071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه زندگی در ترکیه 2023 (زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران؟)

هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ترکیه کشوری در نزدیکی و همسایگی ایران است و مهاجران زیادی وارد این کشور می شوند. روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. به هر روشی که قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید، باید در ارتباط با هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ اقدام نمایید. به نظر شما زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است؟ روند مالی یکی از واقعیت های زندگی در ترکیه می باشد.

مطالعه بیشتر:

تحصیل رایگان در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه 2023

ایرانیان بسیاری با روش ها و راه های مختلف برای مهاجرت به ترکیه اقدام می کنند. گروهی برای تحصیل در ترکیه دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند و از مزایای مدارک معتبر آن استفاده می کنند. عده ای برای کار در ترکیه اقدام می کنند و در شرکت ها و سازمان های این کشور مشغول می شوند. کشور ترکیه حتی برای سرمایه گذاری هم بسیار مناسب است. به گونه ای که متقاضیان بسیاری برای خرید ملک در ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه اقدام می کنند.

تمام این روش های مهاجرتی نیاز به بررسی مولفه های بسیاری دارد تا فرد بتواند با چالش کم تری وارد این کشور شود. یکی از اصلی ترین پیش نیاز های مهاجرتی به ترکیه، بررسی هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ می باشد. تجربه زندگی در استانبول یا سایر شهر های ترکیه نشان می دهد که واقعیت های زندگی در ترکیه قبل از هر گونه اقدامی نیاز به بررسی های دقیق دارند.

به طور مثال اگر شما برای تحصیل در ترکیه و مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کرده اید، باید هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه را هم مورد بررسی قرار دهید. برای این که بتوانید بهتر جهت مهاجرت به ترکیه اقدام کنید می توانید با بررسی تفاوت های خاصی، معیایب زندگی در ترکیه را هم به بحث بگذارید.

اما در ادامه ما با بررسی هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ تمامی موارد مورد نیاز را ارائه می دهیم. از جمله مواردی که در بررسی هزینه های زندگی در ترکیه باید به آن توجه داشته باشیم عبارتند از: هزینه ملک، هزینه خورد و خوراک، هزینه رفت و آمد، هزینه تفریح و غیره.

آیا زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است؟!

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن عده زیادی را به خود مشغول کرده باشد، این است که زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است یا خیر ؟! بررسی هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ می تواند ما را به پاسخ این سوال برساند. با این حال طبق آمار های ارائه شده قبل از بررسی هزینه ها می توان دید که زندگی در ترکیه ارزانتر است یا ایران؟! در گذشته و سال های قبل یکی از معایب زندگی در ترکیه با عنوان گران بودن خصوصا با تجربه زندگی در استانبول ارائه می شد.

اما طبق بررسی های صورت گرفته از واقعیت های زندگی در ترکیه و ایران، آمار ها تفاوت جذابی را ارائه می دهند. طبق این بررسی های ارائه شده، هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ به طور متوسط ۲۸.۵۹ درصد کمتر از ایران می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این هزینه های زندگی با توجه به شهر، محل زندگی، نوع زندگی،‌کیفیت زندگی و غیره می تواند متفاوت باشد. در نقطه مقابل باید دقت داشته باشید که هزینه اجاره منزل در ترکیه ۶۹.۱۳ درصد از ایران کم تر می باشد.

خرید مواد اولیه خوراکی

زمانی که شما برای زندگی در ترکیه تصمیم می گیرید و تمایل به مهاجرت این کشور دارید، باید به مسائل بسیاری توجه نمایید. یکی از زیر بخش های بسیار مهم در هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱، هزینه خرید مواد اولیه خوراکی در این کشور می باشد. این جزئیات به عنوان واقعیت های زندگی در ترکیه شناخته می شوند و می تواند جزو مزایا یا معایب زندگی در ترکیه باشد.

خرید مواد غذایی در ترکیه
خرید مواد غذایی در ترکیه

شما برای خرید یک لیتر شیر، یک تکه نان سفید ۵۰۰ گرمی تازه، یک کیلوگرم برنج سفید، ۱۲ عدد تخم مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیله مرغ و یک کیلوگرم گوشت قرمز باید به ترتیب و به طور میانگین ۵.۵۷ لیر، ۲.۶۱ لیر، ۱۲.۱۴ لیر، ۱۱.۵۶ لیر، ۴۲.۷۷ لیر، ۲۰.۰۷ لیر و ۶۷.۹۳ لیر هزینه نمایید. در کنار این ها باید برای یک کیلوگرم سیب، یک کیلوگرم موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز باید به طور متوسط ۵.۹۷ لیر، ۱۴.۳۹ لیر، ۷.۸۲ لیر، ۵.۳۵ لیر، ۳.۵۴ لیر و ۳.۹۶ لیر هزینه کرد.

