071-91009294  | 021-88724227  |

مالیات بر درآمد در کانادا

مالیات بر درآمد در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد مالیات بر درآمد در کشور کانادا است. در اینجا نکاتی درمورد نحوه ی مالیات بر درآمد در کانادا، میزان مالیات بر درآمد در کانادا و سازمان های مربوط به مالیات بر درآمد در این کشور شرح داده شده است.امید بر آن است تا این مطالب برای متقاضیان و علاقه مندان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی مالیات بر درآمد در کانادا می توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر مالیات بر درآمد در کانادا
  • مالیات بر درآمد شخصی در کانادا
  • مالیات بر درآمد شرکتی در کانادا
  • نرخ مالیات بر درآمد در استان های مختلف کانادا
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد مالیات بر درآمد در کانادا

نگاهی کلی بر مالیات بر درآمد در کانادا

مالیات بر درآمد در کانادا بخش اعظمی از درآمد سالانه ی دولت کانادا و همچنین دولت های استان های این کشور را تشکیل می دهند. در اخر سال 2018 در زمان محاسبه ی مالیات ها، دولت کانادا از مالیات بر درآمد افراد به صورت شخصی، سه برابر بیشتر از مالیات بر درآمد شرکت ها کسب کرد.قرارداد های مربوط به جمع آوری مالیات دولت های مختلف را قادر می سازد تا بتوانند مالیات را توسط یک اداه ی جدا و یا نمایندگی مربوط به جمع آوری مالیات ها دریافت کنند.در کانادا دولت فدرال از طرف تمام استان ها و نواحی مسئول جمع آوری مالیات بر درآمد شخصی افراد است. البته استان آلبرتا جزو این استان ها نمی شود. سیستم دولت مالیات بر درآمد فدرال کانادا توسط نمایندگی درآمد کانادا اداره می شود.مالیات بر درآمد فدرال کانادا مالیات های شخصی و شرکتی افراد را طبق مقررات فعالیت های مالیات بر درآمد محاسبه می کند. سیستم مالیات بر درآمد در کانادا یک سیستم خود ارزیابی است.افرادی که مالیات پرداخت می کنند بدهی خود را محاسبه می کنند و در مهلت مقرر خود فرم های مربوطه را تکمیل می نمایند. نمایندگی درآمد کانادا، این فرم ها را بررسی می کند و در صورت بروز اشکال آن را اصلاح می کند. افراد اگر با محاسبات مالیات بر درآمدشان موافق نباشند این ارزیابی را دوباره انجام می دهند.فرد در صورت ارزیابی دوباره باید در متن درخواست ارسالی خود به دقت دلیل موافق نبودن خود را شرح دهد. این درخواست ممکن است توسط نمایندگی درآمد کانادا تأیید شود و یا خالی نگه داشته شود. در صورت تأیید، فرد می تواند درخواست خود را برای دادگاه مالیات کانادا و سپس آن را برای دادگاه رسیدگی به درخواست های فدرال ارسال نماید.

مالیات بر درآمد شخصی در کانادا

هر شهروند کانادایی طبق درآمد های جهانی شامل پرداخت مالیات بر درآمد می شود. افرادی که شهروند کانادا نیستند ولی در کانادا شاغل و مشغول به کار هستند یا درکانادا کسب و کاری را راه اندازی کرده اند و یا به هر نحوی از دولت و ملک کانادا درآمد دارند، موظف به پرداخت مالیات بر درآمد در این کشور هستند.شهروندان کانادایی تنها برای مدتی که شهروند کانادا بوده اند باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند. اعتبار مالیات بر درآمد شخصی، اعتبار مالیات بر درآمد متفرقه و اعتبار مالیات بر درآمد تقسیم شده از میزان کلی مالیات کم می شود تا بدهی مالیات فدرال مشخص گردد.به جز مالیات بر درآمد فدرال دولت کانادا، افراد در صورت اقامت در یکی از استان ها و نواحی و داشتن درآمد در آن مکان باید مالیات استانی را نیز پرداخت کنند. به جز استان کبک، مالیات بر درآمد استانی توسط دولت فدرال اندازه گیری و جمع آوری می گردد. استان کبک سیستم دریافت مالیات بر درآمد خاص خود را دارد.میزان این مالیات ها در هر حوزه ی قضایی متفاوت است. مالیات بر درآمد برای هر استان متفاوت است. برخی از استان ها مقدار بیشتری مالیات را برای افراد در نظر گرفته است و هر شخص با توجه به تمکن مالی و درآمد شغل خود می تواند در هر یک از این استان های این کشور زندگی کند.برخی از استان های این کشور مالیات کمتری را برای افرادی که در آن استان اقامت دارند و یا مشغول به کار هستند در نظر گرفته است و برخی دیگر که بنام هستند برای افرادی که در آن استان اقامت دارند و یا مشغول به کار هستند مالیات بیشتری را در نظر گرفته اند.تمامی استان ها از سیستم “مالیات بر درآمد” برای محاسبه و جمع آوری مالیات استفاده می کنند. مالیات افرادی که شهروند استان یا ناحیه خاصی نیستند بر طبق میزان درآمدی که در آن استان یا ناحیه دارند یا با توجه به کسب و کاری که در آن جا راه اندازی کرده اند، محاسبه می گردد. این میزان با توجه به شرایط برای هر شخص متفاوت است.افراد باید اظهار نامه ی مالیاتی خود را تا قبل از مهلت پایانی ارسال کنند در غیر اینصورت جریمه می شوند. افراد باید تا تاریخ 30 سپتامبر اظهار نامه ی مالی خود را بفرستند.افرادی که شغل آزاد دارند، مهلت ارسال اظهار نامه شان 15 جون است. در صورتی که در تاریخ 30 سپتامبر اقدام به ارسال اظهار نامه و پرداخت نموده اند، باید مطمئن شوند که هیچ بدهی از قبل ندارند.اظهار نامه ی مالیاتی برای افرادی که فوت شده اند. اگر فرد فوت شده همان سال از دنیا رفته باشد تاریخ ارسال اظهار نامه اش بسته به تاریخ فوت شخص است.افراد برای تکمیل اظهار نامه ی خود باید اعمال زیر را انجام دهند:

