش های مختلف می توان به مشاوران و وکلای موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های فعال در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تحصیل دامپزشکی در سوئیس

دامپزشکی یکی از رشته های بسیار هم می باشد که جذابیت های خاص خود را دارد. دانشگاه های سوئیس این رشته را برای دانشجویان علاقه مند ارائه می دهند. علم دامپزشکی بسیار پیچیده و حساس است و برای دانشجویان همراه با چالش های بسیاری خواهد بود. از این رو دانشجویان می بایست تلاش بسیار زیادی برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس داشته باشند.

در ابتدا لازم است تا برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های سوئیس که این رشته را ارائه می کنند اقدام نمود و پس از آن می توان برای دریافت ویزای سوئیس برای تحصیل در این کشور اقدام کرد. اما قبل از هر چیزی لازم است تا با شرایط زندگی در سوئیس و هزینه های زندگی در سوئیس آشنا شد. در بخش بعدی با این هدف کمی با کشور سوئیس آشنا می شویم.

آشنایی با کشور سوئیس جهت تحصیل دامپزشکی در سوئیس

سوئیس کشوری است که از لحاظ جغرافیایی در اروپای غربی قرار دارد. این کشور در واقع با کشور هایی مانند آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز مشترک دارد. در این کشور مردم به چهار زبان رسمی صحبت می کنند. زبان های رسمی در کشور سوئیس عبارتند از آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش. شعار ملی مردمان کشور سوئیس عبارت است از: یکی برای همه، همه برای یکی.

پایتخت کشور سوئیس شهر برن است اما بزرگ ترین شهر این کشور زوریخ نام دارد. مساحت کشور سوئیس چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و پنج کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن بالغ بر هشت میلیون و سیصد و بیست و هفت هزار نفر است. کشور سوئیس با مولفه های بسیار زیادی در کل دنیا معروف شده است و یکی از آن ها شرایط شهر ژنو می باشد که جزو یکی از شهر های کشور سوئیس می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته دامپزشکی در کشور سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های سوئیس بپردازیم. اما معرفی دانشگاه هایی که در این کشور ارائه دهنده رشته دامپزشکی هستند. توجه داشته باشید که شما برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئیس نیز می توانید وارد دانشگاه های این کشور شوید. حال باید ببنیم که کدام یک از دانشگاه های کشور سوئیس دارای رشته دامپزشکی هستند.

از جمله دانشگاه های کشور سوئیس که رشته دامپزشکی را ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه زوریخ سوئيس و دانشگاه برن سوئیس. هر کدام از این دانشگاه ها دارای دانشکده دامپزشکی هستند و برای دریافت پذیرش نیاز به شرایطی دارند. بنابراین برای این که بتوانید از این دانشگاه ها پذیرش بگیری لازم است تا در زمینه دامپزشکی این دانشگاه ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. در بخش های بعدی مقاله ما در ارتباط با رشته دامپزشکی در هر کدام از این دانشگاه ها صحبت می کنیم.

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با کسب اطلاعات در زمینه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ سوئیس صحبت کنیم. تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ سوئیس پنج سال به طول می انجامد. پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه در رشته دامپزشکی، دانشجویان می بایست برای کسب مدرک دامپزشکی معتبر خود در امتحان فدرال دامپزشکی شرکت نمایند. رشته دامپزشکی در این دانشگاه شامل موارد مختلفی است.

دانشگاه زوریخ
دانشگاه زوریخ

از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود: اقداماتی برای ارتقاء سلامتی و بهبودی در حیواناتی که بیمار هستند یا دچار حادثه شده اند، تلاش برای بهبود دام ، دامپروری و تغذیه، تحقیق ، پیشگیری و درمان بیماری ها، محافظت از سلامت مردم در برابر صدمات ناشی از بیماری های حیوانات، نظارت بر مواد غذایی با منشاء حیوانی (بهداشت عمومی دامپزشکی) و در نهایت پرداختن به مباحث مربوط به رفاه حیوانات و حفاظت از محیط زیست. دقت داشته باشید که تحصیل دامپزشکی در این دانشگاه به زبان آلمانی است.

شرایط تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ سوئیس

شرایط تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ با دانشگاه برن متفاوت است. اطلاع یافتن از شرایط تحصیل دامپزشکی در این دانشگاه باعث می شود تا دانشجویان متقاضی تحصیل دامپزشکی در این دانشکاه با خاطری آسوده برای اخذ پذیرش و در نهایت ویزای سوئیس اقدام نمایند. دامپزشکی در این دانشگاه با ارائه درجه لیسانس در اختیار دانشجویان خواهد بود. مطالعات دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه زوریخ به صورت پاره وقت صورت می گیرد.