این مواد اولیه خوراکی برای افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه هزینه کنند و زندگی خود را در این کشور داشته باشند، مقرون به صرفه می باشد. با این حال هزینه خورد و خوراک در ترکیه تنها به هزینه های خرید مواد اولیه معطوف نمی شود. در بخش بعدی با زاویه دیگری از هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ برای خورد و خوراک مواجه می شوید.

هزینه رستوران در ترکیه 2023

افراد بسیاری با تجربه زندگی در استانبول یا شهر های دیگر ترکیه، به این نتیجه می رسند که غذا خوردن در رستوران های ترکیه می تواند تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی باشد. گرچه برای یک دانشجو شاید این بخش به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه در نظر گرفته نشود. با این حال بررسی هزینه رستوران در ترکیه به عنوان هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ اهمیت دارد.

هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت اما با کیفیت در ترکیه برابر با ۲۵ لیر می باشد. برای خرید سه وعده غذایی در رستورانی با کیفیت متوسط در ترکیه برای دو نفر باید حدود ۱۰۰ لیر هزینه کرد. اگر شما تمایل داشته باشید یک وعده غذایی مک دونالد یا چیزی مشابه آن را خریداری کنید هزینه متوسط برابر با ۲۵ لیر می باشد. هزینه یک قوطی پپیسی کوچک و آب معدنی کوچک هم به ترتیب ۴.۳۹ و ۱.۴۸ لیر می باشد.

البته توجه داشته باشید که این هزینه ها به طور متوسط بیان شده است. به طور مثال تجربه زندگی در استانبول نشان می دهد که این شهر یکی از شهر های گران در کل دنیا می باشد.

هزینه حمل و نقل یکی از واقعیت های زندگی در ترکیه

هزینه حمل و نقل برای افرادی که اقدامات مهاجرتی به ترکیه دارند و در این کشور حضور می یابند، اهمیت بسیاری دارد. در واقع یکی از انواع هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱، هزینه حمل و نقل در ترکیه می باشد. حتی برای دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل می شوند هم اهمیت دارد. به عبارتی این مولفه در هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه دیده شده است.

هزینه بلیت یک طرفه در ترکیه ۳.۵۰ لیر می باشد. برای پاس ماهیانه باید ۲۰۰ لیر هزینه کنید. هزینه شروع تاکسی در ترافیک نرمال ۵ لیر است و برای هر یک کیلومتر در ترافیک نرمال باید ۳.۵۰ لیر پرداخت نمایید. تاکسی ها به ازای هر یک ساعت ایست در ترافیک نرمال مبلغ ۳۰ لیر را دریافت می کنند.

اما یکی دیگر از مهم ترین هزینه ها برای رفت و آمد، هزینه بنزین در این کشور می باشد. هزینه بنزین در این کشور برای هر لیتر ۶.۷۰ لیر می باشد. با این حال دقت داشته باشید که بر اساس تجربه زندگی در استانبول، هزینه های زندگی در این شهر بیشتر می باشد و شاید این مسئله یکی از معایب زندگی در ترکیه باشد.

اجاره بهای واحد مسکونی

برای زندگی در ترکیه و یا هر کشور دیگری یکی از اصلی ترین مولفه ها، مسکن می باشد. اگر شما دانشجو باشید می توانید به راحتی با حضور در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های ترکیه مشکل مسکن را حل کنید. با این حال اگر برای کار در ترکیه یا سرمایه گذاری در ترکیه وارد این کشور شده باشید، باید برای داشتن واحد مسکونی اقدام کنید. یکی از راه ها اجاره واحد مسکونی می باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله هم در پاسخ به سوال زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است یا خیر اشاره کردیم، اجاره مسکن به طور میانگین در این کشور کم تر از ایران است. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های ترکیه باید هر ماه حدود ۱۶۰۰ لیر پرداخت نمایید. این در حالی است که هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر های ترکیه حدود ۱۰۰۰ لیر می باشد.

اما با افزایش مساحت و همچنین تعداد خواب ها، هزینه اجاره هم افزایش می یابد. از این رو هزینه اجاره آپارتمان مسکونی سه خوابه در مرکز شهر های ترکیه به طور میانگین ۲۷۴۰ لیر در ماه می باشد. هزینه آپارتمان مسکونی سه خوابه در خارج از مرکز شهر های ترکیه به طور میانگین ۱۷۲۱ لیر در هر ماه خواهد بود. دقت گنید که در روند اجاره باید سایر هزینه ها مانند آب، برق و حتی به طور مثال هزینه شارژ آپارتمان در استانبول را هم در نظر داشته باشید.