  • تهیه و به روز رسانی اطلاعات شخصی که شامل وضعیت تاهل، شماره ی تلفن فرزندان، شماره ی حساب بانکی، آدرس خانه می شود.
  • گزارش درآمد که شامل درآمدی است که شخص از حقوق، کار آزاد، سرمایه گذاری و سود کار خود به دست آورده است. شخص باید درآمد های خود از هر منبعی که باشد ذکر نماید.
  • ادعای کاهش مالیات که شامل اعتبارهایی می شود که با استفاده از آن فرد می تواند مقداری از مالیات پرداختی خود را کاهش دهد.
مالیات بر درآمد شخصی در کانادا
مالیات بر درآمد شخصی در کانادا

راه های ارسال اظهارنامه ی مالیاتی در کانادا عبارتند از:

  • از طریق نرم افزار الکترونیکی
  • از طریق چاپ کاغذی
  • از طریق فایل مخصوص در تلفن همراه
  • از طریق برنامه ی مالیات بر درآمد داوطلبان جامعه
  • مالیات بر درآمد شرکتی در کانادا

به عنوان یک قانون جهانی، تمام شرکت هایی که در کانادا توسط یک فرد مقیم و شهروند آنجا ثبت شده اند شامل مالیات بر درآمد شرکتی می شوند. در صورت ثبت شرکت توسط فردی خارجی که مقیم و شهروند کانادا نباشد نیز این شرکت با توجه به میزان درآمدی که در این کشور دارد و سرمایه ای که توسط ملک کانادا توانسته به دست آورد، موظف به پرداخت مالیات است.
خریدار یک ملک مشمول مالیات در کانادا می شود و باید هزینه ی مالیات اضافه بر مقدار ملک را بپردازد مگر اینکه صاحب آن ملک از قبل گواهی ارائه دهد که مالیات ملک را قبلاً پرداخته است.مالیات هایی که توسط استان ها و نواحی از شرکت ها دریافت می شود مجزا از مالیاتی است که توسط دولت فدرال از شرکت ها دریافت می شود.قوانین کاهش میزان کلی تولیدات و فرآیندها در کاهش مالیات ها تأثیر دارد اما این تأثیر جدای از 500.000 دلار کانادای اولیه است. این کاهش مالیات بر مابقی مالیات شرکتی تحمیل می گردد که یک شرکت خصوصی، یک شرکت سرمایه گذاری تحت کنترل دولت کانادا باشد.این شرکت همچنین می تواند جزو دیگر شرکت های خاص مثل شرکت های با سرمایه و هزینه ی دو جانبه، شرکت های وام های سرما یه گذاری و دیگر شرکت های سرمایه گذاری باشد.تمامی استان ها و نواحی، مالیات بر درآمد را بر حسب درآمد شرکت محاسبه می کنند. به صورت کلی استان-ها و نواحی مختلف از دو عامل برای محاسبه و اندازه گیری مالیات استفاده می کنند. این دو عامل درآمد ناخالص و همچنین حقوق و دستمزد هستند.مالیات بر درآمد استان ها و نواحی برای هدف مالیات فدرال کاهش پیدا نمی کنند. میزان این مالیات بر درآمد برای 12 ماه سال است و در تاریخ 30 دسامبر هر سال محاسبه می گردد و شرکت ها موظف به پرداخت آن هستند.در تمامی استان ها و نواحی 500.000 دلار کانادای اولیه از شرکت ها برای راه اندازی آن شرکت در آن استان یا ناحیه دریافت می شود (این مقدار در استان ساسکاچوان 600.000 دلار کانادا است).