دامپزشکی با کلیه اقدامات ، گزاره های علمی بسیاری از جمله اصلاح ، دامپروری ، تغذیه و معالجه ، سلامت و رفاه حیوانات را انجام می دهد. دامپزشکان تحقیقاتی در مورد پیشگیری و درمان بیماری ها انجام می دهند که در راستای محافظت از مردم در برابر بیماری های ناشی از حیوانات و تلاش برای اعمال کنترل بر روی مواد غذایی مبتنی بر حیوانات است. علاوه بر این ، دامپزشکان در زمینه های حفاظت از حیوانات و محیط زیست نیز فعال هستند.

دانشجویان با داشتن مدرک لیسانس دامپزشکی می توانند برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دامپزشکی که منجر به دریافت دیپلم دامپزشکی فدرال می شود اقدام کنند. این دوره دامپزشکی در این دانشگاه مستلزم این است که دانشجویان علاقه خاصی به علم داشته و از تماس با مردم و حیوانات لذت ببرند. دقت داشته باشید که داشتن مدرک لیسانس دامپزشکی صرفا منجر به کار در سوئیس در زمینه دامپزشکی نمی شود. برای تحصیل در لیسانس دامپزشکی این دانشگاه لازم است تا دانشجویان صد و هشتاد واحد تحصیلی را پشت سر بگذرانند.

برنامه تحصیل دامپزشکی در مقطع لیسانس در این دانشگاه سه سال به طول می انجامد و در سال اول تحصیل پایه و اساس علوم در دامپزشکی برای دانشجویان فراهم می شود. در سال های دوم و سوم دانشجویان با شرایط آموزشی بالینی روبرو می شوند. این دوره های تحصیلی آموزشی جامع را ارائه می دهند. در این دانشگاه همچنین از دانشجویان دامپزشکی انتظار می رود که دانش خود را در زمینه های دیگری از جمله میکروبیولوژی، ژنتیک، تغذیه حیوانات و … نیز گسترش دهند.

تحصیل دامپزشکی در دانشگاه برن سوئیس

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در دانشگاه برن سوئیس صحبت کنیم. دانشگاه برن سوئیس برای رشته دامپزشکی و تحصیل در سوئیس در این رشته دارای دانشکده اختصاصی دامپزشکی می باشد. دانشکده دامپزشکی دانشگاه برن سوئیس که با نام دانشکده وتسویسه شناخته می شود، شامل کلینیک ها، انستیتو ها و دفاتر بسیار زیادی است.

کلینیک حیوانات برن عموما توسط این دانشگاه و تحت نظارت کلینیک های این دانشگاه ارائه می شود. دانشکده دامپزشکی در این دانشگاه در سه زمینه تحقیق، تدریس و ارائه خدمات چندین کار متفاوت را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

این موارد برای انشجویان عبارتند ار: مراقبت از سلامتی و رفاه حیوانات اهلی و حیوانات خانگی با شرایط کمک رسانی و ورزش های مخصوص، حفظ و بررسی عملکرد های حیوانات مزرعه ای و اسب ها از طریق تحقیق، شناخت و مقابله با همه گیری بیماری های مختلف در شرایط نا مساعد موجود و مشکلات تغذیه ای، محافظت از سلامتی انسان ها از طریق تحقیق و مبارزه با بیماری هایی که از حیوانات به انسان منتقل می شود و از طریق نظارت بر مواد غذایی با منشا حیوانی، بررسی تاثیر عوامل بیماری زای حیوانات بر محیز و اقدامات لازم در زمینه مبارزه با آن ها، تحقیقات اساسی در زمینه پزشکی بیولوژیکی ر مورد بیماری های بین انسان ها و حیوانات و … .

دانشگاه برن
دانشگاه برن

شرایط تحصیلی در رشته دامپزشکی دانشگاه ها برن سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه برن صحبت کنیم. دانشگده دامپزشکی دانشگاه برن که با نام دانشکده وتسویسه شناخته می شود یک برنامه یکپارچه برای آموزش دامپزشکی ارائه می دهد. این دانشگاه آموزش دامپزشکی را بر مبنای سیستم بولونیا در دامپزشکی و همراه با برنامه های دکتری ویژه ارايه می دهد. در این دانشگاه در حال حاضر حدود سیصد و بیست دانشجوی دامپزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول هستند و علاوه بر این افراد، حدود هفتاد دانشجوی دکتری نیز در دانشکده دامپزشکی مشغول هستند.