بهای پرداختی خرید واحد مسکونی در ترکیه

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را داشته باشید، یکی از راه های آن، خرید ملک در ترکیه می باشد. با این حال هزینه خرید واحد مسکونی یکی از مولفه های تاثیر گذار در بررسی هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ می باشد.

در این مسیر باید بدانید که هزینه خرید هر واحد مسکونی در ترکیه به ازای هر متر مربع در مرکز شهر های این کشور به طور متوسط ۶۴۰۴ لیر می باشد. هزینه خرید آپارتمان مسکونی برای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر های این کشور به طور میانگین ۳۵۹۳ لیر خواهد بود.

از این رو با بررسی هزینه های مختلف مثلا هزینه خرید ملک می توان فهمید که زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است یا خیر؟! حتی اگر در ترکیه خانه خریداری می کنید، باید بهای انرژي مصرفی مانند آب و برق و شارژ آپارتمان در استانبول ترکیه و سایر شهر ها را در نظر داشته باشید.

خرید واحد مسکونی در ترکیه
خرید واحد مسکونی در ترکیه

بررسی بهای انرژی مصرفی

یکی از موارد مالی پنهان در بررسی هزینه زندگی در ترکیه 2023، هزینه انرژی مصرفی در این کشور می باشد. این مسئله یکی از اصلی ترین واقعیت های زندگی در ترکیه و هر کشور دیگری است. حتی در بررسی هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه هم باید مدنظر گرفته شود.

به طور مثال اگر قصد تجربه زندگی در استانبول را دارید، باید هزینه شارژ آپارتمان در استانبول را هم در نظر داشته باشید. با این توصیفات هزینه آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش در ترکیه به طور میانگین برای یک آپارتمان ۸۵ متر مربعی  ۴۷۴ لیر می باشد. هزینه تماس با موبایل برای یک دقیقه در ترافیک محلی ۰.۸۰ لیر می باشد. درنهایت هزینه اینترنت با دیتای نامحدود ۱۰۴ لیر می باشد.

نتیجه گیری

هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ مولفه های بسیار زیادی را در خود جای می دهند. شما اگر قصد مهاجرت به ترکیه و تجربه زندگی در استانبول یا شهر های دیگر را دارید باید موارد مختلفی را در ان زمینه بررسی کنید. به طور مثال شما باید برای هزینه ها، حمل و نقل، خورد و خوراک، انرژی مصرفی، مسکن و غیره را در نظر داشته باشید.

بررسی این هزینه ها واقعیت های زندگی در ترکیه و یا حتی معایب زندگی در ترکیه را مشخص می کند و نشان می دهد که هزینه زندگی در ترکیه ارزانتر از ایران است یا خیر؟! شما برای مهاجرت به ترکیه می توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد در شهر های شیراز و تهران کمک بگیرید.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در ترکیه 2023

  1. آيا کشور ترکیه برای زندگی کشوری مناسب است؟

    بله ترکیه یکی ار بهترین کشور های برای مهاجرت و زندگی است.

  2. آیا هزینه زندگی در ترکیه 2023 مقرون به صرفه است؟

    بله زندگی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه می باشد.

  3. زندگی در ترکیه ارزانتر است یا ایران؟

    زندگی در ترکیه با بررسی های صورت گرفته ۲۸.۵۹ درصد ارزان تر از ایران است.

  4. میزان اجاره بها در ترکیه و ایران چه تفاوتی با هم دارند؟

    اجاره بها در ترکیه ۶۹.۱۳ درصد گمتر از ایران می باشد.

  5. آیا هزینه خرید مواد اولیه در ترکیه مقرون به صرفه می باشد؟

    بله هزینه ها به طور میانگین در این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند.

  6. برای حضور در رستوران ارزان قیمت در ترکیه باید چه مقدار هزینه کرد؟

    برای حضور در رستوران ارزان قیمت در این کشور برای یک وعده به طور میانگین باید ۲۵ لیر هزینه کرد.

  7. هزینه هر لیتر بنزین در ترکیه چقدر می باشد؟

    هزینه هر لیتر بنزین ۶.۷۰ لیر است.

  8. هزینه شروع تاکسی در ترکیه چقدر است؟

    هزینه شروع تاکسی در ترافیک نرمال ۵ لیر می باشد.

  9. هزینه اجاره واحد مسکونی یک خوابه در خارج از مرکز شهرهای ترکیه چقدر است؟

    هزینه اجاره بها در این حالت حدود ۱۰۰۰ لیر می باشد.

  10. هزینه خرید واحد مسکونی در مرکز شهر های ترکیه به ازای هر مترمربع چقدر است؟

    هزینه خرید برای هر متر مربع واحد مسکونی ۶۴۰۴ لیر می باشد.

  11. هزینه اینترنت نامحدود در ترکیه چند لیر می باشد؟

    هزینه اینترنت نامحدود ۱۰۴ لیر است.

اسکرول به بالا