نرخ مالیات بر درآمد در استان های مختلف کانادا

نرخ مالیات بر درآمد در استان های مختلف کانادا متفاوت هستند. نرخ مالیات بر درآمد فدرال (بر حسب درصد) به شرح زیر است:
نرخ مالیات بر درآمد اصلی 38 درصد است. دولت فدرال از نرخ اصلی 10 درصد را برای مالیات استان ها و نواحی مختلف کم کرده است. نرخ مالیات بر درآمد فدرال 28 درصد و 10 درصد از نرخ اصلی کم تر است.نرخ مالیات بر درآمد استان ها و نواحی مختلف (بر حسب درصد) به شرح زیر است:

نرخ مالیات بر درآمد آلبرتا 10 درصد، نرخ مالیات بر درآمد بریتیش کلومبیا 12 درصد، نرخ مالیات بر درآمد مانیتوبا 12 درصد، نرم مالیات بر درآمد نیو برانسویک 14 درصد، نرخ مالیات بر درآمد نیوفاولند و لابرادور 15 درصد، نرخ مالیات بر درآمد نواحی شمال غربی 11.5 درصد، نرخ مالیات بر درآمد نوا اسکاتیا 14.5 درصد، نرخ مالیات بر درآمد نوا ووت 12 درصد، نرخ مالیات بر درآمد اونتاریو 10 یا 11.5 درصد، نرخ مالیات بر درآمد جزیره ی پرینس ادوارد 16 درصد، نرخ مالیات بر درآمد کبک 11.5 درصد، نرخ مالیات بر درآمد ساسکاچوان 10 یا 12 درصد، نرخ مالیات بر درآمد یوکون 2.5 یا 12.5 درصد است.از نرخ های مالیات بر درآمد استان ها و نواحی می توان فهمید که میزان مالیات بر درآمد دریافتی در استان-های البرتا، اونتاریو و نواحی شمال غربی کمتر است در نتیجه زندگی در این قسمت ها از کانادا راحت تر و ارزان تر است.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

سوالات متداول در مورد مالیات بر درآمد در کانادا

1- آیا دولت کانادا برای دریافت مالیات بر درآمد در کانادا سختگیری اعمال می کند؟

مالیات بر درآمد در کانادا بخش اعظمی از درآمد سالانه ی دولت کانادا و استان های این کشور را تشکیل می دهند درنتیجه این مالیات ها برای دولت اهمیت زیادی دارد و برای دریافت به موقع آن و صحیح آن سختگیری هایی را اعمال می کنند.

2- چه سازمان یا دولتی در کانادا مسئول دریافت مالیات بر درآمد افراد و شرکت ها است؟

سیستم دولت مالیات بر درآمد فدرال کانادا مسئول دریافت مالیات بر درآمد افراد و شرکت ها است این سیستم همچنین توسط نمایندگی درآمد کانادا اداره می شود.

3- نرخ مالیات بر درآمد در کانادا چند درصد است؟

نرخ مالیات بر درآمد اصلی 38 درصد است در صورتی که نرخ مالیات بر درآمد دولت فدرال کانادا 28 درصد و 10 درصد از نرخ اصلی کم تر است.

4- آخرین مهلت ارسال اظهار نامه ی مالیاتی چه زمانی است؟

آخرین مهلت ارسال اظهار نامه ی مالیاتی تاریخ 30 است.

5- راه های ارسال اظهارنامه ی مالیاتی در کانادا چیست؟

راه های ارسال اظهارنامه ی مالیاتی در کانادا عبارتند از: 1. از طریق نرم افزار الکترونیکی. 2. از طریق چاپ کاغذی. 3. از طریق فایل مخصوص در تلفن همراه. 4. از طریق برنامه ی مالیات بر درآمد داوطلبان جامعه.

6- مالیات بر درآمد کدام یک از استان های کانادا نسبت به بقیه کمتر است؟

میزان مالیات بر درآمد دریافتی در استان های البرتا، اونتاریو و نواحی شمال غربی کمتر است

7- میزان مالیات بر درآمد در کانادا به چه چیزی بستگی دارد؟

میزان مالیات بر درآمد هر شخص به درآمد او از شغلش بستگی دارد. فرد درصورتی که درآمد بالایی داشته باشد موظف است مالیات بیشتری به دولت پرداخت نماید.

8- آیا میزان مالیات بر درآمد در تمامی استان های کشور کانادا برابر است؟

خیر، مالیات بر درآمد برای هر استان متفاوت است. برخی از استان ها مقدار بیشتری مالیات را برای افراد در نظر گرفته است و هر شخص با توجه به تمکن مالی و درآمد شغل خود مالیات پرداخت می کند.

9- مالیات بر درآمد راه اندازی شرکت در کانادا چقدر است؟

برای راه اندازی شرکت در استان ها و نواحی کانادا 500.000 دلار کانادا دریافت می شود (این مقدار در استان ساسکاچوان 600.000 دلار کانادا است).

10- مالیات بر درآمد شخص فوتی در کانادا در چه زمانی بررسی می شود؟

اگر فرد فوت شده همان سال از دنیا رفته باشد، تاریخ ارسال اظهار نامه اش بسته به همان تاریخ است.

11- بر حسب چه عواملی مالیات بر درآمد افراد در کانادا اندازه گیری می شود؟

عواملی که برای اندازه گیری مالیات بر درآمد استفاده می شوند، درآمد ناخالص و همچنین حقوق و دستمزد افراد هستند.

اسکرول به بالا