در دوره های دامپزشکی، افراد و دانشجویان موارد زیادی را در آموزش ها و کورس های خود می آموزند. این موارد عبارتند از: اقداماتی ه باعث بهبود سلامتی و رفاه حیوانات می شود مانند اصلاح نژااد، محل زندگی، تغذیه، درمان و … ، تحقیق، پیشگیری و درمان بیماری ها، محافظت از انسان ها در برابر صدمات ناشی از بیماری های حیوانات، نظارت بر مواد غذایی با منشا حیوانی و مشکلات مربوط به حمایت از حیوانات و محیط زیست. یک نکته مهم برای پذیرش در مقطع دکتری سوئیس این است که شما باید یک مدرک معتبر داشته باشید و یا این که با یکی از اساتید معتبر این دانشگاه وارد مذاکره شده و از او پذیرش بگیرید. تحصیل در این دانشگاه عموما به زبان آلمانی برگزار می شود.

زمینه های تحقیقاتی در دانشگاه برن در زمینه دامپزشکی

تحقیقات در وتسویسه برن با هدف افزایش دانش در زمینه های بیماری های حیوانات و فرآیندهای پیشگیری و پیشگیری از بیماری ها ، تدوین رویکردهایی برای بهبود مدیریت بهداشت و رفاه حیوانات ، بررسی رفاه حیوانات ، مطالعه موضوعات دامپزشکی مرتبط با بهداشت عمومی و جامعه ، و بهره برداری از قدرت مدل های بیماری حیوانات به منظور کمک به تحقیقات زیست پزشکی صورت می پذیرد.

از نظر استراتژیک ، دانشکده برای دستیابی به یک استاندارد عالی بین المللی و تأمین اعتبار کافی در خارج از کشور ، ظرفیت های تحقیقاتی را در چهار کانون خاص در اولویت های تحقیقی خاص ادغام می کند. عملکرد های تحقیقاتی در این دانشگاه هم از دیدگاه داخلی و هم از دیدگاه خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد. از نظر استراتژیک دانشکده دامپزشکی برای دستیابی به یک استاندارد عالی بین المللی و تامین اعتبارات صحیح علمی برای دانشجویان خود ظرفیت های تحقیقاتی را در همکاری های خارجی افزایش داده است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در سوئیس

  1. آیا سوئیس کشور مناسبی برای تحصیل دامپزشکی است؟

    بله این کشور یکی از علمی ترین و پیشرفته ترین کشور ها می باشد.

  2. کدام دانشگاه ها تحصیل کورس های دامپزشکی در سوئیس را ارائه می دهند؟

    دانشگاه های زوریخ و برن برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس کورس های ارائه می دهند.

  3. زبان تحصیل دامپزشکی در دانشگاه زوریخ چیست؟

    زبان تحصیل در این دانشکده آلمانی است.

  4. در دانشگاه برن چه زبانی برای تحصیل دامپزشکی ارائه می شود؟

    در دانشگاه برن می بایست با زبان آلمانی به تحصیل پرداخت.

  5. دوره کارشناسی دامپزشکی در دانشگاه زوریخ چند ساله است؟

    دوره کارشناسی در این دانشگاه پنج ساله است.

  6. آیا امکان تحصیل دامپزشکی در سوئیس در تمام مقاطع است؟

    بله در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل دامپزشکی موجود است.

  7. آیا دانشجویان برای دریافت مدرک فدرال دامپزشکی نیاز به شرکت در آزمون دارند؟

    بله دانشجویان برای دریافت این مدرک می بایست مدرک دامپزشکی دریافت کنند.

  8. تحصیل دامپزشکی در سوئیس بر مبنای چه قاعده ای است؟

    تحصیل دامپزشکی بر مینای تحقیقات و رعایت حقوق حیوانات و با فرایند بولونیا می باشد.

  9. آیا شرایط تحقیقاتی برای تحصیل دامپزشکی در سوئیس فراهم است؟

    بله هر دانشگاه ارائه دهنده دامپزشکی مبنا و اصول کاری خود را بر شرایط تحقیقاتی دامپزشکی گذاشته است.

  10. آیا امکان تحصیل دامپزشکی در سوئیس در مقطع دکتری موجود است؟

    بله و در دانشگاه برن برنامه های تحصیلی ویژه ای ارائه می شود.

  11. دانشکده دامپزشکی دانشگاه برن با چه عنوانی شناخته می شود؟

    این دانشکده را با نام دانشکده وتسویسه می شناسند.

اسکرول به بالا