071-91009294  | 021-88724227  |

معایب زندگی در نروژ(مشکلات و مسائل زندگی در کشور نروژ)

معایب زندگی در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه مهاجرت به کشورهای مختلف برای زندگی و تحصیل و کار بسیار رایج است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از مهاجرت انجام دهید شناخت کامل درمورد کشوری است که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید. این شناخت باید شامل وضعیت شغل، آب و هوا، فرهنگ مردم، آداب و رسوم هر کشور، زبان رسمی کشور مربوطه و زبانی که مردم به آن تسلط دارند می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درمورد معایب زندگی در نروژ صحبت کنیم. از آنجایی که کشور نروژ دارای استانداردهای بالای زندگی از نظر مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و … است بسیار مورد توجه می‌باشد.

نروژ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. تا سال ۱۸۱۴ جزایر فارو، گرینلندو ایسلند نیز بخشی از پادشاهی نروژ محسوب می‌شدند.  تقریبا نیمی از ساکنان نروژ در پایتخت آن، منطقه اطراف اسلو، زندگی می‌کنند. حدود دو سوم این کشور کوهستانی و دین اصلی ساکنان آن مسیحیت می‌باشد. زبان کشور نروژ، نروژی است اما بسیاری از ساکنان آن به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند.

 

مشکلات و معایب زندگی در نروژ

مشکلات آب و هوای نروژ برای مهاجرین

زندگی در نروژ به طرق مختلفی فوق العاده است، اما برای درک بهتر کل جوانب مهم است. در نروژ همه روزه هوا آفتابی نیست. در حقیقت، گاهی اوقات به نظر می رسد که تقریبا هیچ نور آفتابی وجود ندارد. پیدا کردن بهترین شغل در نروژ می تواند بسیار دشوار باشد که این یکی دیگر از معایب زندگی در نروژ است. با چنین جمعیت بسیار تحصیل کرده و ماهر، سخت است که یک مکان برای خودتان پیدا کنید. علاوه بر این، شرکت های نروژی تمایل دارند ‘برای زندگی’ استخدام کنند، زیرا تقریبا غیرممکن است که کسی را در اینجا اخراج کنند، به استثنای شرایط خاص. این به این معنی است که به منظور استخدام شما، شرکت ها می خواهند بسیار مطمئن باشند که شما قصد دارید در نروژ زندگی کنید. استخدام و آموزش افراد جدید گران است و آنها باید مطمئن باشند که بازدهی مثبتی در سرمایه گذاری در شما به دست خواهند آورد.

گرفتن گواهینامه در نروژ بسیار گران است. اگر از یک کشور عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیستید، به طور کلی یک سال از تاریخی که اقامت خود را دریافت کرده اید برای شرکت در گواهینامه رانندگی در نروژ زمان دارید. پس از آن اولین سال یا اولین تلاش، قبل از اینکه مجددا تلاش کنید، باید یک دوره بسیار گران قیمت و یک آزمون نظری دشوار را انجام دهید.

برای کار کردن در شرکت های نروژی بایستی به زبان نروژی مسلط باشید. بنابراین، برای شما مهم است که به سرعت و به سرعت مطالعه و یادگیری کنید.نروژی ساده ترین زبان برای یادگیری نیست، به خصوص با تمام گویش های مختلف، اما سخت ترین آن هم نیست. یک گزارش اخیر نشان می دهد که نروژ دارای بالاترین قیمت های مواد غذایی در اروپا و بالاترین قیمت ها برای الکل و تنباکو است. نروژ به خاطر ‘دستمزد قابل جبران’ شناخته شده است، اما این بدان معنی است که به عنوان مثال، کوتاهی مو حدود 50 دلار است. علاوه بر این، حدود 30٪ از میانگین حقوق و دستمزد به مالیات می رود.

مشکلات آب و هوای نروژ برای مهاجرین

معایب زندگی در نروژنروژ کشور پهناوری است که در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته است اگرچه به دلیل وسعت زیاد نمی توان تنها یک نوع آب و هوا را برای این کشور در نظر گرفت اما به طور کلی با نزدیک شدن به قسمت های شمالی این کشور به طور چشمگیری ازدمای هوا کاسته شده و بر روز های بدون خورشید افزوده شود. این کشور در مجموع روز هایی بسیار طولانی در فصل تابستان و روزهایی کوتاه در فصل زمستان دارد که یکی از معایب زندگی در نروژ است. بلندترین روز های این کشور 19 ساعت به طول می انجامد و مربوط به ماه ژوئن می باشد.

طولانی ترین و تاریک ترین شب ها نیز مربوط به زمستان می باشد و حتی در ماه دسامبر به 18 ساعت نیز می رسد. این تفاوت ساعات روز و شب در کشور نروژ در مقایسه با سایر کشور ها شاید در نگاه اول جذاب به نظر برسد، اما با ناپدید شدن خورشید در بخش های شمالی نروژ به مدت یک ماه در فصل زمستان دمای هوا به شدت کاهش می یابد و غیر قابل تحمل می شود، مخصوصا برای مهاجرانی که در کشور های گرمسیری زندگی می کردند. همچنین بلند بودن غیر طبیعی روز ها در فصل تابستان و روشنایی پس از غروب خورشید در موارد بسیاری باعث می شود مهاجرین تا مدتی دچاربیماری افسردگی شده و سلامت خود را از دست بدهند.

از طرفی دیگر گرم شدن هوای کره ی زمین بر کشور نروژ نیز تاثیر گذاشته است و باعث گرم و مرطوب تر شدن این کشور شده است. افزایش چشمگیر دما و بارش، به بسیاری از بخش های اقتصادی نروژ نیز آسیب خواهد رساند. در سال های اخیر به جز 2010 دمای متوسط هوای نروژ از حد نرمال بالاتر رفته است. بالاترین دمای هوا در سال 2014 گزارش شده است که 2.2 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای معمول بوده است.

مشکل کار در نروژ برای مهاجرین

مشکل کار در نروژ برای مهاجرین

مشکلات موجود در بازار کار نروژ برای مهاجران، در حال حاضر مقامات نروژی سعی دارند تا شرایط کاریابی در نروژ را برای اتباع خارجی بهبود بخشند. به دلیل کمبود شدید کارگر ماهر در نروژ، افراد متخصص در زمینه های خدمات درمانی و کشتی رانی و ترابری، شانس بسیار زیادی در یافتن شغل مناسب خواهند داشت. نروژ دارای اقتصاد قوی و پایدار و شاخص های بیکاری نسبتا پایین است. با این حال، شانس شما برای پیدا کردن کار مناسب به دانش زبان و فرهنگ نروژی بستگی دارد.

اکثر شرکت های نروژی، از جمله سازمان های دولتی، افراد شناخته شده را برای موقعیت های بسیار مهم استخدام می کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که برای مشاغلی که در اینترنت و یا روزنامه های محلی تبلیغ شده، درخواست ندهید. معرفی نامه و معرف ها در جستجوی شغل در نروژ به اندازه سایر کشورها، حائز اهمیت و بسیار موثر است. اما ورود مهاجران بدون رابط نروژی به بازار کار بسیار دشوار است، حتی اگر به اندازه کافی برای آن کار واجد شرایط باشند.

برای مهاجرت به کشور نروژ و دریافت پاسپورت نروژ راه‌های متفاوتی وجود دارد. خرید ملک در کشور نروژ، اخذ اقامت نروژ از طریق کار، اقامت سرمایه گذاری نروژ و تحصیل در نروژ از راه‌های متفاوت مهاجرت به نروژ است. اگر می‌خواهید در کشور نروژ به تحصیل بپردازید یکی از مهم‌ترین موارد که باید به آن توجه کنید هزینه زندگی دانشجویی در نروژ است.

دانش زبان در کشور نروژ

معایب زندگی در نروژاکثریت مشاغل مورد نیاز نروژ به دانشی از زبان نروژی یا یکی از زبان های اسکاندیناوی نیاز دارد. افراد بدون دانش زبان نروژی اغلب برای هتلداری یا در بخش کشاورزی استخدام می شوند. عدم دانش زبان نروژی گزینه های شغلی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. مهاجرانی که با شیوه زندگی و کار نروژی سازگار شده اند، پیشنهاد می دهند که تازه واردان در کارهای موقت و یا متفرقه مشغول به کار شوند و همچنین زبان نروژی را یاد بگیرند و یک شبکه ارتباطی قوی برقرار کنند تا بتوانند به بازار کار راه پیدا کنند و شغل دائمی خود را بیابند.

اگر چه زبان انگلیسی تقریبا در تمام مدارس نروژ تدریس می شود و  زبان یکی از معایب زندگی در نروژ نیست، اما توصیه می شود تا قبل از رفتن به نروژ زبان نروژی را یاد بگیرید. همچنین افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خواست می دهند، می توانند در دوره اختیاری یک ساله زبان نروژی در اولین سال تحصیلی خود شرکت کنند. نروژ چگونه کشوری است؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول در مورد معایب زندگی در نروژ

1- گرفتن گواهینامه در نروژ چگونه است ؟

گرفتن گواهینامه در نروژ بسیار گران است. اگر از یک کشور عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیستید، به طور کلی یک سال از تاریخی که اقامت خود را دریافت کرده اید برای شرکت در گواهینامه رانندگی در نروژ زمان دارید. پس از آن اولین سال یا اولین تلاش، قبل از اینکه مجددا تلاش کنید، باید یک دوره بسیار گران قیمت و یک آزمون نظری دشوار را انجام دهید.

2- برای کار کردن در شرکت های نروژی چه شرایطی باید داشته باشید ؟

برای کار کردن در شرکت های نروژی بایستی به زبان نروژی مسلط باشید. بنابراین، برای شما مهم است که به سرعت و به سرعت مطالعه و یادگیری کنید.نروژی ساده ترین زبان برای یادگیری نیست، به خصوص با تمام گویش های مختلف، اما سخت ترین آن هم نیست. یک گزارش اخیر نشان می دهد که نروژ دارای بالاترین قیمت های مواد غذایی در اروپا و بالاترین قیمت ها برای الکل و تنباکو است. نروژ به خاطر ‘دستمزد قابل جبران’ شناخته شده است، اما این بدان معنی است که به عنوان مثال، کوتاهی مو حدود 50 دلار است. علاوه بر این، حدود 30٪ از میانگین حقوق و دستمزد به مالیات می رود.

3- دانش زبان در کشور نروژ به چه صورت است ؟

اکثریت مشاغل مورد نیاز نروژ به دانشی از زبان نروژی یا یکی از زبان های اسکاندیناوی نیاز دارد. افراد بدون دانش زبان نروژی اغلب برای هتلداری یا در بخش کشاورزی استخدام می شوند. عدم دانش زبان نروژی گزینه های شغلی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. مهاجرانی که با شیوه زندگی و کار نروژی سازگار شده اند، پیشنهاد می دهند که تازه واردان در کارهای موقت و یا متفرقه مشغول به کار شوند و همچنین زبان نروژی را یاد بگیرند و یک شبکه ارتباطی قوی برقرار کنند تا بتوانند به بازار کار راه پیدا کنند و شغل دائمی خود را بیابند.

4- تدریس زبان انگلیسی در مدارس نروژ چگونه است ؟

اگر چه زبان انگلیسی تقریبا در تمام مدارس نروژ تدریس می شود و بسیاری از نروژی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما توصیه می شود تا قبل از رفتن به نروژ زبان نروژی را یاد بگیرید. همچنین افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در خواست می دهند، می توانند در دوره اختیاری یک ساله زبان نروژی در اولین سال تحصیلی خود شرکت کنند.

5- افراد بدون دانش زبان نروژی در چه قسمتهایی استخدام میشوند ؟

افراد بدون دانش زبان نروژی اغلب برای هتلداری یا در بخش کشاورزی استخدام می شوند

6- عدم دانش زبان نروژی چه معایبی دارد ؟

عدم دانش زبان نروژی گزینه های شغلی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. مهاجرانی که با شیوه زندگی و کار نروژی سازگار شده اند، پیشنهاد می دهند که تازه واردان در کارهای موقت و یا متفرقه مشغول به کار شوند و همچنین زبان نروژی را یاد بگیرند و یک شبکه ارتباطی قوی برقرار کنند تا بتوانند به بازار کار راه پیدا کنند و شغل دائمی خود را بیابند.

7- زبان نروژی برای یافتن شغل تا چه حدی موثر است ؟

برای کار کردن در شرکت های نروژی بایستی به زبان نروژی مسلط باشید. بنابراین، برای شما مهم است که به سرعت و به سرعت مطالعه و یادگیری کنید.نروژی ساده ترین زبان برای یادگیری نیست، به خصوص با تمام گویش های مختلف، اما سخت ترین آن هم نیست.

8- هزینه زندگی در نروژ چگونه است ؟

یک گزارش اخیر نشان می دهد که نروژ دارای بالاترین قیمت های مواد غذایی در اروپا و بالاترین قیمت ها برای الکل و تنباکو است. نروژ به خاطر ‘دستمزد قابل جبران’ شناخته شده است، اما این بدان معنی است که به عنوان مثال، کوتاهی مو حدود 50 دلار است. علاوه بر این، حدود 30٪ از میانگین حقوق و دستمزد به مالیات می رود.

اسکرول به بالا